مهاجرت

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان کدامند؟

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان کدامند و کدام شهر کانادا برای زندگی بهتر است؟ همان طور که می دانید، کانادا بعد از روسیه دومین کشور پهناور دنیا است و از 10 استان و 3 قلمرو و تعداد زیادی شهرهای کوچک و بزرگ تشکیل شده است. بر همین اساس، اگر شما هم قصد زندگی و مهاجرت به این کشور محبوب و مهاجرپذیر را داشته باشید، مطمئناً در حال برنامه ریزی برای تمام جنبه های زندگی خود در این کشور زیبا و پیشرفته و البته انتخاب مکان مناسب از میان بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان خواهید بود.

شاید این حرف را از خیلی از افراد شنیده باشید که در زمان مهاجرت و زندگی در غربت، تا جای ممکن از همشهری ها و هم کشوری های خود دوری کنید، ولی این موضوع در مقیاس کلان صحت نداشته و به طور حتم قرارگیری در اجتماعات ایرانی موجب آشنایی سریع شما با آداب و رسوم و قوانین کشور کانادا و هماهنگی بهتر با سبک زندگی کانادایی شده و موضوع مهم مهاجرت به کانادا را به اتفاقی شیرین و دلپذیر در زندگی تان بدل خواهد کرد.

وقتی حرف از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی می شود، ممکن است از همین ابتدا بحث سبک زندگی و سلیقه ایرانی در میان باشد، اما در حقیقت باید به چالش های اولیه و مهم زندگی جدید خود در کانادا مثل کاریابی در خارج از کشور و شرایط آب و هوا توجه داشته باشید و بعد به سراغ سایر فاکتورهای انتخابی خود بروید.

از این رو قصد داریم تا در ادامه از چندین جنبه و منبع مختلف اینترنتی به قضیه بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان نگاه کنیم و با پرداختن به جزئیات این موضوع، کار شما را برای انتخاب های بعدی و قدم گذاشتن در مسیر مهاجرت به این کشور آمریکای شمالی آسان سازیم.

کدام شهر کانادا برای زندگی بهتر است

کانادا کشوری مهاجرپذیر است که به دلیل وسعت بیش از اندازه، ثبات اقتصادی،برخورداری از فناوری مدرن و منابع طبیعی فراوان، از پتانسیل بالایی برای جذب مهاجران واجد شرایط در سالهای متمادی و افزایش مفید جمعیت کشور بهره می برد.

اگر صادقانه بخواهیم به موضوع مهاجرت و زندگی در کانادا نگاه کنیم، باید بگوییم که در هر شهری از کانادا فرصت کار و تحصیل برای شما وجود دارد، اما مطمئناً شانس های بیشتری برای استخدام سریع تر و موقعیت های شغلی بیشتر در شهرهای بزرگ و پرجمعیت برای شما وجود خواهد داشت.

پس انتخاب منطقی شما می توان این باشد که ابتدا به فکر فاکتورهای اصلی یعنی فراوانی فرصت های شغلی و وضعیت آب و هوا باشید و با این دید به موضوع برترین شهرهای کانادا برای شهروندان ایرانی نگاه کنید.

به بیانی دیگر، توصیه می کنیم که تنها به آمار و اطلاعات اینترنتی و رنکینگ شهرهای کانادا بسنده نکرده و تا حد امکان خود نیز وارد جزئیات شده و به تناسب نیازهای شخصی و فاکتورهای مثبت و منفی هر شهر، آن را به عنوان اولویت و یا هدف نهایی انتخاب کنید.

یکی از پیشنهادات بسیار مناسب ارائه شده در وب سایت quora این است که اگر در آب و هوای نسبتاً گرم و معتدل بیشتر عمر خود را سپری کرده اید، بهتر است فارغ از انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان ، در فصل های خوش آب و هوا مثل تابستان قدم به کشور کانادا گذاشته و به تدریج با سرد شدن هوا در پاییز و زمستان، با شرایط آب و هوایی کشور کانادا کنار آمده و هماهنگ شوید.

از آنجایی که اولویت انتخاب محل زندگی در کانادا برای متقاضیان کار دائمی و دانشجویان بین المللی متفاوت است، در بخش جداگانه ای به بررسی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و یا زندگی می

پردازیم، اما بنابر آمار ارائه شده در وب سایت internations.org، محبوب ترین شهرهای منتخب مهاجران در کشور کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • ونکوور
  • تورنتو
  • کلگری
  • مونترال
  • اتاوا

اما آمار برخی دیگر از وب سایت ها کمی متفاوت بوده و نام های شهرهایی نظیر ادمونتون، هلیفکس، کبک، برلینگتون، بوچرویل، سنت آلبرت، اوک ویل نیز به چشم می خورد. ولی برای اینکه خودتان بتوانید در نهایت تصمیم بگیرید که در حالت کلی کدامیک از شهرهای اشاره شده در بالا برای زندگی بهتر است و می تواند جزو برترین شهرهای کانادا باشد، در ادامه به بررسی تک تک شهرهای عمده کانادا پرداخته و در نهایت نتیجه گیری می کنیم.

شهر ونکوور

ونکوور یکی از بهترین و پرجمعیت ترین شهرهای کانادا است که به دلیل طبیعت و فرهنگ فوق العاده اش از محبوبیت زیادی در بین مهاجران برخوردار است. این شهر توسط مناظر کوهستانی بی نظیری احاطه شده و از جنبه ای دیگر در مجاور اقیانوس آرام قرار دارد.

در واقع این شهر مناسب آن دسته از ایرانیانی است که عاشق فعالیت های فضای خارج از منزل نظیر اسکی، اسنوبورد، موج سواری، تماشای رقص وال ها در اقیانوس و موارد هیجان انگیز این چنینی در خلال زندگی هستند.

خوشبختانه رتبه بندی ونکوور از لحاظ فاکتورهای خدمات درمانی، امنیت اجتماعی، سیستم آموزشی، امور فرهنگی و محیط زیست بسیار بالا بوده و به عنوان یکی از شهرهای چندفرهنگی و بزرگ کانادا، گزینه ایده آلی برای شهروندان ایرانی و جزو بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان محسوب می شود.

لازم به ذکر است که قریب به نیمی از جمعیت ساکن در ونکوور به زبانی به غیر از انگلیسی صحبت می کنند و به طور کلی رفتار صمیمی با مهاجرین تازه وارد در این شهر وجود دارد.

به طور تقریبی مساحت این شهر در حدود 115 کیلومتر مربع و جمعیت آن قریب به 675218 هزار نفر است. این شهر در استان بریتیش کلمبیا و یک شهر ساحل غربی محسوب می شود.

یکی از نقاط قوت شهر ونکوور وجود اقتصاد و بازار کار قوی و فرصت های کاری پرشمار است که می تواند این شهر را به یکی از اولویت های اصلی مهاجران تبدیل کند و یکی از بهترین شهرها برای زندگی ایرانیان لقب بگیرد.

شما می توانید به راحتی در موقعیت های شغلی زیر به دنبال کار گشته و در یکی از صنایع زیر مشغول به کار شوید:

  • خدمات و سرویس شخصی
  • فیلم و سینما
  • امور مالی
  • تکنولوژی
  • ارتباطات و امور مخابرات
  • جنگلداری
  • امور معدن و استخراج
  • ساخت و ساز ساختمانی
  • گردشگری و مهمان نوازی
  • امور ماهیگیری و شیلات

شاید بد نباشد که بدانید میانگین درآمد سالانه در شهر ونکوور در حدود 56.603 دلار کانادا بوده و میانگین هزینه سالانه هر فرد در این شهر کانادایی برابر با 40.680 هزار دلار کانادا است.

اگر می خواهید بدانید در کجای ونکوور زندگی کنید، باید به تحقیق در مورد محله های صمیمی و زیبای این شهر پرداخته و مناسب با محل کار و یا تحصیل و فاکتورهای دیگر از جمله خدمات شهری و دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

شهر تورنتو

بدون شک تورنتو یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان به شمار می رود، این بدین خاطر است که شهری پرجنب و جوش، بزرگ و مجهز بوده و انواع مهاجران را در خود جای داده است، از این رو تنوع فرهنگی کار را برای تطابق سریع شما در تورنتو راحت خواهد کرد.

بنابر آمار، نیمی از جمعیت این شهر در خارج از کشور کانادا متولد شده اند و با برخورداری از بیش از 230 ملیت مختلف، متنوع ترین شهر کانادا از لحاظ قومی و قبیله ای محسوب می شود. از غذا گرفته تا تنوع فرهنگی، وجود دانشگاه های متعدد و تجهیزات درون شهری فوق العاده، فاکتورهای زیادی برای ترغیب شما به زندگی در این شهر دیدنی و زیبا وجود دارد.

تورنتو از جنبه فعالیت های فرهنگی و ورزشی، موقعیت های کاری و میزان حضور ایرانیان مهاجر در این شهر نیز دارای وضعیت بسیار خوبی است و به همین خاطر جزو اولویت اصلی شهروندان ایرانی محسوب می شود.

مساحت آن 630 کیلومتر مربع بوده دارای 2.93 میلیون نفر جمعیت است. تورنتو بزرگترین شهر در کشور کانادا و استان انتاریو است و به دلیل حضور پرشمار ایرانیان و فروشگاه های متنوع ایرانی به تهرانتو نیز معروف است.

تورنتو یکی دیگر از برترین شهرهای کانادا محسوب می شود که از موقعیت های شغلی متنوع زیر برخوردار است:

  • امور مالی
  • سینما و ویدیو
  • بیوتکنولوژی
  • تجارت و امور کسب و کار
  • رسانه
  •  حوزه IT
  • مهندسی

لازم به ذکر است که شهر تورنتو گران ترین شهر کانادا است و میانگین هزینه زندگی سالانه شما در این شهر معادل 45380 هزار دلار کانادا خواهد بود. این در حالی است که هزینه اجاره خانه و یا خرید خانه در این شهر بالاتر از سایر شهرهای محبوب کشور کانادا است.

شهر تورنتو مرکز تحصیلات آکادمیک، سرگرمی، امور مالی و اقتصادی، فناوری و تبلیغات کشور کانادا است و به دلیل وجود شرکت های زیادی از حوزه IT و تکنولوژی در این شهر به سیلیکون ولی کانادا شهرت یافته است.

از این رو می توان این طور گفت که تورنتو دارای موقعیت های شغلی فراوان، تجهیزات شهری گسترده، سیستم حمل و نقل مجهز، موسسات آموزشی با کیفیت و تمامی فاکتورهای مورد نیاز برای تجربه یک زندگی ایده آل در خارج از کشور محسوب می شود و به راحتی جزو اولویت های اصلی فهرست بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان به شمار می رود.

شهر کلگری

این شهر به عنوان آمریکایی ترین شهر کانادا شناخته می شود، این بدین خاطر است که شاهد کاراکترهای کابویی، گرایش های محافظه کارانه و سیاست های اجتماعی در این شهر خواهید بود. به بیانی دیگر، در مقایسه با شهرهایی نظیر ونکوور و تورنتو، این شهر چندان چندفرهنگی و چندملیتی نیست، اما در حقیقت کلگری در تلاش است که این موضوع و تصویر کلی شهر را رد کرده و تغییر دهد.

فاکتورهای مثبت کلگری شامل انواع و اقسام فعالیت های خارج از منزل و ماجراجویی های هیجان انگیز در کنار مقاصد متعدد هنری و فرهنگی می شود. این در حالی است که نرخ جرم و جنایت و مالیات بر فروش بسیار کم بوده و از مدیریت شهری و سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوبی برخوردار است، به همین خاطر جزو بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان به شمار می رود.

این شهر دارای مساحت 825 کیلومتر مربعی بوده و با جمعیت تقریبی 1.3 میلیون نفری در استان آلبرتای کشور کانادا واقع شده است. خوشبختانه موقعیت های شغلی بسیار خوبی در مشاغل تخصصی زیر در دسترس مهاجران تازه وارد و واجد شرایط قرار دارد:

  • خدمات مالی
  • حوزه گاز و نفت
  • کشاورزی
  • حوزه IT
  • زمین شناسی
  • گردشگری
  • معماری
  • آموزش
  • خدمات درمانی
  • ساخت و ساز
  • برنامه ریزی شهری
  • رسانه و هنر خلاقانه
  • تولید و ساخت کارخانه
  • مهندسی

خوشبختانه میانگین هزینه های این شهر کمتر بوده و در حدود 33.855 هزار دلار کانادا در سال است.

شهر مونترال

یکی دیگر از شهرهایی که می تواند در فهرست بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان قرار بگیرد، مونترال است که به عنوان پنجمین شهر برتر جهان برای مهاجران لقب گرفته است.

فاکتورهای مثبت زیادی مثل تعادل زندگی و کار، گزینه های متعدد اسکان و مناسب بودن هزینه های زندگی و کیفیت بالای زندگی موجب شده تا مونترال به یکی از بهترین گزینه ها برای زندگی دائمی در کشور کانادا بدل شود.

مزایای زندگی در شهر مونترال بسیار زیاد است و اینکه در کجای مونترال زندگی کنیم چندان تفاوتی ندارد، اما باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که زمستان های سرد و طولانی و همچنین کم بودن مراکز خدمات درمانی جزو فاکتورهای منفی شهر مونترال بوده و ممکن است در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

باید به این موضوع توجه کنید که زبان غالب بیش از 65 درصد ساکنان مونترال فرانسوی بوده و زبان رسمی این شهر نیز فرانسوی است، بر همین اساس، اگر قصد زندگی در مونترال را دارید باید هر چه سریعتر در کنار زبان انگلیسی به یادگیری زبان فرانسوی بپردازید. چون در غیر این صورت هماهنگی با فرهنگ و سبک زندگی مردم این شهر برای شما سخت خواهد بود.

اما در هر صورتی می توان با اطمینان گفت که مونترال یکی از برترین شهرهای کانادا برای شهروندان ایرانی بوده و فاکتورهای مثبت زیادی برای عرضه دارد.

مونترال دومین شهر پرجمعیت کانادا و پرجمعیت ترین شهر استان کبک است و با داشتن مساحت 431 کیلومتر مربعی از جمعیت 1.7 میلیون نفری بهره می برد. حتماً به این نکته توجه داشته باشید که برای کار، زندگی و تحصیل در استان کبک و شهر مونترال نیاز به داشتن مهارت متوسط رو به بالای زبان فرانسوی داشته و بدون آن امکان یافتن کار مناسب در حوزه کاری منتخب شما سخت خواهد بود.

در حال حاضر صنایع و حوزه های کاری مختلفی در حال فعالیت در این شهر فرانسوی زبان هستند و گزینه های ایده آل کاریابی زیر در دسترس مهاجران واجد شرایط قرار دارد:

  • تجارت
  • حمل و نقل
  • امور مالی
  • امور دارویی و داروسازی
  • تکنولوژی
  • طراحی
  • آموزش
  • هنر، فرهنگ و فیلم
  • گردشگری
  • صنعت غذا
  • فشن
  • بازی

هزینه های زندگی در این شهر بسیار مناسب تر از سایر گزینه های اشاره شده است و در حدود 28 هزار دلار کانادا در سال هزینه دارد. از این رو می توان این طور گفت که مونترال گزینه ای اقتصادی بوده و جزو بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان محسوب می شود.

شهر اتاوا

همان طور که پیش از این در مطلب اطلاعات کامل زندگی در اتاوا به این موضوع پرداختیم، این شهر پایتخت کانادا بوده و از هر آنچه که یک شهر و پایتخت باید به شهروندان خود عرضه کند برخوردار است.

البته شاید به اندازه شهری مثل تورنتو پویایی و جنب و جوش در اتاوا دیده نشود، اما با این حال نیز جزو بهترین شهرهای کانادا برای شهروندان ایرانی و سایر مهاجران از کشورهای دیگر محسوب می شود.

فاکتورهای مثبت اتاوا شامل فرصت های شغلی متعدد، هزینه های منطقی خرید و اجاره خانه، نرخ جرم پایین، زندگی فرهنگی قابل توجه و محیط زیست ایده آل برای کسب آرامش، پیک نیک و دوچرخه سواری تفریحی می شود.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که نبود پویایی و جنب و جوش مشابه با تورنتو و مونترال در شهر اتاوا به معنی کسل کننده بودن نیست و اتفاقاً زندگی شبانه، انواع رستوران ها، پارک ها، گالری ها، تئاترها، موزه ها و گزینه های سرگرم کننده شهری برای فعالیت های شما وجود دارد.

اتاوا چهارمین شهر پرجمعیت کانادا بوده و استان انتاریو واقع شده است. با وجود اینکه از لحاظ سایز بزرگتر از مجموع شهرهای تورنتو، مونترال، ونکوور و کلگری است، اما با این حال تنها 934 هزار نفر در آن زندگی می کنند.

فرصت های کاری و حوزه های فعال این شهر شامل موارد زیر می شوند:

  • آموزش
  • خدمات درمانی
  • تجارت
  • املاک
  • بیمه
  • امور مالی
  • دولت فدرال
  • فناوری

بخش فناوری اتاوا بسیار پیشرفته بوده و آن را به یکی از اصلی ترین مراکز های تک آمریکای شمالی بدل کرده است. این بدین معنی است که تنها بیش از 70 هزار موقعیت شغلی در حوزه فناوری و IT اتاوا وجود دارد.

اتاوا سومین شهر گران کشور کانادا بوده و هزینه های ماهانه زندگی در این شهر در حدود 2700 دلار در ماه است.

با توجه به آمار و تعداد شهروندان مهاجر ایرانی که هر ساله به کشور کانادا مهاجرت می کنند، می توان این طور نتیجه گیری کرد که تورنتو گزینه بهتری برای زندگی در مقایسه با سایر شهرهای کانادا محسوب می شود و در عین حال هزینه های بیشتری را برای شما در پی خواهد داشت.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

اما اگر بخواهید از جنبه تحصیل به دنبال انتخاب بهترین شهرهای کانادا باشید، باید بگوییم که براساس آمار رنکینگ جهانی QS در سال 2018، 5 شهر زیر جزو برترین گزینه های تحصیلی در کشور کانادا به شمار می روند:

  • مونترال
  • ونکوور
  • تورنتو
  • اتاوا
  • کبک

فاکتورهای زیادی از جمله میزان امنیت شهری، هزینه های زندگی دانشجویی، سیستم حمل و نقل عمومی، فرصت های کار دانشجویی و تمام وقت، بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی، تعداد دانشگاه ها و آموزشگاه های با کیفیت و بسیاری از موارد دیگر در این رتبه بندی تاثیرگذار بوده و چیدمان رنکینگ را تعیین کرده است.

بهترین شهر کانادا برای کار

در نهایت بنابر آمار ارائه شده توسط وب سایت newcanadianlife، بهترین شهرهای کانادا از لحاظ تنوع فرصت های شغلی؛ میزان درآمد ماهانه و سالانه و نرخ بیکاری پایین شامل موارد زیر می شود:

  • تورنتو –انتاریو
  • ونکوور بریتیش کلمبیا
  • مونترال کبک
  • شهر کبک
  • کلگری آلبرتا
  • ادمونتون آلبرتا
  • اتاوا انتاریو
  • کیچنر واترلو انتاریو
  • هلیفکس نوا اسکوشیا
  • ساسکاتون ساسکاچوان
  • میساگا

در نهایت برای نتیجه گیری کلی از مطلب بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان باید به این موضوع اشاره کنیم که استفاده از مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت به کشور کانادا بسیار به شما کمک کرده و اطلاع از فاکتورهای مهم و مورد نظرتان در انتخاب محل زندگی دائمی در کشور کانادا، می تواند موضوعی تعیین کننده در انتخاب نهایی شما باشد.

اگر از طریق پذیرش تحصیلی، جاب آفر کارفرما و یا برنامه های مهاجرت کاری مثل اسکیل ورکر، نامزدی استانی و یا کارآفرینی قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، انتخاب شما وابستگی زیادی به موسسه آموزشی، شرکت و یا موقعیت شغلی مورد نظر شما دارد، ولی در غیر این صورت، بهتر است تا به خوبی در زمینه مهاجرت به کانادا و انتخاب شهر و استان محل سکونت تحقیق کرده و از مشاوره و راهنمایی تخصصی در این زمینه بهره مند شوید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *