تور, ویزا

هتل، ریزورت، و اماکن اسکان توریست در استرالیا

اقامت در شهرهای بزرگ استرالیا و مقاصد گردشگری معمولا همیشه امکان پذیر است. سبک های آن نیز مختلف است.

اردو زدن

اردو رفتن فعالیت پرطرفداری است. بیشتر پارک های کانکس دار، شب ها جای خواب اجاره می دهند. شما می توانید آن جا چادر برپا کنید، و بیشتر شهرها این امکانات را دارند. پارک های کانکس دار دارای حمام و دستشویی هستند و گاهی امکانات شستشو و پخت و پز دارند. گاهی بابت این ها هزینه اضافی هم دریافت می شود. احتمالا بابت هر شب از شما ۲۰ دلار می گیرند که چند دلار بابت هر نفر می شود. می توانید پارک های کانکس دار را نزدیک ساحل، با استخرهای شنا و زمین بازی رایگان برای مهمانان پیدا کنید.

پارک های ملی اغلب فضای اردویی دارند و انتظار می رود کارهایتان را خودتان انجام بدهید. توالت و گاهی دوش آب سرد هم یافت می شود. در پارک های پرطرفدار، گاهی به اجازه اردو زدن نیاز است و برخی از آن ها طی تعطیلات تابستانی، کاملا پر می شوند. در استرالیا رایج است که یک ساعت راه مانده به پارک ملی یا مرکز تفریحی، حتی در مراکز تفریحی، اجازه بگیرید. احتمالا بابت هر نفر هر شب حدود ۵ تا ۱۰ دلار بابت اجازه اردو زنی در پارک های ملی پرطرفدار از شما دریافت می کنند (مثل پارک ملی ویلسانز پرومونتوری (Wilsons Promontory)، پارک ملی کوزیوسزکو (Kosciuszko) و غیره). اما ورود و اردو زدن در بیشتر پارک های ملی دور از مراکز پرجمعیت و توریستی، رایگان است.

برخی اردوگاه های دیگر توسط دولت یا حتی زمین داران محلی اداره می شود. هر شب بابت هر نفر احتمالا با توجه به فصل سال، از شما حدود ۱۰ دلار خواهند گرفت.

می توانید در ساحل، استراحت گاه کنار جاده ای یا جاهای دیگر چادر بزنید. بیشتر استراحت گاه ها و ساحل ها چادر زدن را ممنوع کرده اند و شاید حتی مانع پارک کردن شبانه خودرو شما شوند. در کل، هر چه به مرکز تمدن یا منطقه توریستی نزدیک تر باشید، احتمالا دور راندن شما توسط مقامات بیشتر می شود.

چادر زنی در جنگل های ایالتی از پارک های ملی بهتر است البته به شرطی که دنبال تجربه های چادر زنی و گشت و گذار باشید. جمع کردن هزیم نیز مجاز است (گاهی انداختن درختان نیز در برخی مناطق، مجاز است) و چادر زدن به محدوده اردوگاه محدود نمی شود. فعالیت های دیگری که در جنگل ها مجازند ولی در پارک های ملی غیر مجاز هستند شامل: همراه داشتن سگ یا حیوان خانگی، آتش روشن کردن، موتور سیکلت و وسایل نقلیه چهار محور هستند. اقامت در جنگل های ایالتی معمولا رایگان است ولی باید بپرسید آیا دسترسی برای عموم آزاد هست یا نه.

هاستل ها و مسافران کوله به پشت

امکانات اقامتی ارزان قیمت هاستل مانند با سرویس بهداشتی مشترک و اغلب دارای خوابگاه، بابت هر شب-نفر، ۲۰ تا ۳۰ دلار است. امکانات آن معمولا شامل آشپزخانه مجهز با فضای کافی برای نگهداری و خنک نگهداشتن غذا است. بیشتر هاستل ها اتاق نشیمن مبله، میز ناهار خوری و تلویزیون هم دارند.

در استرالیا، چندین هاستل زنجیره ای برای مسافران کوله به دوش هست. اگر شب های زیادی در همین انواع هاستل ها بخوابید، از کارت تخفیف هایشان هم استفاده کنید که معمولا به مشتریان وفادار خود می دهند و جاذبه های دیگر و تخفیف های تور هم هست.

کافه ها

کافه های سنتی استرالیا بخشی از هاستلی هستند که در آن اقامت می کنید. بعضی از این کافه های سنتی، هنوز هم جای خواب هست. اتاق های آن ممکن است از اتاق مخروبه تا اتاق های بازسازی شده تمیز باشد. قیمت آن هم معمولا مناسب است. اما حتی در هتل های نسبتا خوب هم حمام شخصی وجود ندارد. هتل های سنتی بر خلاف متل ها معمولا بابت اتاق تک تخته تخفیف می دهند.

در برخی از شهرهای کوچک، شاید همین تنها مکان استراحت باشد؛ البته در مرکز سیدنی هم چنین مکان هایی یافت می شود تا بعد از نوشیدن ماء الشعیر بتوانید به اتاقتان برگردید. بسیاری از کافه های قدیمی تر مناطق شهرهای کوچک، در ساختمان های بزرگ خیابان های اصلی شهر قرار دارند و ممکن است اقامتی بی همتا ارائه کنند. مناطق درون شهری استرالیا، با کافه های قدیمی مشخص شده اند که اغلب کوچک تر و کمتر دلپسندتر هستند و احتمال کمتری دارد که مکان استراحت داشته باشند.

متل ها معمولا کافه عمومی ندارند. متلی که به آن کافه ای چسبیده باشد را هتل/متل می نامند.

متل ها

عمدتا، مراکز اقامت متل مانند دارای اتاق خصوصی یا چند تختخواب و دوش حمام و توالت هستند. بسیاری از متل ها اتاق های خانوادگی دارند که دوتخته است و دو تختخواب در یک اتاق قرار دارند.

اتاق های متل شهرها معمولا از ۸۰ دلار به بالا هستند. قیمت آن ها معمولا برای یک یا دو بزرگسال، یکسان است و برای افراد بیشتر، هزینه اضافی دریافت می شود. قیمت برای کودکان نیز ۲۰ دلار است. در اوقات کم مسافر، تخفیف های خوب هم یافت می شود.

بیشتر متل ها با هزینه اضافی، صبحانه عادی یا پخته را به اتاقتان می آورند. برخی ممکن است رستوران یا عصرانه داشته باشند. ممکن است برخی هم در اتاق، دستگاه توستر داشته باشند.

برخی از مراکز اقامتی بین المللی و زنجیره ای دارای اقامت متل مانند هستند.

هتل ها

همه مراکز ایالت دارای دست کم یک هتل با استاندارد پنج ستاره هستند و در شهرهای بزرگ تر، چند تا از آن ها یافت می شود. اکثر هتل های استرالیا، در منطقه تجاری مرکزی مرکز ایالت هستند. مهمان نوازی و خدمات هتل ها معمولا عالی هستند مثلا خدمات تمیز کردن اتاق، روزنامه رایگان صبح، وعده غذایی دم درب اتاق و اتصال اینترنتی پرسرعت تا ۲۴ مگابایت بر ثانیه دارند (که معمولا هزینه جدا دارد).

همه هتل ها یک رستوران (یا بسته به نوع هتلی که در آن اقامت دارید، کافه) دارند. رستوران یا کافه اغلب غذاهایی را سرو می کند که با بسیاری از رستوران های شیک بیرون قابل قیاس است. و البته در طبقه همکف، یک کافه پر از جمعیت هست.

کانکس ها

کابین (یا کانکس ها)  روش اقتصادی خانواده ها برای اقامت حین سفر هستند. این کانکس ها که گاهی در زمین های خصوصی، گاهی در پارک های کانکس دار هستند، معمولا دارای آشپزخانه، محوطه نشیمن، و یک، دو یا سه اتاق خواب هستند.

اقامت در مزرعه

اقامت در مزرعه همان طور که از نامش پیداست، شامل کانکس یا اقامت داخل خانه در محل کار کشاورزی است. این مراکز اقامتی که برای اقامت یک یا دو روزه مناسب است، اگر دلتان بخواهد شما را در کار مزرعه داری دخیل می کند. معمولا شام را در خانه آماده می کنند و صبحانه را جلوی کانکس شما می آورند.

خانه تعطیلات

خانه های تعطیلات، خانه هایی هستند که مالکان آن ها را اغلب با کمک بنگاه های املاک محلی یا وب سایت های تخصصی، اجاره می دهند. گاهی در مکان های خوبی واقعند ولی بیشتر در حومه هشرها هستند. حداقل زمان اجاره نیز ۲ روز است و مواقع شلوغی، تا یک هفته هم اجاره داده می شوند. حداقل آن ها دارای اتاق خواب، نشیمن، حمام و آشپزخانه هستند.

جای خواب و صبحانه

جای خواب و صبحانه ها معمولا اقامت های لوکسی در استرالیا هستند که اواخر هفته ها در دسترس زوج ها قرار می گیرند. البته قطعی تخفیف هایی که در بریتانیا وجود دارد را ارائه نمی دهند و متل های محلی، ارزان تر هستند.

گاهی اتاق های اضافی خانه افراد و گاهی ساختمان های مخصوص دارند. قاعدتا این مکان ها باید اتاقی گرم و نرم، با سلیقه نگهداری شده، محلی معمولی دارای صبحانه پخته باشند. شاید هم امکانات شخصی باشند. برای اقامت وسط هفته، تخفیف هم به آن ها تعلق می گیرد.

استراحتگاه ها

استرالیا، استراحتگاه های زیادی دارد. بسیاری دارای استخر تالابی، زمین تنیس، زمین گلف، باشگاه کودکان و فعالیت های هماهنگ شده دیگر هستند. جزیره ویت ساندیز دارای گزینه استراحتگاه است که برخی کل جزیره را به شما اجاره می هند. پورت داگلاس نیز استراحتگاه های زیادی با استانداردهای جهانی دارد.

آپارتمان های دارای خدمات

آپارتمان های دارای خدمات، برای اقامت های کوتاه یک شبه موجود هستند. امکانات آن معمولا شامل آشپزخانه، ماشین لباسشویی و خشک کن، و اتاق خواب جدا هستند.

 کاروان، اتومبیل کاروان دار

پارک کاروان ها در بیشتر شهرهای استرالیا وجود دارند که محل دارای برق و بدون برق در اختیار کاروان ها قرار می دهند. شما احتمالا اهالی Grey Nomad را در سفرشان به دور استرالیا در کاروان و اتومبیل های کاروان دار می بینید.

خودروهای کاروان دار هم در استرالیا پرطرفدار شده اند. این خودروها برای سبک زندگی استرالیا بسیار بی نقص هستند؛ خواه آخرهفته باشد و خواه سفری طولانی به فضاهای بازی که امکاناتی ندارند. باید خودکفا باشید و لوازم یدکی مناسب و جعبه ابزار خوبی داشته باشید.

استیشن واگن ها

در بیشتر جاهای استرالیا، خوابیدن در خودرو غیرقانونی است اما می شود پرده ها را بالا کشید تا کسی داخل را نبیند. این واگن ها را می توان با قیمت ۱۰۰۰ دلار خرید و اگر با امکانات بیشتری بخواهید، برایتان ۳ تا ۴۰۰۰ دلار تمام می شود. کافی است زیرانداز، بالش، اجاق قابل حمل، لوازم پخت و پز و یک بطری ۲۰ لیتری آب با خودتان بردارید و راهی شوید. اگر گیربیفتید، جریمه تان ۱۵۰ دلار بابت هر کدام است پس ریسک آن به پای خودتان است. اما اگر مکان استراتژیکی انتخاب کنید، گیر نخواهید افتاد. فقط منطقی باشید و مزاحم محلی ها نشوید. همچنین مراقب محدودیت های پارک از جمله پارک شبانه باشید. بازرسان پارک ممکن است به شما رحم نکنند و جریمه تان از ۱۰۰ دلار بیشتر باشد.

همه شهرهای استرالیا دارای توالت های عمومی رایگان هستند. بسیاری از پارک ها، و بیشتر ساحل ها دارای منقل های برقی رایگان هستند. ساحل های پرطرفدار دارای دوش آب شیرین هستند تا نمک بعد از شنا را از بدنتان بشویید. پس کسانی که بودجه محدودی دارند (یا آن ها که عاشق قدم زدن در ساحل هستند)، می توانند در اقیانوس خودشان را بشویند (فقط لطفا با پودر شستشو یا صابون، اقیانوس را آلوده نکنید) و زیر دوش خود را تمیز کنند.تقریبا همه شیرهای آب استرالیا، آب شرب دارند و آن ها که نیستند، علامت مخصوص دارند. پمپ بنزین ها همگی شیر دارند و جای خوبی برای پر کردن بطری آب حین سوختگیری هستند.

از بهترین تجربه هایی که می توانید در استرالیا به دست آورید، این است که از روی نقشه راهی جاده ای شوید که به ساحلف برکه، آبشار یا کوه می رسد و آن را دنبال کنید. شاید بهشت واقعی را پیدا کنید و هیچ کس آن حوالی نباشد. و چه خوش اقبالید شما که تختخواب، غذا و آب در کنار خود دارید.

سفر در گروه های کوچک باعث کاهش مصرف سرانه سوخت می شود و احتمالا بیشترین هزینه شما خواهد بود.

لذت ببرید و با برداشتن زباله، ته سیگار، بطری خود و قراردادن آن ها در سطل آشغال به طبیعت احترام بگذارید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *