تور, ویزا

۱۰ نکته ضروری که قبل از سفر به سوئیس باید بدانید

از ساعت‌های لوکس و گران‌قیمت تا کوههای سر به فلک کشیده آلپ، دلایل زیادی برای سفر به کشور توریستی و محبوب اروپا یعنی سوئیس وجود دارد. شما هم می‌توانید همچون بسیاری از افراد در سراسر دنیا، برای دریافت ویزای توریستی سوئیس اقدام نموده و با سفر به سوئیس، از کوه‌های پوشیده از برف، دریاچه‌های درخشان، اسکی روی برف، پیاده‌روی و بازدید از مکان‌های دیدنی نظیر ماترهورن Matterhorn و جاذبه‌های تمام ناشدنی این کشور، نهایت لذت را ببرید. اما بد نیست پیش از  مهیا شدن برای سفر به سوئیس، با ما همراه شده تا به مرور برخی از نکات مهم قبل از سفر به این کشور بپردازیم.

خرید بلیط Swiss Travel Pass را فراموش نکنید

با سفر به سوئیس خیلی سریع به این نکته پی می‌برید که عبور و مرور شهری به لطف سیستم حمل و نقل بی‌نظیر این کشور که شامل همه‌چیز از قبیل کشتی، قطار و ماشین‌های کابلی می‌شود، بسیار راحت است. چنانچه شما هم مانند بسیاری دیگر از توریست‌ها تصمیم دارید تا با سفر به سوئیس از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس‌ها استفاده کنید، خرید بلیط Swiss Travel Pass را به هیچ وجه فراموش نکنید!

خرید این بلیط موجب می‌شود تا شما با استفاده از شبکه یکپارچه  Swiss Travel System ،  از سفرهای نامحدود مترو، اتوبوس و کشتی در سفر به سوئیس بهره‌مند شوید؛ خرید این بلیط همچنین شامل تخفیف ۵۰ درصدی اغلب قطارهای کوهستانی و ماشین‌های کابلی در سوئیس می‌شود. نه تنها خرید بلیط  Swiss Travel Pass موجب صرفه‌جویی چشمگیری در هزینه‌های سفر به سوئیس می‌شود، بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت رایگان از ۵۰۰ موزه و گالری در این کشور بازدید کنید.

به هیچ وجه از تاکسی استفاده نکنید

استفاده از نمادهای راهنمای مسیر و ساعت‌های نمایشگر زمان فرا رسیدن اتوبوس، حمل و نقل عمومی برای مسافران سوئیس را بسیار آسان کرده است. با سفر به سوئیس متوجه خواهید شد که اکثر شهرهای کشور سوئیس از مسیرهای خوبی برای پیاده‌روی برخوردار هستند. بنابراین چنانچه می‌خواهید با توجه به گرانی‌ها و قیمت ارز، در هزینه‌های سفر به سوئیس صرفه‌جویی کنید، از استفاده از تاکسی‌های این کشور اجتناب کنید. این بدین خاطر است که با گرفتن تاکسی حتی برای یک مسیر کوتاه، بدون شک از شنیدن کرایه در پایان مسیر، بسیار شوکه خواهید شد!

بنابر آمار اخیر وب‌سایت بلومبرگ، تاکسی‌‌های شهر زوریخ سوئیس با میانگین قیمت ۵٫۱۹ دلار برای هر کیلومتر، گران‌ترین سامانه تاکسی‌رانی در دنیا شناخته شده است.

بنابر این می‌توان اینطور گفت که استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی در سفر به سوئیس یکی از کاربردی‌ترین و مهمترین نکات سفر به این کشور است.

ارتفاعات سوئیس را در برنامه سفر خود قرار دهید

به لطف شبکه گسترده وسایل حمل و نقلی همچون ماشین‌های کابلی، قطار و تله‌کابین و یا به اصطلاح gondolas ، صعود به ارتفاعات زیبای کوه‌های آلپ سوئیس کاری آسان و سریع خواهد بود. به خاطر داشته باشید که در سفر به سوئیس حتما کرم ضدآفتاب قوی و عینک دودی به همراه داشته باشید، چون در ارتفاعات سوئیس، خیلی سریع آفتاب سوخته می‌شوید. چنانچه به صورت پیاده در حال کوه‌نوردی هستید، به خودتان زیاد فشار نیاورید و به محض احساس سرگیجه، حتی به هنگام مشاهده مناظر کوه‌های آلپ، به خودتان استراحت دهید. در ضمن، برای اجتناب از بیماری شایع کسالت بر اثر ارتفاع زیاد یا همان altitude sickness، آب فراوانی بنوشید.

در سوئیس تا حد امکان آب نخرید

به هنگام حضور در سوئیس، با خرید آب معدنی از سوپرمارکت‌ها، در واقع پول خود را هدر داده‌اید! چرا که کشور سوئیس دارنده یکی از تمیزترین و خوش‌طعم‌ترین آب‌های آشامیدنی در دنیاست. در حقیقت شما می‌توانید در برخی از مکان‌ها بدون ناراحتی و مریضی، مستقیم از چشمه و یا دریاچه آب بنوشید. اما چنانچه به خوبی سوئیس و مناطق مختلف آن را نمی‌شناسید، انجام اینکار را به شما توصیه نمی‌کنیم. از این رو، شما می‌توانید از هر یک از شیرهای آب و یا فواره‌های فراوان شهرهای مختلف سوئیس و یا مسیرهای کوهستانی، در هر زمان با خیال راحت آب بنوشید.

اگرچه معمولا نمادی نشانگر این موضوع است که آب موجود قابل شرب نیست ( نظیر سرویس‌های دستشویی‌ مترو در سوئیس)، اما خیالتان راحت باشد که می‌توانید از خیر بطری‌های آب معدنی گذشته و به صورت رایگان در هر جا آب بنوشید.

شکلات‌های توریستی را نخرید

در سوئیس به فروشگاه‌های خرید سوغاتی و دکه‌های فرودگاهی بر می‌خورید که با نمایش مجموعه‌ای از شکلات‌های برند سوئیسی در ویترین فروشگاه، شما را وسوسه می‌کنند تا خرید کنید. در این‌گونه مواقع، به سرعت و با تمام قوا از این فروشگاه‌ها رد شوید و برای خرید شکلات به نزدیک‌ترین سوپرمارکت قدم بگذارید. بدون شک با مراجعه به هر سوپرمارکتی می‌توانید همان شکلات‌ها و حتی بهتر از آن‌ها را که شهروندان بومی سوئیس استفاده می‌کنند، با نصف قیمت فروشگاه‌های سوغاتی خریداری کنید!

به مقاصد کم بازدید توریستی سر بزنید

عموما به هنگام سفر به سوئیس ، مکان‌های محبوبی نظیر شهر لوزان Lausanne  و یا زوریخ Zurich  مملو از جمعیت توریست‌ها‌ خصوصا در فصول شلوغ سال است. از این رو چنان‌چه تمایل دارید تا در سفر به سوئیس از تجربه تعطیلات ارزان، ماجراجویانه و کم‌جمعیت استفاده کنید، ترجیحا به مناطق نسبتا کم‌بازدید و دورافتاده سوئیس سر بزنید. بنابر این شما می‌توانید به شهرهای کم‌تر شناخته شده سوئیس نظیر بیل Biel ، سولوتورن Solothurn و تون Thun در فصول مختلف سال سر بزنید و بدون دغدغه مواجه شدن با صف‌های طولانی انتظار و جمعیت زیاد توریست‌ها، به گشت و گذار در سوئیس بپردازید.

مطالب پیشنهادی: معرفی سفارت سوئیس

پول نقد کمی به همراه ببرید

در حالی که کشور سوئیس توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا احاطه شده است، اما در حقیقت بخشی از این اتحادیه محسوب نشده و تنها شامل مقررات حوزه شینگن و ویزای این محدوده می‌شود. بدین خاطر از آن‌جایی که این کشور ارز خاص خودش یعنی فرانک سوئیس (CHF) را دارد، پیشنهاد می‌شود تا برای اجتناب از جمع شدن پول خرد فراوان، از پول نقد کمتر استفاده کرده و کارت اعتباری خود را برای سفر به سوئیس به همراه داشته باشید.

البته متاسفانه کارت‌های بانکی ایرانی در کشور سوئیس قابل استفاده نیست، ولی اخیرا شما می‌توانید با کمی جستجو، از کارت‌های خرید یکبار شارژ بانک‌های معروفی نظیر مسترکارت و ویزاکارت استفاده کنید. با انجام اینکار، علاوه بر برخورداری از امنیت بالا به هنگام خرید (عدم نیاز به همراه داشتن پول نقد فراوان و هم‌چنین عدم ترس از گم کردن پول) مجبور نیستید تا به دنبال دستگاه‌های خودکار آبمیوه و بستنی بگردید و با خرید خوردنی، از شر پول‌های خرد سوئیسی خلاص شوید و یا اینکه در پایان سفر به سوئیس، با کلی پول خرد CHF به خانه برگردید! البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که در برخی از فروشگاه‌های سوئیس، ارز یورو نیز پذیرفته می‌شود، اما باز هم الباقی پول به فرانک به شما بازگردانده خواهد شد!

از زبان مکالمه مردم سوئیس باخبر شوید

معمولا پیش از سفر به هر کشوری می‌توانید به سادگی از زبان محاوره‌ای آن کشور باخبر شوید. اما این موضوع برای سفر به سوئیس با چهار زبان رسمی آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش چندان صدق نمی‌کند. شاید در ابتدا این قضیه باعث شود تا برای برقراری ارتباط با افراد بومی سوئیس کمی با مشکل و سردرگمی مواجه شوید، اما از آنجایی که زبان آلمانی- سوئیسی (Swiss-German) به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربرد‌ترین زبان کشور سوئیس در ۱۹ بخش مختلف این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، بدون شک انتخاب این زبان برای مکالمه با شهروندان سوئیسی بهترین گزینه خواهد بود. اما با توجه به اینکه بسیاری از مردم سوئیس قادر به مکالمه به زبان انگلیسی هستند، نباید زیاد خود را برای موضوع استفاده از زبان نگران کنید.

مراقب زمان بسته شدن فروشگاه‌ها باشید

اگر قصد دارید تا با سفر به سوئیس، در ساعات مختلف روز در فروشگاه‌های مختلف بچرخید و به خرید بپردازید، بد نیست بدانید که در برخی از شهرهای کوچک سوئیس، بسیاری از فروشگاه‌ها برای ناهار، از ظهر تا ۲ بعد از ظهر تعطیل بوده و در نهایت تا ۵ بعد از ظهر فروشگاه را به طور کامل می‌بندند! در عین حال برخی دیگر از فروشگاه‌ها در سوئیس، در روزهای یکشنبه و دوشنبه به طور کلی تعطیل هستند. البته این مورد برای تمام شهرها و فروشگاه‌های سوئیس صدق نمی‌کند و بیشتر در شهرهای کوچک این کشور دیده شده است.

به بدنتان سوخت‌رسانی کنید

اگر شما هم به دنبال سلامتی و تجربه مزه مارچوبه تازه هستید، از فصل مارچوبه‌های سفید در خلال سفر به سوئیس غافل نشوید، در عین حال بد نیست بدانید که سوپ خوشمزه مارچوبه جز غذاهای همیشگی و اصلی منوی رستوران‌های سنتی این کشور است. مطمئنا شما هم درباره شکلات داغ و یا همان هات‌چاکلت معروف سوئیس تعریف‌هایی شنیده‌اید، اما قهوه‌های سوئیس نیز بسیار مثال‌زدنی است و طعم آن بهتر از سایر نقاط اروپاست.

همچنین دانستن این موضوع خالی از لطف نیست که دفاتر اصلی برندهای معروف نستله و نسپرسو در کنار دریاچه تماشایی لوزان سوئیس قرار دارند. شما ‌می‌توانید با رفتن به این مکان از یک تور مجانی بازدید از ساختمان این برندها استفاده کنید و درباره نوشیدنی گرمی که صبح‌ها موتور شما را روشن کرده و به کار وا می‌دارد، بیشتر بدانید. در آخر، فراموش نکنید که پیش از پایان سفر به سوئیس، مزه فوندو fondue یا همان پنیر آب شده معروف کشور سوئیس را با هر دو سبک طعم‌دار savory  و شیرین بچشید. گروه شرکت‌های نیلگام با سالها تجربه در امر اخذ وقت سفارت و ویزای توریستی شینگن سوئیس، همواره با خدمات متنوع توریستی، مهاجرتی و مشاوره رایگان در خدمت شماست.

مشاوره رایگان اخذ ویزای توریستی سوئیس۰۲۱-۷۵۲۳۷

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *