مهاجرت

مهاجرت چیست | چگونه میتوان مهاجرت کرد؟

مهاجرت چیست | چگونه میتوان مهاجرت کرد؟

برای اطلاع از سوالات مهاجرت چیست، چگونه میتوان مهاجرت کرد، آشنایی با انواع محبوب مهاجرت و لیست کشورهای مهاجرپذیر ، در این مطلب همراه ما باشید

ما در این مطلب نیلگام قصد داریم تا تعریف جامعی از مهاجرت را به شما ارائه داده و بگوییم که مهاجرت چیست ، شما را با انواع روش های متداول مهاجرت و اینکه چگونه می توان مهاجرت کرد آشنا کنیم و به بررسی شرایط مهاجرت به کانادا، مهاجرت اروپا و سایر مقاصد محبوب و ترند دنیا بپردازیم.

خیلی از ما زمانی که به مقوله مهاجرت فکر می کنیم، تصویر واضحی از این تصمیم بزرگ در سر نداریم و یا تنها تصور می کنیم که نقل مکان به کشوری خارجی از طریق مهاجرت کاری امکان پذیر است؛ اما در حقیقت این طور نبوده و زمانی که قصد داریم تا بفهمیم مهاجرت چیست با روش های متنوع و بسیار زیادی روبرو می شویم.

مهاجرت چیست

تنها کافیست تا واژه immigration را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید تا ساده ترین تعریف از این موضوع وسیع را به شما ارائه دهد. به طور خلاصه، در جواب سوال در مهاجرت چیست باید گفت که مهاجرت به عملی گفته می شود که از طریق آن فرد به صورت انفرادی و یا به همراه خانواده به کشوری خارجی نقل مکان کرده و برای مدت زمان طولانی و حتی دائمی به زندگی، کار و تحصیل می پردازد.

از این رو می توان این طور گفت که اخذ ویزای تجاری برای حضور در نمایشگاه و کنفرانس و یا ویزای کوتاه مدت توریستی و گردشگری جزو مهاجرت محسوب نشده و تنها یک سفر کوتاه مدت و موقتی به شمار می رود.

انواع مهاجرت

در کنار پرسش همیشگی مهاجرت چیست ، موضوع انواع مهاجرت و چگونه میتوان مهاجرت کرد نیز چیزی بوده که همواره ذهن مخاطبان را درگیر خود کرده است. انواع مهاجرت بر طبق قوانین اداره امور شهروندی هر کشور با دیگری تفاوت دارد، ولی در حالت کلی، انواع اصلی آن شامل موارد زیر می شود:

  • روش تحصیلی
  • روش کاری
  • روش خانوادگی
  • روش سرمایه گذاری
  • روش پناهندگی

اگر بخواهید خیلی دقیق تر و موشکافانه تر در مورد انواع مهاجرت در کشورهای مختلف تحقیق کنید، زیر مجموعه های زیادی برای هر یک از دسته های اصلی بالا پیدا می کنید. برای مثال، اگر مقصد مهاجرتی شما کانادا باشد، با انواع ویزای استارت آپ، خویش فرما، نامزدی استانی و اسکیل ورکر در بخش کاری ویزای کانادا روبرو می شوید.

این در حالی است که روش هایی نظیر ویزای اسپانسرشیپ و یا سوپر ویزای کانادا در دسته خانوادگی کانادا قرار می گیرد. اما اگر قصد حضور بلند مدت در هر کشوری از دنیا را داشته باشید، ماهیت و تعریف اینکه مهاجرت چیست تغییری نکرده و تنها ممکن است تعداد گزینه های در دسترس برای شما کم یا زیاد شود.

مهاجرت تحصیلی

اکنون که فهمیدید مهاجرت چیست و انواع متداول آن شامل چه مواردی می شود، بد نیست تا به طور خلاصه به معرفی محبوب ترین آنها پرداخته و ببینیم که چگونه میتوان مهاجرت کرد . در حال حاضر، اگر قصد تحصیل بلند مدت و تمام وقت (بیش از یک سال) را در کشوری خارجی داشته باشید، نیاز به اخذ ویزای تحصیلی آن کشور دارید.

اما نباید فراموش کنید که ویزای تحصیلی به تنهایی کفایت نکرده و شما باید قبل از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی، به فکر نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه مورد نظر خود در خارج از کشور باشید. از این رو باید مدارک مهمی از جمله ریزنمرات، آخرین مدرک تحصیلی، رسید هزینه ادمیشن فی، نامه تمکن مالی، انگیزه نامه، توصیه نامه و مدرک زبان را ترجمه و آماده کرده و برای دپارتمان پذیرش دانشگاه ارسال کنید.

در صورتی که با شرایط شما موافقت شود، نامه ای از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود که می توانید از طریق آن، برای ویزای بلند مدت تحصیلی اقدام نمایید. به طور معمول، اعتبار ویزا و مجوز تحصیلی شما با ثبت نام در ترم جدید، تمدید شده و به شما اجازه حضور بلند مدت در خارج از کشور را می دهد.

مهاجرت کاری

در جستجوی جوابی سر راست برای مهاجرت چیست و انواع آن، باید بگوییم که قوانین دریافت ویزای کار و مهاجرت کاری به خارج از کشور در هر نقطه از دنیا متفاوت است، اما در حالت کلی، شما باید پیش از اقدام برای ویزای کار، به دنبال موقعیت های شغلی در دسترس خارج کشور باشید و با مکاتبه با کارفرما و شرکت خارجی، درخواست دعوت نامه و یا همان جاب آفر کنید.

از این رو شما باید قبل از آماده سازی مدارک ویزا و حضور در سفارت، یکسری مدارک کلی و مهم از جمله کپی پاسپورت، سوابقه بیمه، رزومه تحصیلی و کاری، گواهی سلامت پزشکی، گواهی عدم سوءپیشینه را ترجمه و برای شرکت مورد نظر ارسال کنید.

به طور معمول، با تمدید قرارداد کاری در کشور خارجی، ویزا و مجوز کار شما نیز تمدید شده و اجازه حضور بیشتر و تمدید کارت اقامت خود را خواهید داشت.

مهاجرت خانوادگی

اما در نهایت، بعد از بررسی کامل سوال مهاجرت چیست و انواع آن، نوبت به مهاجرت خانوادگی می رسد که دارای انواع سرمایه گذاری و خرید ملک، ویزای اسپانسرشیپ و یا مواردی نظیر سوپر ویزا می شود. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که قوانین و شرایط مهاجرت خانوادگی در هر کشور از دنیا با دیگری تفاوت داشته و نمی توان به طور دقیق در مورد شرایط همگی آنها صحبت کرد.

اما برای مثال، ویزای اسپانسرشیپ کانادا به شهروند و یا فرد دارای کارت اقامت PR کانادا این اجازه را می دهد تا  در صورت داشتن شرایط لازم از اقوام نزدیک خود حمایت مالی کرده و برای آنها دعوتنامه حضور و اقامت دائم در کانادا بفرستد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که روش سخت و طاقت فرسای مهاجرت پناهندگی نیز در دسترس متقاضیان مهاجرت است، اما اگر در کشوری جنگ زده نیستید و با مشکلات سیاسی و اجتماعی جدی دست و پنجه نرم نمی کنید، به هیچ وجه این روش را به شما توصیه نمی کنیم. چون ممکن است بعد از گذشت چند سال از حضور شما در کمپی خارج از شهر و تحمل شرایط بسیار سخت، جواب منفی به درخواست شما داده شود و ملزم به برگشت به کشور مبدا شوید.

کشورهای مهاجرپذیر

اکنون که با مفهوم مهاجرت چیست به خوبی آشنا شدید، نوبت آن رسیده تا محبوب ترین روش های مهاجرت کشورهای مهم و پیشرفته دنیا را به شما شرح داده و به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه میتوان مهاجرت کرد .

مهاجرت به کانادا

در حال حاضر،اولویت اولیه و اصلی بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت، مهاجرت کانادا است. این کشور پیشرفته قاره آمریکا دارای وسعتی زیاد و جمعیتی نسبتاً کم است و هر ساله بیش از 300 هزار مهاجر واجد شرایط را مورد پذیرش قرار می دهد.

به استثنای خرید ملک، شما می توانید با استفاده گزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا، مهاجرت کاری از طریق برنامه های اسکیل ورکر فدرال و یا نامزدی استانی، برنامه های کارآفرینی و سرمایه گذاری، اسپانسرشیپ خانوادگی و یا حتی پناهندگی، راه خود را به سوی حضور بلند مدت و اخذ اقامت دائم کانادا باز کرده و در این کشور به کار، تحصیل و زندگی بپردازید.

مهاجرت به اروپا

اگر می خواهید بدانید که چگونه میتوان مهاجرت به اروپا را تجربه کرد، باید بعد از بررسی مواردی نظیر مهاجرت چیست و انواع مهاجرت، هدف اولیه تان (تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری) را تعیین کرده و سپس برای اخذ مدارک لازم اقدام کنید.

برای مثال، در حال حاضر برخی از کشورهای اروپایی حوزه شنگن نظیر فرانسه، امکان خرید ملک توسط شهروندان خارجی را فراهم کرده و از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات، کارت اقامت اروپا را برای متقاضی و اعضای خانواده وی صادر می کند.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای شرکت در این طرح جذاب، شما نیاز به حداقل 70 هزار یورو و درآمد ماهانه حداقل 1300 یورو از منابع خارج از کشور فرانسه هستید.

شاید بتوان این طور گفت که پس از روش مهاجرت تحصیلی، این راحت ترین راه برای مهاجرت به قاره اروپا و اقامت در کشورهای معتبر شینگن است. اگر دارای بودجه لازم برای خرید ملک در کشوری نظیر فرانسه و یونان نیستید و به خاطر شرایط سنی و گپ تحصیلی، تمایلی به استفاده از گزینه مهاجرت تحصیلی ندارید، می توانید در برنامه اعزام نیروی کار به اروپا شرکت کرده و با اخذ جاب آفر و ویزای بلند مدت کاری، به کار و زندگی در کشوری نظیر جمهوری چک و یا لهستان بپردازید.

با توجه به وجود جزئیات زیاد در رابطه با اینکه روند مهاجرت چیست و انواع روش های مهاجرت کشورهای مختلف دنیا، پیشنهاد می کنیم که قبل از هر اقدامی، از مشاوره و خدمات تخصصی ما در گروه شرکت های نیلگام استفاده کنید.

مهاجرت به استرالیا

شاید جزو افرادی باشید که زندگی و مهاجرت به کشور محبوب قاره اقیانوسیه یعنی استرالیا را به کشورهای اروپایی و یا کانادا و آمریکا ترجیح می دهد. اگر این چنین است، در پاسخ به اینکه چگونه میتوان مهاجرت کرد ،باید بگوییم که اولین گزینه پیش روی شما مهاجرت تحصیلی به این کشور است، اما به دلیل هزینه های بالای دانشگاه های استرالیا، اغلب افراد تمایل به انتخاب این مقصد تحصیلی در مقابل دانشگاه های ارزان قیمت آلمان، فرانسه و یا ترکیه ندارند.

از این رو می توانید به سراغ مهاجرت کاری و ویزای 189 استرالیا بروید که امکان انجام کار قانونی و حضور بلند مدت در این کشور را برای شما فراهم می کند. البته توان کسب حداقل 65 امتیاز از سیستم امتیازدهی جامع استرالیا را داشته، حرفه و موقعیت شغلی شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد، از مدرک زبان با حداقل نمره 7 و حداکثر 44 سال سن برخوردار باشید.

شما همچنین این امکان را دارید تا از طرح کارآفرینی و سرمایه گذاری استرالیا شرکت کرده و از طریق ویزای 188 استرالیا، اقامتی 5 تا 7 ساله در این کشور داشته باشید.

نکته ای که باید در مورد مهاجرت کاری به استرالیا و یا کانادا به آن توجه کنید این است که اغلب موقعیت های شغلی عمومی و غیرتخصصی مورد نیاز این کشورها نبوده و برای انجام کارهایی نظیر خدمات نظافت، بسته بندی صنعتی، کارهای ساختمانی و یا خیاطی صنعتی، باید به سراغ گزینه اعزام نیروی کار به اروپا بروید.

مهاجرت به ترکیه

در نهایت نوبت به مقصد بسیار محبوب و نزدیک ایران یعنی کشور اروپایی – آسیایی ترکیه می رسد. اگر می خواهید بدانید که چگونه میتوان مهاجرت کرد ، باید به شما بگوییم که روش های مهاجرت تحصیلی و خرید ملک در ترکیه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و شرایط ایده آلی را برای شما فراهم می کند.

اگر تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه داشته باشید، می توانید بدون نیاز به ویزا و تنها با اخذ نامه پذیرش، راه خود را به سوی مهاجرت تحصیلی به ترکیه باز کنید. ولی باید به خاطر داشته باشید که ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی، کم هزینه و ترک زبان ترکیه، نیاز به قبولی در امتحان ورودی و داشتن مدرک زبان ترکی تومر دارد.

شما همچنین این امکان را دارید تا با خرید یک یا چند ملک با مجموع ارزش 250 هزار دلار آمریکا، از کارت اقامت دائم و پاسپورت ترکیه برای خود و اعضای خانواده برخوردار شوید. در صورتی که خانه خریداری شده توسط شما کمتر از مبلغ تعیین شده باشد، تنها مجاز به دریافت کارت اقامت قابل تمدید این کشور هستید.

در نهایت امیدواریم که به خوبی جواب سوال پرتکرار مهاجرت چیست و چگونه میتوان مهاجرت کرد را گرفته باشید. همچنین این امکان را دارید تا در صورت تمایل با کارشناسان مجرب ما در گروه شرکت های نیلگام تماس گرفته و از اطلاعات تخصصی سایر روش های مهاجرت این موسسه مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *