مهاجرت, ویزا

اسپانسرشیپ ویزای استرالیا | ویزای 489

برای متقاضیانی که به دلیل عدم دریافت امتیاز کافی نمی‌توانند از طریق ویزای ساب‌کلاس ۱۸۹ و ۱۹۰ استرالیا، اقامت این کشور را دریافت کنند، بهترین گزینه برای دریافت اقامت استرالیا از طریق ویزای ۴۸۹ است. در یکی از انواع این ویزا که به آن ویزای اسپانسرشیپ ایالتی گفته می‌شود، دولت استرالیا یک ویزای موقت به مدت ۴ سال به فرد درخواست کننده می دهد.

برای تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم، متقاضی متعهد می‌شود که به مدت حداقل دو سال در یکی از استان‌های تعیین شده اقامت کند و ۱۲ ماه از این دو سال را به صورت تمام وقت و در آن ایالت کار کند. بر اساس جداول امتیازبندی مهاجرت استرالیا اگر فردی بتواند حداقل امتیاز ۶۰ را کسب نماید، شرایط اخذ ویزای ساب کلاس ۴۸۹ را پیدا خواهد کرد.

۱۰ امتیاز از کل ۶۰ امتیاز مورد نیاز فرد متقاضی می‌تواند از طریق همان ایالتی که اسپانسر وی شده، تامین و در این صورت امتیاز ۵۰ را به ۶۰ ارتقاء داده و وی را واجد شرایط دریافت ویزا نماید. نوع دیگر اسپانسرشیپ برای ویزای ساب کلاس ۴۸۹، اسپانسرشیپ خانوادگی است. در صورتی که فرد درخواست کننده ویزا، خویشاوندی در یکی از مناطق کم جمعیت استرالیا داشته باشد و یا در فهرست نیروی کار مناطق کم جمعیت شرایط لازم را داشته باشد ۱۰ امتیاز دریافت می‌کند که در این صورت نیز با دارا بودن تنها ۵۰ امتیاز و دریافت ۱۰ امتیاز اضافه، حائز شرایط لازم خواهد شد. شایان ذکر است که اگر یکی از بستگان شما اسپانسرتان باشد در این صورت نیازی به یافتن اسپانسر دیگری نخواهید داشت.

ویزای اسپانسرشیپ استرالیا

دفتر ویزای اسپانسرشیپ خانواده، ارتباط چندانی با دولت استرالیا ندارد و یک کمپانی مستقل بریتانیایی تلقی می شود. ویزای موقت استرالیا برای افراد متخصص یا ویزای ساب کلاس ۴۸۹ یک ویزای اسپانسرشیپ از طریق خانواده در استرالیا است که برای افراد متخصص علاقمند به زندگی و کار در بخش های محلی و مناطق کم‌جمعیت استرالیا ترتیب داده شده. ضرورت دارد که در فهرست Points Test حداقل امتیاز ۶۰ را دارا باشید تا برای دریافت این نوع از ویزا کاندید مناسبی به شمار آیید. افراد ذیل می توانند برای دریافت ویزای موقت، اسپانسر شما باشند:

  • فرزند
  • والدین
  • برادر یا خواهر
  • خاله، دایی، عمو یا عمه
  • برادر یا خواهر زاده
  • پدربزرگ و مادربزرگ
  • دخترخاله یا پسرخاله، عمو، دایی و عمه

بستگان قانونی برای اسپانسرشیپی شما (به غیر از پدربزرگ، مادربزرگ و دختر یا پسرخاله، عمو، دایی و عمه) در هر کجایی از استرالیا که زندگی کنند می‌توانند برای ویزای اسپانسرشیپ خانوادگی و برای اقامت دائم‌تان اقدام نمایند. برای آن‌که بدانید مشمول دریافت ویزای skilled با و یا بدون اسپانسرشیپ خانوادگی هستید یا خیر این فرم ارزیابی ویزا را پر نمایید.

اپلای ویزای اسپانسرشیپ استرالیا ۴۸۹

ابتدا لازم است که وارد اپلیکیشن معتبر این نوع از ویزا شوید و در سامانه Expression of Interest یا EOI اداره مهاجرت و از طریق SkilledSelect ثبت نام کنید. این کار را می‌توانید از داخل یا از خارج از استرالیا انجام دهید. اگر بتوانید یک اسپانسرشیپ مطمئن از یکی از اعضای خانواده خود دریافت کنید مراحل اولیه و ابتدایی این نوع ویزا را به انجام رسانیده‌اید. سپس دعوتنامه ای را برای انجام مراحل اپلای از اسپانسر خود دریافت خواهید کرد. در صورت اقدام ایالتی این دعوتنامه را از طریق همان ایالت که اسپانسر شما شده دریافت خواهید کرد. برای اپلای کردن این نوع از ویزا باید:

  • سن شما در زمان دعوت شدن‌تان باید کمتر از ۴۵ سال باشد
  • صلاحیت لازم برای شغل مرتبط با مهارت‌های خود داشته باشید که این مهارت ها در راستای فهرست مهارت های متوسط و طولانی مدت استراتژیک Medium and long-term Strategic Skills یا MLTSSL باشد. چنانچه شغل مورد نظرتان را یافتید می‌توانید مدارک خود را به آن ایالت ارسال نمایید و از آن ایالت اسپانسرشیپ دریافت کنید. هم‌چنین می‌توانید اسپانسرشیپ یکی از اقوام خود و ساکن در یکی از مناطق کم جمعیت را نیز بدست آورید.
  • مهارت های شما در راستا و مرتبط با ارزیابی‌های مقامات مربوط باشد
  • به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید
  • در Points Test حداقل امتیاز ۶۰ را کسب کرده باشید
  • کلیه شرایط خواسته شده در بخش سلامت را دارا باشید

برای دستیبابی به ارزیابی آنلاین ویزای مخصوص افراد متخصص اینجا را کلیک کنید. هم‌چنین برای اپلای کردن برای ویزای اسپانسرشیپ از طریق یکی از اعضای خانواده لازم است که فرد اسپانسر شونده اقامت دائم استرالیا در یکی از مناطق مشخص شده در داخل استرالیا را داشته باشد. این ویزای موقت تا ۴ سال اعتبار دارد. انتظار می‌رود که در طول دو سال نخست از زندگی جدیدتان در استرالیا در مناطق مشخص شده زندگی کنید. اگر مراحل اپلای را با موفقیت پشت سر گذاشتید باید تعهدات ذیل را بر عهده بگیرید:

  • به مدت حداقل دو سال در منطقه یا ایالت تعیین شده زندگی کنید
  • در صورت هر گونه تغییر در آدرس‌تان مقامات مسئول را در جریان قرار دهید
  • در نظرسنجی ها تا جایی که لازم باشد شرکت کنید

درخواست اسپانسرشیپ ایالتی استرالیا برای ویزای ۴۸۹

همانطور که در انواع ویزای ساب کلاس ۴۸۹ نیز اشاره شد برای دریافت این نوع ویزا باید از یکی از مناطق کم جمعیت اسپانسرشیپی ایالتی-استانی دریافت نمایید و این درصورتی است که گزینه اسپانسرشیپ فامیلی را نداشته باشید. ایالت‌های مورد نظر عبارت از کویینزلند Queensland، ویکتوریا Victoria، نیو ساوت ولز New South Wales،  استرالیاتی شمالیNorthern territory، تاسمانی  Tasmania، استرالیای غربیWestern Australia و استرالیای جنوبی South Australia هستند.

به عنوان مثال برای اخذ اسپانسرشیپ ایالت کویینزلند و برای ویزای ساب کلاس ۴۸۹ در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانید در خواست خود را به صورت آنلاین و به همراه مدارک لازم ارائه دهید. همچنین متقاضی پیش از پر کردن فرم باید وضعیت علاقمندی Expression of Interest خود را در ایالت منتخب نیز مشخص نماید. در صورت توفیق در اخذ این نوع از ویزا، فرد درخواست دهنده باید اطلاعات کامل را به استان مورد نظر انتقال دهد. هزینه درخواست اسپانسرشیپ از استان کویینزلند ۲۰۰ دلار است. برای ایالت ویکتوریا Victoria نیز در صورتیکه فرد متقاضی کلیه شرایط لازم برای دریافت اسپانسرشیپ این ایالت را دارا باشد می‌تواند برای این ایالت اقدام کند که درخواست حمایت از آن هزینه‌ای را به همراه ندارد. شایان ذکر است که در این مرحله فرد درخواست دهنده باید از ابتدا تمام اطلاعات اعضای خانواده خود را در زمان ثبت درخواست ارائه دهد.

در صورتیکه فرد موفق به دریافت اسپانسرشیپ ایالت ویکتوریا شود باید به مدت حداقل دو سال به همراه همراهان خود در منطقه کم جمعیتی از این ایالت زندگی کند. ایالت نیو ساوت ولز New South Wales نیز برای متقاضیان اخذ ویزای اسپانسرشیپ ساب کلاس ۴۸۹ امکان مهاجرت به مناطق کم جمعیت در این استان را فراهم می آورد. این نوع از ویزا ۴ ساله است و می‌تواند به ویزای دائم هم تبدیل گردد. برای تبدیل ویزای موقت ۴ ساله به اقامت دائم استرالیا لازم است متقاضی حداقل به مدت ۲ سال در منطقه‌ای کم جمعیت در این استان زندگی و حداقل ۱۲ ماه از این دو سال را در آن ناحیه کم جمعیت کار کند. هفت منطقه در سطح این استان و برای دریافت ویزای ساب کلاس ۴۸۹ مشخص شده‌اند که از قرار ذیل هستند:

  • Murray
  • Orana
  • Riverina
  • Far South Coast
  • Mid North Coast
  • Northern Island
  • Southern Island

هزینه درخواست اسپانسرشیپی از ایالت نیو ساوت ولز برای کسانیکه در خارج از استرالیا زندگی می‌کنند معادل ۷۷۰ دلار است. متقاضیانی که برای مهاجرت از طریق کار به استرالیا اقدام می‌کنند می‌توانند از طریق هم ویزای ساب کلاس ۱۹۰ و هم ویزای اسپانسرشیپ ساب کلاس ۴۸۹ منطقه شمالی استرالیا اقدام کنند. با دریافت ویزای ۱۹۰ از همان ابتدا به فرد متقاضی اقامت دائم داده می‌شود اما ویزای ساب کلاس ۴۸۹ ویزای موقت و ۴ ساله مناطق کم جمعیت است و قابلیت تبدیل به ویزای دائم پس از گذشت دو سال را دارد. درخواست اسپانسرشیپ از منطقه شمالی هزینه‌ای را برای متقاضی به همراه نخواهد داشت.

دریافت اسپانسرشیپ از ایالت تاسمانی Tasmania نیز یک ویزای موقت ۴ ساله را به همراه خواهد داشت و البته این حمایت نیازمند دارا بودن شرایط کافی برای دریافت آن را دارد. پس از دو سال زندگی متوالی در یکی از شهرهای کم جمعیت این استان و ۱۲ ماه کار در آن فرد می تواند درخواست اقامت دائم بدهد. درخواست اسپانسرشیپ ایالت تاسمانی نیز برای متقاضی هزینه‌ای را به همراه نخواهد داشت.

برای دریافت اسپانسرشیپ از ایالت استرالیای غربی و برای ویزای ساب کلاس ۴۸۹ که یک ویزای موقت ۴ ساله است، متقاضی بعد از دو سال زندگی در یکی از شهرهای کم جمعیت این استان می‌تواند برای ویزای دائم اقدام نماید. هزینه درخواست اسپانسرشیپ استرالیای غربی معادل ۲۰۰ دلار است.

تبدیل ویزای موقت به ویزای دائم استرالیا

دارندگان ویزای موقت مخصوص افراد متخصص باید در یکی از شهرهای کم جمعیت استرالیا زندگی کنند. این گروه از متقاضیان اقامت دائم لازم است به مدت حداقل دو سال در جاهای تعیین شده کم جمعیت زندگی کنند. در همان محل و به مدت حداقل ۱۲ ماه در استخدام یک کارفرما باشند یا اینکه برای خودشان کار کنند. برای اپلای ویزای دائم (ساب کلاس ۸۸۷) وارد این لینک شوید.

تغییرات قوانین مهاجرت استرالیا

از یازدهم مارچ سال ۲۰۱۹ میلادی برای ویزاهای ۱۸۹، ۱۹۰ و ۴۸۹، سی و شش شغل به فهرست MLTSSL افزوده شده، ۲۷ شغل از فهرست STSOL حذف و ۱۸ مورد نیز به ROL افزوده شده است. برای ویزای TSS دو شغل به MLTSSL اضافه و به ترتیب ۶ شغل از STSOL به LTSSL و ۱۶ شغل نیز از STSOL به ROL انتقال یافته است. پیشنهااد می‌شود فهرست کامل تغییرات وضعیت مشاغل تخصصی استرالیا را دنبال کنید. وضعیت Skilled visas points test در نوامبر سال ۲۰۱۹ اعمال خواهد شد که سبب می‌شود متقاضیانی که دانش زبان انگلیسی همراه آن‌ها خوب باشد، از امتیاز بیشتری برخوردار شوند.

تغییرات مهاجرتی

ویزای اسپانسرشیپ خانوادگی از ۱۷ ماه مارچ ۲۰۱۹ تغییراتی کرده است. این تغییر جدید در ویزای اسپانسرشیپ خانواده که به نظر می‌رسد در برگیرنده ویزای همراه partner visa باشد از ۱۷ آپریل تغییرات لازم در آن اعمال گردیده است. به دلیل تغییرات اخیر اعمال شده در وضعیت ویزای همراه توصیه می‌شود که قراری را رزرو و مقرر کرده تا دریابید تغییرات اخیر چه تاثیری در وضعیت پرونده شما خواهد گذاشت. قوانین اخیری که به تازگی معرفی شده اند می توانند بر وضعیت اپلیکیشن ویزای همراه فرد متقاضی در استرالیا تاثیر داشته باشد. تغیرات اخیر اعمال شده بر وضعیت ویزای همراه نه تنها متقضیان بلکه اسپانسر آنها را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

هزینه‌های اپلیکیشن ویزاها

قانون تصویب شده جدیدی با عنوان Migration Amendment (Visa Application Charges) در تاریخ ۲۱ ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ تصویب گردید تمام ویزا اپلیکیشن‌هایی که از تاریخ اول جولای سال ۲۰۱۸ به بعد باشند شامل تغییرات Visa Application Charges یا همان هزینه‌های اپلیکیشن ویزا می‌شوند. این تغییرات از قرار ذیل هستند: مجموعه نیلگام با سابقه درخشان می‌تواند راهنمای مطمئن و خوبی برای دریافت ویزای توریستی و تحصیلی استرالیا برای شما نیز باشد.

در صورتی‌که در طول ۳ سال اخیر دو ویزای معتبر در پاسپورت شما وجود داشته و مدارکی را که مشاورین ما به اطلاع شما خواهند رساند را آماده کنید به راحتی می‌توانید از طریق مجموعه نیلگام ویزای توریستی کشور استرالیا را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت نمایید. همچنین مشاوران ما آماده ارائه اطلاعات لازم برای ادامه تحصیل در استرالیا بوده و پاسخگوی تمامی سوالات احتمالی شما خواهند بود. مشاوره رایگان اخذ ویزای استرالیا۰۲۱-۷۵۲۳۷

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *