تور, مهاجرت, ویزا

قوانین مرزی برای سفر به استرالیا

استرالیا یکی از معدود کشورهای جهان است که از بسیاری از بیمار‌ی‌ها و آلودگی‌ها به دور است و از وضعیت کشاورزی و دامداری بسیار خوبی برخوردارست. وجود هر میکروب و عامل بیماری‌زا می‌تواند وضعیت محیط زیست این کشور را به مخاطره انداخته و عواقب جبران‌ناپذیری را برای اقتصاد آن به همراه داشته باشد. به همین دلیل نیز برای حفظ سلامت شهرواندان استرالیایی، قوانین سفت و سختی در ارتباط با قرنطینه‌های استرالیا وجود دارد. تمامی گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند باید هر گونه گیاه، جاندار و خوردنی‌هایی از قبیل محصولات گوشتی و لبنی، سبزیجات، بذرهای گیاهی، آجیل و حیوانات زنده‌ای که به همراه دارند را اعلام نمایند. تخطی از این قانون در برخی از موارد می‌تواند منجر به زندانی‌شدن افراد نیز شود.

دریافت ویزا و عبور از مرزهای استرالیا

تمامی افرادی که شهروند استرالیا نیستند برای ورود به این کشور نیاز به گرفتن ویزا یا کسب اجازه از مقامات هستند. همانطور که می‌دانید اخذ ویزا باید پیش از سفر به استرالیا صورت پذیرد. در برخی از موارد خاص همچون شهروندان نیوزلند، می‌توانند بدون اخذ ویزا از استرالیا عبور کنند. اگرچه برای ماموران مرزی اهمیت دارد که فردی که به استرالیا سفر کرده قصد بازگشت به کشور خود را داشته باشد با این حال داشتن بلیط برگشت ضرورتی ندارد و تنها با نشان دادن توان مالی برای خرید بلیط برگشت می‌توان آفیسر مربوط به آن قسمت مرزی را متقاعد کرد.

در مرز استرالیا چه اتفاقی می‌افتد؟

هر فردی که به فرودگاه استرالیا وارد می‌شود باید پاسپورت و مدارک سفر خود را به همراه کارت ورود و کارت سفر به همراه داشته باشد تا به آفیسر بخش ترخیص مهاجرت ارائه دهد. تمام کسانیکه با مدارک معتبر به استرالیا وارد می‌شوند، زمانی را برای چک کردن مدارک خود از دست می‌دهند و بدون عبور از این بخش امکان ورود به کشور استرالیا وجود ندارد. اگر هر مورد خاصی در مدارک شما وجود داشته باشد گزارش آن به آفیسر بخش مهاجرت فرودگاه انتقال پیدا می‌کند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

این احتمال وجود دارد که از جانب آفیسرهای بخش مهاجرت در مورد هدف‌تان از سفر، تاریخ سفر، بستگان، دوستان یا آشنایان تان در استرالیا و سایر موارد سئوالاتی پرسیده شود. پس از برطرف شدن ابهامات از سوی آفیسر، اجازه ورود به کشور استرالیا را دریافت خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که با ویزای دائم استرالیا می‌توانید بدون اخذ ویزا به نیوزلند نیز وارد شوید و به عنوان گردشگر و به مدت ۶ ماه در آنجا بمانید. تنها باید اطمینان داشته باشید که ویزای استرالیای شما تا زمان بازگشت‌تان اعتبار داشته باشد. سایر افراد باید برای ورود به نیوزلند اقدام به دریافت ویزا نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ورود به کشور استرالیا

تمام متقاضیان ورود به کشور استرالیا به غیر از شهروندان کشورهای استرالیا و نیزولند باید برای ورود به استرالیا اقدام به اخذ ویزا نمایند. همچنین مدارک دیگری نیز برای ورود به این کشور لازم است که عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر و مدارک قابل پذیرش سفر
  • ویزای معتبر یا اجازه مقامات استرالیا برای ورود (اعم از ویزاهای الکترونیک)
  • کارت پر و امضاء شده Incoming Passport Card، شامل مدارک مربوط به وضعیت سلامت

هر فردی که بدون مدارک معتبر ذکر شده به استرالیا وارد شود ، تقاضای ورود وی رد خواهد شد.

چه اقلامی را نمی‌توانید با خود به استرالیا ببرید؟

بخش گمرک و قرنطینه کشور استرالیا اجازه ورود تمام محصولات را به شما نمی‌دهد و بهتر است بدانید که چه اقلام خوراکی را با خود به همراه نداشته باشید چرا که دولت استرالیا باید از این موضوع اطمینان حاصل کند که شما محصولات حیوانی و گیاهی را که آلوده به میکروب یا بیماری خاصی هستند را به این کشور وارد نسازید یا از طریق پست ارسال نکنید. به عنوان مثال اقلام زیر نباید وارد این کشور شده یا از طریق پست به آن ارسال شوند:

  • میوه‌های خشک
  • گل و سایر مواد مرتبط با گیاهان همچون بذرها
  • میوه تازه
  • سبزیجات
  • محصولات لبنی
  • آجیل خام
  • انواع بذرها
  • ادویه

برای ورود اقلامی چون نخود، لوبیا، دانه‌های کرن فلکس، تخم مرغ، گوشت غیر کنسروی، شیر، پاپ کورن و هر گونه ماهی از قبیل سالمون و قزل آلا باید اجازه ورود را از دولت استرالیا دریافت نمایید.

اقلامی که می‌توانید با خود به استرالیا بیاورید

هر محصول دیگری که خودتان درست کرده باشید از قبیل شیرینی، بیسکویت، نان و پودینگ ممنوع است. اما کلوچه‌های آماده، بیسکوئیت، کیک‌های آماده به غیر از کیک پینر، پودینگ‌ها و و برخی دیگر از انواع کیک‌ها مجاز هستند. اقلام زیر را می‌توانید با خود به استرالیا ببرید:

  • قهوه
  • بیسکوئیت
  • نان
  • کیک
  • شکلات
  • شربت
  • روغن

اما اگر اقلامی چون چای، ادویه، خیارشور، برنج، آجیل و محصولات لبنی را به همراه دارید حتما باید آن را اطلاع دهید. تا ۳۱ ام آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی اگر سن شما بیش از ۱۸ سال بود می‌توانستید بدون پرداخت مالیات ۲۵۰ عدد سیگار یا ۲۵۰ گرم تنبکاکو را با خود به همراه داشته باشید. با تغییر قوانین افراد بالای ۱۸ سال می توانستند ۵۰ عدد سیگار یا معادل ۵۰ گرم تنباکو را بدون پرداخت مالیات با خود به همراه داشته باشند. از اول جولای سال ۲۰۱۹ میلادی قوانین با تغییراتی همراه خواهند بود.

اگر ۱۸ ساله یا بالای ۱۸ سال باشید می‌توانید یک پاکت سیگار که در آن حداکثر ۲۵ سیگار وجود دارد و بسته آن نیز  باز نشده و معادل ۲۵ گرم تنبکاکو است را بدون پرداخت مالیات با خود به همراه داشته باشید. اگر بخواهید در مورد شکلات نیز بدانید به همراه داشتن غذاهای فرآوری شده مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اگر غذا یا مواد غذایی غیرفرآوری شده را با خود به همراه دارید باید در فرمی که پر می‌کنید آن را ذکر نمایید.

اما برای به همراه داشتن شکلات و شیرینی در کل ممانعتی وجود ندارد. مسافران و شهروندان استرالیا در بازگشت از تعطیلات می توانند داروها و وسایل مرتبط به داروهای تجویز شده را با خود حمل کنند. شهرواندان استرالیا لازم است که نسخه پزشک خود را نیز به همراه داشته باشند. به خاطر داشته باشید که برخی از مکمل ها و داروهای مخصوص ورزشکاران در استرالیا غیرقانونی هستند و در گروه مواد مخدر قرار می گیرند. بیشتر وسایل شخصی تان از قبیل لباس، کفش و وسایل بهداشتی به غیر از عطر و پوست حیوانات را می‌توانید در ساک دستی‌تان و برای ورود به استرالیا به همراه داشته باشید.

چه مقدار پول نقد می‌توانید با خود به همراه داشته باشید؟

برای ورود به کشور استرالیا می‌توانید هر مقدار وجه نقد که بخواهید را با خود به همراه داشته باشید اما اگر این مقدار از ۱۰٫۰۰۰ دلار استرالیا بیشتر باشد حتما باید آن را اعلام کنید. همچنین هر نوع ارز دیگری را که به همراه داشته باشید و مقدار وجه نقد شما به دلار استرالیا بیش از ۱۰٫۰۰۰ دلار باشد باید حتما آن را اعلام کنید.

قرنطینه سگ‌ها و سایر حیوانات خانگی

زمانیکه صاحب سگی هستید و می‌خواهید به استرالیا سفر کنید و یا از کشور استرالیا خارج شوید، آن سگ قرنطینه خواهد شد. مگر آنکه از جزیره نورفلک Norfolk یا نیوزلند سفر کنید. زمانیکه با سگ وارد خاک استرالیا می‌شوید، آن سگ به قرنطینه فرستاده خواهد شد. این موضوع برای صاحبان حیوانات خانگی بسیار دشوار است. استاندارد زمان ماندن سگ ها و گربه ها در قرنطینه ۱۰ روز است که این حداقل زمانی است که برای این روند در نظر گرفته شده است.

در این زمان نه تنها تست هاری بلکه تعداد قابل توجهی آزمایش خون و انگل نیز از حیوانات خانگی گرفته می‌شود. در صورت مثبت بودن یکی از آزمایش‌های انگل، حیوان برای مدت بیشتری در قرنطینه باقی خواهد ماند که گاهی زمانی بین ۲۱ تا ۳۰ روز خواهد بود. این روند تا زمان تکرار آزمایش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. در صورتیکه حیوان خانگی شما بیش از ده روز در قرنطینه باشد به شما اجازه دیدن او داده خواهد شد.

 با نیلگام به استرالیا سفر کنید

نیلگام با سابقه درخشان خود در اخذ ویزای شنگن، ویزای کانادا، ویزای انگلیس، ویزای ژاپن و ویزای استرالیا در دریافت ویزای توریستی استرالیا شما را همراهی کرده و در کلیه مراحل اخذ ویزا در کنارتان خواهد بود. سفر به سرزمین زیبا و پر از جذابیت‌های طبیعی را با نیلگام تجربه کنید. به خاطر داشته باشید که تماس و کسب اطلاعات در این زمینه رایگان بوده و مشاوران خبره ما شما را آماده دریافت ویزای توریستی استرالیا و در سریع ترین زمان خواهند کرد.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *