تحصیلی, مهاجرت, ویزا

با دانشگاه‌های آلمان آشنا شوید

دانشگاه‌های آلمان در زمینه ارائه خدمات آموزشی، تحقیقات علمی و فناوری از شهرتی قابل توجه در جهان برخوردار هستند. با توجه به مدارک معتبر کشور پیشرفته و تراز اول آلمان، فرصت‌های کاری بی‌شمار و مهم‌تر از همه، رایگان بودن اغلب دانشگاه‌ها، هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای امر تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکترا به دانشگاه‌های آلمان قدم می‌گذارند.

بیش از ۴۰۰ دانشگاه تراز اول در ۳۸ شهر آلمان وجود دارد و در این میان ۴۷ دانشگاه آلمانی دارای امتیاز بالایی در رتبه‌بندی جهانی هستند که در سطوح مختلف تحصیلی مجاز به ارائه مدارک معتبر و بین‌المللی می‌باشند و از همین رو تحصیل در آلمان گزینه بسیار جذابی برای هرکسی می‌تواند باشد. متقاضیان و دانشجویان خارجی می‌توانند در برترین دانشگاه‌های آلمان شهرهای مونیخ، برلین و  ۳۸ شهر دیگر آلمان به تحصیل بپردازند. بیش از ۵۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های آلمان ارائه می‌شود.

این بدین معنی است که دانشجوهای بین‌المللی با تنوع فوق‌العاده‌ای برای انتخاب رشته مورد نظر خود روبرو هستند و حتی بدون داشتن تسلط به زبان آلمانی و حتی یادگیری آن، می‌توانند به راحتی به زبان انگلیسی به تحصیل در مقطع مورد نظر خود در یکی از دانشگاه‌های آلمان بپردازند.

رتبه بندی دانشگاه های آلمان

پیش از مشاهده و بررسی رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ دانشگاه‌های آلمان، بد نیست تا با انواع مراکز آمار و رتبه‌بندی معتبر و بین‌المللی در این زمینه آشنا شوید: QS World University Ranking معتبرترین و مهم‌ترین سازمان رتبه‌بندی و امتیازدهی دانشگاه‌ها در سراسر جهان به شمار می‌رود. رتبه‌بندی مرکز QS به میزان خیلی زیادی به نظرسنجی دانشگاهی وابسته است و با پرسش از هزاران هزار دانشجوی بین‌المللی، شهرت دانشگاه‌های مختلف را جویا شده و مورد سنجش قرار می‌دهد.

Times Higher Education World University Rankings یا به اختصار The Rankings به گردآوری دامنه وسیعی از آمار می‌پردازد و به صورت برابر معیارهایی نظیر کیفیت تدریس، برتری تحقیق و میزان تاثیرگذاری تحقیق از طریق استناد ( به این معنی که اغلب به چه اندازه به یک تحقیق از یک دانشگاه در جایی دیگر اشاره می‌شود) را مورد سنجش قرار می‌دهد. Academic Ranking of World Universities یا به اختصار ARWU که توسط دانشگاه shanghai Jiao Tong انجام می‌گیرد، بر روی خروجی تحقیق و کیفیت آن تمرکز دارد و براساس تعداد مقالات علمی انتشار یافته و استناد شده و تعداد کارکنان یا فارغ‌التحصیلان برنده جایزه نوبل و یا مدال Fields به سنجش دانشگاه‌ها می‌پردازد.

اکنون قصد داریم تا براساس جدیدترین آمار وب‌سایت معتبر timeshighereducation ، نتایج رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آلمان در سال ۲۰۱۹ را در اختیارتان قرار دهیم.

دانشگاه‌ های آلمان

شهر‎‌های مونیخ و برلین دو قطب عالی تحصیلی و میعادگاه برترین دانشگاه‌های آلمان برای دانشجویان خارجی و بومی به حساب می‌آیند، اما در بخش‌های دیگر کشور نیز موسسات آموزشی عالی رتبه و جهانی بسیاری وجود دارند. مکان‌هایی نظیر دانشگاه بن و موسسه فناوری کارلسروهه (KIT)، در سراسر جهان در بین بهترین‌های دانشکده‌های حقوق، پزشکی، بیزینس و مهندسی قرار دارند و دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز، LMU و دانشگاه فنی مونیخ TUM ، دانشگاه HU، FU و TU جزو پرچم‌داران تحصیلی آلمان به شمار می‌روند. با توجه به تعدد برترین دانشگاه‌های آلمان، قصد داریم دراین بخش به معرفی و توضیح ۱۰ دانشگاه برتر آلمان بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

۱- دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز مونیخ (Ludwig-Maximilian University of Munich)

دانشگاه LMU براساس رنکینگ THE به عنوان برترین موسسه علمی و دانشگاه آلمانی نام گرفته و سی و دومین دانشگاه مشهور جهان است.  LMU از سال ۱۴۷۲ در ایالت و پایتخت باواریا قرار گرفته و رشته‌های تحصیلی را به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه شامل ۷۰۰۰ دانشجو از ۱۲۵ کشور مختلف می‌شوند که از لحاظ آماری، در حال حاضر بیشترین تعداد دانشجویان خارجی برترین دانشگاه‌های آلمان را در اختیار دارد.

البته لازم به ذکر است که ظرفیت کلی پذیرش دانشجوی دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ چیزی بیش از ۵۱٫۰۰۰ نفر است! بر طبق آمار مرکز رتبه‌بندی THE این دانشگاه در رشته‌های علوم طبیعی نظیر بیولوژی و فیزیک مشهور و صاحب سبک بوده و در رشته‌های پزشکی و علوم فضایی نیز جزو برترین دانشگاه‌های آلمان و جهان به شمار می‌رود. دانشگاه LMU همچنین از فارغ‌التحصیلان و پروفسورهای شایسته و قابل توجهی نظیر Werner Heisenberg، نویسنده نمایشنامه برتولت برشت و پاپ بندیکت شانزدهم برخوردار است.

۲- دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich TUM)

یکی از دانشگاه‌های پیشرو در اروپا و یکی از برترین دانشگاه‌های آلمان است. دانشگاه فنی مونیخ به باطن و روحیه کارآفرینی خود افتخار می‌کند و به واسطه ارائه رشته‌های تخصصی علوم کشاورزی و علوم کامپیوتری درخشانش، بسیار مورد توجه دانشجویان قرار گرفته و شهرت دارد. این موسسه آموزشی عالی که در رتبه چهل و چهارم جهان و دوم آلمان قرار دارد دروس و رشته‌های تحصیلی را به صورت چندزبانه ارائه می‌کند و قریب به ۲۴ درصد از ۴۰ هزار دانشجویش از کشور‌هایی به غیر از آلمان به این دانشگاه آمده‌اند. فارغ‌التحصیلان برجسته TUM که شامل ۱۸ برنده جایزه Leibniz و ۱۳ جایزه نوبل ادبیات می‌شوند  در ۱۳۹ کشور جهان نظیر چین، آمریکا، برزیل و مصر زندگی می‌کنند.

 

۳- دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University)

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان که در سال ۱۳۸۶ میلادی تاسیس شده و تاکنون پا برجاست و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این دانشگاه دارای ظرفیت قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان خارجی است که ۲۰ درصد از جمعیت ۳۰ هزار نفری دانشجویانش را تشکیل می‌دهد. در دانشگاه هایدلبرگ رشته‌های فوق لیسانس به ندرت به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند که شامل رشته‌های اقتصاد، سلامت بین‌الملل و مطالعات آمریکایی می‌گردد.

بر طبق آمار جالبی، ۵ صدر اعظم متفکر، بانفوذ و برجسته آلمان که شامل Helmut Kohl و Hannah Arendt می‌شود در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. براساس گزارش مرکز THE، بخش‌های آکادمیک هایدلبرگ چندین زیرشاخه جدید نظیر ژنتیک روانپزشکی، فیزیک محیطی و جامع‌شناسی مدرن را تاسیس کرده است. موسسه Baden- Württemberg دارای رتبه چهل و هفتم دنیا و سوم آلمان بوده و رشته‌های تحصیلی قابل توجه و معروف آن شامل علوم فضایی، اعصاب و فیزیک می‌شود.

۴- دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt University of Berlin)

دانشگاه مادر و خاستگاه متفکرین تاثیرگذار و با نفوذی نظیر کارل مارکس و فریدریک انگلس بوده و با رتبه شصت و هفتم جهان و چهارم آلمان، یکی از برترین دانشگاه‌های آلمان به شمار می‌رود. دانشگاه هومبولت یکی از یازده دانشگاه دارای عنوان “University of Excellence” سال ۲۰۱۲ است و به واسطه رشته‌های هنر و علوم انسانی و همچنین رشته‌های اعصاب و ایمنی‌شناسی یا همان ایمونولوژی بسیار معروف است. یک دانشجو از هر ۶ دانشجوی دانشگاه هومبولت برلین غیرآلمانی است و همچنین این دانشگاه هرساله پذیرای ۳۲٫۰۰۰ هزار دانشجو است.

۵- دانشگاه آخن (RWTH)

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر آلمان دانشگاه RWTH است که در سال ۱۸۷۰ میلادی تاسیس شده و در شهر دانشجویی آخن در نوردراین-وستفالن قرار دارد و دارای رتبه هشتاد و هفتم جهان و ششم آلمان است. قریب به ۴۴٫۵۰۰ دانشجو در دانشگاه آخن حضور دارند که از این عدد، ۸۵۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند. همچنین در سال ۲۰۱۲، این دانشگاه طرحی را با هدف بین‌المللی کردن و ارتقای دانشگاه در عرصه جهانی و زمینه‎های دانشگاهی، تدریس و روش‌های تحقیق به اجرا در آورده است.

۶- دانشگاه فرایبورگ (University of Freiburg)

یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های آلمان که تاسیسش به سال ۱۴۵۷ میلادی بر می‌گردد، دانشگاه فرایبورگ است که توسط سلسله اتریشی هبسبورگ ساخته شده و از سنت دانشگاهی دیرینه‌ای برخوردار است. استادان و دانشجویان ممتازی نظیر ماکس وبر جامعه‌شناس، ویم وندرس فیلم‌ساز و اولین صدر اعظم آلمانی پس از جنگ، کنراد آدناور در این دانشگاه به تحصیل پرداخته‌اند. دانشگاه فرایبورگ به عنوان پنجمین دانشگاه قدیمی کشور آلمان ید طولایی در زمینه تدریس علوم اجتماعی و انسانی دارد.

اگرچه بنابر آمار THE، بیشترین شهرت این دانشگاه برای ارائه کرسهای علوم طبیعی و رشته‌های مهندسی است. دانشگاه فرایبورگ با رتبه هفتاد و ششم دنیا و پنجم آلمان، یکی از دانشگاه‌های نخبه و موسسات تحقیق برجسته در اروپا به شمار می‌رود.

۷- دانشگاه آزاد برلین (Freie Universität)

جوانترین دانشگاه در بین برترین دانشگاه‌های آلمان،  Freie Universität (FU)در سال ۱۹۸۴ میلادی درست به هنگام شروع جنگ سرد در برلین غربی ساخته شده است و بر طبق لیست THE دارای رتبه صد و چهارم دنیا و نهم آلمان در سال ۲۰۱۹ است. ۴ پروفسور پیشین دانشگاه FU در رشته‌های مختلفی نظیر ادبیات، شیمی، اقتصاد و فیزیک برنده جایزه نوبل بوده‌اند و همچنین از سال ۲۰۰۷ دانشگاه FU به منظور فعالیت بیشتر در مقیاس بین‌المللی، ۷ دفتر رابط در بیجینگ، بروکسل، قاهره، مسکو، دهلی نو، نیویورک و سائوپولو دایر کرده است.

براساس آمار بنیاد الکساندر فون هومبولت، دانشگاه FU محبوب‌ترین مقصد در آلمان برای پژوهشگران خارجی و  محققان برجسته است و چیزی قریب به ۲۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان بین‌المللی هستند.

۸- دانشگاه فنی برلین Technical University of Berlin

دانشگاه فنی (TU) با رتبه صد و سی و یک جهان و سیزده آلمان یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های آلمان محسوب می‌شود که در سال ۱۸۷۹ تاسیس شده است. این دانشگاه دارای شهرت خاصی در رشته‌های مهندسی مکانیک، مدیریت مهندسی (مهندسی صنایع)، ریاضیات و شیمی است. همچنین برطبق گزارش THE، دانشگاه فنی برلین TU، رشته‌های ارزشمند، فنی و صنعتی نظیر علوم فرآیند، مهندسی برق و سیستم‌های حمل و نقل را ارائه می‌دهد و ۷۲۰۰ نفر از ۳۳٫۰۰۰ دانشجوی این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

۹-  دانشگاه توبینگن University of Tübingen

این دانشگاه در یکی از شهرهای نمادین دانشگاهی در ایالت جنوب غربی  Baden-Württembergواقع شده است، دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن به واسطه رشته‎‌های الهیات و مذهب شناخته شده و مشهور است. منجم و ستاره‌شناس معروف یوهانس کپلر و همچنین فیلسوف معروف جرج ویلهلم فردریک هگل و آلویس آلزایمر کسی که بیماری نورونژیک مزمن را شناسایی کرد، از شاخص‌ترین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به حساب می‌آیند. بدون شک این دانشگاه با رتبه هشتاد و نهم دنیا و هفتم آلمان و مشارکت با موسسات آموزشی در ۶۲ کشور در سراسر دنیا همچون آمریکای شمالی، آسیا و آمریکای لاتین، یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های آلمان به حساب می‌آید.

۱۰- دانشگاه بن University of Bonn

این دانشگاه که در آلمان غربی سابق و زادگاه لودویگ فان بتهوون واقع شده، دارای رتبه صد و ده دنیا و دهم آلمان است و همچنین فلاسفه‌ای نظیر کارل مارکس و فردریک نیچه واحد‌ها و کرس‌های درسی خود را در این دانشگاه پاس کرده‌اند. دانشگاه بن با ظرفیت ۳۵٫۶۰۰ دانشجو، هرساله میزبان ۴۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی است. آخرین دانشگاه لیست برترین دانشگاه‌های آلمان این نوشتار قریب به ۲۰۰ سال پیش در عصر روشنفکری تاسیس شده است. براساس آمار موسسه THE،  رشته‌های ریاضیات، فیزیک، ستاره‌شناسی، اقتصاد، علوم انسانی و فلسفه جزو نقاط قوت دانشگاه بن آلمان به حساب می‌آید. مشاوره رایگان اخذ ویزای تحصیلی آلمان۰۲۱-۷۵۲۳۷

لیست دانشگاه‌های انگلیسی زبان آلمان

یکی از دلایلی که دانشگاه‌های آلمان مقصد تحصیلی و انتخاب اول بیش از ۳۷۰٫۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در سراسر دنیاست، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور است. بنابراین چنانچه جزو افرادی هستید که رویای تحصیل در آلمان را در سر دارید اما بخاطر سختی زبان آلمانی و نیاز به یادگیری آن، از دستیابی هدفتان دلسرد شده‌اید، دیگر نگران نباشید، چون گزینه دیگری برای شما فراهم شده است. دانشگاه‌های آلمان مطابق با چشم‌انداز جهانی خود، جزو پیشروهای صنعت تحصیل به شمار می‌روند و بدین خاطر به طور مستمر در تلاش هستند تا با ارائه شایط بهینه، راه تحصیل دانشجویان بین‌المللی را هموارتر کنند.

کی از موارد مهم که پیش از این همچون سدی در مقابل دانشجویان خارجی بوده، الزام یادگیری و کسب حداقل مدرک B1 زبان آلمانی برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان بوده است. اما با افزایش تعداد دوره‌ها و کرس‌های قابل ارائه به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه‌های آلمان، اکنون شما می‌توانید در صورت واجد شرایط بودن، با استفاده از مشاوره کارشناسان مجرب، از این فرصت استثنایی برای ادامه تحصیل خود در آلمان بهره‌مند شوید. در این بخش توجه شما را به لیست دانشگاه‌های انگلیسی زبان کشور آلمان جلب می‌کنیم:

  • Hochschule Mannheim –University of Applied Sciences
  • Karlsruhe Institute of Technology
  • Berlin International University of Applied Sciences
  • Bremen University of Applied Sciences
  • Jacobs University
  • Technische Universitat Munchen
  • University of Gottingen
  • Max Planck Institute
  • Freie Universitat Berlin
  • Technische Universitat Dresden
  • Munich University of Applied Sciences
  • University of Bonn
  • Saarland University
  • Frankfurt School of Finance & Management
  • Technische Universitat Kaiserslautern
  • Universitat Hamburg
  • ULM University
  • HHL Leipzig Graduate School of Management
  • University of Bayreuth
  • WHU-Otto Beisheim School of Management
  • University of Stuttgart
  • RWTH Aachen University
  • HTW Berlin
  • Technische Universitat Berlin
  • TU Darmstadt
  • University of Hohenheim
  • University of Erfurt
  • University of Freiburg

نکته: از آنجایی که اغلب دروس رشته‌های مختلف مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان به زبان آلمانی تدریس می‌شوند، پیدا کردن رشته‌های ارائه شده به زبان انگلیسی و یا دانشگاه‌های با کیفیت و معتبر آلمانی که به زبان انگلیسی دروس را ارائه دهند، عموما کاری سخت و طاقت فرسا برای دانشجویان خواهد بود.

همچنین باید به این موضوع توجه کنید که با توجه به اروپایی بودن کشور آلمان، پروسه دریافت ویزای تحصیلی این کشور که در واقع همان ویزای شینگن محسوب می‌شود، فرایندی زمان‌بر بوده و مستلزم توجه و دقت فراوان به هنگام دریافت وقت مصاحبه با آفیسر پرونده و ارائه مدارک تحصیلی و مالی لازم است. گروه شرکت‌های نیلگام با برخورداری از بیش از ۱۰ سال تجربه در امور مهاجرت، اخذ ویزای شینگن و پیکاپ ویزا و داشتن نمایندگی از دانشگاه‌های خصوصی و دولتی معتبر آلمان، آماده ارائه خدمات تحصیلی به متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان است. برای تحصیل در دانشگاه‌های رایگان آلمان درمقطع کارشناسی میبایست حداقل یکسال سابقه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های ایران داشته باشید، در غیر این‌صورت مشمول گذراندن دوره یکساله کالج در آلمان می‌شوید. حداکثر سن متقاضی تحصیل در این مقطع ۲۵ سال بوده و حداقل معدل دوره متوسطه و پیش دانشگاهی نمره ۱۴ می‌باشد، البته به دلیل ارائه دروس به زبان آلمانی در دانشگاه‌های دولتی، فرد متقاضی ملزم به داشتن حداقل مدرک B1 زبان آلمانی و آشنایی آکادمیک به زبان آلمانی است. به دلیل اعتبار بالای مدارک دانشگاهی آلمان و تضمین آینده شغلی و زندگی افراد فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های آلمان، شهروندان ایرانی طی چند سال اخیر استقبال فراوانی از این فرصت تحصیلی نموده‌اند، اما عموما متقاضیان متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات لازم در روند آماده‌سازی پرونده تحصیلی و عدم آگاهی در تکمیل موارد مورد نیاز ویزای تحصیلی، با ریجکت ویزای شینگن از سوی سفارت آلمان مواجه می‌شوند.

از این رو کارکنان اجرایی مجرب دپارتمان مهاجرت تحصیلی هلدینگ نیلگام در ازای عقد قرارداد و پرداخت ۴ میلیون با ارائه خدمات تحصیلی آلمان، شما را قدم به قدم تا گرفتن ویزا و پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر کشور آلمان همراهی می‌کند.

معرفی برترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان آلمان

همانطور که پیشتر به این موضوع اشاره کردیم دانشگاه‌های آلمان به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند و عموما دانشگاه‌های دولتی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس دروس خود را به زبان آلمانی ارائه می‌کنند. اما در این بین برخی از دانشگاه‌های خصوصی با اعمال هزینه و دریافت شهریه تمامی رشته‌های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی و ارشد پوشش داده و به زبان انگلیسی دروس را ارائه می‌دهند. حداقل هزینه سالانه دانشگاه‌های خصوصی و انگلیسی زبان کشور آلمان سالی ۹۰۰۰ یورو بوده و متقاضی می‌تواند با داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره ۴٫۵ از این دانشگاه‌های آلمانی پذیرش تحصیلی بگیرد. در ادامه با معرفی برترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان آلمان با ما همراه باشید:

۱- دانشگاه فریبورگ

دانشگاه فریبورگ به دانشجویان خارجی این امکان را می‌دهد تا بسته به رشته مورد نظر خود در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس Bachelor of Arts (BA) و یا  Bachelor of Science (BSc)به زبان انگلیسی تحصیل کنند. این دانشگاه با شهرتی بین‌المللی دارای رتبه ۱۷۱ QS World است.

۲- دانشگاه جرج آگوست گوتینگن

دانشگاه جرج-آگوست- گوتینگن با رتبه صد و هشتاد و یکم دنیا رشته‌های متنوع و بین‌المللی مقطع لیسانس و فوق لیسانس را به زبان انگلیسی در رشته‌هایی نظیر علوم اکوسیستم مولکولی و رشته‌های تخصصی دیگر ارائه می‌دهد .

۳- دانشگاه لایپزیگ

این دانشگاه به دانشجو به دانشجو این امکان را می‌دهد تا به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی و ارشد به تحصیل در رشتههای مختلفی نظیر فیزیک، علوم اجتماعی، میکروبیولوژی، زیست شیمی، علوم کامپیوتری و دیگر موارد بپردازد. دانشگاه لایپزیک با کسب رتبه ۵۰۱-۵۵۰ جهانی جزو ایده‌آل ترین دانشگاه‌های آلمان به شمار می‌رود. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان فارغ التحصیل این دانشگاه است.

۴- دانشگاه ژولیوس ماکسیمیلیان ورزبورگ

دانشگاه علوم و تحقیقات ورزبورگ با رتبه ۴۸۱ دانشگاه‌های برتر جهان با برخورداری از ۱۰ دپارتمان تحصیلی مختلف و قدمتی ۶۰۰ ساله، جزو قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه‌های آلمان محسوب ‌می‌شود. دانشگاه ورزبورگ بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی مهندسی، پزشکی، علوم طبیعی و اجتماعی، حقوق و اقتصاد و موارد دیگر را در مقاطع کارشناسی و ارشد به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.

۵- دانشگاه بین‌المللی برلین BAU

در این دانشگاه علمی کاربردی تمامی رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف به انگلیسی تدریس می‌شوند. اگرچه برای ورود و تحصیل در این دانشگاه نیاز به پرداخت حداقل شهریه سالانه ۷۲۰۰ یورو معادل ۸۶۰۰ دلار خواهید بود. رشته‌های قابل ارائه به زبان انگلیسی در سطح لیسانس شامل مدیریت کسب و کار، طراحی گرافیک و ارتباط بصری، طراحی محصول و طراحی داخلی و موارد دیگر می‌شود. نکته: چنانچه به دلیل صرفه جویی در زمان و یا سختی یادگیری زبان آلمانی، قصد تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی یا ارشد را در یکی از دانشگاه‌های دولتی آلمان داشته باشید میبایست دارای شرایط زیر باشید:

    1. داشتن حداقل یکسال سابقه تحصیل دانشگاهی در ایران
    1. داشتن حداقل معدل ۱۴ برای دوران متوسطه و پیش دانشگاهی
    1. حداکثر ۲۵ سال سن برای کارشناسی و ۳۰ سال برای مقطع ارشد
    1. داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶- ۶٫۵
    1. نداشتن گپ تحصیلی بیش از ۲ تا ۳ سال
    1. موجود بودن رشته مورد نظر به انگلیسی در دانشگاه‌های دولتی آلمان

اما چنانچه فرد متقاضی تحصیل در آلمان قادر به احراز هریک از موارد مورد نیاز بالا نگردد، در اکثر مواقع موفق یه دریافت ویزای تحصیلی از سوی سفارت آلمان نبوده و مورد پذیرش دانشگاه‌های آلمان قرار نمی‌گیرد. از این جهت دپارتمان تحصیلی گروه شرکت‌های نیلگام خدمات طلایی و فوری ویزای تحصیلی آلمان را متناسب نیاز این دسته از متقاضیان عزیز آماده کرده است که با پرداخت مبلغ ۵۰۰۰ یورو به صورت تضمینی موفق به دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه خصوصی انگلیسی زبان آلمانی و اخذ ویزای تحصیلی آلمان خواهند شد.

متقاضیان پکیج طلایی و فوری ویزا و پذیرش تحصیلی آلمان می‌توانند با عقد قرارداد با گروه شرکت‌های نیلگام و پرداخت نصف مبلغ قرارداد یعنی ۲۵۰۰ یورو و ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره ۴٫۵ ، برای گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنند. متقاضیان این قرارداد ملزم به داشتن شرایط مورد نیاز دانشگاه‌های دولتی آلمان نبوده و می‌توانند با توجه به ارتباطات قوی گروه شرکت‌های نیلگام، پس از طی کردن زمان و روند مورد نیاز گرفتن پذیرش تحصیلی و ویزای آلمان، همراه با نیلگام بدون نگرانی برای آینده تحصیلی خود برنامه‌ریزی کنند. لازم به ذکر است که در صورت عدم موفقیت دریافت ویزای تحصیلی آلمان توسط شرکت نیلگام، کل هزینه دریافت شده از مشتری پکیج طلایی و فوری تحصیلی آلمان به او مسترد خواهد شد.

لیست دانشگاه‌های رایگان آلمان

در سال ۲۰۱۴، شانزده ایالت کشور آلمان الزام پرداخت شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی را در دانشگاه‌های دولتی آلمان حذف کردند. این بدین معنی است که در حال حاضر دانشجویان واجد شرایط بومی و بین‌المللی با پرداخت هزینه کمی در هر دوره، قادر به تحصیل در مقطع کارشناسی به صورت رایگان هستند. عموما انواع دولتی دانشگاه‌های آلمان دروس خود را در دو مقطع کارشناسی و ارشد به صورت رایگان و یا با حداقل شهریه ۲۰۰ تا ۴۰۰ یورویی عرضه می‌کنند.

البته در این بین دانشگاه‌های خصوصی هم به دانشجویان خارجی خدمات تحصیلی متعددی را با پرداخت هزینه عرضه می‌کنند. هزینه این‌گونه دانشگاه‌ها به نسبت رشته مورد نظر متقاضی تحصیل و میزان شهرت دانشگاه از ۹۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ هزار یورو متغیر است. صد البته که خوانندگان این مطلب ترجیح می‌دهند که از خدمات رایگان و دولتی دانشگاه‌های آلمان استفاده کنند اما گاهی اوقات بنابر شرایط متقاضی و نبود پیش نیازهای لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر، شرایط فرد تنها برای استفاده از خدمات طلایی و فوری ویزای تحصیلی آلمان که پیش از این به آن اشاره کردیم مناسب خواهد بود. در این بخش قصد داریم به صورت فهرست وار لیست دانشگا‌ه‌های رایگان آلمان را به شما معرفی کنیم:

  • Ludwig Maximilian University of Munich
  • Humboldt University of Berlin
  • University of Mannheim
  • University of Cologne
  • RWTH Aachen University
  • Technical University of Munich
  • University of Hamburg
  • Free University of Berlin

برترین دانشگاه‌های رایگان آلمان

از آنجاییکه بیشتر دانشگاه‌های آلمان دولتی هستند، دانشجو تنها ملزم به پرداخت هزینه کمی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو در سال تحت عنوان هزینه اجرایی می‌شود. این هزینه شامل خدمات سازمانی دانشجو و امور ثبت‌نام می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که دانشجو ملزم به ثبت‌نام دوباره و پرداخت این هزینه در هر نیمسال می‌باشد. در این بخش قصد داریم به معرفی کوتاه برترین دانشگاه‌های رایگان آلمان بپردازیم:

۱- دانشگاه RWTH آخن آلمان

دانشگاه RWTH آخن با ۲۶۰ موسسه آموزشی در ۹ دانشکده مجزا بی شک یکی از برترین دانشگاه‌های آلمان و اروپا پیشرو در زمینه علوم و تحقیقات به شمار می‌رود. در حال حاضر در حدود ۳۱٫۴۰۰ دانشجو در بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی و آکادمیک در حال تحصیل در این دانشگاه هستند. چیزی  در حدود ۵٫۰۰۰ دانشجوی خارجی از ۱۲۰ کشور مختلف در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

 

۲- دانشگاه مانهایم آلمان

نسل به نسل، دانشگاه مانهایم آلمان دانشجویان خود را برای پیشرو بودن و رهبری در کسب و کار، دنیای علم و اجتماع آماده ساخته است. یکی دیگر از نقاط قوت این دانشگاه پروفایل غنی آن است که با ارائه علوم و رشته‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی شکل گرفته است. به همین خاطر است که دانشگاه مانهایم به طور مستمر به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های آلمان و ۲۰ دانشگاه برتر اروپا در زمینه تحقیقات شهرت دارد.

۳-دانشگاه برمن

به طور تقریبی نزدیک به ۲۳٫۰۰۰ نفر از دانشجویان، استادان، محققان و کارکنان در حال فعالیت در دانشگاه برمن آلمان هستند. این دانشگاه مرکز علمی شمال آلمان به حساب می‌آید و دپارتمان‌های ارائه دهنده رشته‌های علوم و مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی نقاط قوتش به حساب می‌آیند. همچنین دانشگاه برمن یکی از ۱۱ دانشگاه برتر آلمان نیز لقب گرفته است.

۴- دانشگاه کلن

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا که در سال ۱۳۸۸ میلادی تاسیس شده است. در کنار ۶ دپارتمان مختلف تحصیلی، دانشگاه کلن دامنه گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی مقطع لیسانس و فوق لیسانس آینده‌گرا را پوشش می‌دهد. دانشگاه کلن به عنوان یکی از برترین دانشگاههای رایگان آلمان شرایط ویژه‌ای را برای تحقیقات دانشجویان جوان خود ارائه می‌دهد.

۵- موسسه فناوری کارلسروهه (KIT)

دانشگاه KIT، دانشکده فنی و موسسه تحقیقاتی‌ وسیع‌اش را به سبکی خاص با هم ادغام کرده است. در زمینه تحقیق و تحصیل، دانشگاه KIT مسئولیت مشارکت در راه حل‌های پایدار چالش‌های بزرگ جامعه، صنعت و محیط زیست را بر عهده گرفته است و برای این منظور، KIT از مابع مالی و انسانی خود با بیشترین بازدهی استفاده می‌کند. به دلیل وجود جزییات فراوان در رابطه با دانشگاه‌های آلمان و شرایط اخذ پذیرش دانشگاه‌ها و ویزای آلمان، پیشنهاد می‌شود در صورت وجود هرگونه سوالی در رابطه با شرایط تحصیل در کشور آلمان و خدمات شرکت‌های نیلگام با کارشناسان با تجربه دپارتمان تحصیلی در ارتباط باشید. مشاوره رایگان اخذ ویزای تحصیلی آلمان۰۲۱ -۷۵۲۳۷

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *