تحصیلی

سازمان دانشجویی دانشگاه کالیفرنیا، برکلی-CAL

سازمان دانشجویی دانشگاه کالیفرنیا، برکلی-CAL

مجمع دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا (ASUC) سازمانی با اداره دانشجویان است که جذب سرمایه برای گروه ­های دانشجویی را کنترل می­کند و رویدادهای دانشجویی درون پردیس را سازماندهی می­ نماید. این سازمان یکی از سازمان­های مستقل دانشجویی است که در دانشگاه­ های عمومی امریکا وجود دارند.

دو حزب عمده­ سیاسی دانشگاه “اقدام دانشجو” و “CalSERVE” هستند. این سازمان در سال ۱۸۸۷ بنیان نهاده شد و بودجه­ عملیاتی سالانه ۱٫۷ میلیون دلار دارد و در کنار آن دارایی­ های سرمایه­ ای دیگری نیز دارد. مجمع دانشجویی آموزشی، تفریحی و بازآفرینی ASUC (SUPERB) شعبه­ای دانشجویی و غیر انتفاعی است که به دنبال خلق موقعیت­ های تفریحی برای دانشجویان می­باشد. این مجمع در سال ۱۹۶۴ بنا نهاده شده است و سری فیلم­های تعطیلات، کنسرت­های رایگان عصرانه در اسپور پلازا، رقابت­های کمدی، تورنمنت­های پوکر، بررسی فیلم­های روی پرده سنما و … را مدیریت و برگزار می­کند.

سازمان­هایی که توسط دانشجویان راه­ اندازی شده­ اند

مجمع دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا (ASUC) سازمانی با اداره دانشجویان است که جذب سرمایه برای گروه ­های دانشجویی را کنترل می­کند و رویدادهای دانشجویی درون پردیس را سازماندهی می­نماید. این سازمان یکی از سازمان­های مستقل دانشجویی است که در دانشگاه­ های عمومی امریکا وجود دارند. دو حزب عمده­ سیاسی دانشگاه “اقدام دانشجو” و “CalSERVE” هستند. این سازمان در سال ۱۸۸۷ بنیان نهاده شد و بودجه­ عملیاتی سالانه ۱٫۷ میلیون دلار دارد و در کنار آن دارایی­ های سرمایه­ ای دیگری نیز دارد.

مجمع دانشجویی آموزشی، تفریحی و بازآفرینی ASUC (SUPERB) شعبه­ای دانشجویی و غیر انتفاعی است که به دنبال خلق موقعیت­ های تفریحی برای دانشجویان می­باشد. این مجمع در سال ۱۹۶۴ بنا نهاده شده است و سری فیلم­های تعطیلات، کنسرت­های رایگان عصرانه در اسپور پلازا، رقابت­های کمدی، تورنمنت­های پوکر، بررسی فیلم­های روی پرده سنما و … را مدیریت و برگزار می­کند.

رسانه­ های ارتباطی دانشگاه کالیفرنیا، برکلی – CAL

ایستگاه تلویزیونی آنلاین یوسی برکلی (CalTV) که توسط دانشجویان اداره می­شود، در سال ۲۰۰۵ شکل گرفت. این شبکه توسط دانشجویانی از رشته­ ها و کشورهای مختلف راه­ اندازی شده است.

روزنامه­ مستقل دانشجویی یوسی برکلی، د دیلی کالیفرنیا (The Daily California)، در سال ۱۸۷۱ ایجاد شده است. د دیلی کالیفرنیا از سال ۱۹۷۱ و پس از اخراج سه ویراستار ارشد این نشریه توسط مدیریت پردیس به صورت مستقل درآمد. این ویراستاران به ترغیب خوانندگان برای بازپس گیری پارک مردم متهم شده بودند.

ایستگاه رادیویی دانشجویی برکلی روی موج اف ام، KALX، روی موج ۹۰٫۷ مگاهرتز قابل شنیدن است. این رادیو توسط داوطلبانی دانشجو و دیگر اعضای جامعه ایجاد شده است.

مجله ­های دانشجویی ای نیز در برکلی وجود دارند که سرآمد آن­ها مجله­ کالیبر است که در سال ۲۰۰۸ ایجاد شده است. مجله کالیبر خود را به عنوان مجله­ ای دارای همه چیز معرفی کرده است و مقالاتی پیرامون موضوعات مختلف منتشر می­کند. این مجله به عنوان بهترین مجله­ پردیس توسط خوانندگان روزنامه­ دیلی کال و بهترین نشریه­ پردیس در نظر سنجی ASUC شناخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *