مهاجرت, مهاجرت کاری, ویزا

جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر ساسکاچوان + جزییات کامل

برنامه نامزد استانی یا همان PNP به استان‌ها و قلمروهای کانادا این امکان را می‌دهد تا آن دسته از متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری از طریق اکسپرس اینتری به کانادا را داشته و خواهان زندگی در استان مشخصی از این کشور هستند را به اصطلاح nominate یا کاندیدا کند. هر یک از استان‌ها و قلمروهای کانادا (به جز نوناووت و کبک) دارای برنامه نامزد استانی مختص به خود بوده و هر یک از این برنامه‌های PNP دارای حداقل یک طرح مهاجرتی هماهنگ با سیستم فدرالی انتخاب متقاضیان مهاجرت اکسپرس اینتری یا همان اسکیل ورکر هستند.

عموما به نامزدهای استانی منتخب این دسته از برنامه‌های هماهنگ با طرح اکسپرس اینتری نامزدهای برتر enhanced nominations گفته می‌شود و براساس سیستم جامع امتیازبندی CRS به این کاندیدای طرح اکسپرس اینتری ۶۰۰ امتیاز به عنوان جایزه تعلق می‌گیرد. در این میان استان ساسکاچوان طرح نامزد استانی خود با نام SINP را در دسترس متقاضیان واجد شرایط خارجی قرار داده تا از طریق برنامه‌های متنوع اسکیل ورکر، اکسپرس‌اینتری و مشاغل پرتقاضا OID برای مهاجرت کاری به کشور کانادا اقدام کنند.

کاندیدای پایه و برتر طرح نامزد استانی کانادا

بنا بر اطلاعات وب‌سایت Canadavisa، از تاریخ ژانویه ۲۰۱۵ و با رونمایی از سیستم انتخابی اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا، ۲ نوع مدرک نامزدی استانی به نام‌های پایه Base و برتر Enhanced تعیین شده است. در این میان قوانین استان‌های کانادایی و سیاست اتخاذشده برای موضوع مهاجرت به کانادا، تغییرات اساسی را به خود دیده و مهم‌ترین تغییر و بهبود اعمال شده این است که چگونه بخشی از برنامه‌های نامزد استانی PNP اکنون با سیستم اکسپرس اینتری فدرال مطابقت یافته‌اند.

اغلب استان‌ها و قلمروهای کانادا قادر هستند تا تعداد مشخصی از کاندیدا را از طریق سیستم Express Entry برای نیاز بازار کار بومی و استانی خود نامزد کنند. به این تعداد از نامزدهای استانی PNP نامزدهای پیشرفته و برتر گفته می‌شود. از این رو به آن دسته از متقاضیان طرح اکسپرس اینتری که از یک استان کانادایی موقعیت نامزدی کسب کرده باشند، تحت سیستم جامع رتبه‌بندی CRS از مجموع ۱۲۰۰ امتیاز، ۶۰۰ امتیاز به عنوان جایزه اعطا خواهد شد. اضافه شدن این امتیازها به امتیازهای قابل جابه‌جایی مهارت کاندیدا در نهایت منجر به صدور دعوت‌نامه درخواست اقامت دائم یا همان ITA در قرعه‌کشی بعدی سیستم اکسپرس اینتری Express Entry pool می‌شود.

براساس استان و قلمرو، کاندیدای دارای صلاحیت برای ورود به سیستم اکسپرس انتری ممکن است نخست وارد این سیستم شود و سپس توسط یک استان یا قلمرو نامزد شود و یا این که قبل از تکمیل آنلاین پروفایل اکسپرس اینتری و ورود به این سیستم، توسط استان و یا قلمرو نامزد شود.

در اغلب موارد، کاندیدا و متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا ملزم به این هستند که قبل از درخواست برای گواهی نامزدی استانی در سیستم اکسپرس اینتری یا به اصطلاح pool قرار بگیرند.

نامزد استانی پایه Base Provincial Nomination

هم‌چنین استان‌ها و قلمروهای کانادا می‌توانند با استفاده از طرح‌های PNP خارج از سیستم اکسپرس اینتری، نامزدهای پایه یا همان Base را انتخاب کنند. به طور معمول به یک متقاضی که موفق به دریافت نامزدی پایه از یک استان کانادا شود، ۶۰۰ امتیاز جایزه سیستم CRS تعلق نخواهد گرفت. آن دسته از متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا را داشته، اما برای ورود به سیستم اکسپرس اینتری از صلاحیت کافی برخوردار نیستند، ممکن است بتوانند برای طرح پایه نامزد استانی PNP اقدام کرده و واجد شرایط شناخته شوند. کاندیدایی که برای نامزدی پایه و درخواست خود از خارج از سیستم اکسپرس اینتری اقدام کرده‌اند، برای دریافت اقامت دائم کانادا ملزم به گذراندن یک پروسه دو مرحله‌ای هستند.

بر همین اساس، کاندیدا باید نخست از معیارهای لازم برای طرح PNP برخوردار بوده، برای شرکت در آن درخواست دهند و در نهایت گواهی نامزدی را دریافت نمایند. سپس با در دست داشتن این گواهی، هر یک از کاندیداها می‌توانند پس از گذراندن مراحل چکاپ پزشکی و سوابق امنیتی، برای موقعیت اقامت دائم کانادا از دولت فدرال این کشور درخواست دهند.

دعوت‌نامه درخواست اقامت دائم کانادا یا همان ITA چیست؟

عموما دعوت‌نامه ITA به آن دسته از کاندیداهایی که در سیستم اکسپرس اینتری درخواست مهاجرت کاری به کانادا توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی IRCC انتخاب شده‌اند، اعطا می‌شود و معمولا زمانی که سازمان IRCC از متقاضیان سیستم اکسپرس انتری قرعه‌کشی انجام می‌دهد، دعوت‌نامه‌های درخواست یا همان ITA بر مبنای اولویت برای افراد واجد شرایط صادر می‌گردد. دعوتنامه درخواست ITA نباید با شرایط صلاحیت اولیه برای ورود به سیستم اکسپرس اینتری و یا پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی و یا حتی گواهی نامزدی استانی اشتباه گرفته شود.

دعوتنامه درخواست (Invitation To Apply) یک نامه خودکار است که از طریق پروفایل اکسپرس اینتری برای کاندیداهای واجد شرایط صادر می‌شود.

سیستم جامع رتبه‌بندی CRS اکسپرس اینتری

پیش از پرداختن به موضوع جدول امتیازبندی استانی اسکیل ورکر ساسکاچوان، جهت آشنایی بیشتر با سیستم اکسپرس اینتری فدرال، لازم است به صورت مختصر سیستم جامع رتبه‌بندی CRS را معرفی کنیم. به طور کلی سیستم رتبه‌بندی CRS به واسطه طرح اکسپرس اینتری کانادا و بنا بر معیارهای زیر به کاندیداهای واجد شرایط مهاجرت به کانادا امتیاز و رتبه می‌دهد:

  • فاکتورهای نیروی انسانی
  • فاکتورهای مهارتی قابل انتقال
  • فاکتورها و معیارهای اضافی که مرتبط با نامزدی استانی است و یک پیشنهاد کاری و موقعیت شغلی معتبر، تجربه تحصیل در کانادا، داشتن عضوی از خانواده در کانادا و توانایی زبان فرانسوی را شامل می‌شود

به طور کلی در مجموع ۱۲۰۰ امتیاز تحت سیستم جامع رتبه‌بندی CRS در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد. برای کاندیدای مجرد و بدون همراهی همسر:

  • حداکثر ۵۰۰ امتیاز در دسترس برای فاکتورهای نیروی انسانی
  • حداکثر ۱۰۰ امتیاز در دسترس برای فاکتورهای مهارتی قابل انتقال
  • ۶۰۰ امتیاز برای فاکتورهای اضافی (نامزدی استانی، پیشنهاد شغلی هماهنگ‌شده، تجربه تحصیل در کانادا، حضور عضوی از خانواده در کانادا و توانایی مهارت زبان فرانسوی)

برای کاندیدایی با همراهی همسر:

  • حداکثر ۴۶۰ امتیاز برای فاکتورهای نیروی انسانی متقاضی اصلی
  • حداکثر ۴۰ امتیاز برای فاکتورهای نیروی انسانی همسر
  • حداکثر ۱۰۰ امتیاز برای فاکتورهای مهارتی قابل انتقال
  • ۶۰۰ امتیاز برای فاکتورهای اضافی (نامزدی استانی، پیشنهاد شغلی هماهنگ‌شده، تجربه تحصیل در کانادا، حضور عضوی از خانواده در کانادا و توانایی مهارت زبان فرانسوی)

از تاریخ ۶ جون ۲۰۱۷ تغییراتی در سیستم جامع رتبه‌بندی CRS ایجاد شد که شامل اهدای امتیازهای اضافه به عنوان جایزه به کاندیداهای دارای مهارت زبان فرانسوی و کاندیداهایی با عضوی از خانواده در کانادا می‌شود. توانایی مهارت زبان فرانسوی

  • ۱۵ امتیاز اضافه برای کاندیداهایی با توان مکالمه به زبان فرانسوی (معادل با معیار زبان ۷ CLB) یا بالاتر به همراه مدرک زبان انگلیسی با نمره CLB 4
  • ۳۰ امتیاز اضافه برای کاندیداهایی با امکان اثبات توان و مهارت کافی مکالمه به زبان فرانسوی و اثبات سطح زبان انگلیسی CLB 5 یا بالاتر

عضوی از خانواده در کانادا

  • ۱۵ امتیاز اضافه برای کاندیداهایی که برادر یا خواهری در کانادا دارند که حق شهروندی یا اقامت دائم کانادا دارند و حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. این امتیاز ممکن است در صورتی که همسر کاندیدای این طرح دارای برادر یا خواهر در کانادا باشد نیز به وی تعلق بگیرد. لازم به ذکر است که باید کاندیدا و یا همسر وی دارای مادر یا پدر مشترک با فامیل خود در کانادا باشند. این رابطه می‌تواند از طریق خون، فرزندخواندگی و ازدواج شکل بگیرد.

جدول امتیازبندی اسکیل ورکر ساسکاچوان

بنابر اطلاعات ارائه شده توسط وب‌سایت رسمی استان ساسکاچوان، شما به عنوان کاندیدای نامزد استانی ساسکاچوان نیازمند حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز برای شرکت در طرح زیرگروه اسکیل ورکر بین‌المللی SINP هستید. همانطور که پیش‌تر به طور مفصل در مطلب اسکیل ورکر ساسکاچوان جزئیات این برنامه استانی را توضیح دادیم، امتیازبندی این طرح بر مبنای فاکتورهای مختلفی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

فاکتور موفقیت بازار کار – آموزش و پرورش

مدرک ارشد و دکتری، معادل مدارک کانادایی۲۳
مدرک کارشناسی یا یک مدرک تحصیلی ۳ تا ۴ ساله از کالج یا دانشگاه۲۰
گواهی و مدرک حوزه تجارت معادل در ساسکاچوان۲۰
 یک دوره آموزشی کاردانی و دیپلم معادل مدارک کانادایی که نیازمند حداقل یک دوره ۲ ساله و کمتر از ۳ سال از یک دانشگاه، مدارس فنی و تجاری معتبر است۱۵
یک گواهی یا مدرک مبنی بر گذراندن حداقل ۲ ترم و کمتر از ۲ سال در دانشگاه، کالج مدارس فنی و تجاری۱۲

فاکتور تجربه کار ماهرانه

  • تجربه کاری که ادعا کرده‌اید باید با عنوان شغلی انتخاب شده در پرونده و درخواست شما مرتبط باشد.
  • یکسال تجربه کاری در این برنامه مهاجرتی به معنای ۱۲ ماه تجربه کاری تمام‌وقت است.

در صورتی که تجربه کاری متقاضی طی ۵ سال قبل از تاریخ ارسال درخواست باشد:

تجربه کاریامتیاز
۵ سال
10
۴ سال8
۳ سال6
۲ سال4
۱ سال2

 در صورتی که تجربه کاری کاندیدا بین ۶ تا ۱۰ سال قبل از تاریخ ارسال درخواست متقاضی باشد:

تجربه کاریامتیاز
۵ سال5
۴ سال4
۳ سال3
۲ سال2
کمتر از یکسال0

فاکتور توانایی و مهارت زبان

شما می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی IRCC نمرات مدارک زبان IELTS ، CELPIP و یا TEF خود را به معیار زبان کانادایی یا همان CLB 4 تا CLB 10 تبدیل کنید.

نمره زبان
امتیاز
نمره CLB 8 یا بالاتر20
نمره CLB 718
نمره CLB 616
نمره CLB 514
نمره CLB 412
فردی با توانایی مکالمه به زبان انگلیسی و یا فرانسوی بدون مدرک معتبر زبان0

فاکتور سن متقاضی

سن متقاضیامتیاز
زیر ۱۸ سال0
۱۸ تا ۲۱ سال8
۲۲ تا ۳۴ سال12
۳۵ تا ۴۵ سال10
۴۶ تا ۵۰ سال8
بالای ۵۰ سال0

حداکثر امتیاز برای فاکتورهای اشاره‌شده در بالا ۷۰ امتیاز است.

فاکتور ارتباط با بازار کار ساسکاچوان و تطبیق‌پذیری

بنابر قوانین دولتی و استانی کانادا، در صورت برخورداری از ارتباط اجتماعی قوی در بازار کار ساسکاچوان، امتیازهایی برای شما در نظر گرفته شده است. داشتن این فاکتور نشان‌دهنده این موضوع است که متقاضی توانایی استقرار و ایجاد اوضاع اقتصادی موفق در استان ساسکاچوان به عنوان یک مقیم دائم را خواهد داشت.

امتیاز زیر تنها برای زیردسته پیشنهاد شغلی در کانادا است:

پیشنهاد شغلی حرفه‌ای از کارفرمایی در استان ساسکاچوان۳۰

امتیازهای زیر تنها برای زیردسته مشاغل پرتقاضا OID و اکسپرس اینتری ساسکاچوان است:

اقوام و فامیل نزدیک در ساسکاچوان( اگر شما و یا همسرتان دارای اقوام و فامیل نظیر والدین، پدربزرگ، مادربزرگ،خواهر ، برادر، خاله،عمه،عمو،دایی و فرزندان آنها، خواهرزاده و برادرزاده در ساسکاچوان باشید که دارای شهروندی و اقامت دائم کانادا و ساکن استان ساسکاچوان هستند، امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت. اعضای خانواده در ساسکاچوان باید واجدشرایط عنوان Required Documents برای زیرگروه ISW باشند.۲۰
تجربه کاری قبلی در ساسکاچوان( حداقل ۱۲ ماه کار در ۵ سال گذشته با استفاده از مجوز کار معتبر)5
تجربه دانشجویی قبلی در ساسکچوان( حداقل یکسال تحصیلی کامل در یک موسسه آموزشی معتبر مقطع post-secondary در استان ساسکاچوان با استفاده از یک مجوز تحصیل معتبر)5

حداکثر امتیازهای کسب شده برای فاکتورهای مذکور ۳۰ امتیاز است و در مجموع حداکثر امتیازهای فاکتورهای جدول ارزیابی و امتیازبندی اسکیل ورکر ساسکاچوان ۱۰۰ امتیاز خواهد بود. با توجه به اطلاعات اشاره شده در رابطه با اسکیل ورکر کانادا و طرح نامزدی استان ساسکاچوان، شما می‌توانید در صورت برخورداری از صلاحیت و شرایط لازم و رسیدن به حدنصاب امتیازهای موردنیاز، برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام کنید.

مشاوره دریافت ویزای کاری کانادا۰۲۱-۷۵۲۳۷

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *