تور, ویزا

جاذبه های گردشگری مونیخ کدامند؟

چنانچه یک تور اروپایی سفر به آلمان و سایر کشورهای حوزه شنگن را رزرو کرده باشید و یا بخواهید به طور شخصی گردشگری در آلمان و شهر جذاب مونیخ را تجربه کنید، در هر صورت نیاز به یک برنامه سفر کامل داشته و باید از تمامی جاذبه های گردشگری مونیخ باخبر شوید.

از این رو، اگر موفق به اخذ ویزای شینگن شده‌اید و قرار است تا در مدت زمانی کوتاه قدم به کشور آلمان و شهر دیدنی مونیخ بگذارید، باید هر چه سریع‌تر و پیش از سفر از جاذبه‌های گردشگری مونیخ (موارد مشهور و یا گزینه‌های پنهان) آشنا شده و برنامه‌ریزی دقیق و جذابی برای گشت و گذار در این شهر باواریایی و آلمانی داشته باشید.

اما پیش از معرفی جاذبه های گردشگری مشهور مونیخ و یا مواردی که از آنها بی خبر بوده‌اید، بد نیست تا معرفی کوتاهی در مورد این شهر داشته باشیم.

شهر مونیخ که در زبان آلمانی به München معروف است، پایتخت مشهور ایالت باواریا بوده و بعد از برلین و هامبورگ سومین شهر بزرگ کشور آلمان محسوب می‌شود. ریشه اصلی نام مونیخ از یک واژه قرون وسطایی به معنی خانه راهبان به وجود آمده و شهری با ریشه و قدمت را تشکیل داده که اکنون به یکی از جاذبه‌های توریستی کشور آلمان بدل شده است.

این شهر زیبا در بخش جنوبی کشور آلمان واقع شده و به رشته کوههای آلپ باواریا بسیار نزدیک است. در شهر مونیخ سنت‌ها و فرهنگ‌های خاص آلمانی بسیار زنده و پویا بوده و از مونیخ به عنوان کلان شهری دارای قلب یاد می‌کنند؛ جایی که با انواع جاذبه‌های گردشگری تاریخی و توریستی هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

جاذبه های گردشگری مونیخ

به طور کلی قصد داریم تا به طور خلاصه جاذبه های گردشگری مونیخ چه آنهایی که مشهور هستند و چه مواردی که از آنها بی خبر هستید را به شما معرفی نماییم.

میدان مارین پلاتز مونیخ

در ابتدای مبحث جاذبه‌های گردشگری مونیخ باید بگوییم که هر سفر و یا تور گردشگری این شهر آلمانی باید از قلب این شهر یعنی میدان مارین پلاتز یا همان (Our Lady’s Square) شروع شود. جایی مشهور و دیدنی که برای قریب به هزار سال به عنوان میدان اصلی باوریا شناخته می‌شود.

با حضور در این محوطه و میدان می‌توانید از مشهورترین نشانه و سمبل شهر مونیخ یعنی تالار جدید شهر Neues Rathaus دیده کرده و به عکاسی در سایر بخش‌های میدان مارین پلاتز بپردازید. شما همچنین امکان حضور در ارتفاعات برج تالار شهر را نیز دارید.

اگر می‌خواهید با یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های سفر به مونیخ روبرو شوید، حتماً راس ساعت 12 ظهر در این میدان حضور داشته باشید تا زنگ معروفی با 43 ناقوس و 32 مجسمه در اندازه واقعی که داستان‌های مختلف باستانی را به مدت بیش از 10 دقیقه بازسازی می کنند شما را سرگرم نمایند.

قلعه مونیخ رزیدنز

از میان جاذبه های گردشگری مونیخ Munich Residenz یکی از دیدنی‌ترین آنها است. مونیخ رزیدنز یک قلعه شهری و باستانی (یکی از بزرگترین قلعه‌ها در دنیا) و دوره پادشاهی باواریایی است. اما در حال حاضر به یک موزه و یکی از بهترین مجموعه‌های جواهرا در دنیا بدل شده است. این بنا بسیار بزرگ و دیدنی بوده و یکی از بهترین گزینه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود.

حتماً با صبر و آرامش به قدم زدن در تالار و محوطه مونیخ رزیدنز پرداخته، از باغ Court Garden دیدن کرده و یک نوشیدنی خنک بنوشید.

کلیسای آلتر پیتر

به طور کلی شهر مونیخ دارای کلیساهای بسیار جذابی در سراسر شهر است؛ اما یکی از آنها که با نامهای آلتر پیتر و یا سنت پیتر شناخته می‌شود یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مونیخ محسوب می‌شود.

این بدین خاطر است که برج این کلیسا بی نظیرترین منظره 360 درجه شهری را به شما ارائه می‌دهد. برای همین، حتماً در زمان حضور در شهر مونیخ از این کلیسای خاص و استثنایی دیدن کنید.

محدوده هافبروهاوس

معمولاً خیلی از مردم در سراسر دنیا شهر مونیخ را با تیم معروف فوتبال بایرن مونیخ و نوشیدنی‌های آبجو باواریا می‌شناسند. از این رو، یکی از جاذبه های گردشگری مونیخ که حتماً باید به آن سر زده و از آن دیدن کنید، محدوده مشهور Hofbräuhaus که برای بیش از 1000 سال هنر آبجوسازی در آن در جریان بوده و کمابیش از آن در نقاط مختلف دنیا کپی برداری شده است.

میدان جمهوری Königsplatz

این میدان که به میدان جمهوری و یا پادشاه معروف است یکی از جاذبه‌های پنهان مونیخ است که دارای سبک و سیاق کلاسیک یونانی بوده و خانه 2 موزه هنری شهر مونیخ است. اگر دارای زمان کافی هستید، می‌توانید از موزه‌های دیدنی این مجموعه دیدن کنید، اما چنانچه زمان به شما اجازه نمی‌دهد و یا حوصله موزه گردی ندارید، می‌توانید عکس های زیبایی از معماری این میدان بگیرید.

باغ انگلیسی

با اینکه در حال صحبت در مورد جاذبه‌های گردشگری مونیخ به عنوان یکی از شهرهای دیدنی آلمان هستیم، اما باز هم نام انگلیس به میان می‌آید. اگر بخواهیم مارین پلاتز را قلب شهر مونیخ حساب کنیم، باغ انگلیسی روح این شهر محسوب می‌شود. باغی خوش منظره و رویایی که نزد گردشگران و افراد بومی (همانند سنترال پارک نیویورک) از محبوبیت بالایی برخوردار است.

با حضور در این پارک شما شاهد این خواهید بود که افراد زیادی پیک نیک زده، در حال ورزش هستند و یا در حال نوشیدن آبجوی محلی در باغ هستند و اوقات خوشی را سپری می‌کنند. البته بازدید از این پارک در فصل زمستان و سرما هم جذابیت‌های خاص خودش را داشته و مناظر بسیار خاصی را برای شما به تصویر می‌کشد.

شما می‌توانید همانند گزینه‌های در دسترس در شهرهایی نظیر اصفهان، یک کالسکه اسب را در این باغ کرایه کرده و به همراه آن به گشت و گذار و بازدید کامل از باغ انگلیسی بپردازید و یا در رودخانه خاص این پارک موج سواری کنید!

بازار ویکچوآلز Viktualienmarkt

چنانچه زمان سفر و بازه زمانی تور به شما اجازه می‌دهد، بهتر است از یکی از متفاوت‌ترین جاذبه های گردشگری مونیخ یعنی بازار خوراکی Viktualienmarkt در نزدیکی مرکز شهر و صد متری مارین پلاتز دیدن کنید.

یک بازار محصولات کشاورزی و غذایی لذیذ که به شما اجازه تست کردن، چشیدن و خریدن بسیاری از غذاهای سنتی را خواهد داد. این در حالی است که یک باغ آماده سازی آبجو سنتی نیز در این محل قرار داشته و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

موزه های مونیخ

بدون شک یکی از جاذبه‌های گردشگری مونیخ موزه های دیدنی این شهر است. از همین رو، می توان به سرآمد موزه‌های مونیخ Kunstareal به معنی محدوده هنری اشاره کرد که در منطقه Maxvorstadt واقع شده و خانه مجموعه‌ای از موزه‌های دیدنی و دارای کلاس جهانی به نام Pinakotheken است.

در واقع، برای هر دوره یک موزه ایجاد شده که شامل هنر باستانی، مدرن و معاصر می‌شود و آثار فاخری از هنرمندانی نظیر لئوناردو داوینچی، وینسنت ون گوگ، مونه، گرهارد ریچر، سالوادور دالی و جوزف بیویز در این موزه‌ها قرار گرفته است.

باید به این نکته توجه کنید که با در نظر گرفتن تعداد زیادی از موزه‌های جذاب و دیدنی در شهر مونیخ، شما حداقل به 3 تا 4 روز زمان برای گشت و گذار در موزه‌های این شهر نیاز خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم که در صورت امکان در روز یکشنبه از موزه‌های شهری دیدن کنید، چون هزینه ورودی هر موزه تنها یک یورو خواهد بود!

موزه جهانی بی ام و

از آنجایی که بسیاری از ایرانیان از طرفداران سفت و سخت خودروهای با کیفیت و زیبای آلمانی خصوصاً برندهای BMW و BENZ هستند، مطمئنا این موزه می‌تواند یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مونیخ برای ایشان باشد.

موزه BMW World ترکیبی از سالنی از انواع خودروها و یک موزه تمام و کمال است و در راس تمامی این موارد، خود ساختمان موزه بسیار خاص و دیدنی بوده و سوژه بسیاری از گردشگران برای عکاسی محسوب می‌شود.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که در کنار حضور مجموعه کاملی از خودروهای این برند معتبر، شما امکان دسترسی به رستوران فوق‌العاده با کیفیت میشلن (با نام esszimmer ) را از داخل این موزه دارید که جزو برترین رستوران‌های غذاخوری شهر مونیخ بوده و استثنایی ترین غذاهای بین‌المللی را برای شما سرو می‌کنند.

پارک  Theresienwiese

حتماً از این موضوع باخبر هستید که اکتوبرفست Oktoberfest مشهورترین جشن شهر مونیخ محسوب می‌شود، اما اکنون در بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا این جشن و رویداد برگزار می‌گردد، ولی مطمئناً به خوبی و اصالت این جشن در مرکز اصلی یعنی شهر مونیخ نیست.

طی این رویداد و جشن جذاب مونیخی، هر ساله میلیون‌ها گردشگر برای یک بازه دو هفته‌ای در پایان ماه سپتامبر به شهر مونیخ می‌آیند تا این جشن مشهور را از نزدیک نظاره کرده و در آن شرکت کنند.

ولی باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که محوطه و پارک Theresienwiese جایی است که این جشن هر ساله در آن برگزار می‌شود و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مونیخ، میزبان چندین رویداد دیگر در طی سال است که برای مثال می‌توان به جشن Tollwood در دو فصل زمستان و بهار اشاره کرد.

کلیسای بانوی ما

این کلیسا که با نام Frauenkirche نیز شناخته می‌شود بزرگترین کلیسای جامع شهر مونیخ است و قدیمی‌ترین آنها نیز به شمار می‌رود. به همین خاطر، اگر عاشق بازدید از مکان‌های باستانی و تاریخی کشور آلمان و شهر مونیخ هستید، حتماً از این نماد معروف شهری دیدن کنید.

اردوگاه کار اجباری داخائو

یکی از جاذبه های گردشگری مونیخ که شاید برای برخی از افراد جذاب و برای برخی دیگر منزجر کننده باشد، اردوگاه کار اجباری Dachau زمان جنگ‌های جهانی است که در واقع در داخل شهر مونیخ نبوده و با استفاده از خط راه آهن، در فاصله 30 دقیقه‌ای شمال شهر مونیخ قرار دارد.

جایی که در آن هزاران یهودی و زندانی سیاسی به بدترین شکل ممکن کشته و شکنجه شده‌اند؛ به همین خاطر داخائو مکانی است که در گذر زمان دارای شهرت تاریخی بسیاری بدی بوده است. اگر اهل تاریخ و وقایع تاریخی هستید، با حضور در این مکان با جو سنگین آن روبرو شده و خود را در زمان اسارت زندانیان حس خواهید کرد، ولی اگر علاقه‌ای به حضور در چنین مکان‌هایی ندارید، می‌توانید به سراغ سایر جاذبه‌های گردشگری مونیخ بروید.

تور پیاده‌روی آرت نوو

اگر اهل سفر و گردشگری جهانی باشید، شاید با شنیدن نام Art Nouveau اینطور فکر کنید که قرار است در مورد موضوع یا مکانی در شهرهایی نظیر بروکسل، وین و یا پاریس صحبت شود. اما در حقیقت، شهر مونیخ یکی از کانون‌های اصلی جنبش هنری بوده و بسیاری از خانه‌های ساخته شده در این دوران از صدمه‌ و خرابی جان سالم به در برده و سالم مانده‌اند. مکانی بسیار دیدنی و رایگان که برای پیاده روی و عکسبرداری بسیار جذاب و جالب توجه خواهد بود.

قلعه نیمفنبورگ

قلعه Nymphenburg یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر مونیخ آلمان است که با حضور در آن با باغی وسیع که کاخ و قلعه را احاطه کرده روبرو می‌شوید. شما می‌توانید بعد از ظهر خود را به گشت و گذار در محوطه این قلعه اختصاص داده و از لاین مخصوص ساخت ظروف چینی با کیفیت این محدوده دیدن کنید.

باغ وحش هلابرون

اگر مایل هستید تا در کنار بازدید از انواع جاذبه‌های گردشگری مونیخ مثل موزه، قلعه، کلیسا و اماکن تاریخی حال و هوای خود را عوض کرده و آغوش خود را به روی طبیعت باز کنید، بازدید از باغ وحش هلابرون را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این باغ وحش سنتی شهر مونیخ توجه زیادی به رفاه حیوانات و محافظت از نسل آنها داشته و شرایط بسیار مساعدی را برای نگهداری از آنها فراهم کرده است. از این رو، شما می‌توانید معنی واقعی یک باغ وحش را از نزدیک درک کرده و با انواع حیوانات کمیاب دنیا در محیطی بسیار دیدنی روبرو شوید.

پارک المپیک مونیخ

اگر از ارتفاع می‌ترسید، باید از خیر بازدید از برج تلویزیونی Olympiaturm پارک المپیک مونیخ بگذرید. برجی مرتفع در مرکز پارک المپیک مونیخ که بازدید از آن به شما پیشنهاد می‌شود؛ حتی اگر مشکل ترس از ارتفاع دارید باز هم به این پارک رفته و از مناظر اطراف آن لذت ببرید.

برخلاف سایر شهرها، مونیخ توانست استادیوم‌های المپیک تابستانی 1972 را به مکانی برای رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی تبدیل کند. این در حالی است که امکان بازدید از دریاچه دیدنی این پارک نیز برای عموم مردم وجود دارد. اگر می‌خواهید بعد از کلی گشت و گذار در مونیخ و انجام خریدهای کوچک و بزرگ، یک غذای خوب در این شهر خورده و در کنار یک منظره دیدنی به استراحت و گپ و گفتگو بپردازید، حضور در رستوران بالای برج Olympiaturm را به شما پیشنهاد می‌کنیم که منظره فوق‌العاده ای از غروب آفتاب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با توجه به اینکه جاذبه های گردشگری مونیخ بسیار زیاد و نامحدود است و پرداختن به تمامی آنها در حوصله مخاطبان نمی‌گنجد، قصد داریم تا در بخش پایانی این مطلب، به طور خلاصه به نام این جاذبه‌های گردشگری اشاره کرده و تصمیم‌گیری نهایی و انتخاب از میان آنها را به خود شما بسپاریم:

  • موزه بسیار دیدنی و متفاوت Deutsche  یا موزه آلمان
  • کلیسای Theatinerkirche
  • قلعه نویشوانشتاین
  • بازار کریسمسی Christkindlmarkt
  • تماشای فوتبال در Allianz Arena
  • سیرک کرون Krone
  • موزه ملی باواریا
  • اپرای ایالتی باواریا
  • موزه Lenbachhaus
  • میدان دیدنی Odeonsplatz
  • پارک توریستی فریدنسنگل
  • کاخ هرنچیمزی Herrenchiemsee
  • برج چینی
  • باغ گیاه‌شناسی
  • تئاتر کوویلیس
  • خانه هنر Haus der Kunst
  • رودخانه ایسار
  • حمام حرارتی بهاری ترم اردینگ
  • موزه بوخهایم
  • مجسمه و بنای باوریا
  • کلیسای جامع و جذاب Asamkirche
  • موزه مصری
  • رودخانه آیسباخ
  • خیابان ماکسیمیلیان
  • استخر و حمام مولرسش ولکسباد
  • بازار خوراکی Dallmayr
  • دیوارهای باستانی و عظیم شهر

چنانچه مایل هستید تا تور اروپا و سفر به کشور آلمان و شهر مونیخ را در سال جدید تجربه کنید، کافیست تا با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی نیلگام تماس بگیرید تا شما در جریان جدیدترین برنامه‌های گردشگری و تور اروپا قرار داده و مشاوره جامعی را در این رابطه به شما ارائه دهند.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *