تحصیلی

چگونه در استرالیا ادامه تحصیل بدهیم؟

نحوه ادامه تحصیل در استرالیا

اگر در استرالیا قصد تحصیل دارید، به دسته بندی ویزایی نیاز خواهید داشت که اجازه چنین کاری را به شما بدهد؛ نه ویزای توریستی. دانشجویان و اعضای علمی که بابت بازدید از دانشگاه های استرالیا دعوت می شوند معمولا به ویزای صحیح نیاز دارند؛ حتی اگر اقامتشان آن قدر کوتاه باشد که بتوانند درخواست ویزای الکترونیکی کنند. برای دوره های بسیار کوتاه یا پاره وقت باید با سفارت یا کنسولگری استرالیا تماس بگیرید.

دانش آموزان استرالیایی، شش سال در دبیرستان درس می خوانند و در هفده یا هجده سالگی وارد دانشگاه می شوند. (در استرالیا به تحصیلات دانشگاهی، نه مدرسه می گویند و نه کالج؛ بلکه به آن دانشگاه می گویند). برنامه های کارشناسی در استرالیا معمولا سه تا چهار سال طول می کشند. سال پنجم برای برخی رشته های تخصصی مانند مهندسی، حقوق، طب و دندانپزشکی الزامی است. دانشجویانی که دوره سه ساله را طی می کنند اگر مایل باشند وارد برنامه تحصیلات تکمیلی پژوهشی شوند، می توانند سال اختیاری چهارم با عنوان افتخاری (honours) را بگذرانند. اما دانشجویانی که در دوره چهارساله ثبت نام می کنند معمولا پایان نامه افتخاری خود را در سال چهارم بگنجانند.

استرالیا دانشگاهی ندارد که از نظر افتخارات با هاروارد یا مکان های برجسته آمریکا و یا آکسفورد و کمبریج در بریتانیا رقابت کند. اما بسیاری از دانشگاه های استرالیا بین رده های ۱ تا ۲۰۰ جهانی هستند (Times Higher Education Supplement).

همه درس ها در سطح دانشگاهی به زبان انگلیسی ارائه می شود. به جز دروسی که بر زبان های دیگر تمرکز دارند. دانشجویانی که قبلا وارد برنامه کسب مدرک انگلیسی نشده اند (یا دبیرستان را به زبان انگلیسی نگذرانده اند) قبل از اجازه داشتن برای ثبت نام باید در یکی از آزمون های تایید صلاحیت شرکت کنند.

تحصیلات تکمیلی در استرالیا به دو دسته تقسیم می شود: آموزش محور و پژوهش محور. مدارک آن ها هم در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا است.

دانشگاه های استرالیا

در استرالیا ۴۲ دانشگاه وجود دارد که همگی برای جذب دانشجویان خارجی با هم رقابت شدیدی دارند. همگی دارای بخش های مدیریتی و بخش هایی در وب سایت خود هستند که دوره های موجود برای دانشجویان خارجی را توضیح می دهند و به شما کمک می کنند حمل و نقل و اسکان داشته باشید. درخواست دوره های دانشگاهی (و ویزای مربوط به آن) باید قبل از ورودتان به استرالیا انجام شود. دوره ها از گواهی دوره های یک ساله تا مدرک کارشناسی تا دکترا را شامل می شود. گزینه دانشگاه های ماسه سنگی هم هست که تاریخچه و اعتبار دارند و دانشگاه های شهرهای مدرن هست که برنامه های حرفه ای دارند و دانشگاه های منطقه ای (شهرهای کوچک تر) که فضای آزاد و اقامت ارزان قیمت تر دارند.

پذیرش در استرالیا

پذیرش در مقطع کارشناسی در سطح ایالتی، متمرکز است. شما بابت پذیرش در آن ها یک درخواست ارائه می کنید و دوره مدنظر خود را اعلام می کنید. دانشگاه ها هم بر اساس رتبه بندی و اولویت های خود، از بین خیل درخواست ها انتخاب خود را انجام می دهند. اگر برای دانشگاه های هنرهای خلاق درخواست ندهید، رتبه بندی شما بر اساس عملکرد آکادمیک قبلی شما با نمرات دبیرستان و دانشگاه قبلیتان خواهد بود.

پذیرش تحصیلات تکمیلی توسط خود دانشگاه ها انجام می شود و باید برای دانشگاه های مد نظر خودتان، جداگانه درخواست بفرستید.

شهریه و هزینه ثبت نام در استرالیا

شهریه ای که دانشویان خارجی باید پرداخت کنند در مقایسه با بسیاری از مراکز اروپایی، بهتر است. شهروندان استرالیا مشمول تخفیف هزینه قرار می گیرند و می توانند پرداخت شهریه را تا زمانی که سر کار بروند، عقب بیندازند. دانشجویان دیگر باید هر ترم شهریه های خود را بپردازند.

بورسیه به ندرت به مدارک کارشناسی تا دکترای دانش محور تعلق می گیرد. تعداد نسبتا زیادی بورسیه برای دوره های پژوهش محور وجود دارد که در صورت نیاز، هم هزینه شهریه و هم اسکان و زندگی را در بر می گیرد.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *