ویزا

مرور قوانین بردن ارز به استرالیا

قوانین همراه بردن ارز به استرالیا از آن دسته مسائلی است که شاید خیلی از افراد دارای ویزای استرالیا و متقاضی سفر به این کشور با آن روبرو شوند. از این رو قصد داریم تا در این مطلب به توضیح جوانب مختلف بردن ارز به استرالیا و سایر قوانین مرتبط با آن بپردازیم.

سفر به استرالیا و خروج از استرالیا به همراه پول

بنابر اطلاعات ارائه‌شده در وب‌سایت رسمی دولت استرالیا، مسافران می‌توانند مقدار نامحدودی از پول را به داخل و یا خارج از خاک استرالیا ببرند. اگرچه، چنان‌چه ارزش تقریبی مبلغ همراه مسافر ۱۰٫۰۰۰ دلار و یا بیشتر باشد، فرد ملزم به اعلام آن به مسئولان فرودگاه خواهد بود؛ همچنین در صورت حمل کردن انواع غیرنقدی پول، فرد باید مقدار آن‌را به نیروی مرزی و یا پلیس آفیسر فرودگاهی استرالیا گزارش دهد. به طور کلی، حمل بیش از حد ارز و یا انواع غیرنقدی پول (تراول‌چک، حواله پول، سفته) به استرالیا بدون اعلام و اطلاع به ماموران مرزی این کشور مصداق بارز عمل غیرقانونی پول‌شویی بوده و مشمول جرایم نقدی و غیرنقدی از سوی دولت استرالیا می‌شود.

مقدار وجه نقدی به هنگام سفر به خارج از کشور

به طور معمول شما باید مقدار وجه نقد و ارزی که همراه خود دارید را با رسیدن به محدوده معاینه گمرکی و به هنگام ورود و یا خروج از خاک استرالیا گزارش دهید. بدین خاطر، شما می‌توانید در فرودگاه و یا بندر، فرم مربوط به بردن ارز به استرالیا را پرکرده و یا پیش از ترک خاک این کشور، فرم مربوطه را دانلود و تکمیل نمایید. چنان‌چه می‌خواهید تا پیش از رسیدن به مقصد فرم موردنیاز را پر کنید، باید:

  • فرم پی دی اف Cross-Border Movement – Physical Currency form را پرینت، تکمیل و امضا کنید.
  • فرم تکمیل‌شده را به همراه خود به فرودگاه و یا بندر بیاورید.
  • در نهایت فرم مذکور را به آفیسر مرزی استرالیا بدهید.

دولت استرالیا برای راحتی بیشتر ایرانیان، لینک نسخه فارسی این فرم را قرار داده که می‌توانید با خواندن آن نسخه انگلیسی فرم را به راحتی تکمیل کنید.

شکل و میزان وجوه غیرنقدی به هنگام سفر خارج از کشور

انواع غیرنقدی پول نظیر چک، تراول چک، سفته، اوراق قرضه، حواله و یا سفارشات پستی به عنوان ابزار قابل مذاکره و جا‌به‌جایی برای تجارت در وجه حامل (BNIs) شناخته می‌شوند. این موضوع اغلب شامل دستور‌العمل “پرداخت به حامل” می‌شود. حامل یا همان bearer کسی است که مالک ابزار قابل مذاکره در وجه حامل یا همان BNI است. مشاوره رایگان اخذ ویزای استرالیا۰۲۱-۷۵۲۳۷ روند گزارش BNI نسبت به وجه نقد ارزی متفاوت است. شما تنها زمانی که افسر نیروی مرزی و یا آفیسر پلیس به هنگام ورود و یا خروج از خاک استرالیا از شما درخواست کند، مجبور به گزارش و اعلام مقدار BNI همراه خود هستید. چنانچه از شما درخواست شود تا مقدار BNI را گزارش کنید، صرف نظر از ارزش آن، باید سریعا اینکار را انجام دهید.

این موضوع حتی زمانی که BNI شما دارای ارزش و عدد ذکر‌شده و ثابتی نیست نیز صدق می‌کند.( نظیر یک چک سفید) شما همچنین در صورتی که BNI موردنظر، فرد دریافت‌کننده وجه (payee) را مشخص نکرده باشد نیز باید فرم مربوطه را تکمیل و مقدار آنرا گزارش دهید. معمولا در منطقه معاینه گمرکی از شما درخواست می‌شود تا مقدار BNI همراه خود را گزارش دهید. در این‌صورت شما باید فرم مربوطه را تکمیل کرده و به آفیسر مربوطه ارائه دهید.

از این رو شما می‌توانید پیش از سفر به استرالیا فرم Cross-Border Movement – BNI form را دانلود و تکمیل نمایید و در صورتی که در فرودگاه از شما درخواست شد آن‌را تحویل دهید. نیروی مرزی و آفیسر پلیس استرالیا این اجازه را دارد تا اقلام و وسایل همراه شما را مورد آزمایش قرار دهد، تا از وجود BNI و یا گزارش اشتباه مقدار آن مطمئن گردد و چنانچه گزارش شما اشتباه باشد، آفیسر فرودگاه حق ضبط BNI شما را خواهد داشت.

قوانین گزارش‌دادن و بردن ارز به استرالیا

شما برای حمل و یا گزارش وجه نقد ارزی و یا BNI ملزم به پرداخت هیچگونه هزینه‌ای نیستید. محدودیت سنی برای حمل و بردن ارز به استرالیا وجود ندارد، اما شما این اجازه را ندارید تا برای اعلام نکردن وجه نقد و یا BNI استفاده ابزاری از فرزند خود داشته باشید. شما همچنین میتوانید برای شخص دیگری وجه نقدی، ارز و یا BNI به استرالیا ببرید، اما باید مقدار آنرا گزارش دهید. تحت این شرایط، فرد حمل‌کننده ارز و یا BNI باید اطلاعات هویتی خود و صاحب پول را در فرم موردنظر وارد نماید.

به اشتراک گذاشتن و تقسیم‌کردن وجه نقدی برای اجتناب از گزارش آن به آفیسر مرزی استرالیا جرم محسوب شده و از آن به عنوان structuring یاد می‌کنند.

برای مثال، جمعی از گردشگران که می‌توانند یک خانواده باشند، ممکن است بخواهند تا مقدار ارزی که باید گزارش کنند را بین خودشان تقسیم کنند، تا بدین صورت هرکدام کمتر از ۱۰٫۰۰۰ دلار حمل کنند. اگر در این صورت یک کودک مبلغ زیادی معادل ۹۹۵۰ دلار را بخواهد از مرز رد کند، قصد تقسیم کردن پول بین افراد خانواده، به عنوان فرار از گزارش مقدار کلی ارز نقدی توسط سرپرست خانواده تلقی می‌شود. هم‌چنین انجام چند سفر پی در پی برای آوردن ارز کمتر از ۱۰٫۰۰۰ دلار به استرالیا، به منظور اجتناب از گزارش آن، کاری غیرقانونی تلقی می‌شود. در صورت بروز هر یک از تخلفات مربوط به بردن و یا آوردن غیرقانونی ارز به استرالیا، حبس و جریمه نقدی به فرد متخلف تعلق خواهد گرفت.

شما تنها ملزم به گزارش وجه نقدی ارز و مجموع آن به آفیسر مرزی هستید و گزارش وجه غیرنقدی BNI تنها در صورت درخواست پلیس فرودگاه موردنیاز خواهد بود. برای مثال، چنانچه شما ۵۰۰۰ دلار وجه نقد و ۵۰۰۰ دلار چک مسافرتی به همراه داشته باشید، بخاطر اینکه مقدار وجه نقد شما کمتر از ۱۰۰۰۰ دلار است نیازی به گزارش آن نخواهید داشت. البته چنان‌چه از شما درخواست شود تا مقدار وجه غیرنقدی BNI خود را اعلام کنید، ملزم به گزارش آن به آفیسر فرودگاه هستید.

جریمه گزارش نکردن پول به هنگام سفر به استرالیا

شما ممکن است برای هر یک از جرایم زیر مشمول زندان و یا جریمه نقدی شوید:

  • گزارش نکردن وجه نقدی ارز استرالیا و یا سایر ارزها به هنگام ورود و یا خروج از خاک این کشور، اگر مقدار آنها در مجموع ۱۰٫۰۰۰ دلار و یا بیشتر باشد.
  • گزارش نکردن وجه غیر نقدی BNI، زمانی که آفیسر مرزی از شما درخواست می‌کند.

کشور استرالیا دارای قوانین سختگیرانه‌ای نسبت به انواع قاچاق و اعمال غیرقانونی مانند بردن ارز به استرالیا برای ورود و یا خروج از مرز این کشور است، بدین خاطر پیشنهاد می‌کنیم تا برای دریافت ویزای توریستی استرالیا و دوری از بروز هرگونه مشکلی به هنگام سفر به این کشور از مشاوره رایگان و خدمات تخصصی کارشناسان مجرب گروه شرکت‌های نیلگام استفاده کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *