مهاجرت

روش محاسبه امتیازات مهاجرت به کانادا

اگر می خواهید به عنوان نیروی کار متخصص یا مقیم دائم وارد کانادا شوید، قبل از اینکه بتوانید اقدام به درخواست ویزا کنید باید درخواستی به برنامه اکسپرس اینتری کانادا ارائه دهید. این یک روش برای برگزیدن متقاضیان احتمالی و اطمینان از این موضوع است که روند تصویب ویزای متعاقب تا حد امکان کارآمد است. برای ارائه درخواست باید مشخصات اکسپرس اینتری را ایجاد کرده و ارزیابی بر اساس امتیاز را بگذرانید، این ارزیابی بر اساس سن، سابقه کاری، مهارت زبان و سابقه می باشد. به متقاضیان بر اساس سیستم رتبه دهی جامع (CRS) مبتنی بر امتیاز، نمراتی داده می شود که به ارزیابی ارزش کلی آنها برای کانادا در رابطه با مهارت، دانش، تجربه کاری و غیره کمک می کند. این کار رتبه متقاضیان را در لیست مشخص می کند. فقط از متقاضیان با بالاترین رتبه ها خواسته می شود اقدام به ارائه درخواست برای مهاجرت به کانادا به عنوان مقیم دائم کنند.

روند اکسپرس اینتری چگونه عمل می کند؟

تغییرات سیستم رتبه دهی جامع (CRS) در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۶ اعمال می شود. در حال حاضر CRS امتیازاتی از ۱۲۰۰ به متقاضیان اختصاص می دهد، این امتیازات به صورت زیر تقسیم بندی شده است:

  • ۵۰۰ امتیاز برای عوامل سرمایه انسانی اصلی
  • ۱۰۰ امتیاز برای عوامل انتقال مهارت
  • ۶۰۰ امتیاز برای داوطلبی استانی؛ یا
  • تا ۲۰۰ امتیاز برای پیشنهاد شغلی تنظیم شده واجد شرایط؛ و
  • تا ۳۰ امتیاز برای تجربه تحصیل کانادا.

اگر در حال حاضر پیشنهاد شغل معتبری از کارفرمای کانادا دارید به طور اتوماتیک ۶۰۰ امتیاز CRS به شما اعطا می شود که معمولا امتیاز مورد نیاز برای اقامت دائم است.

مرحله بعدی روند مهاجرت، ارائه درخواست ویزای مناسب است. اگر از طرف کارفرمای کانادا انتخاب نشده یا خانواده ای در کانادا ندارید باید به عنوان نیروی کار متخصص فدرال درخواستی ارائه دهید. دولت کانادا فکر می کند این افراد دارای تجربه و تخصص مناسب لازم برای یافتن شغل در کانادا هستند. برای ارائه درخواست این ویزا باید ثابت کنید در طول ۱۰ سال قبل از اقدام به درخواست به مدت حداقل یک سال در کاری نیمه وقت یا دائم  مشغول به کار بوده اید. این تجربه کاری باید جزء دسته سیستم طبقه بندی مشاغل ملی باشد. همچنین متقاضیان باید حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن را در شبکه امتیازدهی نیروی کار متخصص کسب کنند. رتبه دهی بر اساس معیارهای زیر است: تحصیلات، زبان، تجربه کاری، سن، استخدام تنظیم شده و قابلیت تطبیق پذیری.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *