مهاجرت

مهاجرت به عمان | بهترین راه مهاجرت به عمان

مهاجرت به عمان | بهترین راه مهاجرت به عمان

اگر قصد مهاجرت به عمان را دارید، بهتر است از هزینه مهاجرت به عمان مطلع شده و از جزئیات مهاجرت داروساز به عمان و یا شغل پرستاری باخبر شوید.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد جزئیات مهاجرت به عمان، بهترین راه مهاجرت به عمان، شرایط و هزینه مهاجرت به عمان و انواع آن از جمله مهاجرت تحصیلی و یا کاری با شما صحبت کنیم.

شاید تا همین چند سال پیش کسی فکرش را نمی کرد که مهاجرت کاری به یک کشور عربی و نسبتاً کوچک نظیر عمان به یک موضوع ترند و پرتقاضا تبدیل شود. اما در حال حاضر این کشور حوزه خلیج فارس فعالیت گسترده ای در زمینه امور تجاری و صادرات و واردات در سراسر خلیج فارس و اقیانوس هند دارد و پیشرفت چشمگیری در سایر زمینه های کاری داشته است.از این رو تقاضا برای مهاجرت تحصیلی، کاری و حتی اقامت دائم در این کشور رو به افزایش است.

به طور مختصر، عمان بخشی از شبه جزیره عربی است که دارای یک موقعیت استراتژیک در دهانه خلیج فارس است و از شمال غربی با امارات متحده عربی و از غرب با عربستان سعودی هم مرز است.

عمان که در گذشته تحت کنترل دولت بریتانیا بوده، اکنون به یک کشور مستقل و در حال پیشرفت تبدیل شده که دارای اقتصادی قدرتمندی بوده و یکی از صلح آمیزترین کشورهای جهان لقب گرفته است.

مهاجرت به عمان

اگر به دنبال کاریابی در خارج از کشور و مهاجرت بلند مدت هستید، حتماً ملزم به رفتن به جایی دور نظیر قاره اروپا، استرالیا و یا کانادا نیستید، بلکه می توانید شرایط مهاجرت کشورهای نزدیک و حتی همسایه با ایران را مورد بررسی قرار داده و در صورت تمایل به این کشورها مهاجرت کنید.

عمان یک کشور عربی با آب و هوایی گرم و نسبتاً خشک در طول سال است که به ندرت آب و هوای ابری و بارانی را در مواقعی از سال مثل ماه ژانویه به خود می بیند. فرهنگ مردم عمان از دین اسلام تبعیت کرده و کیفیت زندگی و سیستم آموزشی ایده آلی در این کشور وجود دارد.

از لحاظ بازار کار بین المللی و وجود فرصت های کاری برای نیروهای کار خارجی نیز، فرصت های متعددی وجود دارد که نیازمند تحقیق، فراهم نمودن شرایط اولیه و البته یادگیری زبان انگلیسی و عربی است.

اگر دوست دارید تا در مورد انواع متداول روش های مهاجرت به عمان اطلاعات کسب کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مهاجرت تحصیلی به عمان

برای ادامه تحصیل در دانشگاه های بین المللی و با کیفیت کشور عمان، باید به سراغ یکی از روش های محبوب مهاجرت به کشور عمان یعنی مهاجرت تحصیلی بروید. همانند سایر کشورهای دنیا، حضور بلند کوتاه مدت و بلند مدت در این کشور نیازمند دریافت ویزا و مجوز ورود است.

از این رو، شما باید به عنوان یک دانشجوی خارجی، با یک دانشگاه حاضر در کشور عمان مکاتبه کرده و از طریق مراجعه به وب سایت دانشگاه، از شرایط دریافت نامه پذیرش تحصیلی مطلع شوید. در واقع، شما باید اول با ارائه مدارک تحصیلی نظیر ریزنمرات، ترجمه آخرین مدارک تحصیلی، رزومه، انگیزه نامه، توصیه نامه، مدرک زبان، نامه تمکن مالی و موارد این چنینی، تائیدیه دانشگاه را دریافت کرده و بعد از آن به صورت اینترنتی برای ویزای تحصیلی و مهاجرت به عمان اقدام کنید.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که تقویم تحصیلی در عمان از تقویم و روزهای اسلامی تبعیت می کند و بسیاری از موسسات آموزشی، سال را به سه بخش 3 ماهه تحصیلی تقسیم می کنند.

 این بدین معنی است که ترم اول از ماه آگوست یا سپتامبر شروع شده و تا ماه دسامبر یا ژانویه ادامه دارد. ترم بعدی در اواخر ماه فوریه شروع شده و تا اواخر آپریل ادامه دارد و یک ترم کوتاه تحصیلی نیز در ماه جون شروع و در ماه جولای یا آگوست خاتمه پیدا می کند.

ویزای تحصیلی عمان، همانند سایر کشورهای دنیا از نوع بلند مدت بوده و به دانشجو اجازه مهاجرت به کشور عمان برای مدت زمانی طولانی (بازه دو تا 4 ساله) را می دهد. در روند اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور عمان، باید به این نکته توجه داشته باشید که داشتن یکسری شرایط کلی نظیر مدرک زبان، تمکن مالی و نداشتن سن بالا و گپ تحصیلی، بسیار در موفقیت و یا شکست شما برای مهاجرت عمان تاثیرگذار است.

از این رو، اگر فکر می کنید که از شرایط اولیه مهاجرت تحصیلی به این کشور برخوردار نیستید، بهتر است به جای صرف وقت و هزینه، به سراغ گزینه های دیگر بروید.

در حال حاضر، رقم دقیقی برای شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه های عمان وجود ندارد، اما بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت masterstudies، میانگین شهریه سالانه موسسات آموزشی و کالج های عمانی در حدود 1800 عمانی (معادل 4675 دلار آمریکا) و 100 عمانی به عنوان سپرده دانشجو نزد دانشگاه است.

در واقع مهاجرت عمان از طریق تحصیل هزینه بردار بوده و نیازمند داشتن بودجه کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی سالانه در این کشور است، اما در حالت کلی، هزینه های زندگی در عمان به نسبت سایر کشورهای خاورمیانه ارزان تر است.

رشته های متنوعی از جمله تجارت، تکنولوژی و مهندسی در دانشگاه های عمان ارائه می شود و برای مقاطع کارشناسی، نیاز به قبولی در یک آزمون ورودی پیش از اپلای دانشگاه وجود دارد. این در حالی است که دانشجویان بین المللی اجازه انجام کار در خلال تحصیل در این کشور را نداشته و تنها بعد از فارغ التحصیلی مجاز به کار قانونی در بازار کار عمان هستند.

مهاجرت کاری به عمان

شاید با توجه به مقاصد مشهورتر تحصیلی نظیر ترکیه و یا قبرس، انتخاب دانشگاه های عمان در اولویت قرار نداشته باشد و روش محبوبی برای مهاجرت به عمان محسوب نشود. از این رو به سراغ روش پرکاربرد مهاجرت کاری به این کشور عربی می رویم.

بنابر قوانین دولتی اداره کار عمان، اولویت اصلی و اولیه جذب نیروی کار متخصص در کشور عمان با شهروندان بومی و افراد مقیم این کشور است و تا زمانی که سازمان کار توان پر کردن موقعیت های شغلی را با نیروهای بومی داشته باشد، اجازه حضور نیروی کار خارجی و صدور ویزای کار را نخواهد داشت.

بر طبق جدیدترین قوانین مهاجرت به عمان ، اگر قصد کار قانونی و بلند مدت در این کشور را داشته باشید، باید از طریق موسسات معتبر اعزام نیروی کار به خارج از کشور و یا وب سایت های کاریابی نظیر GulfTalent و یا Bayt و Indeed، به دنبال موقعیت های شغلی در دسترس در این کشور باشید.

شما نمی توانید از همان ابتدا برای ویزای کار عمان درخواست دهید، بلکه باید با یک کارفرما و یا شرکت معتبر عمانی در ارتباط باشید، مدارک تحصیلی، هویتی و سوابق کاری خود را برای ایشان ارسال کنید و با کسب تائیدیه و دعوت نامه کاری (جاب آفر) برای ویزای کار و مهاجرت به کشور عمان اقدام نمایید.

به طور معمول قراردهای کاری نیروهای خارجی در عمان دارای مدت زمان مشخص و قابل تمدیدی بوده و دارای بندها و مزایایی نظیر پاداش، امکانات حمل و نقل به کشور مبدا، بیمه درمانی و حتی بودجه برای ادامه تحصیل می شود. از این رو بهتر است پیش از اقدام برای اخذ ویزای کار و مهاجرت عمان، به خوبی از جزئیات شرایط کار و قرارداد کاری در این کشور باخبر شوید و یا به یک کارشناس خبره در این زمینه رجوع کنید.

نکته مهم در رابطه با مهاجرت به عمان از طریق کار این است که در اغلب موارد امکان تغییر شغل و کارفرما به راحتی برای نیروی کار خارجی میسر نبوده و در صورتی که تمایل به تغییر شغل و کارفرمای خود در عمان داشته باشید، باید برای دو سال این کشور را ترک کرده و خود را برای اخذ موقعیت شغلی، جاب آفر و ویزای کار جدید آماده کنید.

البته ممکن است برخی از کارفرماهای عمانی از همان ابتدا گواهی عدم اعتراض NOC را برای نیروی کار خارجی امضا کنند که در این صورت، امکان تغییر شغل و یا کارفرما برای فرد در کشور عمان وجود دارد. ولی بهتر است برای رویارو نشدن با این گونه موارد، به جای اتکا به تجارب شخصی، از مشاوره تخصصی کارشناسان این امر بهره مند شوید.

به طور میانگین، ساعت های کاری در عمان بین 40 تا 48 ساعت در هفته است و به طور نرمال، از 8:30 صبح تا 6 بعد از ظهر ادامه دارد. همچنین تعطیلات هفتگی نیز به روزهای جمعه و شنبه منتهی می شود.

اما برای درک بهتر شرایط مهاجرت عمان از طریق کار و موقعیت های شغلی، بد نیست تا چند مثال در دسترس و مناسب این روزهای عمان را به شما معرفی کنیم.

مهاجرت پرستار به عمان

اگر دارای سابقه کار و مهارت پرستاری در ایران هستید، می توانید از طریق گروه شرکت های نیلگام، برای جاب آفر پرستار در عمان و ویزای کار این کشور اقدام کنید. اگر قصد مهاجرت به عمان از طریق کار را دارید، بد نیست تا با جزئیات و مزایای متعدد قراردادهای پرستاری در این کشور آشنا شوید:

  • میانگین درآمد ماهانه 910 تا 1050 دلار آمریکا
  • امکان استفاده از خدمات کمک هزینه خوابگاه
  • قرارداد کاری 24 ماهه و قابل تمدید
  • حداکثر 54 ساعت کار در هفته
  • 30 روز مرخصی با حقوق در سال
  • ارائه خدمات حمل و نقل هوایی

به عنوان یک نیروی کار خارجی متقاضی مهاجرت به کشور عمان، شما باید دارای مدارک و شرایط زیر باشید:

  • اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط
  • مدرک پرومتریک
  • حداقل مدرک کارشناسی پرستاری
  • رزومه و سوابق کاری به روز
  • یک قطعه عکس جدید و رنگی
  • گردش داده Dataflow

موقعیت شغلی پرستاری در عمان برای هر دو جنسیت خانم و آقا بوده، به گواهی تمکن مالی و مدرک زبان نیاز ندارد، محدودیت سنی نداشته و برای وضعیت تاهل فرد نیز شرایطی تعیین نشده است.

شما این امکان را دارید تا از طریق گروه شرکت های نیلگام و پرداخت 3500 دلار، برای اخذ جاب آفر و ویزای کار عمان اقدام کرده و مهاجرت به عمان را تجربه کنید.

مهاجرت داروساز به عمان

یکی دیگر از موقعیت های در دسترس مهاجرت عمان، مهاجرت مشاغل داروساز به این کشور است. شما می توانید در صورت تمایل برای اخذ جاب آفر داروساز در عمان و ویزای کاری این کشور، از خدمات تخصصی گروه شرکت های نیلگام استفاده کنید.

میانگین درآمد این شغل در عمان، کمی به نسبت پرستاری بیشتر بوده و به طور ماهانه بین 1050 تا 1170 دلار آمریکا است. متقاضیان واجد شرایط از قرارداد 24 ماهه و قابل تمدید برخوردار شده و می توانند از مزایای کمک هزینه خوابگاه نیز استفاده کنند.

این موقعیت شغلی نیز به تمکن مالی و مدرک زبان نیاز نداشته و تنها مواردی از جمله، پاسپورت معتبر، ارائه رزومه کاری، 3 سال تجربه کاری و نتیجه گردش داده و پرومتریک از اهمیت زیادی برای اخذ جاب آفر عمان برخوردار است.

شما این امکان را دارید تا با کسب درآمد ارزی مناسب در عمان، از همراهی خانواده در کنار خود برخوردار شوید و از طریق مهاجرت کاری به عمان، رزومه کاری خود را به سطحی بین المللی ارتقاء دهید.

اگر در مورد شرایط مهاجرت به عمان و جزئیات بیشتر موقعیت های شغلی این کشور سوال دارید، می توانید با کارشناسان ما در نیلگام تماس گرفته و از مشاوره تخصصی استفاده کنید.

هزینه مهاجرت به عمان

به استثنای هزینه های ثبت نام برای جاب آفر و خدمات اعزام نیروی کار به عمان که بین 3500 تا 3800 دلار آمریکا هزینه دارد، هزینه اخذ ویزای چندبار ورود حداکثر یک تا دو ساله عمان برابر با 130 دلار آمریکا است.

شما می توانید به صورت اینترنتی به وب سایت وی اف اس و یا سفارت عمان مراجعه کرده و با ارائه جزئیات پاسپورت، کپی ترجمه شده پاسپورت، عکس رنگی دیجیتال، آدرس معتبر ایمیل و پرداخت هزینه ارزی، برای اخذ ویزای الکترونیکی عمان اقدام کنید.

بهترین راه مهاجرت به عمان

با توجه به اینکه اخذ ویزای توریستی عمان اجازه حضور حداکثر 30 روزه را به شهروندان خارجی در این کشور می دهد، نمی توان از آن به عنوان روش مهاجرت به کشور عمان یاد کرد و روش های در دسترس مهاجرت به این کشور شامل روش تحصیلی و کاری می شود.

اگر دارای بودجه و تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در بازه زمانی 2 تا 4 ساله در کشور عمان هستید، بدون شک، ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور بهترین راه مهاجرت به عمان و کار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه است.

اما در صورتی که تحصیلات خود را در ایران به پایان رسانده و دارای تخصص و حرفه مورد نیاز کشور عربی عمان هستید، می توانید به سراغ اخذ جاب آفر و ویزای کار این کشور رفته و در کنار کسب درآمد ایده آل ارزی، از مزایای متنوع کاری و ارتقاء رزومه خود در سطح بین المللی برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *