مهاجرت

معایب و مزایای زندگی در عمان

مزایا و معایب زندگی در عمان


اگر مایل به مهاجرت کاری به عمان هستید، با مطلب مزایا و معایب زندگی در عمان، همراه ما باشید تا از جزئیات مهم این کشور باخبر شوید. در این مطلب قصد داریم تا در مورد جزئیات زندگی در عمان از جمله معایب و مزایای زندگی در عمان با شما صحبت کرده و این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که با مهاجرت کاری به این کشور، با چه شرایطی روبرو خواهید شد.

همان طور که قبلاً به جاب آفر پرستار و داروساز در عمان اشاره کردیم، امروزه متقاضیان واجد شرایط زیادی برای مهاجرت کاری به این کشور عربی حوزه خلیج فارس می روند و برای بازه نسبتاً طولانی مدتی به کار و زندگی در این کشور کم جمعیت می پردازند.

از این رو قصد داریم تا در ادامه با معرفی انواع معایب و مزایای زندگی در عمان کار را برای افراد تازه وارد به این کشور راحت تر کرده و نمایی کلی از شرایط زندگی در کشور عمان به ایشان بدهیم.

اخذ ویزای توریستی کانادامزایای زندگی در عمان

عمان کشوری کم حاشیه و در حال پیشرفت در حوزه خلیج فارس است که شرایط ایده آلی را برای زندگی و کار مهاجران واجد شرایط ایجاد می کند. کافیست تا کمی در مورد مزایای زندگی در عمان بدانید تا بفهمید که چرا مهاجرت کاری به عمان یک فرصت استثنایی محسوب می شود.

1. امنیت بالا

کشور عمان از نرخ جرم بسیار پایینی برخوردار بوده و صلح و آرامش در آن موج می زند. اگر هم جرمی رخ دهد از نوع کوچک و خفیف خواهد بود. در واقع می توان این طور گفت که یکی از مزایای زندگی در عمان ، نبود جرم و جنایت بوده و محیط ایده آلی برای رشد و نمو خانواده محسوب می شود.

 این بدین خاطر است که ساکنان و افراد مقیم در این کشور رفتاری دوستانه و مودبانه از خودشان بروز می دهند.

2. شبکه سازی و ایجاد ارتباط آسان

مسقط به عنوان پایتخت عمان شهری کوچک است و به همین خاطر ایجاد ارتباط با سایر افراد کار سختی برای شما نخواهد بود. این در حالی است که جمعیت زیادی از افراد حاضر در عمان را شهروندان خارجی و توریست ها تشکیل می دهند، از این رو پیدا کردن دوستان جدید و ایجاد سریع ارتباطات برای شما بسیار راحت خواهد بود.

شما می توانید با استفاده از شبکه سازی به عنوان یکی دیگر از مزایای زندگی در عمان ، موقعیت کاری خود را به سطحی بالاتر ارتقاء دهید و با سرعت بیشتری با سبک زندگی در این کشور هماهنگ شوید.

پیشنهاد مطالعه:

بهترین مکان ها برای کمپینگ در عمان

3. نرخ ارزان خودرو و سوخت

شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد، ولی یکی از مزایای زندگی در عمان اینست که آنچنان هزینه خرید خودروی شخصی و بنزین به نسبت سایر کشورها و میزان درآمدها کم است که در بازه طولانی مدت از استفاده از وسایل نقلیه عمومی به صرفه تر و اقتصادی تر خواهد بود.

از این رو دیگر نیازی نیست تا برای رفت و آمدهای شهری و مسیرهای سرکار تا خانه یا بالعکس نگران گرمای هوا و یا انتظار بیش از حد برای رسیدن مترو و یا اتوبوس شوید، چون به راحتی می توانید با هزینه ای بسیار منطقی و به راحتی خودروی خود را در عمان خریداری کنید.

4. مدارس بین المللی با کیفیت

یکی دیگر از مزایای زندگی در عمان این است که این کشور عربی از مدارس بین المللی بسیار با کیفیتی خصوصاً در شهر مسقط برخوردار است و تجهیزات پیشرفته زیادی را در اختیار فرزندان شما قرار می دهد. از این رو همراهی همسر و فرزندان شما می تواند باعث پیشرفت آنها در آینده گردد.

5. مناظر زیبا

عمان به عنوان کشور مناظر زیبا شناخته می شود. از سواحل شنی فوق العاده گرفته تا دشت های کویری، کوه ها و فلات های نفس گیر، هیچ محدودیتی برای انجام فعالیت های خارج از خانه و فضای باز برای شما وجود ندارد.

حیات وحشی بی نظیر با 5 نوع از لاکپشت ها و کوسه نهنگ ها و سایت های صخره ای جذاب، امکان انجام ورزش های آبی متفاوتی از جمله غواصی را برای شما فراهم می کنند.

6. مسکن در عمان

به طور معمول، با کمک شرکت کارفرما در عمان و آژانس املاک، پیدا کردن محل سکونت مناسب حال افراد تازه وارد به این کشور کار چندان سختی نبوده و به راحتی انجام می شود. حتی ممکن است خدمات مسکن بر روی گزینه های قراردادی شما در این کشور باشد.

این در حالی است که برخی شرکت ها کمک هزینه نقدی به نیروهای کاری خارجی خود برای اجاره ارائه می دهند، امکان انتخاب ملک را به نیروی کار خارجی داده و شرایط ارتباط مستقیم با صاحب خانه را برای وی فراهم می کنند.

مسقط شهری کوچک است و پیدا کردن خانه در محدوده خارج از مرکز شهر امری ممکن است. این در حالی است که می توان در عرض 40 دقیقه از یک سمت به سمت دیگر شهر حرکت کرد.

7. بیمه های درمانی باکیفیت خصوصی

به طور کلی بیمه های درمانی دولتی و خصوصی عمان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اما همانند سایر کشورها، استفاده از بیمه های درمانی خصوصی در اولویت اصلی شهروندان خارجی قرار دارند. این بخاطر وجود نیروهای درمانی انگلیسی زبان، تجهیزات بهتر و مدت زمان انتظار کمتر است.

در واقع به استثنا موارد اورژانسی، نیازی به استفاده از بیمه درمانی دولتی نخواهید داشت.

معایب زندگی در عمان

اکنون که به خوبی با مزایای زندگی در عمان آشنا شدید، بد نیست تا کمی هم در مورد معایب زندگی در عمان با شما صحبت کنیم تا پیش از مهاجرت کاری به این کشور از تمامی جزئیات مهم باخبر باشید.

1. نرخ بالای تصادف

در حالی که دولت عمان شرایط بسیار خوبی را برای خیابان ها و جاده های عمان ایجاد کرده، استانداردهای رانندگی در این کشور بسیار پایین تر از کشورهای غربی است و ممکن است کمی تا عادت کردن به این شرایط، برای شما زمان بر باشد.

در واقع می توان اینطور گفت که یکی از معایب زندگی در عمان ، سبقت گرفتن و حرکت نزدیک خودروها در پشت یکدیگر است و سرعت مجاز نیز موجب افزایش آمار تصادف در طی سال می شود.

2. زمان بر بودن همه چیز

برخلاف کشورهای غربی که موارد مختلف با سرعت مشخصی در حال حرکت و انجام هستند، در کشور عمان سبک آرامی از زندگی دنبال می شود. از این رو از تنظیم اولیه اینترنت خانگی گرفته تا باز کردن یک حساب بانکی در این کشور، همه چیز بیش از حد نرمال از شما زمان می گیرد.

در واقع، انجام سریع یک کار بسیار نادر بوده و ممکن است برای افراد تازه وارد بسیار اعصاب خورد کن و غیرقابل تحمل باشد. از این رو شما باید در صورت حضور در کشور عمان صبر خود را بالا برده و خود را با سبک جدیدی از زندگی وقف دهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین شهرهای عمان

3. گران بودن سبک زندگی غربی

یکی دیگر از معایب زندگی در عمان این است که محصولات غربی و برندهای معروف در این کشور با قیمت های بسیار بالایی به فروش می رسند. این موضوع در مورد همه نوع محصول غربی از جمله لباس و وسایل الکترونیکی صدق کرده و شامل مواد خوراکی غیراسلامی نیز می شود.

4. هزینه بالای تحصیل

اگر به عنوان یک نیروی کار خارجی در عمان دارای فرزند هستید، باید بدانید که هزینه های تحصیلی در این کشور بسیار بالا است. در واقع بهتر است در هنگام موافقت با جاب آفر یک شرکت در عمان، به فکر همراهی و پوشش بخشی از هزینه های تحصیل فرزند خود توسط شرکت عمانی باشید.

بسیاری از مدارس این کشور پیش از شروع ترم از فرد درخواست می کنند تا تمامی هزینه های سال را پرداخت نمایند، این در حالی است که برخی از آنها از والدین ودیعه نیز برای ثبت نام دانش آموز درخواست می کنند.

5. نبود آزادی برای تغییر شغل

یکی دیگر از معایب زندگی در عمان این است که قوانین نیروی کار خارجی در این کشور بسیار سختگیرانه و محدود است. به بیانی دیگر، اگر قصد ترک کار فعلی خود در عمان را داشته باشید و کارفرمای شما مایل به ارائه گواهی عدم اعتراض noc نباشد، برای یک بازه دو ساله از انجام کار قانونی در کشور عمان منع خواهید شد.

همچنین اگر شما کار خود را ترک کرده و کشور عمان را برای یک بازه موقتی ترک کنید، چه گواهی ناک را گرفته باشید و یا نه، در هر صورت منع دو ساله برای شما اجرا خواهد شد.

6. گرمای هوا

در نهایت نوبت به یکی دیگر از معایب زندگی در عمان می رسد که خوشبختانه راه حل ساده ای دارد. همان طور که می دانید آب و هوای عمان خصوصاً در تابستان و در کنار مناطق ساحلی بسیار گرم و شرجی است. شهر مسقط نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای پیاده روی در طی روز پیشنهاد نمی شود.

از این رو بهترین کار برای جا به جایی در سطح شهر استفاده از وسیله نقلیه شخصی و یا عمومی است. اما خودروی شخصی به دلیل تهویه قابل کنترل در طول مسیر به شما توصیه می شود.

اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری در مورد مهاجرت کاری به عمان کسب کنید، می توانید از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان مجرب گروه شرکت های نیلگام در این زمینه استفاده نمایید.


جمع‌بندی


عمان کشوری در حال پیشرفت با مزایای فراوان برای مهاجران است، اما معایبی نیز دارد که قبل از مهاجرت باید در نظر گرفته شوند. امنیت بالا، سهولت در ایجاد ارتباط، هزینه پایین خودرو و سوخت، مدارس بین المللی با کیفیت، مناظر زیبا، سهولت در یافتن مسکن و بیمه درمانی با کیفیت از مزایای زندگی در این کشور هستند.

با این حال، نرخ بالای تصادفات رانندگی، روند کند انجام کارها، هزینه بالای محصولات غربی و تحصیل، محدودیت در تغییر شغل و گرمای هوا از معایب زندگی در عمان محسوب می شوند.

🚗 مزایای زندگی در عمان:

  • 🛡️ امنیت بالا و نرخ جرم پایین (امنیت)
  • 🤝 سهولت در ایجاد ارتباط و شبکه سازی (ارتباطات)
  • ⛽ هزینه پایین خودرو و سوخت (هزینه های زندگی)
  • 🏫 مدارس بین المللی با کیفیت بالا (تحصیل)
  • 🏖️ مناظر زیبا و متنوع (گردشگری)
  • 🏠 سهولت در یافتن مسکن (مسکن)
  • 🏥 بیمه درمانی با کیفیت (سلامت)

🚗 معایب زندگی در عمان:

  • 💥 نرخ بالای تصادفات رانندگی (امنیت)
  • 🐌 روند کند انجام کارها (کارایی)
  • 💰 هزینه بالای محصولات غربی و تحصیل (هزینه های زندگی)
  • 💼 محدودیت در تغییر شغل (قوانین کار)
  • ☀️ گرمای هوا (آب و هوا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *