مهاجرت

قیمت آپارتمان در استانبول چقدر است

قیمت آپارتمان در استانبول چقدر است

اگر شما هم مایل به خرید ملک در ترکیه، اطلاع از قیمت آپارتمان در استانبول و دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه هستید، در این مطلب همراه نیلگام باشید.

طی چند سال گذشته ارزش لیر ترکیه با افت نسبتاً زیادی در مقایسه با دلار و یورو روبرو شد و طبق صلاحدید رئیس جمهور کشور ترکیه، مبلغ سرمایه گذاری ملک از 500 هزار دلار به 250 هزار دلار آمریکا کاهش یافت. وجود این دو مسئله در کنار قیمت های بسیار جذاب آپارتمان ها و خانه های آماده به فروش در ترکیه موجب شد تا میزان تقاضا برای خرید ملک در این کشور و خصوصاً شهر توریستی و جذاب استانبول در مدت زمان کوتاهی با افزایش بسیار زیادی روبرو شود.

بنابر آمار، بیشترین میزان فروش آپارتمان و یا ملک تجاری در ترکیه طی چند سال گذشته متعلق به شهرهایی نظیر استانبول، آنکارا، بورسا و یا آنتالیا بوده است. در حال حاضر بسیاری از شهروندان خارجی به دنبال خرید ملک در ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه هستند تا از این طریق هم صاحب یک خانه و یا آپارتمان در قلب ترکیه شوند و هم از مزایای کارت اقامت قابل تمدید، حق شهروندی و پاسپورت ترکیه برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود بهره مند شوند.

اگر تنها کمی به تحقیق و مقایسه و انتخاب بهترین گزینه خرید ملک در ترکیه یا ایران بپردازید، متوجه این موضوع می شوید که خرید آپارتمان در هر یک از شهرهای مختلف ترکیه و خصوصاً استانبول، یک تصمیم برد – برد و پر سود برای شما خواهد بود.

از نبود الزام به حضور تمام وقت در ترکیه و امکان تحصیل رایگان فرزندان و یا بهره مندی از حقوق شهروندی، خدمات رفاهی دولت و حقوق بازنشستگی گرفته تا امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی، خرید قسطی ملک در ترکیه، دریافت خدمات درمانی رایگان دولتی، امکان دریافت وام بانکی، شرایط اجاره دادن ملک در ترکیه و کسب درآمد ارزی، همگی جزو مزایای جذابی هستند که خرید آپارتمان در ترکیه و شهرهایی نظیر استانبول برای شما فراهم خواهد کرد.

در ادامه با جزئیات قیمت آپارتمان در نگین شهرهای ترکیه یعنی استانبول در خدمت شما هستیم.

فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت آپارتمان در استانبول

پیش از پرداختن به موضوع قیمت خرید آپارتمان در استانبول، بد نیست بدانید که قیمت خانه و آپارتمان در این شهر محبوب توریستی و تاریخی ترکیه به عوامل متعددی وابسته است که شامل موارد زیر می شود:

  • محله و منطقه قرارگیری ملک: به طور معمول قیمت آپارتمان های مرکز شهر استانبول نسبت به قیمت املاک حومه شهر متفاوت بوده و به مراتب بیشتر است، این موضوع برای املاک تجاری استانبول نیز صدق کرده و بخاطر حضور مراکز خرید مشهور در مرکز شهر استانبول، قیمت املاک تجاری این مناطق نیز بیشتر خواهد بود.
  • تجهیزات رفاهی و تفریحی مثل روف گاردن، استخر و یا واحد پنت هاوس، متریال ساخت، مناظر طبیعی و در دسترس آپارتمان و مواردی از این قبیل می تواند در قیمت آپارتمان در استانبول تاثیر بسزایی بگذارد.
  • نزدیکی به وسایل حمل و نقل عمومی: فاصله نزدیک آپارتمان با وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو، اتوبوس و یا تراموا، خود دلیلی برای افزایش قیمت ملک درمقایسه با خانه هایی است که دارای فاصله بیشتر با وسایل نقلیه عمومی در استانبول هستند.
  • نزدیکی به مراکز خرید و جاذبه های توریستی: یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت آپارتمان در استانبول است. در واقع مجاورت و نزدیکی آپارتمان با یک مرکز خرید مجهز و مشهور در استانبول جزو جذابیت های ملک بوده و حتماً در آگهی های تبلیغاتی به آن اشاره می شود.
  • نزدیکی به پروژه های زیرساختی: یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت آپارتمان های استانبول، نزدیکی ملک به پروژه های بزرگی نظیر سومین فرودگاه استانبول و یا کانال استانبول است که در بلندمدت موجب سودآوری زیاد ملک شده و در حدود 20 درصد در قیمت آپارتمان تاثیرگذار است.
  • نزدیکی به مرکز شهر استانبول: زمانی که حرف از خرید آپارتمان در ترکیه و محله هایی نظیر تکسیم، شیشلی، فاتیح، عثمان بی و یا سایر محدوده های نزدیک به مرکز شهر استانبول می زنیم، باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که قیمت آپارتمان در چنین مناطقی بسیار بیشتر از مناطق معمولی استانبول و خارج از مرکز شهر خواهد بود. وقتی که از مرکز شهر استانبول دور می شویم، با کمتر شدن دسترسی به امکانات و وسایل نقلیه عمومی، قیمت آپارتمان ها نیز با کاهش روبرو خواهد شد. برای مثال آپارتمان های بیلیک دوزو در مجاورت بزرگراه Metrobus قرار گرفته اند و قیمت آنها در مقایسه با مرکز شهر استانبول به مراتب کمتر و مناسب تر است. پیش بینی می شود که قیمت ملک و آپارتمان در این منطقه به دلیل نزدیکی به خط جدید مترو و آماده شدن آن در سال جدید، با رشدی 30 درصدی روبرو شود.
  • قرارگیری در مرکز پروژه های مدرن و متحول کننده شهری: در حال حاضر قیمت خانه و آپارتمان در محدوده Basin Express طی 3 سال گذشته 3 برابر شده است. این در حالی است که انتظار می رود محدوده و منطقه باشاک شهیر نیز به دلیل نزدیکی به فرودگاه جدید استانبول با رشد بسیار خوبی از لحاظ قیمت و سودآوری روبرو شود.این موضوع برای آپارتمان های نزدیک به تنگه بوسفر استانبول و یا کانال استانبول نیز صدق کرده و در بالا رفتن قیمت ملک در این مناطق تاثیرگذار است.

میانگین قیمت خرید ملک در استانبول

بنابر آمار، میانگین قیمت هر متر مربع در استانبول در حدود 1000 دلار است. البته اغلب سایت های خرید و فروش ملک در ترکیه قیمت آپارتمان در استانبول را به لیر و یا یورو می زنند، اما ما برای راحتی بیشتر مخاطبان، با ارز دلار در مورد قیمت آپارتمان در استانبول صحبت می کنیم.

لازم به ذکر است که قیمت هر متر مربع در مناطق نسبتاً دور افتاده و حومه شهر استانبول در حدود 800 دلار است و این مقدار برای املاک واقع در مرکز شهر استانبول به متری 2000 دلار و یا حتی بیشتر نیز می رسد.

از این رو با احتساب میانگین قیمت هر مترمربع 1000 دلار در شهر استانبول، قیمت یک آپارتمان 100 متری مبله و نوساز برابر با 100 هزار دلار آمریکا می شود. اگر بخواهیم میانگین قیمت خرید آپارتمان در مرکز شهر استانبول یعنی متری تا حداکثر 2000 دلار را در نظر بگیریم، قیمت یک آپارتمان صد متری برای شما معادل 200 هزار دلار خواهد بود.

 اما اگر برای دریافت شهروندی ترکیه قصد خرید آپارتمان در این کشور را داشته باشید، نیازمند خرید یک ملک گران تر با حداقل ارزش 250 هزار دلار هستید، البته این امکان را دارید تا با بودجه 250 هزار دلاری خود برای مثال 3 خانه در مناطق مختلف استانبول خریداری کرده و یا اینکه با خرید آپارتمان در ازمیر ترکیه، هزینه کمتری در ازای مساحت بیشتر پرداخت کنید.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که تجهیزات کلی ساختمان و قرارگیری آپارتمان شما در یک برج مدرن در میزان قیمت آن تاثیر زیادی دارد، به بیانی دیگر، قرارگیری آپارتمان در محله گران قیمت، هر گونه امکانات رفاهی و تفریحی، مناظر طبیعی، منظره دریا و متریال استفاده شده در طراحی داخلی آپارتمان در استانبول می تواند موجب افزایش قیمت شدید ملک شود.

برای مثال قیمت یک واحد آپارتمان مدرن در منطقه اتیلر بشیکتاش استانبول با مساحت 286 مترمربع، 5 اتاق خواب و امکانات رفاهی کامل چیزی معادل 1 میلیون 170 هزار دلار آمریکا است که برابر با متری 4090 دلار آمریکا می شود.

این در حالی است که می توان در محدوده لونت levent استانبول یک آپارتمان نوساز دو خوابه 93 متری را با پرداخت 133 هزار دلار خریداری کرد که معادل 1430 دلار برای هر مترمربع است.

 

ارزان ترین محله های استانبول برای خرید ملک

بنابر آمار تقریبی سال 2019 وب سایت tremflobal، ارزان ترین محله برای خرید آپارتمان در استانبول، محدوده اسنیورت استانبول با قیمت متری 313 دلار است. این در حالی است که قیمت هر مترمربع در منطقه آرناووتکوی 317 دلار، در منطقه سیلیوری 326 دلار، در منطقه بیلیک دوزو متری 329 دلار و در منطقه سانجاک تپه متری 333 دلار است.

اما براساس اطلاعات ارائه شده وبسایت righthome در سال 2020، میانگین قیمت خرید آپارتمان در استانبول و محدوده اسنیورت معادل 584 دلار برای هر متر است که دارای تفاوت فاحشی با آمار سال 2019 وبسایت tremflobal است!

در میان ارزان ترین محله های استانبول، کاتالاکا یکی از برجسته ترین مناطق استانبول با میانگین قیمت هر متر مربع 368 دلار است، این در حالی است که قیمت هر مترمربع در مناطق اسنلر 393 دلار، پندیک 404 دلار، باجیلار متری 406 دلار، چکمه کوی متری 408 دلار، محله گون گورن متری 420 دلار، محله توزلا متری 423 دلار، محله قاضی عثمان پاشا متری 425 دلار، باهچه لی اولر متری 437 دلار، بویوک چکمجه متری 443 دلار، کارتال متری 480 دلار، عمرانیه متری 488 دلار و بایرام پاشا متری 495 دلار آمریکا است.

گران ترین محله های استانبول برای خرید ملک

در قیاس با محله و منطقه اسنیورت به عنوان ارزان ترین محدوده برای خرید آپارتمان در استانبول محله بشیکتاش به عنوان یکی از گران ترین مناطق استانبول و میانگین قیمت خرید هر متر 1507 دلار قرار گرفته است.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که این قیمت ها به صورت میانگین و پایه بوده و براساس تجهیزات و امکانات ساختمان و متریال استفاده شده ممکن است تا چند برابر افزایش یابد.

در کنار محله معروف و گرانقیمت بشیکتاش استانبول، محله ساریر با قیمت متری 1303 دلار، محله باکیرکوی با قیمت متری 1191 دلار، محله کادیکوی با قیمت متری 1005 دلار، محله بیکوز با قیمت متری 1002 دلار، محله آدالار با قیمت متری 882 دلار، بیوغلو با قیمت متری 777 دلار و شیشلی با قیمت متری 738 دلار به عنوان گران ترین مناطق استانبول برای خرید آپارتمان قرار گرفته اند.

چه قصد خرید آپارتمان در محله های گران استانبول را داشته باشید و یا محله های ارزان قیمت این شهر زیبای اروپایی – آسیایی، در هر صورت نیازمند دریافت کد مالیاتی و افتتاح حساب بانکی در ترکیه خواهید بود.

میانگین اجاره آپارتمان در استانبول

براساس آخرین اطلاعات ارائه شده در اینترنت، میانگین اجاره آپارتمان در استانبول برای هر متر مربع برابر با 18 تا 20 لیر (معادل 69 هزار تومان) با نرخ فعلی 3440 هزار تومان هر لیر ترکیه است، این بدین معنی است که اجاره یک آپارتمان و یا خانه 100 متری ماهیانه بین 1800 تا 2000 لیر(معادل 6 میلیون و هشتصد و هشتاد هزار تومان) در هر ماه است.

این در حالی است که اجاره خانه و آپارتمان در محله های ارزان قیمت استانبول بین 10 تا 13 لیر برای هر مترمربع است که برای 100 مترمربع معادل 1000 تا 1300 لیر در هر ماه خواهد بود.

لازم به ذکر است که قیمت اجاره آپارتمان در محدوده های مرکزی شهر استانبول و مناطق نزدیک به دانشگاه، به طور میانگین بین 3 تا 4 هزار لیر در ماه است. معمولاً اجاره خانه های مبله 25 تا 30 درصد گران تر هستند. باید به این موضوع توجه داشته باشید که هرساله در حدود 30 درصد به اجاره بهای آپارتمان در استانبول اضافه می شود.

همچنین، اجاره بهای آپارتمان های واقع در محله های خوش نام و معروفی از جمله بشیکتاش، سارییر، باکیرکوی، کادیکوی و بیکوز از قیمت های 3 تا 4 هزار لیر در ماه شروع می شود.

اگر مایل به خرید آپارتمان در استانبول و اخذ کارت اقامت دائم و حق شهروندی و پاسپورت ترکیه هستید، بهتر است پیش از هر اقدامی با یک کارشناس مجرب در زمینه امور خرید ملک، افتتاح حساب بانکی، دریافت کد مالیاتی و پیگیری امور اداری دریافت کارت اقامت و پاسپورت ترکیه مشورت کرده و با استفاده از راهنمایی و همراهی تخصصی در این راه قدم بگذارید.

گروه شرکت های نیلگام از ابتدای مراحل انتخاب آپارتمان و ارزیابی اولیه ملک همراه و راهنمای شما بوده و بهترین خدمات خرید ملک در ترکیه را در سریعترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما عرضه می کند، تنها کافیست برای دریافت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *