مهاجرت, ویزا

اقتصاد کانادا | وضعیت درآمد در کانادا

اقتصاد کانادا یکی از بزرگترین و باثبات‌ترین اقتصادهای جهان است و اعداد و ارقام یکی دو سال اخیر و ریباند اقتصادش بعد از بحران کرونا و رشد درآمد ناخالص ملی یا شاخص GDP این کشور در سال گذشته با رقمی معادل ۱/۸۸ تریلیون (هزار میلیارد) دلار، شاهدی بر این مدعاست. اقتصاد کانادا در بین ده اقتصاد برتر جهان قرار داشته، سومین ذخایر نفتی جهان را دارد و چهارمین صادرکنندهٔ نفت محسوب می‌شود. با این مطلب همراه باشید تا اصلی‌ترین ارکان اقتصاد کانادا و همچنین وضعیت درآمد در کانادا را به شکلی تحلیلی مورد بررسی قرار دهیم.

اقتصاد کانادا 

کانادا به عنوان نهمین اقتصاد بزرگ جهان، بخش عظیمی از درآمد ناخالصش را (حدود یک سوم) مدیون تجارت بین‌الملل و واردات و صادرات کالا و خدمات است. ایالات متحده، انگلیس و چین، بزرگترین شرکای تجاری کانادا محسوب شده و بزرگترین ارکان صنعت و اقتصادش را حوزه‌های خرید و فروش و اجاره املاک و مستغلات، صنعت تولید و صنایع معدن و استخراج نفت و گاز تشکیل داده‌اند. از آن طرف، کانادا در تجارت الکترونیک با کمپانی‌های بزرگی مثل Shopify حضور جهانی پررنگی دارد و از آن طرف در صنعت بانکداری، غول‌هایی مثل رویال بانک کانادا و در صنعت حمل و نقل و ترابری، شرکت‌های دانه‌درشتی مثل Enbridge‌ تنها چند نمونه‌ از برگ‌های برنده‌ اقتصاد این کشور هستند. آیا تصمیم خود را برای مهاجرت به کانادا گرفته اید؟

اقتصاد کانادا در اعداد و ارقام

داده‌های سازمان Wold Bank درآمد ناخالص کانادا را در سال ۲۰۲۱ معادل ۱/۸ تریلیارد دلار نشان می‌دهند. میانگین درآمد هر شهروند کانادایی با توجه به شاخص GDP‌ معادل با ۵۱۷۱۳ دلار بوده و وضعیت درآمدی در کانادا و شاخص قدرت خرید، مقام بیستم جهان را بدست می‌آورد. نرخ رشد اقتصاد کانادا از منفی ۶/۴ درصد سال ۲۰۲۰ به مثبت ۷ درصد در ۲۰۲۱ رسیده و شاخص تورم در قیمت کالاهای مصرفی، تنها هفت دهم درصد بوده است.

اقتصاد کانادا و مهتمرین شریک تجاری

از حیث تجارت بین‌المللی و تعادل صادرات و واردات، اقتصاد کانادا کسری ۲۸ میلیاردی داشته و این نکته نشان می‌دهد که کفهٔ ترازوی واردات و صادرات در ۲۰۲۰ به سمت واردات بیشتر متمایل بوده است. ایالات متحده بزرگترین مشتری و وارد‌کنندهٔ کالاها و خدمات کانادا بوده و متقابلاً، کانادا هم بزرگترین واردکنندهٔ کالاها و خدمات (نزدیک به پنجاه درصد کل واردات) از ایالات متحده بوده است. صادرات نفت خام با ارزشی معادل ۵/۷۷ میلیارد دلار، بیشترین سهم از درآمد صادراتی این کشور را داشته و بیشترین رقم واردات، مربوط به کالاهای مصرفی وارداتی به ارزش ۲/۴۷ میلیارد دلار بوده است (کلیهٔ اعداد به دلار آمریکا هستند).

صنعت املاک و اجاره و لیزینگ در کانادا

شاکلهٔ صنعت املاک کانادا به طور کلی در چند نوع فعالیت خلاصه می‌شود. یکی از این فعالیت‌ها مدیریت ریل استیت یا خرید و فروش و اجارهٔ املاک و مستغلات است. مورد دیگر شامل ارزیابی، ارزش‌گذاری، اجاره و لیزینگ املاک و مستغلات و دارایی‌های منقول (مثل قطعات و تجهیزات خودرو) می‌شود و مورد آخر هم لیزینگ دارایی‌های غیرمنقول و چیزهایی مثل مالکیت معنوی و کپی‌رایت را در بر می‌گیرد. سهم این حوزه در استخدام نیروی کار، چیزی در حدود ۲۵۰ هزار نفر بوده و این میزان بر اساس داده‌های دولت کانادا، در بازه ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ حدود ۳/۷ درصد افزایش داشته است. کمپانی‌های مثل real estate investment trusts و Allied Properties دو نمونه از بازیگران اصلی این صنعت در اقتصاد کانادا هستند. بد نیست برای اطلاعات بیشتر به مطلب سرمایه گذاری در کانادا مراجعه بفرمایید.

صنعت تولید در کانادا

صنعت تولید کانادا بر محور تغییر و دگرگونی فیزیکی و شیمیایی مواد اولیهٔ خام و تولید کالاهای جدید استوار است. این کالاها یا آماده به مصرف نهایی توسط مصرف‌کننده و یا به صورت نیمه آماده و مختص به استفاده در صنایع تولیدی بوده و در حوزه‌هایی مثل صنایع غذایی، شیمیایی، مشتقات نفتی، انواع فلزات و آلیاژها، لوازم و ماشین‌آلات تولیدی، تجهیزات حمل و نقل و سایر صنایع به کار می‌روند. صنعت تولید کانادا ۱/۵ میلیون نفر نیروی انسانی را در استخدام دارد و در چند صباح اخیر نزدیک به ۸ درصد رشد داشته است. شرکت‌هایی مثل Automation Tooling Systems و NFI Group Inc جزو دانه‌درشت‌ترین تولیدکنندگان کانادا بوده‌اند.

صنعت معدن و حفاری و استخراج نفت و گاز

رکن صنعت معدن کانادا، بر استخراج کانی‌های معدنی، زغال‌سنگ، انواع فلزات، طلا، نقره، مس، نیکل و بسیاری منابع دیگر استوار است، اما درآمد اصلی این صنعت، بر پاشنهٔ استخراج نفت و گاز می‌چرخد. استخراج سنگ، خشت، شن و ماسه، خاک رس، سنگ‌ریزه و همچنین سرامیک و پتاسیم هم بخشی از درآمد این صنعت را تشکیل می‌دهند. در این حوزه چیزی نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر نیروی کار مشغول به کارند و کمپانی‌های عظیمی مثل Nutrien Ltd با تمرکز بر استخراج و توزیع فسفات و نیتروژن و پتاسیم و شرکتی مثل Barrick Gold Corp که به طور تخصصی به استخراج طلا می‌پردازد، تنها دو نمونه از بزرگان صنعت معدن کانادا به شمار می‌روند.

سهم صنایع کانادا در استخدام و درآمد ناخالص ملی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، صنایع املاک و تولید و معدن، ارکان سه‌ گانهٔ اقتصاد کانادا هستند و به نوبهٔ خود سهم قابل توجهی در جذب سرمایه‌های انسانی ایفا می‌کنند. اطلاعاتی که در ادامه ملاحظه می‌کنید، مربوط به داده‌های سال ۲۰۲۰ هستند و چشم‌انداز مناسبی از سهم سایر صنایع کانادا در اقتصاد این کشور ارائه می‌کنند (مبالغ به دلار کانادا هستند).

اسم صنعتسهم صنعت در GDPتعداد نیروی کار به میلیون
املاک، اجاره و لیزینگ۲۵۶۰/۲۵
صنایع تولیدی۱۷۸۱/۵
معدن و حفاری و استخراج۱۴۴۰/۱۹
ساخت و ساز و عمران۱۳۷۰/۹۶
بهداشت و خدمات اجتماعی۱۳۱۱/۳
خدمات مالی و بیمه۱۴۳۰/۷۳
ادارات دولتی۱۳۱۱/۱
خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی۱۱۶۰/۹۵
خدمات آموزشی۹۹۱/۳
فروش عمده۹۹

مقایسه اقتصاد کانادا با ایالات متحده

در پاسخ به این سوال که آیا اقتصاد کانادا اوضاع بهتری از آمریکا دارد و نسبت به همسایهٔ جنوبی کشوری ثروتمندتری است، باید گفت که جواب منفیست. در اینکه اقتصاد کانادا یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است و وضعیت درآمد در کانادا مناسب و قابل قبول است شکی نداریم. اما آمریکا کماکان بزرگترین اقتصاد جهان را دارد و اختلافش با کانادا بیش از این حرفهاست. همانطور که اشاره شد، درآمد کانادا در سال ۲۰۲۰ معادل یک ممیز هشت تریلیون دلار بوده، در حالیکه درآمد ناخالص ملی آمریکا مرز ۲۱ تریلیون را رد کرده است و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل!

علت ثروت و قدرت اقتصاد کانادا چیست؟

کانادا کشور ثروتمندی است و بخشی از علت را در تنوع و گستردگی فعالیت‌های اقتصادی این کشور نهفته است. بخش عمده‌ای از این ثروت، متوجه خاک غنی و منابع طبیعی این سرزمین و وفور فلزاتی مثل طلا، روی، مس و نیکل است که به تمام دنیا صادر می‌شوند و در صنایع مختلف کاربرد دارند. بخش دیگری از این ثروت، معلول کمپانی‌های نفتی بزرگ کاناداست که در عرصهٔ بین‌المللی حضور برجسته‌ای دارند و دو حوزهٔ مالی و فایننس و حوزهٔ املاک و مستغلات هم، به نوبهٔ خود سهم مهمی در چرخاندن چرخ‌دنده‌های بزرگ اقصاد کانادا ایفا می‌کنند.

صنعت کشاورزی کانادا

با وجودی که کمتر از ۴ درصد نیروی کار کانادا در بخش کشاورزی مشغولند، صنایع کشاورزی و باغداری نقش مهمی در اقتصاد کانادا ایفا می‌کند و علاوه بر تولید نیازمندی‌های داخلی، قسمت قابل توجهی از آن به صورت مواد خام و نیمه خام به سایر کشورها صادر می‌شود. هر چه باشد، در سال‌های ۱۹۴۰ بیش از یک چهارم جمعیت کانادا کشاورز و مزرعه‌دار بوده و تولیداتی مثل گندم و دانه‌های روغنی و ذرت و سویا و وجود چراگاه‌های عریض و طویل، از ارکان موفقیت بخش کشاورزی و دامداری این کشور هستند.

صنعت جنگل‌داری و چوب‌بری کانادا

تقریباً نیمی از مساحت کانادا با جنگل پوشیده شده و همین امر، برگ برندهٔ کانادا در تولیدات انبوه چوب و پالپ و کاغذ بوده است. خصوصاً کرانهٔ غربی کشور که با آب و هوای مناسب و درختان غول‌پیکر، بیشترین سهم را در تولیدات چوب و الوار به خود اختصاص داده است. درآمد صنایع جنگل‌داری و چوب‌بری کانادا از صادرات، از مجموع درآمد محصولات کشاورزی و ماهیگیری و حتی فلزات و کانی‌های معدنی بیشتر است و ایالات متحده آمریکا، بزرگترین مشتری محصولات چوب‌محور کانادا به شمار می‌رود. استان‌های انتاریو و کبک، بیشترین سهم را در تولید محصولات چوب‌محور در اختیار دارند.

نقش حوزه انرژی در اقتصاد کانادا

کانادا یکی از سلاطین بلامنازع در تولید انرژی هیدروالکتریک یا برق ناشی از نیروی آب است و نزدیک به یک ششم کل تجهیزات و ژنراتورهای هیدروالکتریک جهان را در اختیار دارد. سه پنجم از کل انرژی مصرفی کانادا از همین تجهیزات هیدروالکتریک تأمین می‌شوند و از آنطرف،‌ ذخایر زغال‌سنگ پر و پیمان کشور در استان‌های نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا برای مصرف در نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده می‌شود. روندی که به دلیل خطر زیاد و مسائل زیست محیطی به تدریج رو به کاهش است. بزرگترین میادین نفتی و گازی کانادا، در استان آلبرتا قرار دارند که علاوه بر تأمین نیاز کشور، مازادشان به سایر کشورها صادر می‌شود.

وضعیت درآمد در کانادا چگونه است؟

بدیهیست که شاخصه‌ٔ یک اقتصاد قوی و سرپا، درآمد مناسب و متعادل شهروندان است. با بررسی وضعیت درآمد در کانادا و صنایع و حوزه‌های مختلف، درمی‌یابیم که اقتصاد کانادا در کدام یک از این بخش‌ها موفق‌تر عمل کرده و چه بخش‌هایی بیشترین میزان درآمد را به خود اختصاص داده‌ و همچنین، کدام یک از نواحی و استان‌های سیزده گانهٔ این کشور، اوضاع جالبتری داشته‌اند. اما اجازه دهید تا در ابتدا به متوسط وضعیت درآمدها در کشور کانادا بپردازیم.

متوسط درآمد در کانادا چقدر است؟

داده‌های یکی دو سال اخیر نشان می‌دهند که درآمد هفتگی هر شهروند کانادایی به طور متوسط و مستقل از اینکه در کدام استان‌ زندگی می‌کند ۱۰۶۰ دلار آمریکا و درآمد سالانهٔ هر شهروند بیش از ۵۴۰۰۰ دلار بوده است. بنابراین می‌توان گفت که وضعیت درآمد در کانادا مساعد است و از آن مهمتر، نرخ رشد درآمد، شاهد یک روند صعودی بوده است. شاخصی که نشان می‌دهد یک نیروی کار کانادایی، درآمد بیشتری نسبت به سال قبل بدست آورده است. این افزایش نرخ از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ معادل ۴ درصد بوده که در قیاس با نرخ رشد قبلی خود یعنی ۲/۷ درصد، تغییر مثبت قابل توجهی داشته و همین چشم انداز مثبت، روی نرخ مهاجرت به کانادا تأثیرگذار است.

وضعیت درآمد در کانادا به تفکیک استان

تا اینجای کار دریافتیم که روی هم رفته، درآمد سالانهٔ یک شهروند کانادایی بدک نیست و نرخ رشد این درآمد، شتاب بیشتری گرفته است. اما ناگفته پیداست که وضعیت دستمزد در کشور کانادا در تمام استان‌ها شرایط یکسانی ندارد و داده‌هایی که در ادامه ملاحظه می‌کنید، این اختلاف را به وضوح نشان می‌دهد.

وضعیت درآمد در استانهای سردسیر و آلبرتا

نوناووت با ۸۷۳۵۵ دلار بیشترین درآمد سالانه را به نیروی کار پرداخته و همچنین با رقم خیره کنندهٔ ۲۰/۱ درصد، بیشترین جهش درآمد را در بین تمام استان‌های کانادا داشته است. مقام دوم با ۷۷۶۷۰ دلار در اختیار نُرث‌وست تریتُریز بوده که نسبت به سال قبل رشد ۵/۴ درصدی را شاهد است و آلبرتا با ۶۱۸۶۵ دلار و رشد ۳/۸ درصدی و به دنبالش یوکان با ۶۱۸۱۲ رشد ۵ درصدی را تجربه کرده‌اند.

وضعیت درآمد در سایر استانهای کانادا

انتاریو با ۵۵۵۲۴ و رشد ۳/۸ درصدی در مقام بعدی و به دنبالش نیوفاندلند و لابرادور با ۵۵۵۰۸ و ساسکاچوان با ۵۴۳۷۱ در مقام‌های بعدی بوده و نسبت به سال قبل به ترتیب رشد ۲/۳ و ۱/۹ درصد داشته‌اند. استان بریتیش کلمبیا با ۵۳۴۱۶ و رشد ۵/۶ درصد در جایگاه بعدی و کبک با ۵۱۷۳۵ و رشد ۴/۸ درصدی را نشان داده. منیتوبا و نیوبرانزویک با ۴۹۶۶۱ و ۴۹۵۱۱ در فاصلهٔ ناچیزی از هم قرار داشته و به دنبالشان استان‌های نوا اسکوشیا با ۴۸۴۷۰ و جزیره پرنس ادوارد با ۴۸۴۷۰ و ۴۵۹۱۲ در انتهای جدول قرار دارند.

بالاترین و کمترین نرخ رشد درآمد در کانادا

وضعیت رشد درآمد در کانادا در استان‌های نوناووت (۲۰/۱+)، بریتیش کلمبیا (۵/۶+)، سرزمین‌های شمال غربی یا همان نرث‌وست تریتریز (۵/۴+) و یوکان (۵+) در قیاس با سایر استان‌ها بهتر بوده و استان‌های نیوبرانزویک (۲/۹+) و نیوفاندلند و لابرادور (۲/۳+)، ساسکاچوان (۱/۹+) و منیتوبا (۰/۱+) کمترین میزان رشد نرخ درآمد را به خود دیده‌اند. خوبی ماجرا اینجاست که هیچ یک از استان‌ها و مناطق سیزدگانهٔ کانادا شاهد رشد منفی درآمد نبوده‌اند. با این وجود وضیعت رشد درآمد در منیتوبا چندان باب میل نبوده و ۰/۱ درصد تغییر، عدد مناسبی برای جبران افزایش هزینه‌های زندگی نخواهد بود.

تأثیر بحران کووید ۱۹ بر اقتصاد کانادا

عقب‌نشینی شدید اقتصادی در نیمهٔ‌ اول سال ۲۰۲۰ و کاهش ۱۱ درصدی درآمد ناخالص داخلی در سه ماهٔ دوم آن سال، نخستین و محسوس‌ترین ضربه‌ای بود که بعد از همه‌گیری کرونا بر پیکر اقتصاد کانادا وارد شد. اما در نیمهٔ دوم سال ورق برگشت و این عقب‌نشینی به شکلی چشمگیر جبران شد و با رشد ۹ درصدی در سه ماههٔ سوم و به دنبالش رشد ۲ درصدی در سه ماههٔ آخر سال، قدرت و انعطاف‌پذیری اقتصاد کانادا بیش از پیش به اثبات رسید. حالا که صحبت همه‌گیری به میان آمد، آیا از واکسن های مورد تائید کانادا مطلع هستید؟

وضعیت درآمد در کانادا به تفکیک صنعت 

نکته‌ای که در بخش قبلی باید در نظر بگیریم اینست که نرخ رشد پایین دستمزد در برخی استان‌های کانادا، به هیچ عنوان به معنی حقوق ناکافی و وضعیت درآمد نابسامان نیست. مثلاً شهروندان دو استان ساسکاچوان و نیوفاندلند و لابرادر، با وجود تغییر ۱/۹ و ۲/۳ درصدی در نرخ رشد درآمد، بر اساس حقوق سالیانه، باز هم مبالغ بالا و قابل قبولی دریافت می‌کنند. اما باید دید که وضعیت درآمد در صنایع و حوزه‌های مختلف کانادا به چه صورت است (اعداد به دلار آمریکا هستند). در صورت تمایل، امتیاز مهاجرت به ساسکاچوان را بصورت آنلاین محاسبه نمایید.

  • خدمات پذیرایی و غذا ۲۲۸۷۷ دلار
  • خدمات اداری و پشتیبانی ۴۷۳۶۹ دلار
  • حوزه هنر، تفریح و سرگرمی ۴۰۲۴۱ دلار
  • حوزه عمران و ساخت و ساز ۶۸۳۷۸ دلار
  • حوزه آموزش ۵۸۳۴۳ دلار
  • خدمات مالی و بیمه ۷۶۸۴۳ دلار
  • جنگل‌داری و چوب‌بری ۵۸۷۳۹ دلار
  • خدمات درمانی و بهیاری ۵۲۸۸۸ دلار
  • صنایع اطلاعاتی و فرهنگی ۷۱۶۳۴ دلار
  • مدیریت شرکت‌ها و سازمان‌ها ۷۴۵۶۰ دلار
  • صنعت تولید ۵۹۲۵۰ دلار
  • معدن، حفاری و استخراج ۱۱۳۵۰۶ دلار
  • خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی ۷۶۰۷۷ دلار
  • ادارات و نهادهای دولتی ۷۵۷۹۹ دلار
  • املاک (اجاره و لیزینگ) ۵۸۶۲۳ دلار
  • خرده فروشی ۳۴۵۰۳ دلار
  • حمل و نقل و انبارداری ۶۱۰۱۱ دلار
  • تأمین و خدمات آب و برق و گاز ۱۰۱۵۳۱ دلار
  • عمده فروشی ۶۷۴۵۶ دلار

بیشترین نرخ رشد دستمزد در صنایع کانادا

دانستن اینکه کدام یک از صنایع‌ و حوزه‌های اقتصادی کانادا رشد بیشتری از نظر وضعیت درآمد تجربه کرده‌اند، برای افرادی که به دنبال دریافت ورک پرمیت کانادا و یا مهاجرت به کانادا با دعوتنامه کاری هستند، اطلاعاتی ضروری و با ارزش است. اگر خاطرتان باشد در بخش معرفی اقتصاد کانادا، به رشد ۴ درصدی درآمد سالانهٔ شهروندان کانادایی اشاره کردیم. اما باید توجه داشت که این رشد در تمام صنایع یکسان نبوده و تفاوت‌های چشمگیری وجود دارد و برخی صنایع و حوزه‌های بالا، رشد بالای ۸ درصد را هم تجربه کرده‌ و عملاً به دو برابر میانگین ملی رسیده‌اند.

  • هنر و سرگرمی ۲۶/۳ درصد
  • املاک (اجاره و لیزینگ) ۱۴/۶ درصد
  • خدمات اداری و پشتیبانی ۹/۴ درصد
  • ادارات و نهادهای دولتی ۹/۳ درصد
  • خدمات مالی و بیمه ۹/۱ درصد
  • خدمات درمانی و بهیاری ۸/۴ درصد
  • خرده فروشی ۸ درصد

پردرآمدترین حوزه‌های استخدامی در کانادا

شاغلین صنایع و بخش‌هایی که در این قسمت معرفی می‌کنیم، نسبت به سایر صنایع و حوزه‌های استخدامی، بیشترین میانگین دستمزد سالانه و بهترین وضعیت درآمد در کانادا را داشته‌اند. البته حوزهٔ مدیریت شرکت‌ها و سازمان‌ها هم تا چند صباح پیش در بین پنج تای اول بوده، اما با رشد صفر درصدی و عدم تغییر نسبت به سال قبل و در برابر رشد قابل توجه درآمد در ادارات و نهادهای دولتی، حوزهٔ خدمات مدیریتی جایگاهش را در بین پردرآمدترین‌ها از دست داده است (اعداد به دلار آمریکا هستند).

  • معدن، حفاری و استخراج منابع ۱۱۳۵۰۶ دلار
  • تأمین و خدمات آب، برق، گاز ۱۰۱۵۳۱ دلار
  • خدمات مالی و بیمه ۷۶۸۴۳ دلار
  • خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی ۷۶۰۷۷ دلار
  • ادارات و نهادهای دولتی ۷۵۷۹۹ دلار

کم درآمدترین حوزه‌های استخدامی در کانادا

بر اساس آمار و ارقام سال ۲۰۲۰ وضعیت درآمد در کانادا در سه حوزه‌ٔ شغلی هنر و سرگرمی، خرده فروشی و خدمات پذیرایی و رستوران‌داری در جایگاه پایین‌تری نسبت به سایر حوزه‌ها قرار داشته‌ است. جالب اینجاست که حوزهٔ هنر و سرگرمی و فعالیت‌های تفریحی، با ۲۶/۳ درصد، بیشترین میزان رشد درآمد را به خود دیده، اما باز هم در نهایت به عددی در حوالی ۴۰ هزار دلار رسیده و از میانگین درآمد ملی پایینتر است. اما می‌توان همین تغییر قابل توجه و پرشتاب را به فال نیک گرفت و امیدوار بود که با تغییرات مثبت در اقتصاد کانادا، فرصت‌های استخدامی بیشتر و درآمدهای بالاتری برای شاغلینی مثل بازیگران، ورزشکاران، مربیان، تصویرگران، موسیقیدانان و بسیاری دیگر فراهم شود و هنرمندان برای مهاجرت به کانادا چشم‌انداز کاری بهتری خواهند داشت.

  • هنر، سرگرمی و فعالیت‌های تفریحی ۴۰۲۴۱ دلار
  • خرده فروشی ۳۴۵۰۳ دلار
  • خدمات پذیرایی و رستوران‌داری ۲۲۸۷۷ دلار

وضعیت درآمد در کانادا بین بخشهای خصوصی و دولتی

داده‌های موجود در پلتفرم Salaryexplorer نشان می‌دهند که میانگین دستمزد در بخش‌ خصوصی ۱۱۷ هزار دلار کانادا و بخش دولتی ۱۲۲ هزار دلار کاناداست و باوجودیکه کفهٔ ترازو تا حدودی به سمت مشاغل بخش دولتی سنگینی می‌کند، تفاوت فاحشی در کار نبوده و توزیع اقتصاد کانادا از تعادل مناسبی برخوردار است.

مشاغل مختلف و وضعیت درآمد در کانادا

بر اساس داده‌های ۲۰۲۰ میانگین دستمزد ساعتی شهروندان کانادایی ۳۱.۳۵ دلار بوده و نسبت به میانگین ده سال قبل یعنی ۲۳ دلار رشد چشمگیری داشته است. در ادامه دستمزد تعدادی از مشاغل کانادا را ملاحظه می‌فرمایید. توجه شود که دستمزدها ساعتی و به دلار آمریکا هستند.

  • فروشنده و کارمند فروش ۱۴ دلار
  • کارمند ورود اطاعات ۱۸ دلار
  • کارمند حسابداری ۲۱ دلار
  • حسابدار ۲۴ دلار
  • راننده کامیون ۲۴ دلار
  • نجار ۲۵ دلار
  • دستیار مدیر ۲۹ دلار
  • برقکار ۲۸ دلار
  • لوله کش ۳۱ دلار
  • کارمند بهزیستی ۳۴ دلار
  • آرشیتکت ۳۴ دلار
  • پرستار رسمی ۴۲ دلار
  • فیزیوتراپ ۴۲ دلار
  • مهندس کامپیوتر ۴۵ دلار
  • وکیل ۶۵ دلار
  • مدیر سیستم‌های اطلاعاتی ۶۶ دلار
  • مدیریت شرکت مهندسی ۷۰ دلار
  • دندانپزشک ۷۵ دلار

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *