اخبار

اقامت دائم کانادا به مراقبت کنندگان خارجی

اقامت دائم کانادا به مراقبت کنندگان خارجی

«عنوان خبر»


کانادا از طریق دو برنامه‌ی آزمایشی جدید، اقامت دائم را به مراقبت‌کنندگان خارجی اعطا می‌کند.


چکیده خبر:

  • کانادا از دو برنامه‌ی آزمایشی برای تسهیل روند اخذ اقامت دائم برای مراقبت‌کنندگان رونمایی کرد.
  • از جمله شرایط لازم برای واجدین شرایط، کسب حداقل نمره ۴ در آزمون زبان کانادایی (CELPIP) و داشتن سابقه‌ی کاری مرتبط و اخیر است.
  • کانادا بر اساس طرح سطوح مهاجرتی ۲۰۲۴-۲۰۲۶، به بیش از ۱۵،۰۰۰ مراقبت‌کننده اقامت دائم اعطا خواهد کرد.

متن خبر

کانادا طبق اعلامیه‌ی وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی (IRCC)، دو برنامه‌ی آزمایشی جدید را برای اعطای اقامت دائم (PR) به پرستاران واجد شرایط، به محض ورودشان به کانادا، معرفی کرده است.

طبق گزارش نیلگام سفر، پرستاران خانگی واجد شرایط همچنین این فرصت را خواهند داشت که برای سازمان‌هایی کار کنند که مراقبت‌های موقت یا پاره‌وقت را به افرادی که نیمه‌مستقل هستند یا در حال بهبودی از آسیب یا بیماری هستند، ارائه می‌دهند.

IRCC می‌گوید این مسیر جدید، یافتن شغل‌های خوب با کارفرمایان قابل اعتماد را برای پرستاران بین‌المللی آسان‌تر می‌کند و آن‌ها می‌توانند به سرعت پس از ورود به کانادا، به وضعیت اقامت دائم برسند.

مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا

این برنامه‌های آزمایشی جدید اعطای اقامت دائم به محض ورود، گام مهمی در راستای تلاش‌های کانادا برای برآوردن نیازهای رو به ‌رشد مراقبت در منزل برای جمعیت متنوع این کشور به شمار می‌رود.

وزیر میلر: مراقبت‌کنندگان نقش اساسی در حمایت از خانواده‌های کانادایی دارند.

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، گفت که مراقبت‌کنندگان نقش مهمی در کمک به خانواده‌های کانادایی ایفا می‌کنند و بر ضرورت برنامه‌های دولتی برای به رسمیت شناختن سهم قابل توجه آن‌ها تأکید کرد.

مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی

با پیشرفت ما در اجرای برنامه دائمی مراقبت از بیماران، این دو برنامه آزمایشی جدید نه تنها از مراقبین حمایت بیشتری خواهند کرد، بلکه مراقبت باکیفیتی را که خانواده‌ها سزاوار آن هستند، برای آن‌ها فراهم خواهد ساخت.

ریچی والدز، وزیر تجارت کوچک

برای نسل‌های متمادی، زنان و مردان از این مسیر مهم حمایت کرده‌اند و از خانواده‌ها و عزیزان ما در اینجا در کانادا مراقبت کرده‌اند. اکنون زمان آن فرا رسیده که مراقبت شایسته‌ای را که آن‌ها سزاوارش هستند، به آن‌ها بازگردانیم.

برنامه‌ی آزمایشی جدید اقامت دائم کانادا

اخبار مرتبط:

مراکز درخواست ویزای کانادا در مکزیک

شرایط لازم برای درخواست این برنامه‌ها چیست؟

اتباع خارجی که مایل به کار در بخش مراقبت در منزل کانادا هستند، می‌توانند در صورت داشتن شرایط زیر از طریق این برنامه‌های آزمایشی درخواست دهند:

  • دستیابی به حداقل سطح چهار در معیارهای زبان کانادایی (Canadian Language Benchmarks – CLB)
  • داشتن مدرکی معادل دیپلم دبیرستان کانادا
  • برخورداری از سابقه کاری مرتبط و اخیر
  • دریافت پیشنهاد شغلی تمام وقت برای مراقبت در منزل

همان‌طور که در بیانیه رسمی ذکر شده است، اطلاعات بیشتری قبل از راه‌اندازی کامل این برنامه‌های آزمایشی ارائه خواهد شد.

کانادا در نظر دارد بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ به ۱۵۰۰۰ پرستار اقامت دائم اعطا کند

مقامات کانادایی اعلام کرده‌اند که طبق برنامه سطوح مهاجرتی ۲۰۲۴-۲۰۲۶، بیش از ۱۵۰۰۰ پرستار به عنوان مقیم دائم وارد کانادا خواهند شد.

در همین حال، از زمان راه‌اندازی برنامه آزمایشی مراقبت در منزل و برنامه آزمایشی مراقبت حمایتی در سال ۲۰۱۹ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۴، حدود ۵۷۰۰ پرستار و اعضای خانواده آن‌ها موفق به اخذ اقامت دائم شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *