مهاجرت

نکات مهم سفر به مونترئال

“نکات مهم سفر به مونترئال: راهنمای کامل برای تجربه‌ای فراموش‌نشدنی”


در این مقاله می‌خواهیم نکات مهم سفر به مونترئال را برا شما بازگو کنیم. فقط یک واژه می‌تواند واقعاً ماهیت مونترئال را نشان دهد: چندلایه. این شهر، نمایشگر جوش خوردن دنیای قدیم به دنیای جدید است زیرا ساختمان‌های قرن هجدهمی آن در ساختمان‌های قرن بیست و یکمی آن عجین شده‌اند. حالا خانه‌های قدیمی، رستوران‌های باکلاسی شده‌اند و نواهای آشنای انگلیسی در کنار تلفظ «غ» به جای «ر» فرانسوی شنیده می‌شود. پرچم‌های رنگین‌کمانی در کنار نمادهای هندی، پرتغالی و فرانسوی برافراشته اند و نان‌های فرانسوی در کنار دانه‌های شیرین سسمی، نان حلقه‌ای به سبک مونترئال فروخته می‌شود. درست لحظه‌ای که فکر می‌کنید همه چیز را دیده‌اید، با یک دکمه آسانسور به شهر دیگری وارد می‌شوید که چند طبقه زیر زمین قرار دارد.

برترین جاذبه‌های این شهر همه چیز دار، موزه‌های سطح بالا و بازارهای شلوغ آن است. سفر خود را از خیابان‌های کهن سنگ فرش ویو-مونترئال (Vieux-Montréal)  شروع کنید. اینجا می‌توانید صومعه‌های تاریخی را ببینید یا در یکی از کافه‌های سنتی فرانسوی در حاشیه بلوار سن لورن (Saint-Laurent)، کاپوچینو میل کنید. اگر با تاریخ به هیجان نمی‌آیید، برای یک بعدازظهر پر از خرید، یکسره به ناحیه شلوغ مرکز شهر بروید یا به پارک دو مون رئال (Parc du Mont-Royal)  بروید و قدم بزنید. فقط یادتان باشد کمی انرژی برای بعد از غروب آفتاب ذخیره کنید؛ مونترئال-به ویژه خیابان سن دنیس (rue St-Denis) به صحنه‌های زندگی شبانه‌اش معروف است که تا ساعاتی از صبح هم ادامه دارد.

چگونه در مونترئال در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنیم؟

حین فصل غیر از اوج سفر کنید. اوایل بهار و اواخر پاییز، اوقات خلوت‌تر مونترئال هستند یعنی نرخ هتل‌ها کمتر می‌شوند. به پاهای خود تکیه کنید. مونترئال شهری مناسب پیاده‌روی است به خصوص اگر آن را محله‌ای بگردید. اگر خسته شدید، حمل و نقل عمومی، هم راحت و هم ارزان است.به دیدن مناظر بروید. بسیاری از محبوب‌ترین جاذبه‌ها از جمله ویو مون رئال، نمازخانه سن ژوزف (St. Joseph’s Oratory)، پارک دو مون رئال-هزینه ورودی ندارند.

نکات مهم سفر به مونترئال

نکات مهم سفر به مونترئال

بیشتر بخوانید:

جاذبه های توریستی مونترال

فرهنگ و سنت های مونترئال

مونترئال در ایالت فرانسوی زبان کِبِک واقع است. اگرچه برای پیداکردن انگلیسی زبان ها به هیچ وجه مشکلی نخواهید داشت اما بهتر است با چند عبارت فرانسوی، آماده سفر کنید مثل «bonjour» (با تلفظ «بُن ژوغ» یعنی روز به خیر)، « s’il vous plaît » (با تلفظ «سیل وو پلِه» یعنی لطفا) و «merci » (با تلفظ «مِغسی» به معنی سپاسگزار).

ارز رایج کانادا، دلار کانادا است که تقریبا معادل دلار آمریکاست. در خصوص اکثر فاکتورهای فرهنگی از جمله پوشش، رستوران و عادات انعام دهی، مونترئال با اکثر شهرهای آمریکا، تفاوت چندانی ندارد.

غذاخوری در مونترئال

مونترئالی ها هم مانند فرانسوی ها به دست پخت سطح بالای خود افتخار می کنند. اگرچه دست پخت سنتی فرانسوی هنوز هم دست بالا را دارد اما ذائقه مونترئالی ها طی چند سال اخیر، گسترده تر شده است و دست پخت پرتغالی، تایلندی، مراکشی، هندی، مکزیکی و دست پخت های بین المللی متعدد دیگر را هم در بر می گیرد. چه دنبال استیک باشید و چه سوشی، طعم پاریسی را بخواهید یا هر چیز دیگری، مونترئال همه را در خود دارد.

ا‌‌‌گر مشتاق چشیدن دست پخت اصیل فرانسوی هستید، یکسره به ویو مون رئال بروید که بسیاری از ساختمان های تاریخی آن جا اکنون جایگاه کافه  و رستوران های سنتی فرانسوی (restos) است. ا‌‌گر دنبال چیزی به روزتر با همان سبک و سیاق سنتی هستید، غذاخوری در یکی از پاتوق ها -بلوار سن لورن، خیابان سن دنیس یا خیابان کرِسِن (rue Crescent) را امتحان کنید که طی چند سال اخیر، خیلی پرطرفدار شده اند. ا‌‌‌گر هم رستوران ها متنوع تر می خواهید، در محله مایل اِند (Mile End) در شمال پارک دو مون رئال که مقر جمعیت های متعدد مهاجران است و انواع منوهای بین المللی از جمله منوی پرتغالی و یهودی دارد، قدمی بزنید.

برای سفر به این شهر زیبا می‌توانید با کمک شرکت مهاجرتی نیلگام سفر، ویزای توریستی کانادا را اخذ نمایید و این مکان زیبا را از نزدیک مشاهده کنید.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


سؤالات متداول | FAQs


1. مونترئال چه ویژگی خاصی دارد که آن را از سایر شهرهای جهان متمایز می‌کند؟

مونترئال یک شهر چندلایه است که در آن دنیای قدیم و جدید به هم می‌پیوندند. این شهر ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، و غذاهای متنوع است که آن را به یک مقصد گردشگری جذاب تبدیل می‌کند.

2. بهترین زمان برای سفر به مونترئال چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به مونترئال اوایل بهار یا اواخر پاییز است. در این زمان‌ها، آب و هوا معتدل است و هزینه‌های سفر نیز کمتر است.

3. چگونه می‌توان در مونترئال در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرد؟

برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به مونترئال، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • در فصل غیر از اوج سفر کنید.
  • به پاهای خود تکیه کنید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
  • به دیدن مناظر رایگان بروید.

4. مونترئال چه زبان‌هایی رایج است؟

زبان رسمی مونترئال فرانسوی است، اما انگلیسی نیز در این شهر به‌طور گسترده‌ای صحبت می‌شود. اگرچه برای پیدا کردن انگلیسی زبان‌ها مشکلی نخواهید داشت، اما بهتر است با چند عبارت فرانسوی آشنا باشید.

5. غذاهای سنتی مونترئال چه هستند؟

غذاهای سنتی مونترئال ترکیبی از غذاهای فرانسوی، پرتغالی، و سایر فرهنگ‌های مهاجرنشین در این شهر است. برخی از غذاهای سنتی مونترئال عبارتند از:

  • پودینگ فرانسوی (Pudding chômeur)
  • پتیه ساندویچ (Poutine)
  • پیراشکی سیب (Tarte tatin)
  • نان حلقه‌ای به سبک مونترئال (Montreal bagel)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *