مهاجرت, ویزا

نمونه فرم‌ درخواست ویزای کانادا – ویزای اقامت موقت

ویزای کانادا را می‎‌توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد. . ویزای اقامت موقت کانادا و ویزای اقامت دائم کانادا. برای هر یک از این دو می‌توان به دو روش ثبت نام آنلاین ویزای کانادا و مراجعه حضوری اقدام کرد که در مورد هریک در جای خود به تفصیل سخن گفته ایم. آنچه در این نوشتار قصد بررسی آن را خواهیم داشت البته فرم‌های درخواست ویزای کانادا برای اقامت موقت این کشور خواهد بود.

ویزای اقامت موقت کانادا

ویزای اقامت موقت کانادا به نوعی از ویزا اطلاق می‌شود که فرد طی مدتی مشخص و همچنین با هدفی مشخص اجازه ورود و خروج به کشور کانادا را داشته باشد. بر اساس این تعریف ویزای اقامت موقت کانادا را می توان به ۳ نوع کلی تقسیم بندی کرد:

    1. ویزای توریستی
    1. ویزای تحصیلی
    1. ویزای همراه یا والدین

در خصوص ویزای توریستی کانادا که در کشور ما با نام‌هایی همچون ویزای مولتی کانادا و یا ویزای ۵ ساله کانادا نیز شناخته می‌شوند پیشتر به تفصیل سخن گفته‌ایم. در باب ویزای تحصیلی کانادا و ویزای والدین نیز در فرصت مناسب اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

فرم‌های سفارت کانادا برای ویزای توریستی

چه از طریق ثبت نام آنلاین برای درخواست ویزای کانادا اقدام کرده باشید و چه از طریق مراجعه حضوری به یکی از دفاتر انگشت نگاری سفارت کانادا، فرم‌های مشخصی وجود دارند که می‌بایست حتما با دقت بالا و شفافیت کامل تکمیل گردند. این فرم‌ها عبارتند از:

    1. فرم پرسونال سفارت کانادا یا (Application form) موسوم به فرم شماره IMM5257e
    1. فرم اطلاعات خانوادگی سفارت کانادا (Family Information)  موسوم به فرم شماره IMM5645
    1. فرم همراه برای اعضا خانواده سفارت کانادا یا (Use of a family member representative for online applications) موسوم به فرم شماره IMM5713
    1. فرم اِسکِجِل وان سفارت کانادا (Schedule 1) موسوم به فرم شماره IMM5257 B

نمونه فرم پرسونال سفارت کانادا

این فرم که در وب سایت رسمی سفارت کانادا با عنوان IMM5257 e نام‌گذاری شده است، در واقع فرم اصلی مربوط به اطلاعات شخصی متقاضی است. نمونه‌ای از این فرم ویزای کانادا را می‌توان در تصویر زیر مشاهده کرد.

نمونه فرم پر شده ویزای کانادا برای این فرم را می‌توان به راحتی توضیح داد. کافی است متقاضی در این فرم تمامی اطلاعات شخصی مربوط به خود را وارد می‌کند و به نوعی می‌توان فرم IMM5257 e را فرم مرجع اطلاعات فردی نامید. اطلاعات مربوط به نام و نام خانوادگی، محل تولد، جنسیت، اقامت فعلی متقاضی و بسیاری موارد دیگر همگی در این فرم گنجانده می‌شوند. همچنین هر متقاضی می بایست کد ۸ رقمی موسوم به UCI را نیز در این فرم وارد کند. در این فرم همچنین قسمتی برای وارد کردن اطلاعات مربوط به همسر فعلی یا قبلی وآدرس فعلی متقاضی قرار دارد که باید تکمیل شوند.

نمونه فرم اطلاعات خانوادگی سفارت کانادا

فرم اطلاعات خانوادگی برای ویزای کانادا که با نام IMM5645 نیز شناخته می‌شود، فرمی متشکل از ۴ بخش است که در هر بخش می‌بایست اطلاعات مربوط به اعضا خانواده فرد متقاضی با دقت پر شوند. افرادی که می‌بایست اطلاعات مربوط به آنها در فرم IMM5645 وارد شوند عبارتند از:

    1. همسر متقاضی
    1. پدر و مادر متقاضی
    1. فرزندان متقاضی
    1. برادر و خواهران متقاضی                                                                                                                                                                   

نمونه فرم ویزای کانادا برای این بخش را می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید. در پایان هر بخش از این فرم از متقاضی پرسیده می‌شود، در صورتیکه برای مثال همسر ندارد و یا تا به حال ازدواج نکرده است، با ذکر تاریخ، بخش مربوطه را امضا نماید. این روال برای فرزندان و برادر و خواهر متقاضی تکرار می‌شود.

نمونه فرم همراه برای اعضا خانواده

در صورتیکه در هنگام تکمیل پرونده، همسر و یا فرزندان متقاضی نیز برای دریافت ویزای کانادا اقدام کرده‌باشند (اقدام همزمان اعضا خانواده) فرم شماره IMM5713 نیز می بایست تکمیل شود. نمونه فرم ویزای کانادا برای این بخش را در زیر می‌توانید ببینید.

راهنمای کلی نمونه فرم پر شده ویزای کانادا را می‌توان اینطور بیان کرد: دراین فرم که باید توسط هر یک از اعضا خانواده (در صورت اقدام همزمان برای ویزای کانادا) بطور جداگانه پر شود، بخشی وجود دارد که هر فرد می‌تواند یکی از اعضا خانواده را به عنوان نماینده خود برای پیگیری پیشرفت پرونده و همچنین دریافت و ارائه مدارک به سفارت کانادا معرفی کند. برای مثال خانمی که همزمان با همسر و فرزندان خود برای ویزای توریستی کانادا اقدام کرده است، با تکمیل این فرم همسرش را به عنوان نماینده خود جهت پیگیری پرونده به سفارت معرفی کرده و قسمت مربوطه را امضا می‌نماید.

نمونه فرم (Schedule 1) ویزای کانادا

فرم IMM5257 B که به نوعی یکی از ضمیمه‌های فرم پرسونال محسوب می‌شود، اطلاعاتی تکمیلی در خصوص سابقه سفر متقاضی و همچنین سابقه پست‌های دولتی و نظامی را در اختیار افسر مهاجرت قرار می‌دهد.

همانگونه که در نمونه فرم ویزای کانادا در بالا می‌بینید در این فرم از متقاضی پرسیده می‌شود آیا پیش از این سابقه خدمت در نهادهای نظامی و یا انتظامی را داشته است یا خیر؟ و در صورت مثبت بودن پاسخ باید اطلاعات دقیقی از محل خدمت و شرح وظائف خود ارائه دهد. در بخش پنجم این فرم پرسشی طرح می‌شود دایر بر اینکه آیا تا به حال شاهد بدرفتاری با زندانیان و یا آزار و اذیت شهرودان و یا اقلیت های مذهبی بوده‌اید؟ در بخش‌های دیگر این فرم همپنین پرسش‌هایی در خصوص سابقه حضور در پست های کلیدی دولتی و پارلمانی پرسیده می‌شود در بخش پایانی نیز سابقه سفر متقاضی از ۱۸ سالگی به تفصیل پُر خواهد شد.

فرم‌های سفارت کانادا برای ویزای تحصیلی

برای ویزای تحصیلی کانادا همچون ویزای توریستی، هر متقاضی می‌بایست علاوه بر ارائه مدارک پذیرش دانشگاه، کالج و یا مدرسه محل تحصیل، فرم ویژه ویزای تحصیلی موسوم به فرم IMM1294 را نیز تکمیل و در حساب کاربری خود در وب سایت رسمی سفارت کانادا آپلود نماید.

این فرم که به Application Form برای ویزای تحصیلی کانادا معروف است علاوه بر اطلاعات فردی و خانوادگی (اطلاعات مربوط به همسر) همچنین بخشی برای درج اطلاعاتی کامل در خصوص تحصیل در کانادا را شامل می‌شود. اطلاعاتی در خصوص نام مدرسه و یا دانشگاه محل تحصیل در کانادا، مقطع تحصیلی، نحوه تامین هزینه‌های تحصیل و سوابق تحصیلی در کشور مبدا از جمله این موارد هستند.

در بخش دیگری از فرم IMM1294 از متقاضی خواسته می‌شود تا اطلاعات تکمیلی در خصوص سوابق کاری خود در کشور مبدا را درج کند. در قسمت پایانی این فرم نیز در خصوص سوابق بیماری و کیفیری متقاضی پرسش‌هایی طرح می‌شود که فرد می‌بایست در صورت وجود سابقه، بطور کامل در مورد آنها توضیح دهد. نکته مهم: در قسمتی از فرم IMM5646 آمده است برای متقاضیان زیر ۱۸ سال ویزای کانادا علاوه بر این فرم باید فرم IMM1294 نیز تکمیل شود.

فرم اعلامیه نگهداری یا custodianship declaration درواقع نوعی رضایتنامه قانونی است که نام و اطلاعات سرپرست محصل زیر ۱۸ سال در کانادا را ذکر کرده و در صورتیکه این سرپرست، فردی غیر از پدر و مادر محصل باشد، اجازه قانونی برای نگهداری و سرپرستی از متقاضی در کانادا را اعطا می‌کند. از آنجایی که این فرم باید به امضای هر سه طرف (متقاضی زیر ۱۸ سال، پدر و مادر متقاضی و سرپرست) برسد و همچنین الزامی است این فرم ممهور به مهر برجسته یکی از دفترخانه‌های کانادا باشد، بدلیل برخی دشواری‌های موجود، روشی جایگزین برای خانواده‌های ایرانی توسط هولدینگ نیلگام ارائه می‌شود.

بر این اساس پدرو مادر پیش از ارسال درخواست ویزای تحصیلی برای فرزند خود با حضور در یکی از دفترخانه های اسناد رسمی وکالتنامه‌ای برای سرپرست فرزند خود در کانادا تنظیم کرده و ترجمه این وکالتنامه را به همراه صفحه نخست پاسپورت خود ضمیمه مدارک می‌کنند. تمامی صفحات ترجمه این وکالتنامه می بایست به همراه امضا پدر و مادر متقاضی باشد.

جمع بندی تکمیل فرم‌های سفارت کانادا:

فرم های بسیاری دیگری وجود دارند که در مواقع خاص می‌بایست توسط متقاضی تکمیل و تحویل داده شوند. اما مهمترین فرم های لازم برای اخذ ویزای کانادا (اقامت موقت) همین مواردی بودند که در بالا به آنها اشاره شد. اگرچه تکمیل این فرم‌ها در ظاهر ساده به نظر می‌رسند اما باید در نظر داشت که تکمیل درست، دقیق و شفاف هر یک از این فرم‌ها تعیین کننده ترین عامل در سرنوشت درخواست ویزای کانادا خواهد بود. کوچکترین مغایرت و یا اشکالی در هر یک از این فرم‌ها به سادگی افسر مهاجرت را به ریجکت ویزای کانادا سوق می‌دهد.

بنابراین منطقی بنظر می‌رسد برای درخواست ویزای خود از موسساتی معتبر با سابقه‌ای روشن و مستمر در این زمینه کمک بگیرید. هولینگ نیلگام که پیش از این با برند ایران-آنکارا ارائه دهنده برتر خدمات وقت سفارت و پیکاپ ویزا برای کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا و کانادا بوده است با میانگین سالانه ۲۰۰۰۰ پیکاپ پاسپورت، ۳۰۰۰ وقت سفارت اخذ شده و ۱۰۰۰ ویزای موفق برای کشور کانادا آماده ارائه خدمات تخصصی و VIP به متقاضیان محترم خواهد بود.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

شط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *