مهاجرت

روزهای تعطیل و مهم بریتانیا در سال ۲۰۱۹

در تمامی کشورها، برخی از روزهای سال برای مناسبت‌های خاص تعطیل هستند. اما در بریتانیا به طور معمول به روزهای تعطیل رسمی و عمومی بنک هالیدی (UK bank holidays) گفته می‌شود. در بریتانیای کبیر که خود از چند کشور دیگر نظیر اسکاتلند، ایرلند، ولز و انگلیس تشکیل شده، روزهای تعطیل یا همان بنک‌هالیدی در بخش‌های مختلف بریتانیا کمی با یکدیگر متفاوت است. جالب است بدانید که انتخاب نام بنک هالیدی به این علت بوده که در روزهای تعطیل رسمی و دولتی، عموما بانک‌ها در بریتانیا فعالیت نداشته و تعطیل هستند. بریتانیا هر ساله بین ۸ تا ۱۰ بنک هالیدی (bank holidays) دارد.

روزهای تعطیل در انگلیس و ولز

بریتانیا از چهار کشور مستقل انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند تشکیل شده که بنک هالیدی و یا همان روزهای تعطیل آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. روزهای تعطیل بنک هالیدی در انگلیس و ولز شامل موارد زیر می‌گردند:

  • روز اول سال نو میلادی: ۱ ژانویه
  • Good Friday: ماه مارچ یا آپریل (۱۹ آپریل ۲۰۱۹) جمعه قبل از روز شنبه، عید پاک
  • Easter Monday: روز بعد از یکشنبه، عید پاک (ماه مارچ یا آپریل) (۲۲ آپریل ۲۰۱۹)
  • Early May: اولین دوشنبه در ماه می، ماه می (۶ می ۲۰۱۹)
  • Spring Bank Holiday: آخرین دوشنبه در ماه می، (۲۷ می ۲۰۱۹)
  • Summer Bank Holiday: آخرین دوشنبه در آگوست (۲۶ آگوست ۲۰۱۹)
  • Christmas Day: 25 دسامبر
  • Boxing Day: 26 دسامبر

 روزهای تعطیل در اسکاتلند و ایرلند

در اسکاتلند اما، روزهای تعطیل بنک هالیدی تابستان یا همان summer bank holiday در روزهای اولیه ماه آگوست است. همچنین لازم به ذکر است که اسکاتلندی‌ها روز St. Andrew’s Day را در سی‌ام نوامبر جشن گرفته و روز دوم ژانویه را نیز جزء روزهای تعطیل بنک هالیدی حساب می‌کنند، اما در این بین، روز Easter Monday در اسکاتلند بنک هالیدی محسوب نمی‌شود! و در مجموع می‌توان گفت که تعداد ۹ روز تعطیل و یا همان بنک هالیدی در تقویم امسال اسکاتلند وجود دارد.

در ایرلند شمالی، روز St. Patrick’s Day در هفدهم مارچ یک روز بنک هالیدی محسوب می‌شود. همچنین روز Orangemen’s Day در ۱۲جولای که یادآور جنگ بوین (the Battle of Boyne) است نیز یکی دیگر از روزهای تعطیل رسمی ایرلند به شمار می‌رود. طبق آمار، در مجموع ۱۰ بنک هالیدی در بخش شمالی ایرلند وجود دارد که موجب شده تا این بخش دارای بیشترین روزهای تعطیل در بریتانیا باشد.

مطلب پیشنهادی: دلایل ریجکت ویزای انگلیس و نحوه اعتراض به آن

با در نظر گرفتن این موضوع که بانک‌ها در روزهای تعطیل بنک هالیدی بسته بوده و هیچ‌گونه سرویسی ارائه نمی‌دهند، کارفرما در این روزها ملزم به ارائه مرخصی با حقوق به کارمند و یا تعطیل نمودن کار خود نیست و از این رو در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌ها در این روزهای خاص در بریتانیا باز هستند، بنابراین می‌توان گفت که در واقع همه افراد در روزهای تعطیل بنک هالیدی بریتانیا تعطیل نیستند و برخی از آنها علیرغم تعطیلی اکثر مکان‌ها، مشغول به کار هستند.

زمانی که روزهای تعطیل بنک هالیدی به تعطیلات اول هفته یعنی شنبه و یکشنبه (weekend) موکول شود، روز دوشنبه نیز به عنوان روز جانشین تعطیلی (substitute) محسوب می‌شود که در ایران به عنوان بین‌التعطیلی مرسوم است. برای مثال، یک روز جانشین تعطیلی ملی (به جز اسکاتلند) برای مناسبت New Year’s Day در روز دوشنبه، ۲ ژانویه در سال ۲۰۱۷ در بریتانیا به اجرا درآمد. بد نیست بدانید که بریتانیا و دانمارک برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا، روز ملی ندارند. البته اگر دقیق‌تر به این موضوع توجه کنید می‌بینید که سایر کشورها روز ملی و استقلال طلبی خود را برای رهایی از قوانین و سلطه بریتانیا جشن می‌گیرند!

 سایر روزهای تعطیل در بریتانیا

لازم به ذکر است که تعطیلات بریتانیا تنها منحصر به بنک هالیدی نبوده و سایر مناسبت‌ها نیز در این میان وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد: قافیه شعر معروف ” Remember, remember, the fifth of November ” به معرفی جشن آتش‌بازی Bonfire Night می‌پردازد که به نام Guy Fawkes Night به عنوان یکی از منحصر به فردترین تعطیلات در بریتانیا نیز شناخته می‌شود. Guy Fawkes Night یه روز تعطیل برای کشورهای انگلیس، اسکاتلند، ولز است که در آن برای چیزی که اتفاق نیافتاده جشن گرفته می‌شود!

در سال ۱۶۰۵ فردی به نام Gunpowder Plot. Fawkes و سایر کاتولیک‌های پرشور در یک توطئه برای منفجر کردن پارلمان و ترور King James I. شرکت داشتند که البته موفق به انجام آن نشدند. از این رو بریتانیایی‌ها روز پنجم نوامبر را با آتش‌بازی و سوزاندن تمثال Guy Fawkes جشن می‌گیرند. البته امروزه محبوبیت جشن Guy Fawkes Night به واسطه کم شدن محبوبیت و افزایش مقررات امنیتی با کاهش روبرو شده است.

اما جالب است بدانید که بنابر اعتقادات مردم، این روز تعطیل در ایرلند شمالی به هیچ وجه جشن گرفته نمی‌شود و حتی به زعم برخی از افراد، برگزاری این جشن کاری غیراخلاقی محسوب می‌شود. مشاوره رایگان درخواست ویزای انگلیس۰۲۱-۷۵۲۳۷

یکی دیگر از روزهای تعطیل و مهم بریتانیا روز Remembrance Day است که در یازدهمین ماه از سال ۱۹۱۸ جنگ بزرگ به پایان رسید. یادبود این واقعه برای اولین بار در سال ۱۹۱۹ برگزار شد و از آن پس، برای ادای احترام به از دست رفتگان جنگ، هر ساله در ماه نوامبر این روز را در بریتانیا گرامی می‌دارند.

در روز ۱۱ نوامبر، به مدت دو دقیقه سکوت در سراسر بریتانیا به اجرا در می‌آید و در لندن، سیاستمداران، رهبران مذهبی و افراد خانواده سلطنتی برای ادای احترام به نیروهای جنگی درگذشته از جمله سربازان بریتانیای جنگ افغانستان گرد هم می‌آیند.

در این بین باید خاطر نشان کنیم که روز تعطیل بنک هالیدی برای جشن خانواده سلطنتی در بریتانیا در نظر گرفته نشده، اما بدون شک جشنی در نظر گرفته می‌شود. در حالی که تولد ملکه در ماه آپریل است، شخص ملکه (Queen) به طور رسمی تولد خود را در یک روز شنبه در ماه جون با رژه‌ای رنگارنگ که به نام The Queen’s Birthday Parade شناخته می‌شود، برگزار می‌کند. اگرچه این رویداد خود نمایشی بزرگ و دیدنی است اما جزء تعطیلات بریتانیا نمی‌توان آنرا به حساب آورد. اما به هر حال ممکن است در سال‌های آینده، بریتانیا این روز را نیز به عنوان یکی از روزهای تعطیل بنک هالیدی اعلام نماید.

در سال ۲۰۱۲، به مناسبت شصتمین سال تاج و تخت پادشاهی و جشن الماس ملکه ( Queen’s Diamond Jubilee)، بنک هالیدی سنتی و دیرینه پایان ماه May به چهارم جون موکول شد و همچنین پنجم جون نیز استثنانا به یک بنک هالیدی تبدیل شد و در اتفاقی نادر، یک آخر هفته با چهار روز تعطیلی را برای شهروندان بریتانیا رقم زد.

از آن جایی که بریتانیا جامعه‌ای چند ملیتی و مهاجر پذیر بوده، برخی از تعطیلات فرهنگی و مذهبی اقوام مختلف نظیر عید فطر، دیوالی، نوروز، Rosh Hashanah و Guru Nanak جای خود را در تقویم سالانه بریتانیا باز کرده‌اند. اما در عین حال کارفرمایان بریتانیایی به طور معمول به کارمندان اقلیتی که خواستار جشن گرفتن و پایکوبی در اینگونه تعطیلات هستند اجازه مرخصی نمی‌دهند.

چه مکان‌هایی در بنک هالیدی فعال هستند؟

برخی از شرکت‌ها، فروشگاه‌های خرید بزرگ و کارهای خدماتی مهم نظیر پلیس، آتش‌نشانی، بیمارستان در این روزها نیز به کار مشغول هستند و مشمول اضافه حقوق می‌گردند. می‌توان گفت که تنها روز بدون استثنا و کاملا تعطیل روز کریسمس است. در عین حال عموما اماکن مستقر در مرکز شهرهایی نظیر لندن نیز در این روزها باز هستند و مراکز حومه شهر و بانک‌ها در این روزها تعطیل بوده و تنها می‌توان از طریق صرافی‌ها و دستگاه‌های خودپرداز از خدمات بانکی استفاده نمود.

از طرفی عموما خطوط اتوبوس و مترو حتی در روزهای تعطیل نیز مشغول به کار بوده تنها شاید نسبت به روزهای معمولی تعداد خطوط فعال کمتری وجود داشته باشد. اگر تصمیم گرفتید به بریتانیا سفر کرده و در هر کدام بنک هالیدی‌ها حضور داشته باشید، نیاز به ویزای انگلستان دارید. گروه شرکت‌های نیلگام با سال‌ها سابقه در امر اخذ وقت سفارت انگلیس و  خدمات ویزای تحصیلی انگلستان آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان است تا با خیالی آسوده فقط به فکر سفر خود باشید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *