مهاجرت, ویزا

سیستم امتیازبندی سازمان مهاجرت استرالیا

استرالیا یکی از مهم‌‎ترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا محسوب می‌شود که همواره پذیرای افراد خارجی برای اهداف مختلف از جمله کار و تحصیل بوده است. مردم ایران نیز به ویژه در سال‌های اخیر تمایل زیادی برای مهاجرت به استرالیا پیدا کرده‌اند. در صورتی که قصد مهاجرت و اقامت در استرالیا را دارید باید واجد شرایطی باشید که توسط سازمان مهاجرت استرالیا تعیین شده است. این سازمان در همین راستا اقدام به ایجاد یک سیستم امتیازدهی کرده است که در آن، امتیازبندی مهاجرت به استرالیا برای متقاضیان انجام می‌شود.

سیستم امتیازبندی مهاجرت به استرالیا

با توجه به بالا بودن تعداد متقاضیان مهاجرت به استرالیا دولت این کشور و به طور خاص سازمان مهاجرت این کشور اقدام به ایجاد یک سیستم کاملا سازماندهی شده جهت امتیازبندی مهاجرت به استرالیا کرده است. برای یافتن شغل در استرالیا و مهاجرت به این کشور باید بتوانید حداقل امتیازات تعیین شده توسط این سیستم را کسب نمایید. معیارهای سیستم امتیازبندی مهاجرت به استرالیا شامل موارد مختلفی از جمله تحصیلات، سابقه کاری، سن، مهارت زبان انگلیسی و غیره می‌شود.

نحوه محاسبه امتیاز برای مهاجرت به استرالیا

نحوه محاسبه امتیاز برای مهاجرت به استرالیا بدین شکل است که وضعیت متقاضی مهاجرت به استرالیا در هر کدام از معیارهای تعیین شده به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. سپس امتیازات متقاضی در آیتم‌‎های مختلف با هم جمع شده و در نهایت یک امتیاز کلی محاسبه خواهد شد. معیارهای مختلف دخیل در امتیازبندی مهاجرت به استرالیا و نحوه محاسبه امتیازات تا زمان نگارش این مطلب به شرح زیر بوده است.

امتیاز سن برای مهاجرت به استرالیا

در سیستم امتیازبندی مهاجرت به استرالیا چهار بازه سنی مختلف در نظر گرفته شده است. بر اساس این بازه‌های سنی افراد کمتر از ۱۸ سال و افراد بالای ۴۴ سال هیچ امتیازی برای مهاجرت به استرالیا کسب نخواهند کرد. بیشترین امتیاز در نظر گرفته شده در این بخش مربوط به افرادی است که سن آن‌ها بین ۲۵ تا ۳۲ سال باشد. جالب است بدانید که فاکتور سن مهم‌ترین معیار در بین کلیه معیارها بوده و بیشترین امتیاز از همین معیار کسب خواهد شد.

امتیاز زبان برای مهاجرت به استرالیا

مورد بعدی که باید برای مهاجرت به استرالیا مد نظر داشته باشید مهارت در زبان انگلیسی است. مهارت و توانایی شما در زبان انگلیسی بر اساس نمره آزمون IELTS سنجیده خواهد شد.

امتیاز سابقه کار برای مهاجرت به استرالیا

داشتن سابقه کار در امتیازبندی مهاجرت به استرالیا نقش بسیار موثری را دارد. البته دقت داشته باشید که سابقه کاری شما باید مرتبط با حوزه‌ای باشد که قصد دارید در کشور استرالیا در آن حوزه مشغول به کار شوید. همچنین مرتبط بودن سابقه کار و تحصیلات دانشگاهی شما نیز اثر مثبتی را خواهد داشت. دقت کنید که گاهی ممکن است سازمان مهاجرت استرالیا بخشی از سابقه کار شما را بنا به دلایلی تایید نکند. نکته دیگر این است که امتیازات مربوط به سابقه کاری به دو بخش سابقه کار در استرالیا و سابقه کار در خارج از استرالیا تقسیم می‌شود.

امتیاز مدارک تحصیلی برای مهاجرت به استرالیا

در سیستم امتیازبندی مهاجرت به استرالیا هر یک از مدارک تحصیلی دارای امتیاز مخصوص به خود هستند. دقت داشته باشید مدارک تحصیلی که در خارج از استرالیا گرفته شده باشد باید توسط ارگان مربوطه در کشور استرالیا مورد ارزیابی قرار بگیرد.

شرایط امتیاز همسر برای مهاجرت به استرالیا

در صورتی که ازدواج کرده باشید و قصد مهاجرت به استرالیا همراه با همسر خود را داشته باشید ممکن است شامل امتیاز مربوط به همسر نیز بشوید. اگر همسر شما الزامات لازم در رابطه با معیارهای سن، زبان انگلیسی و مهارت شغلی مناسب را داشته باشد ۵ امتیاز دیگر به جمع امتیازات شما افزوده خواهد شد.

سایر امتیازات

علاوه بر موارد اصلی که گفته شد برخی آیتم‌های دیگر نظیر کسب حد نصاب نمره در آزمون NAATI و یک سال سابقه کار حرفه‌ای در استرالیا (چهار سال قبل از درخواست) وجود دارد. همچنین در سیستم امتیازبندی مهاجرت به استرالیا چند مورد دیگر نیز ذکر شده که جزو موارد خاص هستند. به عنوان مثال تحصیل در یک منطقه کلان‌شهری استرالیا با رشد جمعیت پایین ۵ امتیاز بیشتر نصیب شما خواهد کرد. ضمن این که برخی از موارد دیگر نیز وجود دارند که تنها مختص یک نوع ویزای مشخص بوده و عمومی نیستند.

امتیازات لازم برای مهاجرت به استرالیا

همان‌طور که گفته شد امتیازات کسب شده در هر یک از آیتم‌ها جمع شده و در نهایت مجموع امتیازات کسب شده مشخص می‌کند که واجد شرایط مهاجرت به استرالیا هستید یا خیر. حداقل امتیازات لازم برای مهاجرت به استرالیا به شرح زیر هستند: در حال حاضر این امکان برای متقاضیان فراهم شده تا محاسبه آنلاین امتیاز مهاجرت به استرالیا را انجام دهند. البته دقت داشته باشید که بر اساس سیستم امتیازبندی مهاجرت به استرالیا برخی از آیتم‌های امتیازدهی در رابطه با انواع ویزای کاری استرالیا دارای تفاوت هستند.

به عنوان مثال اگر قصد داشته باشید از طریق یک ویزای حمایتی به استرالیا مهاجرت کنید یکی از آیتم‌های امتیازدهی شما مربوط به دریافت پیشنهاد کاری از کافرماها یا ارگان‌های دولتی در استرالیا خواهد بود. در صورتی که اگر بخواهید ویزای کاری خود را به صورت مستقل دریافت کنید چنین آیتمی را نخواهید داشت.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *