مهاجرت کاری

مهاجرت کاری | بهترین کشور برای مهاجرت کاری

مهاجرت کاری | بهترین کشور برای مهاجرت کاری

برای اطلاع از آخرین جزئیات بهترین کشور برای مهاجرت کاری و همچنین راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری، در این مطلب با نیلگام همراه باشید.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد جدیدترین جزئیات مقاصد ایده آل مهاجرت کاری صحبت کرده و بهترین کشور برای مهاجرت کاری را به شما معرفی نماییم. شما میتوانید در انتها، با رزرو وقت مشاوره در خصوص مهاجرت کاری از طریق شرکت نیلگام اطلاعات کافی را بدست بیاورید و از طریق نیلگام، به سرعت جذب کار در خارج از کشور شوید و پس از مدتی اقامت آن کشور را نیز از آن خود کنید.

مهاجرت کاری

امروزه افراد زیادی به دنبال کاریابی در خارج از کشور هستند و قصد دارند تا با مهاجرت کاری بلند مدت، شرایط ایده آلی برای خود و اعضای خانواده ایجاد کنند. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که معمولاً مهاجرت کاری شامل روندی نسبتاً پیچیده و زمان بر بوده و بهتر است پیش از هر اقدامی به خوبی در مورد بهترین کشور برای مهاجرت کاری تحقیق کنید.

صرف نظر از شرایط کلی مورد نیاز برای مهاجرت، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری کاملاً سلیقه ای بوده و نمی توان اطلاعات بسیار دقیقی در مورد آن ارائه داد. چون ممکن است، از میان فاکتورهایی نظیر میزان کسب درآمد ارزی، امکان اقامت بلند مدت، امکان همراهی اعضای خانواده، وضعیت بازار کار بین المللی، سختی و یا آسانی پروسه اخذ ویزا، برخی از آنها برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد و در اولویت اصلی قرار بگیرد.

اما باز هم با این وجود تصمیم داریم تا در ادامه با همراهی شما به بررسی چندین مقصد ایده آل برای مهاجرت کاری بپردازیم و بهترین کشور برای مهاجرت کاری را به شما معرفی کنیم.

بهترین کشور برای مهاجرت کاری

همان طور که در مطلب بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان نیز به این موضوع اشاره کردیم، بسیاری از شهروندان ایرانی بدون در نظر گرفتن مشکلات تحریم و روابط تیره و تار آمریکا با ایران، کماکان کشور آمریکا را مقصدی جذاب برای انواع مهاجرت از جمله تحصیلی و کاری می دانند.

اما اگر بخواهید واقع بینانه به موضوع مهاجرت کاری فکر کنید، باید به سراغ گزینه های در دسترس و البته جذاب تری بروید که شانس موفقیت شما در آن بیشتر است. از این رو پیشنهاد می کنیم تا به جای انتخاب بی چون و چرای آمریکا، به عنوان یک هدف بسیار سخت و دست نیافتنی، به سراغ گزینه های فوق العاده جذاب مهاجرت کاری به کشورهای کانادا، استرالیا، کشورهای اروپایی حوزه شینگن و حتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بروید.

از این رو به ترتیب این کشورها و شرایط مهاجرت کاری شان را به شما معرفی می کنیم:

مهاجرت کاری به کانادا

بدون شک، در فهرست بهترین کشور برای مهاجرت نام کانادا در راس قرار دارد. چون کشور کانادا هر ساله به عنوان یکی از ده کشور برتر دنیا در زمینه های اقتصادی، امنیت، رفاه اجتماعی، امید به زندگی و سایر فاکتورهای مهم مهاجرتی شناخته می شود و هر ساله پذیرای قریب به 300 هزار مهاجر واجد شرایط از سراسر دنیا است.

در واقع با در نظر گرفتن این موضوع که کانادا از لحاظ وسعت، بعد از روسیه در رتبه دوم قرار گرفته و تنها قریب به 38 میلیون نفر جمعیت دارد، می توان به راحتی متوجه این موضوع شد که این کشور از پتانسیل بسیار بالایی برای پذیرش ساکنین جدید برخوردار است و در فهرست بهترین کشور برای مهاجرت کاری قرار می گیرد.

بنابر قوانین اداره کار و امور شهروندی کشور کانادا، اگر خواهان مهاجرت کاری و اخذ ویزای کار به این کشور باشید، باید از طریق سیستم معروف اکسپرس اینتری، در یکی از طرح های نیروی کار ماهر و یا همان اسکیل ورکر فدرال، نامزدی استانی و یا کلاس تجربه کانادایی شرکت کنید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که برای شرکت در این برنامه ، نیاز به کسب حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز بوده و باید در یک مرحله قرعه کشی شرکت کنید.

به طور معمول، امتیازها برحسب چندین فاکتور اصلی نظیر زبان، میزان تحصیلات، سابقه کار، سن، تطبیق پذیری، پیشنهادی کاری و مشاغل از پیش هماهنگ شده به فرد داده می شود و حتماً موقعیت کاری متقاضی باید در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا یعنی سه دسته مهارتی ناک صفر (مدیریتی)، ناک A (تخصصی) و یا ناک B (فنی، تجاری و بازرگانی) قرار داشته باشد.

لازم به ذکر است که داشتن مهارت زبان، تمکن مالی، برخورداری از گواهی پزشکی و عدم سوءپیشینه جزو سایر فاکتورهای لازم برای شرکت در این برنامه مهاجرتی است و فرد بدون داشتن دعوت نامه و یا همان جاب آفر کارفرما، امکان شرکت در این برنامه را ندارد.

با توجه به اینکه برنامه اسکیل ورکر فدرال منتهی به دریافت کارت اقامت دائم کانادا می شود، از زمان ارزیابی نسبتاً طولانی حداقل 6 ماهه برای پرونده های درخواستی برخوردار بوده و ممکن است پروسه کاری متقاضی بیش از 1 سال طول بکشد.

اما تنها روش مهاجرت کاری به کانادا فقط از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال نبوده و می توان به سراغ برنامه های دیگری از جمله نامزدی استانی و یا ویزای کارآفرینی بریتیش کلمبیا رفت.

در حال حاضر، استان ساسکاچوان یکی از استانهای دارای برنامه نامزدی استانی است که از سیستم مشابه اسکیل ورکر فدرال برای متقاضیان تبعیت می کند، با این تفاوت که نیازی به جاب آفر و دعوت نامه کارفرما برای شرکت در این برنامه وجود ندارد.

در نقطه مقابل، برنامه کارآفرینی در کانادا یکی دیگر از روش های مهاجرت کاری به این کشور است که نیازمند داشتن فاکتورهایی نظیر تجربه، حداقل میزان دارایی، میزان تحصیلات، طرح تجاری، درصد مالکیت از تجارت و شراکت، سرمایه گذاری، تسلط زبان، ایجاد شغل، کسب حداقل امتیاز، شرکت در مصاحبه و پرداخت هزینه های لازم است.

در واقع، این طرح مناسب افرادی با حداقل سرمایه 300 تا 600 هزار دلار کانادایی است که از یک بیزینس پلن موجه و حداقل 3 تا 4 سال سابقه مدیریت ارشد برخوردار باشند.

با توجه به وجود جزئیات متعدد درباره برنامه مهاجرتی به کشور کانادا، توصیه می کنیم که پیش از اقدام برای مهاجرت، به خوبی در مورد هر یک از آنها تحقیق کرده و از مشاوره تخصصی کارشناسان گروه شرکت های نیلگام در این رابطه بهره مند شوید.

مهاجرت کاری به استرالیا

اکنون که با گزینه شماره یک بهترین کشور برای مهاجرت کاری آشنا شدید، نوبت به گزینه بعدی یعنی مهاجرت به کشور محبوب قاره اقیانوسیه یعنی استرالیا می رسد. اگر بنابر سلایق شخصی خود بهترین کشور برای مهاجرت شما، کشور استرالیا است، بهتر است بدانید که ویزای مورد نیاز شما ویزای 189 استرالیا خواهد بود.

شما ملزم هستید همانند برنامه مهاجرتی کانادا، برای شرکت در این برنامه حداقل 65 امتیاز از 4 فاکتور اصلی مهارت شغلی، مدرک تحصیلی، زبان و میزان سن کسب کنید که شرایط کلی آن شامل موارد زیر می شود:

  • در هنگام دریافت دعوت نامه زیر 45 سال باشید
  • از مهارت زبان با حداقل نمره 7 آیلتس برخوردار باشید
  • عنوان شغلی شما در فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار گرفته باشد
  • از سوابق شغلی قابل ارزیابی برخوردار باشید
  • دارای سلامت جسمانی و عدم سوءپیشینه باشید
  • هیچگونه سابقه ریجکتی و کنسلی ویزای استرالیا نداشته باشید

ویزای 189 استرالیا به شما اجازه دریافت اقامت دائم این کشور را داده و شما را قادر می سازد تا از ابتدای ورود، در هر نقطه از کشور استرالیا به کار و تحصیل بپردازید و در صورت تمایل اسپانسر خانواده خود برای ورود به استرالیا شوید.

مهاجرت کاری به اروپا

بعد از معرفی دو کشور مطرح کانادا و استرالیا در فهرست بهترین کشور برای مهاجرت کاری ، نوبت به کشورهای اروپایی حوزه شنگن می رسد. شما می توانید به سراغ انتخاب کشورهایی نظیر آلمان، جمهوری چک و یا لهستان رفته و شرایط مهاجرت کاری خود  به این کشورها را بسنجید.

به طور کلی، اگر تمایل به مهاجرت کاری به اروپا و حوزه شنگن دارید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای کار اروپا نیاز به داشتن یک جاب آفر معتبر از شرکت و کارفرمای اروپایی خواهید داشت.

اگر دارای تجربه کافی و آشنایی کامل با قوانین اداره کار و شهروندی کشور اروپایی مورد نظر خود هستید، می توانید به طور شخصی به وب سایت های کاریابی خارجی مراجعه کرده و به جستجوی موقعیت های شغلی مناسب خود بگردید، ولی اگر انجام این پروسه از توان شما خارج از است، می توانید از برنامه اعزام نیروی کار به اروپا گروه شرکت های نیلگام استفاده کرده و صفر تا صد انجام خدمات را به ما بسپارید.

به طور معمول، اولویت جذب نیروی کار در اروپا به شهروندان بومی، افراد دارای کارت اقامت و شهروندان سایر کشورهای اروپایی است و در صورتی که طی 30 تا 60 روز کاری نیروی کار مورد نظر یافت نشود، شرکت و کارفرمای خارجی امکان بررسی رزومه های نیروهای کار خارجی را خواهد داشت.

تفاوت عمده مهاجرت کاری به اروپا با کشورهایی نظیر استرالیا و کانادا در این است که امکان جذب نیروی کار در برخی از مشاغل عمومی و ابتدایی نظیر کارهای ساختمانی، بسته بندی، نظافت و یا خیاطی صنعتی نیز در کشورهای ذکر شده وجود داشته و فرد می تواند بدون مدرک زبان، مدرک تحصیلی بالا و تمکن مالی برای اخذ جاب آفر و ویزای کار اروپا اقدام کند. (برای ثبت نام جاب آفر نیلگام، وقت مشاوره رزرو نمایید)

البته این موضوع مربوط به مشاغل عمومی بوده و  در مورد مشاغل تخصصی صدق نمی کند. این بدین معنی است که داشتن مهارت بالای زبان و مدارک تحصیلی برای برخی از موقعیت های شغلی حرفه ای و تخصصی در اروپا الزامی بوده و بدون آنها امکان دریافت جاب آفر و ویزای کار وجود ندارد.

در صورتی که فرد موفق به اخذ جاب آفر و ویزای کار اروپا شود، می تواند  به کشور مورد نظر خود در قاره اروپا رفته و با عقد قرارداد بلند مدت یک تا دو ساله، از مجوز کار و کارت اقامت قابل تمدید شنگن برخوردار شود.

چنانچه موفق به تمدید قرارداد کاری و حضور 5 ساله در اروپا شوید، می توانید برای کارت اقامت دائمی شنگن اقدام نمایید. این کارت به شما این اجازه را می دهد تا بدون نیاز به اخذ مجدد ویزا به سایر کشورهای شنگن سفر کرده و در رفت و آمد باشید.

مهاجرت کاری به عمان

در پایان فهرست بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ، نوبت به مشاغل تخصصی پرستاری و یا داروسازی در کشور عمان می رسد. شما این امکان را دارید تا با داشتن حداقل 3 سال تجربه کاری و بدون نیاز به ارائه مدرک زبان و تمکن مالی، از طریق گروه شرکت های نیلگام برای اخذ جاب آفر و ویزای کار عمان اقدام کنید.

به طور معمول، قراردادهای کاری در عمان دو ساله و قابل تمدید بوده و شامل کمک هزینه خوابگاه، 30 روز مرخصی با حقوق در سال و حقوق ارزی ایده آل می شود.

شما این امکان را دارید تا با ارائه مدرک کارشناسی مرتبط با رشته کاری، رزومه به روز رسانی شده، سوابق کاری، کپی پاسپورت، نتیجه پرومتریک، دیتافلو و عکس رنگی، به طور شخصی و یا از طریق موسسات اعزام نیروی کار، برای جاب آفر و ویزای کار عمان اقدام نمایید.

راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری

در نهایت، اگر بخواهیم در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت کاری و حتی راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری نتیجه گیری کنیم، باید بگوییم که لزوماً بهترین گزینه راحت ترین آنها محسوب نمی شود.

از این رو در حال حاضر، می توان این طور گفت که کانادا به دلیل وجود مزایای فراوان تحصیل رایگان، بیمه درمانی رایگان، امکان دریافت سریع کارت اقامت، حق شهروندی و پاسپورت و میزان درآمد ایده آل، بهترین کشور برای مهاجرت کاری محسوب می شود.

این در حالی است که اگر بخواهیم به سراغ راحت ترین گزینه مهاجرتی برویم، مطمئناً انتخاب مشاغل عمومی در اروپا که نیازی به کسب حداقل امتیاز نداشته و الزامی برای ارائه تمکن مالی و مدرک زبان ندارد، می تواند یک گزینه سریع و کم دردسر باشد.

البته باید به این موضوع توجه کنید که این نوع مشاغل از حداقل حقوق 1100 تا 1300 یورو در ماه برخوردار است و ادامه شرایط اقامت شما در اروپا به میزان رضایت کارفرما و تمدید قرارداد کاری تان با شرکت مربوطه بستگی دارد.

از این رو توصیه می کنیم که پیش از تصمیم گیری برای انتخاب مقصد نهایی و روش مهاجرتی از جمله تحصیلی، کاری، کارآفرینی و یا سرمایه گذاری، از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان مجرب این حوزه برخوردار شوید تا بتوانید بهترین گزینه را برای آینده خود و اعضای خانواده انتخاب کنید. برای رزرو وقت مشاوره جاب آفر کلیک کنید و بدون پیچیدگی های خاصِ انواع روش های مهاجرت، با سرعت و آسانی مهاجرت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *