ویزا

جاذبه های تفریحی توریستی در سفر به استرالیا

جاذبه های تفریحی توریستی در استرالیا

  • رشته کوه های سفید (Blue Mountains): منطقه کوهستانی در نیوساوث ولز از جمله سه خواهر (Three Sisters)
  • رشته کوه های داندنونگ (Dandenong Ranges): سه رشته کوه زیبا، باغ های سطح جهانی و روستاهای دیدنی کوه داندنونگ را ارائه می کنند.
  • دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef): آن سوی ساحل کوئینزلند و از کِیرنز و حتی از شهر جنوبی ۱۷۷۰ به راحتی قابل دسترسی است.
  • جاده بزرگ اقیانوسی (Great Ocean Road): جاده ساحلی چشم نواز در ویکتوریا که از نمادهای بسیار دیدنی از جمله ۱۲ حواری می گذرد.
  • پارک ملی کاکادو (Kakadu National Park): سفر ماجراجویی به دوردست ها، فرهنگ بومیان و فعالیت های طبیعت در قلمرو شمالی
  • پارک ملی نیت میلوک (Nitmiluk National Park): دره بزرگ شگفت آور کاترین (Katherine) نزدیک شهر کاترین
  • ساحل سان شاین (Sunshine Coast) و ساحل طلایی (Gold Coast): زمین های بازی پارک ملی و لب ساحلی شمال و جنوب بریسبین
  • پارک ملی اولورو-کاتا تجوتا (Uluru-Kata Tjuta National Park): اولورو (که به آن صخره های آیرز هم می گویند و کاتا تجوتا (اولگا) اشکال صخره ای نمادین در مرکز سرخ هستند.
  • پارک ملی واتارکا (Watarrka National Park): معروف بابت ژرف دره کینگز (Kings Canyon) شکافی بزرگ که عمقش به ۲۷۰ متر می رسد.
  • رقص ویلسون (Wilson’s Prom): سواحل باشکوه ماسه ای سفیدرنگ و اشکال صخره ای. پیاده روهای دیدنی بزرگ از میان درختچه های طبیعی تا سواحل مخفی که همگی را می توان ظرف یک هفته پیمود و می توان علاوه بر آن، شب را هم در میانه راه چادر زد.
  • جزیره فیلیپ (Phillip Island): محل رژه عصرگاهی پنگوئن های کوچک

همه مسافران-به جز شهروندان نیوزلند-قبل از سفر به استرالیا به ویزا نیاز دارند.

اگر برای تعطیلات به مدت کمتر از سه ماه از استرالیا دیدن می کنید، می توانید با توجه به ملیتتان، سه نوع ویزا درخواست کنید:

  • eVisitor (زیرمجموعه ۶۵۱): برای شهروندان ۳۱ کشور منطقه اقتصادی اروپا و شهروندان آندورا، موناکو، سان مارینو، سوئیس و شهر واتیکان. این ویزاها آزاد هستند اما عملا شبیه ETA عمل می کند. درخواست آن هم آنلاین است.
  • مجوز سفر الکترونیکی (ETA) (زیر مجموعه ۶۰۱): به صورت آنلاین در دسترس شهروندان برونئی، کانادا، هنگ کنگ (منطقه تحت مدیریت ویژه)، ژاپن، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی و آمریکا.

شهروندان برخی از کشورهای واجد شرایط ویزای الکترونیکی، و شهروندان تایوان می توانند درخواست مجوز سفر الکترونیکی را فقط از طریق آژانس مسافرتی، خطوط هوایی، ارائه دهنده خدمات خاص یا اداره ویزای استرالیا در خارج از استرالیا ارائه کنند. هزینه خدمات نیز به میزان ۲۰ دلار استرالیا دریافت می شود. اگر از طریق آژانس مسافرتی اقدام به اخذ ویزا کنید، نیازی به پرداخت جداگانه این مبلغ ندارید. اما خدمات آنلاینی وجود دارند که بابت این مجوز، هزینه بسیار بیشتری دارند، حتی تا دو برابر، دارند. اگر به صورت آنلاین درخواست می دهید، برای صرفه جویی در مبلغ از خدمات دولتی (government service) استفاده کنید.

  • ویزای آنلاین مسافرتی (زیرمجموعه e600): دارندگان پاسپورت همه کشورهای مشمول ویزای eVisitor و کشورهای واجد مجوز سفر الکترونیکی و ۲۷ کشور واجد شرایط زیر می توانند درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین ارائه کنند: آرژانتین، الجزیره، امارات متحده عربی، اوکراین، بحرین، بلاروس، برزیل، پاپواگینه نو، تونس، ترکیه، سودان، شیلی، صربستان، عربستان سعودی، عمان، قزاقستان، قطر، کویت، لیبی، مالدیو، مراکش، مصر، مقدونیه، مولدووا، مونته نگرو، میکرونزی، نائورو. هزینه این درخواست، ۱۳۰ دلار استرالیا است.
  • ویزای مسافری (زیر مجموعه ۶۰۰): اتباع سایر کشورها باید با فرم کاغذی درخواست بدهند و احتمالا لازم خواهد بود برای مصاحبه به یک سفارت خانه یا مرکز پردازش ویزا مراجعه کنند.

ویزای ۶۰۰ مثل ویزای کشورهای دارای ویزای eVisitor و ویزای ETA به صورت پیش فرض ویزای اقامت سه ماهه دریافت می کنند. اما ویزای ۶۰۰ برخلاف ویزاهای دیگر، می تواند برای اقامت طولانی تر هم صادر شود. با توجه به این نکته، اداره مهاجرت مایل نیست ویزای توریستی را بیش از سه ماه تایید کند و مهم نیست پاسخ شما به اقامت در این مدت چه قدر محکمه پسند باشد. احتمالا از شما خواهند پرسید مدارک پشتیبانی مفصلی ارائه کنید که چرا ویزا می خواهید و چه ارتباط های نزدیکی با کشور خود دارید و شاید لازم شود در مصاحبه حاضر شوید. با توجه به ملیتتان، سفارت خانه یا مرکز پردازش ویزا ممکن است قبل از صدور چنین ویزایی، حتی از شما درخواست حامی استرالیایی کند. هزینه این درخواست ویزا، ۱۳۰ دلار استرالیا است.

در بیشتر موارد، مقامات سفر الکترونیکی و ویزاهای eVisitor بلافاصله تایید می شوند و ویزایشان بلافاصله صادر و در اختیارشان قرار می گیرد. اتباع برخی کشورهای خاص مانند بلغارستان و رومانی و اعضای دیگر شرقی اتحادیه اروپا به ندرت به صورت خودکار ویزای eVisitor دریافت می کنند و باید مستندات بیشتر ارائه کنند.

اگر برای کار، تحصیل یا درمان به استرالیا سفر می کنید باید ویزای صحیح مربوطه را دریافت کنید. اگر اقامت پیوسته شما بیش از سه ماه طول می کشد، مجاز به دریافت ویزای ETA یا eVisitor نیستید و باید درخواست ویزای مسافرتی (زیرمجموعه ۶۰۰) کنید.

برای همه مجموعه ویزاهای مسافرتی، باید قادر باشید هزینه خود در طول مدت زمانی که می خواهید در استرالیا سپری کنید را تامین کنید. اگر دچار سابقه کیفری هستید، از سفارت خانه استرالیا یا مرکز پردازش ویزا، مشاوره بگیرید.

همه مبالغ را می توانید با دلار استرالیا پرداخت کنید که با نرخ برابری پول رایج کشورتان قابل پرداخت است.

اگر قرار است به استرالیا نقل مکان کنید، دست کم هشت ساعت را در فرودگاه سپری کنید، از قبل رزرو تایید شده انجام دهید و مدارک ورود به مقصد مورد نظر را همراه داشته باشید و اگر اهل نیوزلند، اتحادیه اروپا، آندورا، آرژانتین، برونئی، کانادا، قبرس، میکرونزی، فیجی، ایسلند، اندونزی، ژاپن، کیریباتی، لیختنشتاین، مالزی، مکزیک، موناکو، نائورو، نروژ، پالائو، پاپوا گینه نو، فیلیپین، آفریقای جنوبی، جمهوری جزایر مارشال، ساموآ، سان مارینو، سنگاپور، اسلوواکی، اسلوونی، جزایر سلیمان، کره جنوبی، سوئیس، تایوان، تایلند، تونگا، تووالو، امارات متحده عربی، بریتانیا (صرف نظر از منطقه آن)، آمریکا، وانواتو، یا شهر واتیکان هستید، نیازی نیست از قبل درخواست ویزا بدهید. همه مسافران دیگری که وارد استرالیا و از آن رد می شوند باید قبل از سفر، درخواست ویزای بدون هزینه ترانزیتی (زیرمجموعه ۷۷۱) بدهند.

شهروندان نیوزلند می توانند تا هر زمان که می خواهند بدون درخواست ویزا از قبل، وارد استرالیا شوند و در آن کار کنند. افراد مقیم دائم غیرشهروند/تبعه نیوزلند واجد ورود بدون ویزا نیستند. البته شهروندان نیوزلند ممکن است بابت سابقه کیفری یا داشتن ایدز، نتوانند وارد استرالیا شوند و قبل از سفر باید مشاوره بگیرند.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *