ویزا

سوالات متداول ویزای لاتاری آمریکا

سوالات متداول ویزای لاتاری آمریکا

لاتاری آمریکا سوالات بسیاری را در ذهن مخاطبان خود ایجاد کرده که هرساله در شروع ثبت نام قرعه‌کشی ویزای لاتاری آمریکا پدیدار می‌شود.

برنده شدن در قرعه‌کشی ویزای لاتاری آمریکا آرزوی بسیاری از مردم جهان است. با توجه به این که هر سال تعداد زیادی از مردم در سرتاسر دنیا در این قرعه‌کشی شرکت می‌کنند باید بسیار خوش‌شانس باشید تا برنده ویزای لاتاری آمریکا شوید. با توجه به نکات مختلفی که در مورد لاتاری وجود دارد در این مطلب به بررسی برخی سوالات متداول در این رابطه خواهیم پرداخت.

قرعه‌کشی لاتاری چیست؟

دولت آمریکا به منظور بالا بردن تنوع فرهنگی این کشور و ایجاد تعادل نسبی در تعداد مهاجران کشورهای مختلف هر سال اقدام به برگزاری یک قرعه‌کشی تحت عنوان لاتاری کرده و به برندگان این قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا را اهدا می‌کند. از طریق این گرین کارت افراد این امکان را دارند که مقیم دائم آمریکا شوند.

برنده شدن در لاتاری چه مزایایی دارد؟

همان‌طور که گفته شد با برنده شدن در قرعه کشی لاتاری می‌توانید گرین کارت آمریکا را بگیرید. گرفتن گرین کارت آمریکا امکان اقامت دائم در کشور آمریکا را به شما خواهد داد. داشتن گرین کارت آمریکا به شما امکان کار و زندگی در آمریکا را به طور قانونی خواهد داد. علاوه بر این می‌‎توانید از خدمات تحصیلی و بهداشتی آمریکا استفاده کرده و اقدام به خرید ملک در این کشور نمایید. ضمن این که بعد از مدتی امکان این را خواهید داشت تا برای تبدیل شدن به شهروند کشور آمریکا اقدام کنید. امکان درخواست ویزا برای خانواده نیز از دیگر مزایای گرفتن گرین کارت آمریکا است.

شرایط شرکت در لاتاری آمریکا چیست؟

برای این که بتوانید در قرعه‌کشی ویزای لاتاری آمریکا شرکت کنید باید یک سری الزامات را داشته باشید که در ادامه می‌آید:

  • تابعیت یکی از کشورهای مجاز برای حضور در لاتاری را داشته باشید
  • مدرک دیپلم معادل ۱۲ سال تحصیل را داشته باشید یا این که دو سال سابقه کار حرفه‌ای در طی ۵ سال اخیر داشته باشید.

کشورهای مجاز برای لاتاری کدام‌ها هستند؟

به جز افرادی که در کشورهای زیر متولد شده‌اند متولدین سایر کشورها مجاز به شرکت در لاتاری خواهند بود: بنگلاش، برزیل، کانادا، کلمبیا، چین، جمهوری دومنیکن، ال‌سالوادور، هائیتی، هند، جامایکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، پرو، فیلیپین، کره جنوبی، ویتنام و بریتانیای کبیر به جز ایرلند شمالی

شرایط سنی ثبت نام لاتاری چگونه است؟

به طور کلی هیچ محدودیت سنی برای شرکت در ویزای لاتاری آمریکا در نظر گرفته نشده است. اما با توجه به این موضوع که باید حداقل مدرک دیپلم را داشته باشید به طور معمول افراد زیر ۱۸ سال امکان شرکت در لاتاری را ندارند مگر این که قبل از ۱۸ سالگی موفق به اخذ مدرک دیپلم شده باشند.

نحوه ثبت نام لاتاری به چه شکل است؟

ثبت نام اولیه ویزای لاتاری آمریکا به صورت آنلاین و بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای در سایت رسمی لاتاری انجام خواهد شد. در ثبت نام لاتاری باید فیلدهای مختلف که شامل اطلاعات شخصی از جمله نام و نام خانوادگی، محل و تاریخ تولد، مشخصات اعضای خانواده، آدرس ایمیل، شماره تلفن و موارد دیگر می‌شود را پر کنید. دقت داشته باشید که برای ثبت نام در سایت مذکور باید در زمان تعیین شده اقدام کنید در غیر این صورت گزینه ثبت نام فعال نخواهد بود.

زمان ثبت نام در لاتاری چه موقع است؟

به طور معمول تاریخ ثبت نام لاتاری در اوایل ماه اکتبر شروع شده و تا اوایل ماه نوامبر ادامه پیدا خواهد کرد. زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰ از روز ۳ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۶ نوامبر ۲۰۱۸ بود بنابراین در صورتی که قصد شرکت در قرعه‌کشی ویزای لاتاری آمریکا را دارید باید منتظر باشید تا ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱ آغاز شود. ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱ از مهر ماه سال ۱۳۹۸ شروع خواهد شد.

مدارک ثبت نام لاتاری چیست؟

برای ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا تنها کافی است که فرم‌های ثبت نام را تکمیل نمایید. همان‌طور که گفته شد این فرم‌ها حاوی اطلاعات شخصی و تحصیلی شما خواهد شد. علاوه بر این باید یک قطعه عکس را نیز ارسال نمایید. دقت کنید که برای هر یک از اعضای خانواده باید یک عکس جداگانه را ارسال نمایید.

عکس لاتاری باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد؟

عکس لاتاری باید دارای ویژگی‌های استاندارد باشد تا مورد تایید اداره مهاجرت قرار گیرد. موارد زیادی بوده که عدم رعایت استانداردهای عکس موجب رد شدن درخواست شرکت در لاتاری شده است بنابراین در تهیه عکس مناسب دقت زیادی را داشته باشید. عکس لاتاری باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • مربعی ۵ سانت در ۵ سانت یا همان ۶۰۰ پیکسل در ۶۰۰ پیکسل
  • رزولوشن ۳۰۰DPI
  • رنگی (عکس سیاه و سفید تایید نخواهد شد)
  • فرمت فایل jpeg
  • حداکثر حجم ۲۴۰ کیلوبایت

عکس لاتاری می‌تواند با حجاب اسلامی گرفته شود به شرطی که گردی صورت کاملا مشخص باشد. دقت داشته باشید که عکس یا باید بدون حجاب باشد یا با حجاب کامل باشد. منظور از حجاب کامل این است که موی سر اصلا مشخص نباشد. در تصویر زیر نمونه‌هایی از عکس لاتاری مورد تایید را مشاهده می‌کنید.

در هنگام گرفتن عکس لاتاری باید نکات مربوط به حالت نشستن و قرارگیری سر و گردن رعایت شود. برای اطلاع از جزئیات این موضوع می‌توانید به سایت www.immihelp.com مراجعه کنید.

از کجا بفهمیم در لاتاری برنده شدیم؟

هر سال نتایج قرعه‌کشی لاتاری در ماه May اعلام خواهد شد. برای اطلاع از نتایج می‌توانید به سایت www.dvlottery.state.gov مراجعه کرده و بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز وارد صفحه اعلام نتیجه شوید. اگر در این صفحه با تصویر زیر مواجه شدید به این معنی است که برنده لاتاری شده‌اید.

آیا برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری به معنی دریافت گرین کارت است؟

خیر! برنده شدن در ویزای لاتاری آمریکا در واقع شروع فرآیند اخذ گرین کارت آمریکا است و بارها اتفاق افتاده که برندگان قرعه‌کشی لاتاری موفق به دریافت گرین کارت آمریکا نشده‌اند.

مراحل بعد از برنده شدن لاتاری شامل چه مواردی می‌شود؟

بعد از حصول اطمینان از برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری ویزای آمریکا باید مراحل مختلفی را طی کنید. این فرآیند از پرکردن فرم درخواست ویزای آمریکا شروع شده و با جمع‌آوری مدارک و انجام معاینات پزشکی ادامه پیدا خواهد کرد. در نهایت برای مصاحبه گرین کارت آمریکا دعوت خواهید شد و در صورت تایید مدارک و واجد شرایط بودن ویزای شما برای آمریکا صادر خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات این مراحل می‌توانید مطلب مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *