مهاجرت

مهاجرت به کانادا – آلبرتا: درباره آلبرتا

مهاجرت به کانادا – آلبرتا: درباره آلبرتا

آلبرتا غربی‌ترین استان در میان سه استان چمنزاری (Prairie provinces) کاناداست. این استان که اغلب به نام «استان انرژی» کانادا هم نامیده می‌شود، بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت دارد که به‌سرعت در حال افزایش است. بخش عمده جمعیت آن در دو شهر بزرگ استان یعنی ادمونتون که مرکز استان است و کلگری ساکن هستند. هرکدام از این شهرها بیش از ۱ میلیون جمعیت دارند. آلبرتا ازنظر صنعت نفت و گاز در دنیا پیشتاز است اما یک اقتصاد صنعتی و خدماتی به‌سرعت در حال رشد و پرجنب‌وجوش دارد. این استان به لطف موقعیت‌هایی که به‌واسطه رشد اقتصادی برایش فراهم‌شده، به یکی از مقاصد اصلی مهاجرت به کانادا تبدیل‌شده است. امروزه بدون شک آلبرتا موفق‌ترین استان کاناداست و به دلیل داشتن استانداردهای زندگی بالا در جهان شناخته‌شده است.

از این موقعیت برای کسب اطلاعات درباره استان کانادایی آلبرتا استفاده کنید.

آلبرتا غربی‌ترین استان در میان سه استان چمنزاری (Prairie provinces) کاناداست. این استان که اغلب به نام «استان انرژی» کانادا هم نامیده می‌شود، بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت دارد که به‌سرعت در حال افزایش است. بخش عمده جمعیت آن در دو شهر بزرگ استان یعنی ادمونتون که مرکز استان است و کلگری ساکن هستند. هرکدام از این شهرها بیش از ۱ میلیون جمعیت دارند.

آلبرتا ازنظر صنعت نفت و گاز در دنیا پیشتاز است اما یک اقتصاد صنعتی و خدماتی به‌سرعت در حال رشد و پرجنب‌وجوش دارد. این استان به لطف موقعیت‌هایی که به‌واسطه رشد اقتصادی برایش فراهم‌شده، به یکی از مقاصد اصلی مهاجرت به کانادا تبدیل‌شده است. امروزه بدون شک آلبرتا موفق‌ترین استان کاناداست و به دلیل داشتن استانداردهای زندگی بالا در جهان شناخته‌شده است.

شهرهای اصلی آلبرتا

کلگری

کلگری بزرگ‌ترین شهر استان آلبرتا و پنجمین کلان‌شهر کاناداست. این شهر یکی از شهرهای به‌سرعت در حال رشد کانادا نیز است و مجموعه متنوعی از ساکنین چند فرهنگی در آن زندگی می‌کنند. بااینکه اکثریت جمعیت این شهر اصالتی اروپایی دارند، مردمی از سرتاسر دنیا در آن زندگی می‌کنند. برخی از جوامع بسیار بزرگ کلگری جمعیت چینی – کانادایی و آسیای جنوبی هستند. جوامع بومی، فیلیپینی و آمریکای لاتین این شهر نیز بسیار بزرگ، پرجنب‌وجوش و در حال رشد هستند.

اقتصاد کلگری بر محور صنعت نفت، مؤسسه‌های مالی و صنایع فناوری پیشرفته متمرکزشده است. برخی از شرکت‌های اصلی که در شهر مستقرشده‌اند راه‌آهن اقیانوس کانادین پاسیفیک، نفت امپریال، این کانا و پترو – کانادا هستند. ازآنجایی‌که این شهر همچنان در حال رشد است، شرکت‌های اصلی چند فرهنگی بیش‌ازپیش در حال دایر کردن دفاتر خود در شهر هستند که این امر اهمیت در حال افزایش شهر کلگری در اقتصاد دنیا را نشان می‌دهد.

شهر کلگری به دلیل داشتن ترکیبی از کیفیت زندگی و رشد اقتصادی در سرتاسر جهان شناخته‌شده است. مجله فوربز در بررسی سال ۲۰۰۷ خود این شهر را به‌عنوان پاک‌ترین شهر دنیا رده‌بندی کرد و شرکت مشاوره مرسر و هفته‌نامه اکونومیست این شهر را ازنظر کیفیت زندگی در رده بسیار بالا رتبه‌بندی کرده‌اند (به ترتیب در رتبه‌های ۲۵ و ۱۰ دنیا). این کلان‌شهر یک استعداد چند فرهنگی دارد و در سال ۱۹۸۸ میزبان بازی‌های المپیک زمستانی بوده است. این اعتبارات مؤثر هرساله باعث جذب مهاجران تازه‌وارد به آنجا شده‌اند.

ادمونتون

ادمونتون مرکز استان آلبرتا و ششمین شهر بزرگ کاناداست که فقط کمی از کلگری کوچک‌تر است. بااینکه جمعیت این شهر بیش از ۱ میلیون نفر است، تراکم جمعیتی بسیار پایینی دارد که ۶۸۴ کیلومترمربع را می‌پوشاند. این زمین بزرگ فضای سبز وسیعی را برای شهر فراهم کرده که دلیل اصلی جذب جمعیت برای آن است. اندازه دره رودخانه ادمونتون بیش از ۲۰ برابر پارک مرکزی نیویورک است.

بااینکه جمعیت ادمونتون در سال ۱۹۰۵ که پایتخت استان جدید آلبرتا شد کمتر از ۱۰،۰۰۰ نفر بود، از زمان رونق گرفتن صنعت نفت در اواخر دهه ۱۹۴۰ به‌طور پیوسته رشد کرده است. این شهر از دهه ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ دچار بحران اقتصادی شد اما دهه آخر دوره رشد و احیای شهر بوده است. امروزه این شهر با داشتن شرکت‌هایی مانند IBM، TELUS، Dell و جنرال الکتریک که به لطف شهرت آن به‌عنوان یکی از برترین مراکز پژوهشی کانادا دفتر خود را در این شهر ایجاد کرده‌اند، به یک‌قطب اقتصادی قوی تبدیل‌شده است.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *