مهاجرت

بررسی پرونده مهاجرت به کبک

مهاجرت به کبک: راهنمای کامل بررسی پرونده


کبک، استانی چندزبانه و فرهنگی در کانادا، مکانی جذاب برای زندگی، کار و تحصیل است. بسیاری از افراد از سراسر جهان آرزوی مهاجرت به کبک را دارند اما فرآیند مهاجرت به این استان می تواند پیچیده و گیج کننده باشد. یکی از مراحل مهم در این فرآیند، بررسی پرونده مهاجرت است که باید با دقت انجام شود تا شانس موفقیت شما افزایش یابد. در این مقاله، ما شما را با مراحل بررسی پرونده مهاجرت به کبک آشنا خواهیم کرد و نکاتی را برای اطمینان از موفقیت در این مرحله ارائه خواهیم داد.

مهم: قبل از ارائه درخواست ، قوانین و مراحل مهاجرت و اطلاعات مربوط به زمان پذیرش درخواست را برای گواهی گزینش کبک و آماده سازی پرونده گزینش کبک را بخوانید.

اصلاحات مربوط به گزینش نیروی کار متخصص، در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۵ اعمال شدند.

فاکتورهای گزینش متقاضی:

بررسی درخواست شما تحت برنامه نیروی کار متخصص بر اساس ارزیابی ویژگی‌های حرفه‌ای و اجتماعی شما و همسر یا  نامزدتان، در صورت همراهی، است. اگر شما مجرد و یا متأهل هستید، درخواست شما بر اساس یک گزینش ارزیابی می‌شود و شما باید امتیازات کمتر از متوسط را برای مراحل گزینش و پیش گزینش به دست آورید. اگر امتیاز لازم را کسب کردید، می‌توانید گواهی گزینش کبک را به دست آورید.

عوامل زیر در هنگام ارزیابی درخواست در نظر گرفته می‌شوند:

  •  تحصیلات
  •  تجربه کاری
  •  سن
  •  دانش زبان فرانسه و انگلیسی
  •  اقامت در کبک
  •  رابطه خانوادگی شما با یک شهروند کانادایی یا اقامت دائم در کانادا
  •  ویژگی‌های همسر یا نامزدتان، البته در صورت همراهی
  •  فرزندانتان، در صورت همراهی
  •  تمکن مالی
بررسی پرونده مهاجرت به کبک

بررسی پرونده مهاجرت به کبک


(( با شرکت مهاجرتی نیلگام سفر، دیگر نگران ویزای توریستی کانادا نباشید ))


تعیین داوطلب اصلی بین یک زوج

اگر فقط یکی از زوج‌ها در کبک کار یا تحصیل می‌کند، داوطلب اصلی باید کسی باشد که در حال کار یا تحصیل است. همسر یا نامزد که ویزای اقامت به‌عنوان شخص همراه یا کسی که ویزای کار یا تحصیل را بعد از ورود به کبک به دست آورده، نمی‌تواند درخواست CSQ کبک به‌عنوان داوطلب اصلی را داشته باشد.

در هر صورت، اگر درخواست از خارج از کبک پر شود، این شخص می‌تواند درخواست  کننده اصلی باشد.

اگر هردو زوج به‌عنوان نیروی کار موقت به کبک آمده‌اند، درخواست کننده اصلی باید کسی باشد که بیشترین فایده را از ورود به بازار کار کبک بر اساس تحصیلات، تجربه کاری و دانش زبان فرانسه یا انگلیسی می‌برد. شما می‌توانید ارزیابی مقدماتی مهاجرت  (PEI)را به صورت آنلاین ، برای تعیین اینکه شما یا همسرتان باید داوطلب اصلی باشید، پر کنید.

به هرحال، اگر در طول بررسی درخواست، کارمند دفتر مهاجرت تعیین کند که انتخاب داوطلب اصلی به ضرر زوج است و هردو نفر را در زمان بایگانی پرونده در موقعیت اقامت موقت قرار می‌دهد، ممکن است فرد دیگر را به‌عنوان درخواست کننده اصلی انتخاب کند.

مدارک و اظهارات اشتباه و گمراه کننده

داوطلبین باید اطلاعات دقیق و قابل بازبینی ارائه دهند. اطلاعاتی که ناواضح، غیر دقیق، اشتباه یا گمراه کننده است موجب عدم پذیرش درخواست در هریک از مراحل روند گزینش می‌شود.

سازمان مهاجرت کانادا ممکن است بررسی درخواست گواهی گزینش کسی را که در طول پنج سال گذشته ، مدارک و اطلاعات اشتباه یا گمراه کننده در رابطه با درخواست مهاجرت خود ارائه داده است، نپذیرد.

درنتیجه، اگر مشخص شود که شما قبلاً اطلاعات یا مدارک اشتباه یا گمراه کننده برای تکمیل گواهی گزینش کبک یا گواهی پذیرش کبک فرستاده‌اید، شما باید برای ارائه درخواست جدید ۵ سال منتظر بمانید.

نکات برای افزایش شانس موفقیت در بررسی پرونده مهاجرت به کبک

اینجا چند نکته برای افزایش شانس موفقیت شما در بررسی پرونده مهاجرت به کبک آورده شده است:

  • مدارک خود را به درستی آماده کنید: اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز را در اختیار دارید و آنها را به دقت پر کرده اید.
  • درخواست خود را به موقع ارسال کنید: هر برنامه مهاجرتی کبک دارای مهلت زمانی مشخصی برای ارسال درخواست است. مطمئن شوید که درخواست خود را قبل از تاریخ انقضا ارسال کنید.
  • زبان فرانسه خود را تقویت کنید: زبان فرانسه زبان رسمی کبک است و داشتن مهارت های زبان فرانسه به شما کمک می کند تا در این استان بهتر جا بیفتید و شغل بهتری پیدا کنید.
  • آگاهی خود را از کبک افزایش دهید: قبل از مهاجرت به کبک، مهم است که اطلاعاتی در مورد تاریخ، فرهنگ، اقتصاد و قوانین این استان کسب کنید.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *