تحصیلی

رنک ها و رتبه های علمی دانشگاه آرکانزاس

درخشش در میان ستارگان: کند و کاوی در رتبه های علمی دانشگاه آرکانزاس


رنک ها و رتبه های علمی دانشگاه آرکانزاس را در این مطلب بخوانید. دانشگاه آرکانزاس بیش از ۲۰۰ برنامه تحصیلی ارائه می‌کند که به لیسانس، فوق لیسانس، دکترا، و مدرک حقوق ختم می‌شود. برنامه‌های آکادمیک بر اساس ده دانشکده موجود در محوطه اصلی، در چندین بخش و مدرسه دسته بندی شده‌اند.

دانشگاه و چند برنامه آن در سطح ملی شناخته شده‌اند. در سال‌های اخیر، دانشگاه آرکانزاس به‌عنوان یک «دانشگاه ملی رده بالا» شناخته شده است و یکی از «371 دانشکده برتر»، «بهترین دانشکده جنوب شرقی»، و یکی از «50 دانشکده دولتی برتر» بوده است. علاوه بر مقام‌های دانشگاه، چند دانشکده نیز تمایز ویژه‌ای دارند. دانشکده تجارت سَم. اِم . والتون بیست و چهارمین دانشکده تجارت برتر آمریکا و چهل و دومین دانشکده برتر در بین مدارس دولتی و خصوصی است.

این مرکز بابت مقام ششم بازاریابی، رتبه نهم در بخش خود، رتبه پانزدهم برنامه مدیریت عرضه زنجیره‌ای و مقام بیست و پنجم فوق لیسانس دانشگاه‌های دولتی در برنامه نظارت بر تجارت نیز شناخته شده است. مدرسه معماری فای جونز جزو ۲۰ برنامه معماری لیسانس برتر است و در فهرست مدارس سطح جهانی آمریکا «تمایز ویژه» ای دارد. مدرسه حقوق دانشگاه آرکانزاس جزو ۱۰۰ «مدرسه برتر حقوق» قرار دارد. برنامه نوشتار خلاقانه در دانشکده هنر و علوم جِی. ولیلیام فولبرایت، جزو ۵ برنامه برتر آمریکا انتخاب شده است.

رتبه های علمی دانشگاه آرکانزاس

رتبه های علمی دانشگاه آرکانزاس

مطلب مرتبط:

دانشگاه آرکانزاس در مونتیسلو – آمریکا

محوطه و بخش‌های آکادمیک دانشگاه آرکانزاس

بخش‌های اعطای مدرک زیر در محوطه فایِت ویل واقع هستند:

تاسیس مدرسه/دانشکده
مدرسه/دانشکدهسال تاسیس
مدرسه کشاورزی، غذا و علوم حیاتی دِیل بامپِرز۱۹۰۵
مدرسه معماری فِی جونز۱۹۷۴
دانشکده هنر و علوم جِی. ویلیام فول برایت۱۹۱۲
دانشکده تجارت سَم. اِم. والتون۱۹۲۶
دانشکده حِرَف بهداشتی و آموزشی دانشگاه آرکانزاس۱۹۱۲
دانشکده مهندسی دانشگاه آرکانزاس۱۹۱۲
دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آرکانزاس۱۹۲۷
مدرسه حقوق دانشگاه آرکانزاس۱۹۲۴

بخش های دیگر دانشگاه آرکانزاس


حتما بخوانید: وقت سفارت آمریکا


بخش‌های دیگر دانشگاه آرکانزاس

دانشکده ممتازین و محوطه کلی، مدرک اعطا نمی‌کنند اما برنامه‌های اعطای مدرک را با فرصت‌های دوره‌های ممتازان و آموزش از راه دور برای محوطه فایِت ویل فراهم می‌کنند:

امکانات اقماری

در مجموع، یازده شعبه و چهار واحد دیگر در سیستم دانشگاه آرکانزاس وجود دارند از جمله علوم پزشکی دانشگاه آرکانزاس در لیتل راک و یک محوطه زیرمجموعه ای دیگر در پاین بلاف. محوطه‌های زیرمجموعه ای دیگر شامل دانشگاه آرکانزاس در مانتیسلو، دانشگاه آرکانزاس در لیتل راک و فورت اسمیث هستند. علاوه بر این، سیستم دانشگاه، شامل برنامه‌های دانشکده‌ای اجتماعی یا دو ساله در هوپ، باتِس ویل، د کوئین، مورلیتون، و دانشکده اجتماعی فیلیپ در هلنا-وست هلنا است. واحدهای زیر مجموعه دانشگاه آرکانزاس نیز مدرسه خدمات عمومی کلینتون، موسسه عدالت کیفری، تحقیقات باستان‌شناسی آرکانزاس، بخش کشاورزی و موسسه وینثروپ راک فلر هستند. این دانشگاه، کماکان پیشرفته‌ترین موسسه تحصیلات تکمیلی در آرکانزاس یعنی مدرسه ریاضیات، علوم و هنر در هات اسپرینگز آرکانزاس را در خود جای داده است.

دانشگاه آرکانزاس، محل کنسرسیوم آکادمیک کنفرانس جنوب شرق (Southeastern Conference Academic Consortium, SECAC) بود که ۱۴ مدرسه عضو کنفرانس جنوب شرق، منابع را با هم به اشتراک می‌گذاشتند تا از نظر آکادمیکی به هم کمک کنند (این کنسرسیوم بعدها به بیرمنگام آلاباما منتقل شد و اکنون ستاد آن در همان جاست).

در اینجا به پایان مقاله رنک ها و رتبه های علمی دانشگاه آرکانزاس رسیدیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


سوالات متداول | FAQs


1. دانشگاه آرکانزاس در چه رشته‌هایی رتبه بالایی دارد؟

  • بازرگانی (دانشکده تجارت سام ام والتون)
  • معماری (مدرسه معماری فای جونز)
  • حقوق (مدرسه حقوق دانشگاه آرکانزاس)
  • نوشتار خلاقانه (دانشکده هنر و علوم جِی. ولیلیام فولبرایت)

2. دانشکده تجارت سام ام والتون دانشگاه آرکانزاس در چه رتبه‌ای قرار دارد؟

دانشکده تجارت سام ام والتون دانشگاه آرکانزاس در رتبه بیست و چهارمین دانشکده تجارت برتر آمریکا و چهل و دومین دانشکده برتر در بین مدارس دولتی و خصوصی قرار دارد.

3. مدرسه معماری فای جونز دانشگاه آرکانزاس در چه رتبه‌ای قرار دارد؟

مدرسه معماری فای جونز دانشگاه آرکانزاس در رتبه بیستم برنامه‌های معماری لیسانس برتر قرار دارد و در فهرست مدارس سطح جهانی آمریکا «تمایز ویژه» ای دارد.

4. مدرسه حقوق دانشگاه آرکانزاس در چه رتبه‌ای قرار دارد؟

مدرسه حقوق دانشگاه آرکانزاس در رتبه صدم «مدرسه برتر حقوق» قرار دارد.

5. برنامه نوشتار خلاقانه دانشگاه آرکانزاس در چه رتبه‌ای قرار دارد؟

برنامه نوشتار خلاقانه دانشگاه آرکانزاس در رتبه پنجم برنامه‌های برتر آمریکا انتخاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *