مهاجرت

آب و هوای پاریس در طول سال چگونه است؟

ممکن است شما هم جزو میلیون‌ها طرفدار گردشگری و بازدید از جذابیت‌های بی انتهای شهر زیبای پاریس فرانسه باشید و سفر توریستی به پاریس و یا حتی مهاجرت به کشور اروپایی فرانسه را در لیست آرزوهای خود قرار داده باشید.

اگر واقعاً به فکر بازدید از پاریس در آینده‌ای نزدیک هستید، بهتر است در کنار توجه به جزئیاتی همچون وقت سفارت و روند اخذ ویزای فرانسه، به فکر فاکتور بسیار مهم و تاثیرگذاری مثل  آب و هوای پاریس و دمای هوای پاریس در طول سال باشید و با داشتن اطلاعات کافی در مورد زمان سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

معمولاً خیلی از مشتاقان بازدید از پاریس، دوست دارند تا این شهر فراموش نشدنی و پرجنب و جوش فرانسوی را در اوج شادی و شلوغی یعنی نزدیکی‌های کریسمس و سال نوی میلادی ببینند، اما نباید از این موضوع غافل شوید که انتخاب فصول پربازدید و به اصطلاح “های سیزن” برای شما بسیار پرخرج و پرزحمت بوده و به خاطر شلوغی بیش از اندازه و هجوم گردشگران بین‌المللی از سراسر دنیا، لذت چندانی نصیب شما نمی‌شود.

این در حالی است که زمان کریسمس و حلول سال جدید میلادی در ماه‌های پایانی زمستان و سرمای هوا است که به طور حتم چندان باب میل گردشگران خارجی نبوده و آب و هوای ایده آل سفر نیست.

به همین خاطر، اگر خواستار سفر گردشگری به پاریس هستید و یا می‌خواهید تا با استفاده از روش های مهاجرت به فرانسه مثل تحصیلی یا کاری، برای همیشه به این کشور اروپایی حوزه شنگن مهاجرت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به خوبی از جزئیات آب و هوای پاریس و دمای هوای پاریس در طول سال باخبر شوید تا نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

در ادامه جزئیات کامل شرایط آب و هوای پاریس در طول سال را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آب و هوای پاریس

طبق آمار ارائه شده در وب سایت parisperfect، آب و هوای پاریس در طول سال و 4 فصل مختلف این کشور اغلب معتدل است. از فصل زمستان گرفته تا تابستان میانگین دمای هوای پاریس، معمولاً بین 8 تا 25 درجه سانتیگراد است و سرما و گرمای سخت به ندرت در شهر پاریس دیده می شود؛ اما این موضوع در مورد باران به هیچ وجه صدق نمی کند!

چیزی که برای خیلی از پاریسی‌ها نرمال و برای توریست‌ها باعث تعجب است، باران‌های سبکی است که در طی روز به سرعت اتفاق افتاده و قطع می‌شود. به طور کلی، اگر یک گردشگر موقتی در پاریس هستید، اطلاع از آب و هوای پاریس در طول سال می‌تواند موجب برنامه‌ریزی بهتر و انتخاب بازه زمانی فوق‌العاده بی نقصی برای سفر شود.

اما اگر در پی مهاجرت و یا اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی هستید، دانستن جزئیات آب و هوای پاریس در طول سال به شما کمک می‌کند که زودتر با سبک زندگی در پایتخت فرانسه آشنا شده و به سرعت با شرایط جدید زندگی در قلب اروپا خود را وقف دهید.

برای این که درک بهتری از شرایط کلی دمای هوای پاریس در طول سال پیدا کنید و بفهمید که باید انتظار چه شرایطی را از سفر به شهر نور و زیبایی داشته باشید، نگاهی به جدول پایین بیاندازید:

ماهبالاترین میانگین دماپایین ترین میانگین دماروزهای بارانی
ژانویه7314
فوریه8313
مارچ12514
آپریل16714
می201112
جون231411
جولای251611
آگوست251610
سپتامبر211311
اکتبر161013
نوامبر11615
دسامبر8315

هر یک از فصل‌های پاریس جنبه‌های مختلفی از شخصیت و کاراکتر اصلی شهر را به شما نشان می‌دهد. در ماه‌های پرطرفدار و پربازدید بهار و تابستان، پاریس نمایشی سرسبز و رنگارنگ برای بازدیدکنندگان تدارک می‌بیند.

آب و هوای گرم، هوای خنک و برگ‌های ترد و خشک پاییزی را از یاد بازدید کنندگان می‌برد و شما را به زمانی از پاریس دعوت می‌کند که همه چیز مثل عکسی با کیفیت و فول اچ دی با رنگ‌هایی زنده و سراسر شادی همچون رنگ زرد، نارنجی و قرمز گل‌ها می‌درخشد.

اما مجدداً با شروع فصل پاییز و زمستان، دمای هوای پاریس تغییر کرده و خود را آماده هوای خنک و سرد، باران‌های مستمر و موضعی و جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف می‌کند و کم کم مهیای ورود به سال جدید می‌شود.

آب و هوای پاریس در بهار

برای معرفی جزئیات آب و هوای پاریس در طول سال، چه فصلی بهتر از بهار است که بوی تازگی و شکوفه‌های بهاری در همه جای شهر پر شده است. بهار یکی از محبوب‌ترین بازه‌های زمانی در پایتخت کشور فرانسه یعنی شهر پاریس است.

در اوایل شروع فصل بهار( بین ماه‌های مارچ تا می)، روزها کمی سرد است و دمای هوای پاریس در حدود 12 درجه سانتیگراد در ماه مارچ خواهد بود.

در ماه May اما آب و هوای پایتخت فرانسه مطبوع تر شده و به 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. زمانی که برای گشت و گذار در جاذبه‌های توریستی، فرهنگی و تاریخی شهر پاریس و قدم زدن در باغ‌ها و پارک‌های فوق‌العاده این شهر بسیار مناسب است.

اما باید حواستان باشد که شب‌های بهاری پاریس همچنان سرد بوده و ممکن است با باران‌های کوتاه بهاری همراه شود. برای همین بهتر است بنابر آب و هوای پاریس در این فصل، سریع به فکر پوشیدن تی شرت و لباس‌های نازک و خنک نیافتید و همیشه یک سوئیشرت زیپ‌دار و دارای کلاه به همراه داشته باشید.

اگر در جستجوی معایب و مزایای زندگی در فرانسه باشید، می‌فهمید که برخی از افراد در مورد باران‌های کوتاه و یا هوای ابری پاریس حس خوبی ندارند و بیشتر به دنبال روزهای آفتابی و گرم هستند، اما باران‌های گاه و بیگاه این شهر و همچنین هوای ابری، حس و حالی خاص، شاعرانه و عاشقانه به پاریس می‌دهد و از نگاه بسیاری از گردشگران و ساکنین دائمی، یک گزینه فوق العاده است.

در ضرب‌المثل فرانسوی‌ها جمله معروف En avril, ne te découvre pas d’un fil وجود دارد که می‌گوید به گرمای ماه آپریل اعتماد نکنید و جمله En mai, fais ce qu’il te plait که می‌گوید در ماه May هرکاری که دوست دارید انجام دهید که اشاره مستقیم به آب و هوای پاریس و ماههای بهاری در این شهر دارد.

باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که آب و هوای پاریس در طول سال می‌تواند کاملاً متغیر باشد، یعنی ماه آپریل می‌تواند بسیار آفتابی و یا در عین حال سرد و بارانی باشد. این در حالی است که تفاوت دمایی بین صبح و بعد از ظهر آب و هوای پاریس در این ماه نیز زیاد خواهد بود.

در ماه می نیز اصولاً هوا معتدل است و هوای پاریس موقعیت بسیار خوبی را برای قدم زدن در کنار رودخانه سن و نوشیدن قهوه در کافی شاپ‌های معروف پاریس فراهم می‌کند.

اما بهتر است احتیاط کرده و لباس اضافه و چتر برای مقابله با باران‌های احتمالی به همراه داشته باشید.

آب و هوای پاریس در تابستان

شلوغ ترین و توریستی‌ترین فصل پاریس بدون شک فصل تابستان خواهد بود که هوای پاریس و گرمای هوا به بالاترین حد خود یعنی دمایی در حدود 25 درجه سانتی گراد می رسد؛ این در حالی است که شب‌های این فصل با کاهش دما مواجه شده و به 13 درجه سانتی گراد نیز خواهد رسید.

بنابر آمار کلی آب و هوای پاریس در طول سال، این فصل (بین ماه‎‌های جون تا آگوست) جزو گرم‌ترین و خشک‌ترین زمان‌های فرانسه بوده که داشتن عینک آفتابی در طی روز جزو الزامات شما خواهد بود. البته دمای 25 یا 27 درجه سانتیگراد برای خیلی از ساکنین کره زمین دمای بالایی نیست، اما وجود رطوبت و شرجی بودن هوا موجب می‌شود تا این شرایط آب و هوایی در پاریس گرم‌تر به نظر برسد.

یکی از بهترین پیشنهادها برای گذراندن یک روز فوق العاده در پاریس، زدن پیک نیک در مقابل برج ایفل و باغ‌های معروف Champs de Mars است که می‌تواند روز بسیار خوبی را در کنار دوستان و یا عزیزان‌تان در پاریس برای شما رقم بزند. چون حتی تا ساعت 10 pm هم نور خورشید موجود بوده و هوا تقریباً روشن است!

بله درست متوجه شدید، روزهای ماه جون در پاریس بسیار طولانی و مناسب برای تجربه انواع تفریح و سرگرمی و گشت و گذار در گوشه و کنار شهر است.

البته اگر هنوز به خوبی جاذبه‌های گردشگری پاریس را از نزدیک ندیده‌اید، پیک نیک زدن و سپری کردن یک روز کامل در مقابل برج ایفل به هیچ وجه به شما پیشنهاد نمی‌شود!

در ماه جولای، حداقل و حداکثر دمای هوای در پاریس بین 14 تا 24 درجه سانتی گراد است، اما ممکن است دما بیشتر از این نیز باشد. این در حالی است که احتمال وجود هوای آفتابی و گرم بسیار بیشتر از هوای ابری و بارانی در این ماه پاریس است.

آب و هوای پاریس اغلب در دو هفته ابتدایی ماه آگوست به گونه‌ای است که دمای هوا به بیشترین حد خود در سال رسیده و معادل 30 تا 35 درجه سانتیگراد خواهد بود. بعد از تاریخ 15 آگوست شرایط هوای پاریس به تدریج معتدل‌تر شده و حتی ممکن است به باران و طوفان در اواخر ماه منتهی شود.

آب و هوای پاریس در پاییز

اما در مورد آب و هوای پاریس در بازه زمانی سپتامبر تا دسامبر باید بگوییم که افراد محلی از تعطیلات تابستانی خود برگشته و جمعیت گردشگران در مقایسه با تابستان کمتر شده است، ولی در هر صورت، شهر پاریس همچنان پر از هیاهو و جنب و جوش است.

کاهش دمای هوای پاریس به تدریج از ماه اکتبر در این شهر شروع می‌شود، ولی با پوشیدن ژاکت و لباس‌های نسبتاً گرم پاییزی، نباید نگرانی از این بابت داشته باشید و می‌توانید با قدم زدن در کنار رودخانه سن و مشاهده مناظر زیبای پاییزی، رومانتیک‌ترین روزهای پاریس را تجربه کرده و لذت زیادی از حضور در این شهر و آب و هوای پاریس ببرید.

اما باید برای باران‌های طولانی و سرد و بادهای متناوب پاریس خود را آماده کنید. پاییز زمانی است که درجه دمای هوا بین 8 تا 17 درجه متغیر است. همچنین طول روز نیز به اندازه تابستان نبوده و کاهش می‌یابد.

اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر در مورد آب و هوای پاریس در فصل پاییز صحبت کنیم، باید بگوییم که دمای هوای پاریس در ماه اکتبر کم‌تر می شود و به میانگین دمای 12 درجه می‌رسد. این در حالی است که در پایان ماه اکتبر درجه دمای هوای پاریس از این هم کمتر می‌شود، اما به ندرت زیر 5 درجه خواهد بود. معمولاً روزها کوتاه‌تر و هوا ابری و همراه با باران است.

آب و هوای پاریس در بازه زمانی نوامبر به گونه‌ای است که زمستان به تدریج فرا می‌رسد. روزها کوتاه‌تر و شب‌ها سردتر می‌شوند. در واقع هوا نسبتاً سرد بوده و بارندگی کمتر از ماه اکتبر است. حتی ممکن است در برخی موارد نادر، در اواخر این ماه بارش برف نیز در شهر پاریس مشاهده شود.

آب و هوای پاریس در زمستان

در مبحث شرایط آب و هوای شهر پاریس در طول سال، در نهایت نوبت به فصل پاییز و ماههای دسامبر، ژانویه و فوریه می‌رسد. شرایط آب و هوا در ماه دسامبر پاریس نیز سرد است و به تدریج در اواخر این ماه، هوا سردتر نیز می‌شود.

در ماه‌های زمستانی، امکان بارش برف وجود دارد، اما این موضوع به طور متناوب و هر ساله اتفاق نمی‌افتد. همانند تهران، در صورت بارش برف، شهر پاریس هم با مشکلات آشفتگی ترافیک، خرابی وسایل نقلیه عمومی و یا ایجاد اختلال‌های مختلف روبرو می‌شود.

با وجود اینکه هوای پاریس سردتر شده، روزها کوتاه‌تر شده و احتمال بارش برف و باران در هر روز زمستانی وجود دارد، اما باز هم به دلیل وجود انواع جشنواره‌ها و نزدیک بودن به جشن کریسمس و سال نوی میلادی، هیجان خاصی در شهر وجود دارد و می‌توان با رزرو هتل و یا اجاره ملک در این شهر، از زیبایی‌های فوق‌العاده خاص پاریس و برج ایفل در این فصل سرد و برفی لذت فراوانی برد.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که حداکثر دمای زمستانی در آب و هوای پاریس 8 و حداقل آن نزدیک به صفر خواهد بود.

برای همین، بهتر است که از لباس گرم و مناسب برای فعالیت‌های خارج از منزل و یا هتل در این شهر جذاب و رویایی استفاده کنید. چون جشن و پایکوبی در کل شهر، رقص میلیون‌ها نور رنگی بر روی برج ایفل، خریدهای دارای تخفیف استثنایی در مراکز خرید و بوتیک‌های شیک و بسیاری از موارد استثنایی دیگر در انتظار شما است.

بهترین زمان بازدید از پاریس

بنابر آمار اینترنتی، بهترین زمان برای بازدید از پاریس در بازه زمانی ماه آپریل تا جون و سپتامبر تا اکتبر است. این در حالی است که ماه‌های جولای و آگوست هم می‌توانند گزینه‌های ایده آلی برای سفر و گذشت و گذار در پاریس باشند؛ اما هوای پاریس کمی گرم‌تر از حد معمول است.

اگر به دنبال رویدادهای فرهنگی شهر پاریس هستید، ماه اکتبر انتخاب بسیار خوبی برای سفر به پاریس خواهد بود. این بدین خاطر است که انواع جشنواره ها، رویدادها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی در این ماه رخ می‌دهد. البته در ماه‌های مارچ و آپریل هم آب و هوای پاریس ایده‌آل بوده و برای شرکت در رویدادهای فرهنگی نظیر International Paris Fair مناسب خواهد بود.

چنانچه قصد تجربه یک سفر رومانتیک و رویایی در پاریس را دارید، بهتر است بازه زمانی آپریل و می را با ترکیبی از آب و هوای بهاری انتخاب کنید. این در حالی است که ماه اکتبر با رنگ‌های زیبای پاییزی درختان همراه شده و می‌تواند زمان بسیار مناسبی برای عاشقی باشد.

اگر هم به دنبال زمان خلوتی و کم استرس برای گشت و گذار در کنار خانواده در شهر پاریس هستید، ماه آگوست زمانی که پاریسی‌ها به تعطیلات رفته اند، دمای هوای پاریس در شرایط مناسبی قرار دارد و  بازه زمانی مناسبی برای سفر به این شهر محسوب می‌شود.

در نهایت، چنانچه تمایل به برنامه‌ریزی برای سفر به پاریس و یا مهاجرت دائمی به این کشور زیبای اروپایی دارید، می‌توانید از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان مجرب نیلگام در جهت تسهیل و سرعت‌بخشی به امور اخذ ویزای شنگن استفاده کنید.

سوالات متداول

سردترین ماه در پاریس کدام است؟

ماه ژانویه با میانگین بالاترین دما (5.9 درجه) و پایین ترین دما (1.8 درجه)، سردترین ماه و آب و هوای پاریس محسوب می‌شود.

شرجی‌ترین و مرطوب‌ترین ماه پاریس چه ماهی است؟

با در نظر گرفتن رطوبت 86 درصدی هوای پاریس، شرجی‌ترین ماه‌های این شهر محبوب فرانسوی ژانویه و دسامبر است.

بارندگی در پاریس به چه صورت است؟

به طور کلی، در حدود 155 روز از سال بارندگی در شهر پاریس رخ می‌دهد و مقدار آن در حدود 390 میلی لیتر است.

ماههای برفی پاریس کدامیک از ماه‌ها هستند؟

ماه‌های ژانویه، مارچ و دسامبر بازه زمانی احتمالی برای بارش برف در این شهر است. ژانویه برفی‌ترین ماه و آب و هوای پاریس است که معمولاً در حدود 2.5 روز بارش برف در آن طول کشیده و حجم آن به طور تقریبی معادل با 29 میلی متر است.

به چه اندازه برف در پاریس می‌بارد؟

در طول سال، در حدود 8 روز برفی بوده و به طور تقریبی 63 میلی لیتر برف می‌بارد.

طولانی‌ترین روزهای پاریس در چه ماهی است؟

بازه زمانی جون ماهی است که درآن طولانی‌ترین روزهای پاریس با میانگین زمان روشنی 16.1 ساعت در طول روز رقم می‌خورد.

گرم‌ترین ماه پاریس چه زمانی است؟

بدون شک، گرم‌ترین آب و هوای پاریس در ماه جولای است که میان دما در آن به بالاترین حد خود یعنی 25 درجه سانتی گراد می‌رسد. این در حالی است که کمترین دمای پاریس در این ماه 15 درجه است.

خشک‌ترین ماه سال در پاریس چه زمانی است؟

ماه آگوست کمترین حد شرجی و رطوبت هوا در شهر پاریس بوده و برابر با 68 درصد است. البته اگر از جنبه بارش کم باران به این موضوع نگاه کنیم، ماه سپتامبر با حداقل 9.3 روز بارندگی و مقدار بارش 17 میلی لیتر، کمترین میزان بارندگی و خشک‌ترین ماه سال در آب و هوای پاریس است.

آفتابی ترین زمان در شهر پاریس، چه ماهی است؟

ماه آگوست با میانگین روزانه 9.3 ساعت تابش آفتاب، آفتابی‌ترین بازه زمانی در شهر پاریس است.

بارانی‌ترین ماه پاریس چه موقع است؟

طبق آمار weather-atlas،ماه دسامبر با میانگین 14.3 روز بارندگی و مقدار 49 میلی لیتر بارش، بارانی‌ترین هوای پاریس در تمام طول سال این شهر است.

کوتاه‌ترین روزهای سال در پاریس در چه ماهی اتفاق می‌افتد؟

کوتاه‌ترین روزهای پاریس متعلق به ماه دسامبر است که میانگین روشنایی روز در حدود 8.3 ساعت است. این موضوع ارتباط خاصی با دمای هوای پاریس ندارد، اما می‌توانید در برنامه‌ریزی سفر شما تاثیرگذار باشد.

در نهایت، اگر دارای سابقه سفر توریستی و یا مهاجرت موقتی به شهر پاریس و کشور فرانسه هستید، خوشحال می‌شویم تا نظرتان و تجربیات سازنده خودتان را با ما و کاربران نیلگام در میان بگذارید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *