تحصیلی

ویزای همراه تحصیلی کانادا – دانشجویی و دانش‌ آموزی

ویزای همراه تحصیلی کانادا – دانشجویی و دانش‌ آموزی

سفر به کشوری دیگر آن هم در مقاطع ابتدایی تحصیل و از آن مهمتر شرایط زندگی فرزندان از جنبه‌های مختلف دغدغه‌ای مهم برای تمامی والدین خواهد بود. نگرانی به جای خانواده‌ها در این خصوص که

سفر به کشوری دیگر آن هم در مقاطع ابتدایی تحصیل و از آن مهمتر شرایط زندگی فرزندان از جنبه‌های مختلف دغدغه‌ای مهم برای تمامی والدین خواهد بود. نگرانی به جای خانواده‌ها در این خصوص که فرزندانشان در چه شرایطی تحصیل می‌کنند و یا محل اسکان آنها چگونه است و آیا خورد و خوراک با کیفیتی دارند و در نهایت چه نظارتی بر زندگی آنها، همگی از مواردی هستند که والدین را بر آن داشته تا با بهره‌مندی از ویزای همراه کانادا بتوانند در دوران تحصیل در کنار فرزندان خود باشند.

از سوی دیگر این نگرانی در مقاطع بالاتر تحصیل نیز وجود دارد و بسیاری تاکید دارند همسر و یا فرزندانشان در دوران تحصیل در کنارشان باشند. دریافت ویزای همراه برای والدین، همسر و فرزندان محصلین و دانشجویان در کشور کانادا یکی دیگر از خدمات هلدینگ نیلگام در زمینه ویزای کانادا است. بر این اساس می‌توان ویزای همراه تحصیلی کانادا را به دو بخش کلی تقسیم بندی کرد:

  • ویزای همراه دانش آموزی کانادا
  • ویزای همراه دانشجویی کانادا

ویزای همراه دانش آموزی کانادا

بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان دوران تحصیلی خود را در مدارس بین‌المللی با بالاترین استانداردهای جهانی سپری کنند. ویزای تحصیلی دانش‌آموزی در کانادا این امکان را برای خانواده‌ها فراهم می‌آورد تا کودکان زیر ۱۸ سال خود را (حداقل سن ۵ سال) برای ادامه تحصیل به کانادا فرستاده و خود نیز با دریافت ویزای توریستی در کنار آنها باشند.

مطلب مرتبط: هزینه ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

برای دریافت ویزای همراه دانش‌ آموزی کانادا، کافی است از طریق یک موسسه معتبر و طرف قرارداد با مدارس خوشنام کانادا، برای فرزند خود پذیرش تحصیلی دانش آموزی بگیرید. سپس در مرحله درخواست ویزای دانش آموزی برای فرزند زیر ۱۸ سال خود، برای پدر، مادر و یا هر دو تقاضای ویزای همراه دانش‌آموزی می‌شود. یکی از مزیت های ویزای تحصیلی برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال در کانادا این است که نیار به ارائه مدرک زبان نیست و همچنین پدر و مادر دانش آموز می‌توانند در دوران تحصیل در کنار فرزند خود باشد.

ویزای همراه دانشجویی کانادا

بر اساس آمار وب سایت رسمی سفارت کانادا سالانه بالغ بر یکصد هزار دانشجوی خارجی از سراسر جهان جهت تحصیلات تکمیلی در معتبر‌ترین دانشگاه‌ها و مراکز علمی وارد کانادا می‌شوند. سیاست‌های مهاجرتی کانادا با هدف تسهیل روند جذب دانشجو و برطرف کردن نگرانی‌های خانوادگی در این بین، این امکان را فراهم آورده است تا همسر و فرزندان کوچکتر از سن قانونی متقاضی ادامه تحصیل در کانادا بتوانند در کنار یکدیگر باشند. این قوانین حتی اجازه کار و ادامه تحصیل را به همسر و فرزندان متقاضی داده تا دغدغه‌ها برای تحصیل در مهاجرت به حداقل برسد.

مطلب مرتبط: ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه

در ادامه شرایط و مراحل درخواست ویزای همراه دانشجویی کانادا که شامل ویزای همراه همسر در کانادا و ویزای همراه فرزندان در کانادا می‌شود را بررسی خواهیم کرد.

ویزای همراه همسر کانادا

اجازه کار همسر دانشجو در کانادا، یکی از متداول‌ترین پرسش‌های مربوط به ویزای همراه کانادا است. بر اساس قوانین مهاجرت کانادا، همسر و یا شریک قانونی دانشجوی خارجی می‌تواند برای اجازه کار آزاد یا open Work permit درخواست دهد. این در صورتی است که دانشجو بصورت تمام وقت در یکی از موسسات و یا مراکز آموزشی زیر مشغول به تحصیل باشد:

  • موسسه و یا کالج دولتی پس از دبیرستان
  • موسسه و یا کالج خصوصی پس از دبیرستان که منطبق بر قوانین و مقررات یکسانی با موسسات و کالج‌های دولتی در کانادا فعالیت نموده و در تامین دست کم نیمی از بودجه اجرایی خود، وابسته به کمک‌های دولتی باشد
  • موسسه و کالجی خصوصی که مجاز به اعطای مدرک بر اساس قوانین استانی باشد.

مجوز کار آزاد یا همان Open Work Permit این امکان را به دارنده می‌دهد تا بدون نیاز به LMO یا پیشنهاد کار، برای هر کارفرمایی در کانادا کار کند. معمولا مجوز کار آزاد برای همسر دانشجو در کانادا اعتباری برابر با ویزای تحصیلی دارد. البته در برخی مشاغل خاصی که نیاز به حفظ سلامت عمومی دارد مجوز کار آزاد ممکن است استثنائاتی داشته باشد. بدین ترتیب از طریق مجوز کارآزاد، نه تنها همسر یا شریک دانشجو فرصت مغتنم کار در کانادا را خواهد داشت، بلکه خواهد توانست در تامین هزینه‌های زندگی و کسب درآمد در کانادا و فراهم آوردن شرایطی مساعد برای خانواده خود، گامی مهم بردارد.

ویزای همراه فرزندان کانادا

هر فرزندی که هنوز به سن قانونی نرسیده باشد درتعاریف مهاجرتی کانادا، فرزند کوچک شناخته می‌شود. البته سن قانونی در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است. در نیوبرانزویک، بریتیش کلمبیا، لابرادور، نیوفاندلند، نوناووت، سرزمین های شمال غربی، نوا اسکوتیا، و یوکان، ۱۹ سالگی ملاک سن قانونی است در حالیکه در مابقی استان‌های کانادا، سن قانونی همان ۱۸ سال است. فرزندان کوچکی که پیش از این با یکی از والدین خود که مجاز به تحصیل یا کار در کانادا بوده ‌است، زندگی کرده‌ باشد، نیازی به مجوز تحصیل برای حضور در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و یا متوسطه ندارند. اما به محض اینکه فرزند به سن قانونی برسد، باید برای ادامه تحصیل در کانادا اجازه تحصیلی دریافت نماید.

شرایط درخواست ویزای همراه کانادا

همسر و فرزندان فردی که با ویزای تحصیلی کانادا در این کشور مشغول به تحصیل است، می‌توانند تا پایان دوره تحصیل در کنار همسر و یا والدین خود باشند. دپارتمان ویزا و وقت سفارت هلدینگ نیلگام با بهره‌مندی از کادر مجرب و باسابقه خود و با تکیه بر دانش روز و اشراف کامل به قوانین مهاجرتی بهترین و کوتاه‌ترین مسیر را برای دریافت ویزای همراه کانادا در اختیار شما قرار خواهد داد. آنچه در اینجا اشاره به آن بسیار ضروری به نظر می‌رسد، تاکید بر این نکته خواهد بود که زمان مهمترین فاکتور در روند اخذ ویزای کانادا خواهد بود. بنابراین با زمانبندی صحیح و مشاوره با تیم اجرایی کانادا در هلدینگ نیلگام، شانس خود رای گرفتن ویزای همراه کانادا را افزایش دهید.از دو طریق می‌توان برای ویزای همراه کانادا اقدام کرد:

    1. ویزای توریستی یا Temporary Resident Visa: در این نوع ویزا که همزمان با درخواست ویزای تحصیلی محصل در دانشگاه و یا مدرسه ارسال می‌شود، والدین دانش آموز و یا دانشجو می‌توانند ویزای همراه کانادا را با اعتباری ۶ ماهه دریافت نمایند. همچنین در این نوع ویزا که به آن ویزای TRV گفته می‌شود در صورتیکه یکی از والدین دارای ویزای کار یا تحصیل در کانادا باشد، فرزندان آنها برای دریافت ویزای تحصیلی نیازی به ارایه نامه قبولی از مدارس را ندارند و میتوانند بدون مشکل برای ویزای کانادا درخواست کنند.
    2. یزای اجازه کار یا OPEN WORK PERMIT: اگر متقاضی در یکی از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های معتبر کانادا به صورت تمام وقت پذیرفته شده باشد یا در حین تحصیل باشد، همسر وی می‌تواند برای ویزای کار اقدام نماید. این ویزا به همسر متقاضی این اجازه را خواهد داد که به صورت تمام‌وقت و بدون نیاز به دریافت مجوز درکانادا کار یا تحصیل کند. برای این نوع ویزا می‌توان همزمان با درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد و یا پس از پذیرش تحصیلی و استقرار یکی از زوجین در کانادا برای همسر وی اقدام درخواست ویزای اجازه کار داده شود.

مراحل درخواست ویزای همراه کانادا

دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل می‌کنند از دوطریق می‌توانند وابستگان نزدیک خود را به کانادا بیاورد.

  • روش اول برای دانشجو و افراد تحت تکفل او این است که همگی بصورت همزمان تقاضای ویزای خود را به سفارت ارائه نمایند.
  • روش دوم به این ترتیب خواهد بود که دانشجو تا زمان دریافت ویزای تحصیلی خود منتظر بماند، و در آن هنگام برای وابستگان همراهش ارائه درخواست نماید.

روش دوم همان است که در هولدینگ نیلگام برای اکثر متقاضیان ویزای همراه کانادا در نظر گرفته می‌شود. در واقع کارشناسان ویزای کانادا در مجموعه نیلگام ابتدا اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی کانادا برای متقاضی کرده و پس از آماده شدن پدیرش تحصیلی وی، برای همسر و فرزندان وی نیز درخواست می‌دهند. اطلاعات مربوط به تمام افرادی (اعضا خانواده) که همراه دانشجو به کانادا خواهند رفت، باید در زمان ارائه درخواست پذیرش تحصیلی آماده باشد.

برای صدور تاییدیه پذیرش، دانشجو و اعضای خانواده او باید بتوانند ثابت کنند بودجه کافی برای تامین تمامی مخارج خود در کانادا را دارند. یک نکته‌ مهم که در سایت رسمی سفارت کانادا در خصوص ویزای همراه کانادا مورد تاکید قرار گرفته، این است که بسته به کشور محل تابعیت متقاضی، یک ویزای اقامت موقت (TVR) نیز علاوه بر هر نوع مجوز تحصیلی یا شغلی مورد نیاز خواهد بود. همسر یا شریک زندگی متقاضی ویزای تحصیلی که قصد کار در کانادا را دارد می‌تواند برای دریافت مجوز کار آزاد Open Work Permit قبل از ورود به کانادا، یا به محض ورود و یا بعد از ورود به این کشور اقدام نماید.

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا

همانطور که اشاره شد ویزای همراه کانادا زیر مجموعه ویزای توریستی یا Visitor Visa قرار می‌گیرد. اگرچه مدت زمان صدور ویزای کانادا را بطور دقیق نمی‌توان پیش بینی کرد اما بطور معمول افسر مهاجرت در قبال پرونده‌های ویزای همراه کانادا حساسیت و سخت‌گیری کمتری را نشان می‌دهد. بطور میانگین می‌توان گفت مدت زمان صدور ویزای کانادا حدود ۱ ماه کاری است و در این مدت به شرط وجود نداشتن مشکلی خاص در پرونده متقاضی، طی یک ماه ویزای همراه دانش آموزی و یا دانش جویی کانادا صادر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *