تحصیلی, ویزا

نمونه سؤالات مهم مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی

نمونه سؤالات مهم مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی

مصاحبه سفارت آلمان براي ويزاي دانشجويي يکي از مواردي است که چالشي مهم براي دانشجويان است. نمونه سوالات را در اين مطلب بخوانيد.

متقاضیان ادامه تحصیل در آلمان همواره با دو چالش بزرگ روبه‌رو بوده‌اند. نخست اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه، کالج و یا یکی از مؤسسات آموزش عالی کشور آلمان و دوم آماده کردن مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان.

مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی یکی از مواردی است که خود چالشی مهم و بعضاً دلهره‌آور برای دانشجویان است. برخی تصور می‌کنند همین‌که توانسته‌اند از دانشگاهی در آلمان پذیرش تحصیلی بگیرند به این معنی است که ویزای تحصیلی آن‌ها نیز قطعی است، حال‌ آنکه آنچه صرف‌نظر از دانش و صلاحیت علمی به افسر ویزا اطمینان می‌دهد متقاضی ازنظر بلوغ فکری، استقلال و توانایی‌های اجتماعی واجد شرایط تحصیل در آلمان است، مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای تحصیلی خواهد بود. در ادامه این نوشتار مهم‌ترین سؤالات روز مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای تحصیلی و نکات مربوط به آن را بررسی می‌کنیم.

مهم‌ترین سؤالات مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی

سؤالات مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی را می‌توان به ۴ دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

  • سؤالات در مورد آلمان
  • سؤالات مربوط به جدیت شما به‌ عنوان دانشجو
  • سؤالات تخمین زننده نیت اصلی شما از تحصیل در آلمان
  • سؤالات مربوط به تمکن مالی

هر یک از این ۴ گروه اصلی سؤالات برای هدفی مشخص طرح می‌شوند و قرار است اطلاعاتی مشخص از شرایط متقاضی ویزای تحصیلی آلمان را در اختیار افسر ویزا قرار دهد. اگرچه پیش‌بینی دقیق سؤالات هر یک از این گروه‌ها دشوار است اما بر اساس تجربه سعی می‌کنیم پرسش‌های احتمالی به همراه پاسخ دقیق را برای مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی در اختیار شما قرار دهیم.

مطلب مرتبط: ۲۵ سؤال مهم روز مصاحبه ویزای شینگن

سؤالات درباره آلمان

هدف اصلی این گروه از سؤالات این است که میزان اشتیاق شما برای تحصیل در آلمان مشخص شود. اینکه تا چه اندازه مصمم هستید در کشور آلمان ادامه تحصیل دهید؛ بنابراین باید اطلاعات مناسبی در خصوص جنبه‌های مختلف تحصیل و زندگی در آلمان داشته باشید. اگر در روز مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی نتوانید به این پرسش‌ها پاسخ دهید بدان معنی خواهد بود که برایتان چندان تفاوتی ندارد در آلمان ادامه تحصیل دهید و یا کشور دیگری! پرسش و پاسخ‌های ارائه‌شده به‌عنوان نمونه هستند و شما می‌توانید با توجه به پذیرش تحصیلی و دانشگاه خود برخی اطلاعات جزئی را تغییر دهید. چرا می‌خواهید در آلمان ادامه تحصیل دهید و چرا کانادا و یا آمریکا را برای تحصیل انتخاب نکرده‌اید؟

  • به این خاطر که نظام آموزشی در آلمان از بالاترین استاندارهای روز دنیا برخوردار است و سیستم آموزش عالی در این کشور نه‌تنها از نظر تئوریک بلکه ازنظر عملی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. نخبگان و دانشمندانی همچون آلبرت انیشتین و ماکس پلانک از دل همین نظام آموزشی بیرون آمده‌اند و باعث دگرگونی جهان شدند.

مطلب مرتبط: چطور ویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

محل اقامت شما در آلمان کجاست؟

  • دویسبورگ را برای زندگی انتخاب کردم چون با قطار کمتر از یک ساعت تا دانشگاه فاصله دارد.

جمعیت آلمان چقدر است؟

  • در حال حاضر حدود ۸۲ میلیون نفر در آلمان زندگی می‌کنند و تعداد زیادی دانشجوی خارجی از سرتاسر دنیا با فرهنگ‌های مختلف در این کشور تحصیل و زندگی می‌کنند.

چطور خود را برای زندگی در آلمان آماده کرده‌اید؟

  • خوشبختانه چند روز پیش موفق شدم یک خانه دانشجویی مناسب پیدا کنم و مقدمات اجاره این خانه هم انجام‌ شده است. این موضوع می‌تواند در روزهای اول ورود به آلمان خیلی کمک‌کننده باشد. از طرف دیگر می‌خواهم در کلاس‌های یادگیری زبان آلمانی هم شرکت کنم که حتماً می‌تواند در انطباق بیشتر من با جامعه آلمان بسیار مفید باشد.

رئیس‌جمهور و صدراعظم آلمان چه کسانی هستند؟

  • رئیس‌جمهور فعلی آلمان آقای فرانک والتر اشتاین‌مایر و صدراعظم آلمان خانم آنگلا مرکل هستند.

آیا می‌توانید از جاذبه‌های توریستی آلمان چند مورد را نام ببرید؟

  • کلیسای جامع کُلن، دروازه براندبورگ در شهر برلین، صخره‌های راگن، تالار شهر باستانی واقع در بامبرگ، کوه‌های هارز، قلعه شورین و ….

آلمان با چه کشورهایی مرز مشترک دارد؟

  • آلمان با ۹ کشور دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند مرز مشترک دارد.

کشور آلمان چند استان دارد؟

  • کشور آلمان از ۱۶ استان تشکیل‌شده است و همگی تحت حاکمیت نظام فدرال این کشور اداره می‌شوند. استان‌هایی مثل بایرن، برلین، برمن، هامبورگ، نیدرساشن، برندبورگ، سارلند، ساخن، تورینگن و …

چه کسی آلمان را به شما معرفی کرده است؟

  • آنچه من در مورد آلمان می‌دانم بر اساس تحقیقات شخصی است. زمانی که برای محل مناسبی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تحقیق می‌کردم با آلمان و شرایط استثنایی این کشور برای تحصیل آشنا شدم.

۲- سؤالات مربوط به جدیت شما به‌عنوان دانشجو

می‌توان گفت مهم‌ترین گروه سؤالات مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی مربوط به این مجموعه سؤالات می‌شوند. از آنجایی‌که هدف اصلی شما برای رفتن به آلمان ادامه تحصیل است، ارائه پاسخ مناسب به این دسته از پرسش‌ها اهمیت بسیاری خواهند داشت. اگر بتوانید پاسخ مناسبی به این گروه از پرسش‌ها ارائه بدهید درواقع ۵۰ درصد راه مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی را طی کرده‌اید. برای چه رشته‌ای و در چه مقطعی درخواست پذیرش تحصیلی دادید؟

  • برای رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد

چرا این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید؟

  • رتبه علمی دپارتمان مطالعات علوم سیاسی در دانشگاهی که من از آن موفق به دریافت پذیرش تحصیلی شدم در مقایسه با دانشگاه‌های مشابه بسیار بالاتر بود. از طرف دیگر تحصیلات مقطع کارشناسی من هم در همین رشته بوده و طبعاً تحصیل در دانشگاهی معتبر می‌تواند در ترسیم دورنمای تحصیلی من بسیار مؤثر باشد.

نام دانشگاهی که قراراست در آن تحصیل کنید چیست؟

  • نام دانشگاه خود را درست و دقیق بگویید. حتی شاید افسر ویزا نام دانشگاه شما را عمداً اشتباه بگوید تا مطمئن شود اطلاع دقیقی از محل تحصیل و شرایط آن دارید.

برای چند دانشگاه در آلمان درخواست فرستادید؟

  • برای ۵ دانشگاه در آلمان درخواست فرستادم. همگی هم برای رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد. حتی می‌توانید به نام آن‌ها نیز اشاره‌کنید.

مطلب مرتبط: با برترین دانشگاه‌های آلمان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید.

چرا این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید؟

  • دلیل اصلی رتبه علمی دپارتمان علوم سیاسی این دانشگاه بود. نکته مهم دیگر محیط فوق‌العاده علمی و تجربی این دانشگاه است. مطمئن هستم با تحصیل در این دانشگاه می‌توانم موفقیت درازمدت را در رشته موردعلاقه خود تضمین کنم و همچنین دورنمای بسیار مناسبی برای شغل آینده خواهم داشت.

می‌توانید به برخی از ویژگی‌های دانشگاه خود اشاره‌ کنید؟

  • به سال تأسیس دانشگاه خود اشاره‌کنید. اینکه برای ارائه چه رشته‌هایی شهرت دارد و اگر فارغ‌التحصیل برجسته‌ای در گذشته داشته است نام ببرید. اینکه ظرفیت پذیرش چند دانشجو را دارد و چندمین دانشگاه آلمان ازنظر رتبه علمی است. مواردی این‌چنینی می‌تواند بیانگر شناخت شما از دانشگاه باشد.

می‌توانید ساختار رشته موردنظرتان را توضیح دهید؟

  • در پاسخ به این سؤال بسیار دقیق باشید و سعی کنید با جزئیات کامل توضیح دهید. مثلاً اگر باید پیش‌نیازی بگذرانید به آن اشاره‌کنید و در چه ترمی. واحدهای نظری، تحقیقی، عملی و آزمایشگاهی خود را معرفی کنید و اینکه در چه ترم‌هایی قرار است این واحدها گذرانده شوند. اگر نیاز به ارائه رساله و یا موضوع تحقیقاتی دارید حتماً به این مورد هم اشاره‌کنید. به‌طور کل شمایی از رشته تحصیلی‌تان در آلمان و مدت‌زمان لازم برای سپری کردن آن‌ها می‌تواند بیانگر تسلط شما به بحث باشد.

می‌توانید برخی از واحدهای درسی خود را نام ببرید؟

  • همچون سؤال قبل در پاسخ به این پرسش هم عجله نکنید و با تسلط و آب‌وتاب تعدادی از واحدهای درسی مهم خود و توضیح درباره اینکه قرار است چه مباحثی در آن‌ها مطرح شود را شرح دهید.

چند سال طول می‌کشد این دوره تحصیلی تمام شود؟

  • برخی از رشته‌های کارشناسی ارشد در آلمان ۲ سال طول می‌کشند و برخی دیگر ۱ سال. دوره کارشناسی در بیشتر رشته‌های تحصیلی در آلمان ۳ یا نهایتاً ۴ ساله است.

آخرین مدرک تحصیلی‌تان چه بوده و در چه سالی فارغ‌التحصیل شده‌اید؟

  • به آخرین مدرک تحصیلی و رشته‌ای که در آن فارغ‌التحصیل شده‌اید به‌دقت اشاره‌کنید. در اشاره به سال فارغ‌التحصیلی‌تان کاملاً دقت کنید. تناقض در تاریخ‌ها می‌تواند باعث تشکیک افسر ویزا شود.

از زمان فارغ‌التحصیلی تاکنون چه می‌کردید؟

  • می‌توانید به سابقه شغلی خود در این مدت اشاره‌ کنید و اینکه همواره در این سال‌ها به کارهای مرتبط با رشته موردعلاقه‌تان مشغول بوده‌اید.

می‌توانید اسامی چند نفر از افراد برجسته و یا محققان آلمانی در این رشته را ذکر کنید؟

  • می‌توانید برخی از افراد مشهور مشغول در این رشته را نام ببرید. حتی می‌توانید از بین اساتید برجسته آلمانی در این رشته به اسامی چند نفر اشاره‌ کنید و حتی پیشینه‌ای از اساتید معروف خود در دانشگاهی که قرار است در آن تحصیل کنید ارائه دهید.

تحصیل در این رشته چه منافعی برای شما دارد؟

  • با توجه به رتبه علمی این دانشگاه و همچنین دورنمای شغلی فارغ‌التحصیلان آلمانی مطمئن هستم تحصیل در این رشته می‌تواند فرصت‌های بسیاری در آینده برای من ایجاد کند. فرصت‌هایی که در موفقیت من نقش بسیار زیادی خواهند داشت.

آیا این رشته به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و یا آلمانی؟

  • رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

معدل شما در دوره لیسانس، دیپلم و نمره امتحان آیلتس شما چند بوده است؟

  • حتماً مدارک تحصیلی‌تان را از پیش به همراه نامه پذیرش دانشگاه در اختیار افسر ویزا قرار گرفته است. پس سعی کنید معدل دقیق خود در مقاطع گذشته تحصیلی را بیان کنید. هرگونه تناقض می‌تواند مشکل‌ساز شود.

دقیقاً چطور دانشگاه این دانشگاه را برای تحصیل پیدا کردید؟

  • در همان زمان تحقیق برای یافتن دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل و از طریق وب‌سایت DAAD

دانشگاه محل تحصیلتان در آلمان در کدام شهر قرار دارد و چه اطلاعاتی در مورد آن دارید؟

  • شهری که دانشگاهتان در آن واقع‌شده را نام ببرید و سعی کنید اندکی در خصوص وسعت، تعداد جمعیت، موقعیت جغرافیایی، آب‌وهوا و ترکیب جمعیتی و ساختار فرهنگی آن صحبت کنید. به افسر ویزا نشان دهید اطلاعات کامل و جامعی در خصوص شهر محل تحصیل خود دارید و به‌خوبی در مورد آن تحقیق کرده‌اید.

سؤالات تخمین زننده نیت اصلی شما از تحصیل در آلمان

این بخش از سؤالات روز مصاحبه سفارت آلمان می‌تواند کمی فریبنده باشند، هدف اصلی پشت این گروه از سؤالات واکاوی انگیزه و نیت اصلی شما از تحصیل است. اینکه واقعاً در پی تحصیل هستید یا تحصیل را میانبر یا حتی ابزاری برای مهاجرت به آلمان می‌دانید.

سفارت آلمان به‌خوبی می‌داند بسیاری از دانشجویان خارجی به‌محض ورود به آلمان به‌کلی تحصیل را رها می‌کنند تا بتوانند کار کنند. بنابراین افسر ویزا با سطح سؤالاتی انحرافی سعی می‌کند دانشجویان فیک را از متقاضیانی که واقعاً باهدف تحصیل به آلمان می‌روند شناسایی کنند. نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن اشاره‌کنیم اشراف سفارت آلمان بر این نکته است که بیشتر فارغ‌التحصیلان خارجی مایل هستند در آلمان بمانند. اما دولت آلمان این اجازه را تنها به عده‌ای خاص و نخبه خواهد داد.

درواقع سیاست اداره مهاجرت آلمان این است که متقاضیان تحصیل در این کشور پس از پایان دوران تحصیل به کشور خود بازگردند و آنچه آموخته‌اند را در میهن خود به کار بندند. بنابراین در پاسخ به این گروه از سؤالات روز مصاحبه سفارت آلمان به‌شدت دقت کنید. آیا این رشته در کشور خودتان هم تدریس می‌شود؟ اگر بله چرا در آنجا به تحصیل ادامه نمی‌دهید؟

  • در پاسخ به این پرسش صادق باشید. شما اصلاً نمی‌دانید افسر ویزا چه اطلاعاتی در مورد شما و رشته تحصیلی‌تان دارد. پس اگر برای مثال برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان درخواست داده‌اید و این رشته در کشورتان تدریس می‌شود با صداقت بگویید بله. ولی در ادامه اضافه کنید زیرساخت‌های آموزشی و سطح علمی دانشگاه‌های آلمان قابل‌ مقایسه با کشور من نیست و مطمئن هستم با تحصیل این رشته در آلمان می‌توانم موفق‌تر باشم. از سو دیگر با تحصیل در آلمان فرصت یادگیری فرهنگ و زبانی جدید را خواهم داشت.

پس از پایان تحصیل در آلمان چه برنامه‌ای دارید؟

  • برنامه اصلی من بازگشت به کشورم و انتقال دانشی است که توانسته‌ام در آلمان کسب کنم. می‌توانم با ایجاد ارتباط علمی بین دانشگاه‌های ایران و آلمان در ارتقاء سطح علمی کشورم مفید باشم. تلاش خواهم کرد به عضویت هیئت‌علمی یکی از دانشگاه‌های برتر ایران برسم و تدریس در دانشگاه را آغاز کنم. اگر برای رشته فنی درخواست داده‌اید می‌توانید بگویید قصد دارم با سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و تأسیس شرکت خود فعالیت کنم.

ترجیح می‌دهید پس از پایان تحصیل در آلمان در این کشور بمانید یا به ایران بازگردید؟

  • حتماً بگویید هدف اصلی بازگشت به کشورم و انتقال دانش به مراکز علمی و بخش دولتی و یا خصوص ایران خواهد بود.

آیا پیش‌ از این برای اخذ ویزای شینگن از سفارت آلمان و یا دیگر سفارت‌ها اقدام کرده‌اید؟

  • در پاسخ به این سؤال روز مصاحبه سفارت آلمان بسیار دقت کنید. اطلاعات شما در سیستم یکپارچه حوزه شینگن ذخیره می‌شود و آن‌ها به‌خوبی می‌دانند قبلاً برای ویزا اقدام کرده‌اید یا خیر یا سابقه ریجکت ویزای شینگن دارید. مطمئن باشید ریجکتی قبلی شما تأثیری در صدور ویزای تحصیلی شما نخواهد داشت.

آیا از اقوامتان کسی در آلمان زندگی می‌کند؟

  • اگر از اقوام نزدیکتان کسی را در آلمان دارید و با وی در ارتباط هستید به نام و محل زندگی وی اشاره‌کنید و اگر از اقوام دورتان کسی در آلمان زندگی می‌کند که ارتباط چندان با او ندارید نیازی به اشاره آن نیست.

برنامه شما برای تعطیلات بین‌ترم چیست؟

  • می‌توانید بگویید قصد دارم از جاذبه‌های گردشگری آلمان بازدید کنم و اگر می‌خواهید در این تعطیلات کار دانشجویی را امتحان کنید توصیه ما این است که نیازی نیست پاسخ دقیقی به این سؤال روز مصاحبه سفارت آلمان ارائه دهید.

آیا برای کار در آلمان برنامه‌ای دارید؟

  • خیر. هدف اصلی من پایان دادن تحصیلاتم در آلمان در رشته موردعلاقه‌ام خواهد بود. تمام تلاشم را خواهم کرد تا در کمترین زمان ممکن تحصیلاتم را به پایان رسانم.

فکر می‌کنید پس از پایان تحصیل چقدر درآمد خواهید داشت؟

  • اطلاعات دقیقی در این رابطه ندارم. در حال حاضر تمام تمرکزم بر روی تحصیل موفق و پایان آن در زمان تعیین‌شده است.

مطلب مرتبط: راهنمای کار دانشجویی در آلمان

آیا از قوانین کار دانشجویی در حین کار در آلمان اطلاع دارید؟

  • خیر. اطلاعی ندارم.

سؤالات مربوط به تمکن مالی

اگرچه تحصیل در اکثر دانشگاه‌های آلمان رایگان است اما به‌هرحال دانشجویان بین‌المللی برای زندگی در این کشور باید از شرایط مناسب مالی برخوردار باشند. بسیاری از دانشجویان به دلیل عدم تمکن مالی مناسب یا مجبور می‌شوند به‌کلی تحصیل را رها کنند و به کار مشغول شوند و یا در پاره‌ای از مواقع به سمت فعالیت‌های مجرمانه و یا غیرقانونی سوق داده می‌شوند. سفارت آلمان نسبت به این موضوع بسیار حساس است و برای جلوگیری از وقوع چنین شرایطی، وضعیت مالی متقاضی تحصیل در آلمان را به‌دقت بررسی می‌کند. بنابراین تلاش کنید در پاسخ به این دسته از سؤالات روز مصاحبه سفارت آلمان به بهترین شکل ممکن پاسخ دهید. چطور قرار است هزینه‌های تحصیل در آلمان را تأمین کنید؟

  • مبلغ ۸٫۶۴۰ یورو برای تأمین هزینه‌های سال اول تحصیل در آلمان در حساب بانکی خود دارم و پدر/مادر/ همسر/ دوست … من قرار است سالانه ۸٫۶۴۰ یورو برای ادامه تحصیل در آلمان در اختیارم قرار دهد.

چه کسی قرار است حامی مالی شما در طول تحصیل باشد؟

  • بدون مشکل می‌توانید به نام هرکسی که واقعاً قرار است هزینه‌های تحصیل شما در آلمان را پوشش دهد، اشاره‌کنید.

شغل حامی مالی شما چیست؟

  • اگر حامی مالی شما شغل مناسبی دارد حتماً به آن اشاره‌ کنید و درآمد ماهیانه و سالانه وی را دقیقاً مشخص کنید. در پاسخ به این سؤال روز مصاحبه سفارت آلمان باید بکوشید با ارائه اطلاعات دقیق حامی مالی خود را از نظر تمکن مالی واجد شرایط برای تأمین هزینه‌های تحصیل شما در آلمان توصیف کنید.

پشتیبان مالی شما در کجا زندگی می‌کند؟

  • محل زندگی وی را بیان کنید و در صورت نیاز آدرس و اطلاعات تماس وی را در اختیار افسر ویزا قرار دهید.

شغل پدرتان چیست؟

  • اگر پدرتان حامی مالی شما نیست، پس اهمیتی ندارد شغل وی چه باشد، از بازنشسته تا کشاورز هر شغلی دارد بیان کنید.

آیا برادر و خواهری دارید و اگر بله به چه‌کاری مشغول‌اند؟

  • تعداد برادر و خواهر خود را اعلام کنید و اگر مشغول به کاری هستند، شغل آن‌ها را ذکر کنید.

چرا پدر و مادرتان حامی مالیتان نیستند؟

  • برای مثال می‌توانید بگویید پدرم حامی مالی اصلی عموی من برای ادامه تحصیل در اروپا بود. پس از پایان تحصیل و بازگشت وی به کشور توانست ازنظر مالی شرایط بسیار خوبی داشته باشد. او خود را متعهد به جبران لطفی می‌دانست که پدرم در حق وی داشته و به همین دلیل حمایت مالی من برای تحصیل در آلمان را پذیرفت.

آیا حامی مالی شما وابسته مالی دیگری دارد؟

  • بله. او متأهل است اما درآمد سالانه او به اندازه‌ای است که مشکلی برای تأمین هزینه‌های تحصیل من در آلمان ندارد.

هزینه زندگی شما در شهر محل اقامتتان چقدر است؟

  • برای مثال بگویید هزینه زندگی دانشجویی در شهر دویسبورگ سالانه ۸٫۵۰۰ یورو است.

حتما بخوانید: بررسی شرایط و هزینه‌های زندگی در آلمان

برنامه شما پس از پایان مبلغ بلوکه‌شده ۸٫۶۴۰ یورو چیست؟

  • حامی مالی من متعهد شده است به‌محض اینکه مانده‌ حساب بلوکه‌ شده من به ۲۰۰۰ یورو رسید، ۸٫۶۴۰ یوروی دیگر به حسابم واریز کند و از این نظر مشکلی برای تأمین هزینه‌های زندگی ندارم.

سخن نهایی

کارشناسان دپارتمان پذیرش و ویزای تحصیلی هلدینگ نیلگام با سال‌ها تجربه در اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه‌های اروپا و کانادا آماده ارائه مشاوره و خدمات VIP به متقاضیان ادامه تحصیل در آلمان هستند. مشاوره رایگان تحصیل در آلمان۰۲۱-۷۵۲۳۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *