مهاجرت, مهاجرت کاری

مهاجرت به کانادا : اشتغال در آلبرتا

برای این‌که بتوانید در آلبرتا به‌طور قانونی کارکنید، باید برای دریافت شماره بیمه اجتماعی (SIN) که یک شماره ثبت ۹ رقمی است و تمامی کارکنان قانونی برای کار در همه جای کانادا به آن نیاز خواهند داشت، ثبت‌نام کنید.

برای یافتن اطلاعات لازم در مورد نحوه به دست آوردن SIN به وب‌سایت www.servicecanada.gc.ca مراجعه کنید.

علاوه بر این می‌توانید به مرکز خدمات آلبرتا کانادا (CASC) رفته و به‌صورت کتبی برای دریافت شماره SIN تقاضا دهید. برای یافتن یک CASC در نزدیکی منزل خود با خط تلفن ضروری اطلاعات شغلی آلبرتا به شماره ۴۲۶۶-۴۲۲-۷۸۰ (در ادمونتون) و ۳۷۵۳-۶۶۱-۸۰۰-۱ (در قسمت‌های دیگر) تماس بگیرید.

علاوه بر این، می‌توانید برای به یافتن اطلاعات لازم در مورد نحوه گرفتن شماره SIN با سرویس کانادا به شماره ۱-۸۰۰-۰-CANADA (6232-622-800-1) تماس بگیرید.

سپس مدارکتان را بررسی می‌کنند و واجد شرایط استانداردهای کانادایی می‌شوید. سرویس ارزیابی صلاحیت‌های بین‌المللی آموزش پیشرفته آلبرتا بهترین جایی است که می‌توانید ازآنجا شروع کنید. در غیر این صورت، مرکز مدارک بین‌المللی کانادا به آدرس اینترنتی www.cicic.ca می‌تواند خدمات لازم را برایتان فراهم کند.

اگر شما یک تاجر هستید، برای تجارت در آلبرتا باید صلاحیتتان تأیید شود. برای گرفتن مجوز تجارت از تماس با Red Seal یک سازمان ارائه مجوز تجارت در سرتاسر کشور به آدرس اینترنتی www.red-seal.ca شروع کنید.

در هر جا که لازم بود، برای حرفه خود در سازمان تنظیم مقررات استانی مناسب ثبت‌نام کنید. شماره تلفن و اطلاعات لازم این سازمان‌ها را می‌توانید در دفتر تلفن خود بیابید.

یافتن شغل در آلبرتا

خط تلفن اطلاعات شغلی آلبرتا می‌تواند در جستجوی شغل به شما کمک کند. برای این منظور با شماره تلفن ۴۲۶۶-۴۲۲-۷۸۰ در ادمونتون و ۳۷۵۳-۶۶۱-۸۰۰-۱ در هر جای دیگر تماس بگیرید.

مراکز خدمات منابع نیروی انسانی و اشتغال آلبرتا در همه جای استان قرار دارند و می‌توانند در جستجوی شغل به شما کمک کنند. برای یافتن یکی از این مراکز در نزدیکی خود می‌توانید به وب‌سایت آن‌ها به وب‌سایت www.humanservices.alberta.ca مراجعه کنید. یک نسخه از نشریه رایگان این مراکز به نام کار کردن در آلبرتا: راهنمای مهاجران بین‌المللی آموزش‌دیده و تحصیل‌کرده را تهیه کنید که راهنمایی‌ها و آگهی‌های شغلی را برایتان فراهم می‌کند. با مراجعه به وب‌سایت سرویس اطلاعات آموزشی آلبرتا به آدرس www.alis.gov.ab.ca می‌توانید یک نسخه از این نشریه را درخواست دهید.

برای این‌که بتوانید استخدام پذیری خود را بهبود دهید، باید به زبان انگلیسی یا فرانسه مسلط باشید. این مورد می‌تواند در ثبت‌نام در کلاس‌های آموزش زبان برای بهبود مهارت‌های زبانی انگلیسی یا فرانسه به شما کمک کند. سرویس اطلاعات آموزشی آلبرتا به آدرس اینترنتی www.alis.gov.ab.ca جزئیات مربوط به محل‌هایی را که می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی یا فرانسه به‌عنوان زبان دوم ثبت‌نام کنید برایتان فراهم خواهد کرد. سرویس ALIS می‌تواند آموزش‌های ضروری لازم در زمینه کاری‌تان را برای شما ارائه دهد.

در مناطق لتبریج یا بروکس، سرویس‌های ارزیابی زبان جنوب آلبرتا (SALIS) می‌تواند در ارزیابی مهارت‌های زبانی و معرفی شما به سرویس‌ها یا دوره‌هایی که نیازهایتان را بیش از همه برآورده می‌کنند، کمک زیادی به شما کنند.

توجه: می‌توانید با انجام کارهای داوطلبانه تجربه کاری در کانادا کسب کنید! سرویس ALIS می‌تواند موقعیت‌هایی را برای کارهای داوطلبانه در زمینه کاری‌تان فراهم کند.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *