تور, مهاجرت, ویزا

اطلاعات تماس و ارتباطات در اتریش

ارتباط تلفنی با اتریش

کد بین المللی ۴۳+ است.

زمانی که از خارج به اتریش زنگ می زنید اگر شماره با کد شهر ۰۱ شروع شود (قبلا ۰۲۲۲) یعنی در وین است. این چهار رقم را برداشته و با ۱ جایگزین کنید سپس رقمهای باقیمانده شماره تلفن را شماره گیری کنید.

اگر شماره با ۰۱ شروع نشود فقط صفر اول را از کد شهر برداشته و رقمهای باقیمانده را شماره گیری کنید.

تلفن

تلفنهای عمومی در دفاتر پستی موجود می باشند. از آنجا که استفاده از موبایل در سالهای اخیر بسیار محبوب شده باجه های تلفن کم هستند (و با باجه هایی با امکان دسترسی به اینترنت جایگزین شده اند). باجه های تلفن معمولا با کارتهای از پیش پرداخت شده عمل می کنند که می توانید از دفاتر پستی و کیوسکها (آلمانی: Trafik) تهیه نمایید.

شماره های تلفن دارای کد منطقه ای هستند و بعد از کد شماره می آید. شماره های موبایل دارای پیش شماره های ۰۶۵۰، ۰۶۶۰، ۰۶۷۶، ۰۶۹۹، ۰۶۸۰، ۰۶۸۱ یا ۰۶۸۸ هستند. شماره های رایگان با ۰۸۰۰ نشان داده می شوند، خطوط سرویس هزینه دار مانند تماسهای محلی با ۰۸۱۰ شروع می شود درحالیکه شماره هایی که با ۰۹۰۰، ۰۹۰۱، ۰۹۳۰ یا ۰۹۳۱ آغاز می شود خطوط سرویس گرانی هستند که تا ۳،۶۳ یورو بر دقیقه هزینه دارند.

برای بهره مندی از تماسهای بین المللی ارزان از اتریش می توانید از سرویسهای کم هزینه dial-around مانند pennyphone، austriaphone یا fuchstarife استفاده کنید. سرویسهای dial-around مستقیما از هر تلفن ثابتی در اتریش موجود می باشند. هیچ تماس یا ثبتی مورد نیاز نیست. اکثر سرویسهای dial-around تماس با کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، اروپای غربی و خیلی کشورهای دیگر را با قیمت تماس محلی ارائه می دهند و شما می توانید به راحتی هزینه های مربوط به تلفن را ذخیره کنید. همچنین این سرویسها از تلفنهای ثابت عمومی هم کار می کنند.

موبایل

اتریش دارای شبکه عالی GSM و ۳G (UMTS) با پوشش دهی تقریبا ۱۰۰ درصد می باشد. اگر مبایل خود را همراه می برید حتما مطمئن شوید با ۹۰۰ MHz/ 1800 MHz (GSM) یا ۲۱۰۰ Mhz (3G WCDMA) کار می کند. برخی مبایل ها در ۱۹۰۰ MHz کار می کنند (مانند شبکه ایالات متحده) که در اتریش پشتیبانی نمی شود. اگر برنامه اقامت طولانی تر در اتریش را دارید، خرید یک موبایل جدید با کارت پیش پرداخت شده از یک ارائه دهنده محلی شبکه موبایل می تواند مفید باشد. آگاه باشید که برخی مناطق دورافتاده (بخصوص مناطق کوهستانی) هنوز تحت پوشش شبکه نیستند اگرچه این مناطق بسیار کم هستند. حتی خطوط زیرزمینی وین پوشش دهی عالی دارند.

با وجود اینکه اتریش کشوری کوچک است دارای تعداد زیادی ارائه دهنده های شبکه تلفن شامل A1، T-Moblie، Drei (3G، Orange قبلی، One قبلی)، Telering (در حال حاضر Tmoblie)، Bob، Yess و مبایل Vectone می باشد.

احتمالا ارزانترین ارائه دهنده موبایل پیش پیش پرداخت شده در حال حاضر Bob، Yesss و موبایل Vectone هستند. یک کارت از پیش پرداخت شده ۱۵ یورو هزینه دارد که شامل ۱۰۰ دقیقه مکالمه است. بعلاوه ۸٫ ۶ سنت بر دقیقه برای همه شبکه های اتریش (از ژوئن ۲۰۰۸) و ۷۰ سنت به مهمترین کشورهای دیگر پرداخت می کنید. سیم کارت Yesss فقط در موسسه تخفیف دهنده هوفر موجود است. Yesss همچنین کارتهای اطلاعاتی ارزان UMTS (که با سیم کارتهای معمول متفاوت هستند) را به فروش می رساند. بسته آغازین شامل ۱ GB ترافیک بوده و به قیمت ۲۰ یورو موجود می باشد. برای جلوگیری از انقضای سیم کارت باید سالی یکبار آن را شارژ کنید. سیم کارت مبایل Vectone رایگان بوده و می توانید آن را به صورت آنلاین سفارش دهید و بدون هیچ اعتباری دریافت کنید. سیستم Top-up به صورت آنلاین و در فروشگاههای انتخاب شده موجود می باشد.

Deri به ازای ۹۰٫ ۹ یورو ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه، ۱۰۰۰ اس ام اس و ۱ GB را ارائه می دهد که برای یک هفته اقامت بیش از حد نیاز می باشد.

موبایل Vectone خدمات مشابهی را با کارت از پیش پرداخت شده (بدون قرارداد) ارائه می دهد. این خدمات “All In One Pocket Saver” نام داشته و موارد زیر را ارائه می دهد: ۵۰۰ دقیقه مکالمه بین المللی و ملی، ۳۰۰۰ MB اطلاعات، ۳۰۰۰ متن اتریشی، ۵۰۰۰ دقیقه مکالمه از Vectone به Vectone.

اگر حساب بانکی اتریش داشته باشید می توانید یک سیم کارت Bob ثبت شده (از پیش پرداخت نشده) خریداری کنید. هزینه تماس فقط ۴ سنت بر دقیقه برای همه شبکه های دیگر اتریشی می باشد. هیچ هزینه اولیه یا شارژ دقیقه ای وجود ندارد.

ارائه دهنده جدید eety دارای سیم کارت از پیش پرداخت شده با نرخ بین المللی بسیار ارزان می باشد (۱۳ سنت به آلمان، ۹ سنت برای پیام کوتاه (اس ام اس) در کل دنیا). این سیم کارت به صورت آنلاین در www.eety.eu موجود بوده و همچنین در برخی فروشگاهها در شهرکهای بزرگ فروخته می شود.

اغلب ممکن است سیم کارت پیش پرداخت شده ای را برای اتریش قبل از خروج از فروشگاهی آنلاین خریداری کنید که کاری ساده است زیرا و شماره موبایل و دستورالعمل ها را به زبان انگلیسی قبل از خروج دریافت می کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *