تور, ویزا

بهترین فستیوال‌ها و جشن‌های ژاپن در سال ۲۰۲۰

به فستیوال‌ها و جشن‌های سنتی ژاپن ماتسوری Matsuri گفته می‌شود و هر یک از این ماتسوری‌ها دارای تاریخچه و داستانی طولانی است. جشن‌های ژاپن همواره با قدرت، پرانرژی، هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده بوده و هرکسی می‌تواند در آن شرکت کند.

در ژاپن بیش از ۳۰۰ هزار جشن سنتی ماتسوری یا همان فستیوال وجود دارد که منطقه به منطقه و شهر به شهر با یکدیگر تفاوت دارند.

به طور معمول، پشتیبانی مالی جشن ماتسوری به عهده یک معبد و عبادتگاه محلی بوده و سازماندهی و مدیریت برگزاری آن بر عهده یک گروه محلی است. مردم در این جشن لباس معمول ماتسوری را پوشیده و میکوشی Mikoshi سنگینی را حمل می‌کنند. این میکوشی یک معبد قابل حمل در خیابان است که به منظور برکت بخشیدن به شهر و مردم، در مناطق مختلف گردانده می‌شود. ماتسوری‌ها می‌توانند یک اجرای رقص و یا یک رقابت هنری مثل Yuki matsuri  (هوکایدو) و یا Yosakoi matsuri (کوچی) باشند و به صورت محلی یا ملی برگزار شوند.

بر همین اساس چنان‌چه قصد دارید تا در آینده‌ای نزدیک به کشور زیبای ژاپن سفر کنید، بد نیست به غیر از جاذبه‌های توریستی ژاپن، در مورد بهترین فستیوال‌ها و جشن‌های این کشور اطلاعات کسب کنید.

جشن گیون ماتسوری (کیوتو)

گیون ماتسوری یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌های ژاپن محسوب می‌شود. این جشن در کل ماه جولای (تیر) برگزار می‌شود، اما بخش برجسته آن راهپیمایی بزرگی به نام یامبوکو جونکو Yamaboko Junko است که در روز هفدهم و بیست و چهارم ماه به اجرا در می‌آید. لازم به ذکر است که معمولا گیون ماتسوری در خیابان‌های کاواراماچی و اویک شهر کیوتو برگزار می‌گردد.

جشن آوا اودوری (توکوشیما)

این ماتسوری بزرگترین فستیوال رقص در ژاپن محسوب می‌شود. از این رو از تاریخ دوازدهم تا پانزدهم آگوست (مرداد ماه) تقریبا در تمامی خیابان‌های شهر توکوشیما مردان، زنان و کودکان به رقص و شادی می‌پردازند. عموما افراد حاضر در این جشن کیمونوی کتانی تابستانی و کلاه‌های حصیری می‌پوشند. به طور معمول هرساله بیش از یک میلیون نفر برای این فستیوال محبوب دور هم جمع می‌شوند که منظره‌ای دیدنی را در ژاپن به تصویر می‌کشند و شما می‌توانید به عنوان یک گردشگر با گروه شرکت‌کنندگان همراه شده و با ریتم موسیقی آنها رقص و شادی کنید.

جشن کاندا ماتسوری (توکیو)

کاندا ماتسوری یکی از محبوب‎‌ترین فستیوال‌های توکیو و جشنی است که برای معبد کاندا میوجین Kanda Myojin در نظر گرفته شده است. ماتسوری اصلی در اواسط ماه می (اردیبهشت) رخ می‌دهد و معبد قابل حمل که به آن میکوشی Mikoshi گفته می‌شود توسط چیزی در حدود هزار نفر حمل می‌شود و زمانی که آنها معبد کاندا میوجین را به هنگام صبح ترک می‌کنند، رژه و نمایش تا منطقه کانداKanda  ، نیهونباشی Nihonbashi  و آکیهابارا Akihabara  ادامه پیدا کرده و سپس در عصر به معبد باز می‌گردند.

جشن برف، یوکی ماتسوری (ساپورو)

به طور معمول جشن یوکی Yuki در ماه فوریه (بهمن) برگزار می‌شود، در اصل این فستیوال از شش مجسمه برفی که توسط دانش‌آموزان دبیرستانی در سال ۱۹۵۰ درست شده بود به وجود آمد که در حال حاضر به مسابقه مجسمه‌های برفی غول‌پیکر در ژاپن مبدل شده است.

جشن نبوتا ماتسوری (آئوموری)

این جشن از روز دوم تا هفتم ماه آگوست (مرداد) در شهر آئوموری Aomori برگزار می‌شود. Nebuta در واقع فانوس‌های شناوری هستند که چهره‌های انسانی را به تصویر می‌کشند، این فانوس‌ها توسط گروهی از جمعیت در حال رقص و شادی و خواندن سرود همراهی می‌شوند. لازم به ذکر است که این نمایش به هنگام غروب آفتاب شروع شده و تا چند ساعت ادامه خواهد داشت.

جشن کیشیوادا دانجیری ماتسوری (کیشیوادا، اوساکا)

این جشن و فستیوال ژاپنی در شهر Kishiwada در اوساکا و در اواسط ماه سپتامبر (شهریور) برگزار می‌شود. Danjiri در واقع تخت‌های شناور و واگن‌های چوبی هستند و برخی از آنها وزنشان به بیش از ۳۰۰۰ کیلوگرم می‌رسد. ماتسوری کیشیوادا دانجیری یکی از هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های ژاپن محسوب می‌شود. به طور معمول افراد حاضر در این جشن در حالی که رهبران تیم در حال جست و خیز و رقص بر روی تخت هستند، واگن‌های شناور را با سرعتی زیاد کشیده و حمل می‌کنند.

جشن تنجین ماتسوری (اوساکا)

Tenjin Matsuri یک فستیوال است که توسط معبد تنمانگو Tenmangu در اوساکا پشتیبانی مالی می‌شود و به طور معمول در روزهای ۲۴ و ۲۵ ماه جولای (تیر) برگزار می‌گردد. اما در واقع روز برجسته و مهم این جشن روز دوم است که هر دو پیمایش روی زمین و رودخانه در آن انجام می‌شود. در راهپیمایی و پیمایش رودخانه‌ای، حرکت قایق‌های روشن و نورانی در رودخانه انعکاس یافته و آتش‌بازی‌ها سر به آسمان می‌زنند.

جشن کوچی یوساکوئی ماتسوری (کوچی)

این فستیوال ژاپنی از سال ۱۹۵۴ زمانی که مردم رقص Yosakoi Naruko را خلق کردند شروع شد. این رقص براساس آهنگ عامیانه قدیمی Yosakoi Bushi به وجود آمده است و مردم حاضر در این جشن در حالی که  با ضرب‌آهنگ موسیقی با شور و شوق به رقص می‌پردازند، وسیله‌ای چوبی به نام ناروکو Naruko را به دست می‌گیرند که صدایی شبیه کلیک، کلک به وجود می‌آورد. به طور معمول جشن  Kochi Yosakoi در اواسط ماه آگوست (مرداد) در ژاپن برگزار می‌شود.

جشن تاناباتا ماتسوری (سندای، میاگی)

این فستیوال ژاپنی از ششم تا هشتم ماه آگوست (مرداد) در شهر سندای، میاگی ژاپن برگزار می‌شود. این جشن براساس یک افسانه چینی در رابطه با دو ستاره آلتایر Altair  و وگا Vega  است و در صورت حضور در این جشن با هزاران کاغذ و تزئینات رنگی آویخته‌شده در خیابان‌های مختلف روبرو خواهید شد.

جشن هاکاتا دوناتاکو ماتسوری (فوکوکا)

یکی دیگر از فستیوال‌های ژاپن جشن Hakata Dontaku است که در روز سوم و چهارم ماه می (اردیبهشت) در شهر فوکوکا برگزار می‌شود. در این فستیوال مردم با ابزاری چوبی به نام شاموجی Shamoji که به عنوان وسیله آشپزی برای سرو برنج استفاده می‌شود، در خیابان‌ها رژه رفته و می‌رقصند. همچنین بخاطر این که در اطراف بندر هاکاتا رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود به این جشن ژاپنی Hakata Dontaku Port Festival نیز گفته می‌شود.

چنانچه تمایل به سفر به ژاپن و تجربه فرهنگ و آداب و رسوم، غذاها و فستیوال‌های خاص این کشور را دارید، باید پیش از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از طریق سفارت ژاپن در تهران برای ویزای توریستی این کشور اقدام نمایید. چنانچه قصد دارید تا برای اولین بار به صورت شخصی به ژاپن سفر کنید، بهتر است برای استفاده حداکثری از زمان خود نکات قبل از سفر به این کشور را مطالعه نموده و یا در صورت تمایل از خدمات تخصصی تور گروه شرکت‌های نیلگام برای یک سفر عالی و حساب‌شده به مهد تکنولوژی و زادگاه سامورایی‌ها استفاده نمایید.

مشاوره رایگان ویزای ژاپن۰۲۱-۷۵۲۳۷

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *