ویزا

ویزای شینگن دیجیتالی می‌شود!

ویزای شینگن دیجیتالی

سفر راحت‌تر با دیجیتالی شدن ویزای شینگن


مقامات کمیسیون گردشگری اروپا (ETC) اذعان کرده‌اند که دیجیتالی شدن درخواست ویزای شنگن، سفر به این منطقه را تسهیل می‌کند و برای مسافران و کشورهای عضو، یک تحول اساسی به شمار می‌رود. با پیشرفت روند دیجیتالی شدن درخواست ویزای شنگن، مسئولین ETC بر این باورند که این فرآیند ورود افراد خارجی به حوزه شنگن را آسان‌تر و راحت‌تر خواهد کرد.

به گزارش پابلیک‌تورس، تئودورا مارینسکا، رئیس روابط عمومی ETC، بر این نکته تأکید کرد که اتباع خارجی که برای ورود به منطقه شنگن به ویزا نیاز دارند، اغلب به دلیل تقاضای زیاد، قادر به یافتن وقت مصاحبه نیستند.

وی همچنین اشاره کرد که “موارد زیادی وجود دارد که افراد خارجی صرفاً به دلیل آسان‌تر بودن فرآیند و کمبود وقت مصاحبه در کشور مورد نظر برای سفر، در سفارتخانه یکی از کشورهای شنگن درخواست ویزا می‌کنند.”

مارینسکا با در نظر گرفتن این موضوع، دیجیتالی شدن فرآیند را یک تحول اساسی دانست، چرا که این امر “رویه‌ای روان برای متقاضیان ویزا فراهم می‌کند و به صورت خودکار وقت مصاحبه را تعیین می‌نماید.” پس از دیجیتالی شدن درخواست ویزای شنگن، متقاضیان (به جز موارد درخواست اولیه) می‌توانند تمامی مراحل را به صورت آنلاین در یک پلتفرم واحد تکمیل کنند.

ویزای شینگن آنلاین

پیشنهاد مطالعه:

وقت سفارت شنگن

انقلابی در دریافت ویزای شینگن

از آنجایی که دیگر نیازی به مراجعه حضوری به سفارتخانه یا کنسولگری نخواهد بود، با دیجیتالی شدن، هزینه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، زیرا متقاضیان تنها ملزم به پرداخت هزینه‌های ویزا خواهند بود. علاوه بر این، زمانی که فرآیند درخواست به طور کامل آنلاین باشد، متقاضیان دیگر نیازی به جمع‌آوری و چاپ چندین سند ندارند.

بر روی این پلتفرم، متقاضیان قادر خواهند بود تا نسخه‌های الکترونیکی از مدارک سفر و سایر مدارک حمایتی خود را بارگذاری کرده و هزینه‌ها را پرداخت نمایند. همان‌طور که مقامات اتحادیه اروپا توضیح داده‌اند، علاوه بر متقاضیان اولیه، افرادی که اطلاعات بیومتریک آن‌ها نامعتبر است و همچنین کسانی که دارای یک سند مسافرتی جدید هستند، باید برای ارائه درخواست به صورت فیزیکی در کنسولگری، سفارتخانه یا مرکز ویزا حضور یابند.

با این حال، از آنجایی که فرآیند به صورت آنلاین انجام می‌شود، افرادی که نیاز به حضور در کنسولگری، سفارتخانه یا مرکز ویزا دارند، درگیر دوره‌های انتظار طولانی نخواهند شد. همچنین تمامی متقاضیان ویزا می‌توانند در این پلتفرم، ترجیح خود را برای پردازش درخواست ویزا توسط یک کشور عضو خاص اعلام کنند.

پس از تکمیل کل فرآیند توسط متقاضیان و مقامات ذی‌صلاح کشورهای عضو شنگن، از طریق همین پلتفرم به متقاضیان در مورد تصمیم نهایی درباره درخواستشان اطلاع داده خواهد شد. ویزاها به صورت دیجیتالی و به شکل یک کد دو بعدی (بارکد) صادر شده و به صورت رمزنگاری امضا خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *