تحصیلی

اعتبارات و معافیت تحصیلی در استرالیا

اعتبارات و معافیت تحصیلی در استرالیا: مسیری برای تحصیل آسانتر


اعتبارات و معافیت‌های تحصیلی چیست؟

اعتبارات و معافیت تحصیلی در استرالیا به شما این امکان را می‌دهد که برخی از واحدهای درسی را از تحصیلات قبلی خود یا تجربه کار خود به دوره تحصیلی جدید خود منتقل کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا دوره تحصیلی خود را کوتاه‌تر کرده، هزینه‌های تحصیل خود را کاهش دهید و مدرک خود را سریعتر دریافت کنید.

انواع اعتبارات و معافیت‌های تحصیلی

اعتبارات و معافیت‌های تحصیلی در استرالیا به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • اعتبارات RPL (Recognition of Prior Learning): این نوع اعتبار برای واحدهای درسی است که قبلاً در یک موسسه آموزشی رسمی یا غیر رسمی گذرانده‌اید. این می‌تواند شامل دوره‌های دانشگاهی، دوره‌های آنلاین، دوره‌های آموزشی در محل کار یا حتی دوره‌های خودآموزی باشد.
  • اعتبارات VET (Vocational Education and Training): این نوع اعتبار برای مهارت‌هایی است که در طول تجربه کاری خود کسب کرده‌اید. این می‌تواند شامل هر چیزی از کار در یک شرکت تا انجام پروژه‌های مستقل باشد.

شرایط دریافت اعتبارات و معافیت‌های تحصیلی

شرایط دریافت اعتبارات و معافیت‌های تحصیلی در هر موسسه متفاوت است. اما معمولاً باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • ریزنمرات یا مدرک تحصیلی از موسسه آموزشی قبلی خود
  • شرح تجربه کاری خود
  • گواهینامه‌های حرفه‌ای یا مدارک دیگر که مهارت‌های خود را نشان می‌دهد

چگونه برای اعتبارات و معافیت‌های تحصیلی اقدام کنم؟

برای بررسی شرایط دریافت اعتبارات و معافیت‌های تحصیلی، باید با موسسه آموزشی خود تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند به شما در مورد فرآیند درخواست و مدارک مورد نیاز راهنمایی کنند.

اعتبارات و معافیت تحصیلی در استرالیا


(( هلدینگ نیلگام، با بیش از 10 سال تجربه در اخذ ویزای استرالیا، می‌تواند همراه شما در مهاجرت به این کشور باشد ))


مزایای استفاده از اعتبارات و معافیت‌های تحصیلی

استفاده از اعتبارات و معافیت‌های تحصیلی مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • کوتاه‌تر شدن مدت زمان تحصیل
  • کاهش هزینه‌های تحصیل
  • دریافت مدرک تحصیلی سریعتر
  • بهبود نمرات کلی شما

در استرالیا شما می‌توانید از اعتباری که از تحصیلات قبلی خود به دست آورده‌اید برای برنامه‌ریزی تحصیلات عالی‌تر خود استفاده کنید.

تشخیص آموزش (دوره‌های) قبلی (RPL)، و یا انتقال اعتبار، به رسمیت شناختن آموزش قبلی رسمی و غیر رسمی، سابقه کار، پیشرفت حرفه‌ای، صدور مجوز حرفه‌ای و امتحانات، و دیگر آموزش مبتنی بر کار و مهارت‌ها اشاره دارد. انتقال اعتبار در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به اختیار موسسه در دسترس است. همچنین اعتبار می‌تواند به آموزش حرفه‌ای و کسب مهارت (VET) قبلی تعلق گیرد.

استرالیا دارای یک سیستم برای به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی از کشورهای دیگر است. سازمان دولتی دفتر ملی تشخیص مهارت‌های افراد خارجی (NOOSR) استرالیا به مؤسسات استرالیایی در تشخیص مدارک تحصیلی خارج از کشور کمک می‌کند، که امکان به رسمیت شناختن تحصیلات قبلی شما را میسر می‌سازد.

در زیر توضیح مختصری از تفاوت بین اعتبار و معافیت ارائه شده است.

اعتبارات تحصیلی در استرالیا

  •  شما برای کسب مدرک تحصیلی خود نیاز دارید تعداد مشخصی واحد کلی و دروس را بگذرانید.
  •  اگر شما تجربه تحصیلی یا سابقه کار از جای دیگری دارید، موسسه جدید به شما نسبت به مجموع واحدهای گذرانده اعتبار می‌دهد ، بنابراین شما لازم نیست درسی را تکرار کنید.

معافیت تحصیلی در استرالیا

  •  معافیت نیز بدان معناست که شما از حضور در یک واحد یا درس معذور هستید.
  •  اگر شما معافیت دریافت کرده‌اید و نه اعتبار، ممکن است مجبور به گذراندن واحد یا دروسی برای کسب اعتبار کل مورد نیاز گردید.

چگونه می‌توانم اعتبار دوره و یا معافیت بگیرم؟

الزامات و فرآیندها نسبت به موسسه و دوره تحصیلی متفاوت است، اما به طور کلی جزئیات تجربه کاری می‌تواند هر چیزی باشد که تجربه شما را ثابت کند – از یک محل کار تا یک کار منتشر شده. تجربه تحصیلی معمولاً  می‌تواند ریزنمرات یا مدرک علمی از آخرین موسسه آموزشی شما باشد، و همچنین یک نسخه از برنامه تحصیلی (سیلابس درسی) که گذرانده‌اید.

هنگامی که شما در مورد دوره و موسسه مورد نظر خود تصمیم گرفتید، با یکی از متخصصین آموزشی در آن رشته تماس بگیرید و آن‌ها را در مورد برنامه مطالعاتی خود مطلع سازید. آن‌ها می‌توانند در مورد بهترین مسیر آموزشی به شما مشاوره دهند که برای شما امکان کسب اعتبار یا معافیت متناسب با اهداف را فراهم می‌آورد.

نتیجه

استفاده از اعتبارات و معافیت‌های تحصیلی می‌تواند یک راه عالی برای کاهش هزینه‌های تحصیل و کوتاه‌تر کردن زمان تحصیل شما باشد. با این حال، مهم است که قبل از درخواست اعتبار یا معافیت تحصیلی با موسسه آموزشی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که واجد شرایط هستید. در این مقاله در مورد اعتبارات و معافیت تحصیلی در استرالیا صحبت کردیم. امیدواریم پاسخ سوال‌هایتان را گرفته باشید. شما با اعتماد به شرکت مهاجرتی نیلگام سفر، دیگر نیازی نیست نگران وقت سفارت استرالیا خود باشید.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


سوالات متداول | FAQs


1. آیا می‌توانم برای تمام واحدهای درسی خود اعتبار یا معافیت دریافت کنم؟

نه، شما فقط می‌توانید برای واحدهای درسی که با دوره تحصیلی جدید شما مرتبط هستند و با موفقیت آن‌ها را سپری کرده‌اید، اعتبار یا معافیت دریافت کنید.

2. چه مدت طول می‌کشد تا اعتبار یا معافیت تحصیلی خود را دریافت کنم؟

مدت زمان بررسی درخواست شما در هر موسسه متفاوت است. اما معمولاً بین چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد.

3. اگر اعتبار یا معافیت تحصیلی خود را دریافت نکنم چه می‌شود؟

اگر درخواست شما رد شود، می‌توانید اعتراض خود را به کمیته بررسی در موسسه ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *