تور, ویزا

معرفی دیدنی ترین جاذبه های توریستی ژاپن

ژاپن قطب تکنولوژی دنیا و دارنده قوی‌ترین پاسپورت جهان، و در عین حال یکی از با اصالت‌ترین کشورهای دنیاست. این کشور پیشینه تاریخی غنی و جذابی دارد که به هزاران سال پیش بر می‌گردد. از این رو بسیار زودتر از ساخت کلیساهای عظیم و دیدنی اروپا، معابد شینتو و بودایی ژاپن با تزئیناتی چشم‌نواز ساخته و پرداخته شده بودند. در عین حال از دیرباز کشور ژاپن در مقولات مختلفی نظیر ظروف چینی و سرامیک و منسوجاتی همچون پارچه ابریشم از شهرت بسیار زیادی برخوردار بوده است. خبر خوش اینست که علیرغم گذشت سالهای متمادی و تجربه جنگ‌‌های سخت، بخش عمده‌ای از اماکن توریستی ژاپن سالم باقی مانده و یا بازسازی شده‌اند و می‌توانند سفر استثنایی و خاطره‌انگیزی را برای شما رقم بزنند.

شاید در قیاس با سایر کشورهای آسیایی، بازدید از اماکن توریستی ژاپن، لمس فرهنگ و سنت‌های خاص ژاپنی و چشیدن غذاهای خوش طعم این کشور کمی گران تمام شود، اما بدون شک به یکی از بهترین تجارب زندگی‌تان بدل خواهد شد؛ با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی جذاب‌ترین اماکن توریستی ژاپن بپردازیم:

کوه فوجی Fuji

کوه فوجی به عنوان مرتفع‌ترین کوه کشور ژاپن با ارتفاع ۳٫۷۶۶ متر، سمبل این کشور شناخته شده و یکی از جذاب‌ترین اماکن توریستی ژاپن محسوب می‌شود و تاکنون عکس‌ها و نقاشی‌های زیادی از سمبل باشکوه و برجسته کشور ژاپن یعنی آتشفشان متقارن کوه فوجی گرفته و یا کشیده شده است.

کوه فوجی از فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهر توکیو دیده می‌شود و هر ساله در تابستان، بالغ بر یک میلیون نفر به قصد کوه‌نوردی و تماشای طلوع آفتاب از فراز قله فوجی از این کوه بالا می‌روند.

برخی از افراد کوه‌نوردی را از دامنه کوه فوجی شروع می‌کنند، اما اغلب توریست‌ها و مشتاقان کوه‌نوردی در ژاپن سفر کوهستانی خود را از ایستگاه پنجم فوجی شروع نموده و می‌توانند با مدیریت زمان پس از گذشت تقریبی ۶ ساعت به قله این کوه معروف صعود کنند. لازم به ذکر است که صعود به قله معروف فوجی به عنوان یکی از جذاب‌ترین اماکن توریستی ژاپن بنابر شرایط جوی، تجربه فردی و استفاده از تجهیزات بین ۳ تا ۸ ساعت زمان خواهد برد و در عین حال نزول از آن بین ۲ تا ۵ ساعت از زمان شما را خواهد گرفت. البته برخی از افراد نیز به دلیل کمبود وقت و یا دشواری‌های کوه‌نوردی ترجیح می‌دهند تا با فاصله از منظره کوه مشهور فوجی لذت برده و یا در حین حرکت در قطارهای سریع‌السیر این کشور با آن عکس سلفی گرفته و سراغ سایر فعالیت‌های گردشگری ژاپن بروند.

کاخ امپراطوری توکیو Imperial Palace

یکی از جذاب‌ترین اماکن توریستی ژاپن بی شک کاخ امپریال است که با پارک‌ها، مناظر طبیعی و دیوارهای خشتی قرن ۱۷ احاطه شده است و نباید از خیر بازدید از آن در پایتخت کشور ژاپن گذشت! شاید دانستن این حقیقت که بخش عمده‌ای از کاخ به روی عموم بسته است شما را کمی سرخورده کند( بخاطر اینکه هنوز توسط خانواده امپراطوری ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد)، اما با اینحال باز هم با قدم زدن در محوطه کاخ امپریال، موارد جذابی را مشاهده خواهید کرد.

در کنار مناظر دیدنی کاخ از نقاط مختلف محوطه پارک نظیر پل معروف نیجوباشی و یا double bridge ( بخاطر انعکاس زیبای نمای پل در آّب)، توریست‌ها مجاز به بازدید از باغ هیگاشی  East Higashi-Gyoen Garden و سایر اماکنی که برای بازدید عموم در قالب تور گردشگری باز است، هستند. یکی دیگر از اماکن توریستی ژاپن واقع در توکیو، منطقه خرید مشهور گینزا Ginza است، منطقه‌ای که به عنوان خانه تئاتر و نمایش سنتی کابوکی-زا (Kabuki-za Theatre)، نمایش‌ها و اجراهای دیدنی شمباشی انبوجو (Shimbashi Enbujo Theatre) با رقص‌های سنتی آزوما اودوری (Azuma-odori) و بونراکو (Bunraku ) محسوب می‌شود.

پارک یادبود صلح هیروشیما Hiroshima 

در حالی که شاید افراد کمی در ژاپن به بحث و گفتگو در مورد ترس و وحشت زمان بمب‌گذاری اتمی هیروشیما در ششم آگوست سال ۱۹۴۵ بپردازند، بسیاری از گفتگوهای این منطقه به تلاش‌های این شهر پر جنب و جوش برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره قربانی‌های نخستین حمله اتمی دنیا و بقای سمبل صلح هیروشیما از آن زمان ختم می‌شود. هر ساله بیش از یک میلیون نفر از پارک یادبود صلح هیروشیما (Hiroshima Heiwa Kinen Kōen) به عنوان یکی از جذاب‌ترین اماکن توریستی ژاپن بازدید می‌کنند.

این پارک که در مرکز انفجار اتمی هیروشیما واقع شده، روزگاری جزء شلوغ‌ترین اماکن شهر تلقی میشد و در هر حال حاضر از چندین بنای تاریخی مهم، یادبود و موزه مرتبط با رویدادهای بمب‌گذاری برخوردار است. علاوه بر محیط تاریخی و باغهایی که در اغلب اوقات سال غرق در شکوفه‌های گیلاس هستند، موزه یادبود صلح (Peace Memorial Museum ) با نمایشگاه‌های متعدد و مرتبط با صلح جهانی، اماکن یادبود معروف Memorial Cenotaph and the Flame of Peace و ساختمان و گنبد معروف زمان بمبگذاری اتمی Genbaku Domeدر یکی از منحصر به فردترین اماکن توریستی ژاپن خودنمایی می‌کنند.

کیوتوی تاریخی Kyoto

یکی از پربازدیدترین شهرها و اماکن توریستی ژاپن، شهر تاریخی و دوست‌داشتنی کیوتو Kyoto است. کیوتو یکی از معدود شهرهای ژاپن است که طی جنگ جهانی دوم سالم باقی مانده و به آن آسیب جدی وارد نشده است؛  بنابر جدیدترین آمار، هر ساله بیش از ۱۰ میلیون توریست از سراسر دنیا برای گشت‌زنی در خیابان‌ها و ساختمان‌های قدیمی این شهر پا به این مکان دیدنی می‌گذارند.

از آنجایی که این شهر اقامتگاه اصلی خانواده امپراطوری ژاپن برای بیش از ۱۰۰۰ سال بوده است، در کمال ناباوری بسیاری از مناظر و مناطق آن بدون تغییر باقی مانده و به همین خاطر جذابیت‌های فراوانی برای گردشگران به همراه دارد. شهر کیوتو نه تنها به عنوان یکی از جذاب‌ترین اماکن توریستی ژاپن محسوب می‌شود بلکه مهم‌ترین مرکز فرهنگی این کشور نیز نام گرفته است، میراثی که تاکنون با موزه‌ها و گالری‌های هنری متعدد و مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و سایر کارهای هنری مهم ادامه یافته است. یکی از نکات برجسته کیوتو معماری سبک بودایی این شهر است که تعداد زیادی از معابد چشم‌نواز را در بر می‌گیرد. در حال حاضر قریب به ۳۰ عدد از این معابد نظیر معبد Golden Pavilion (Kinkaku-ji) که به خاطر ظاهر بدیع و پوشیده از طلایش شهرت دارد، مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

چنانچه در سفر خود به ژاپن به شهر کیوتو نیز مراجعه کردید، بازدید از قلعه نیجو Nijo Castle را از دست ندهید؛ قلعه نیجو دژی متعلق به قرن ۱۷ میلادی است که دیوارها، برج و بارو، خاکریزهای اصلی، درب‌های ورودی زیبا و قصری با دکور داخلی استثنایی‌ را از آن زمان به خوبی حفظ کرده است. در عین حال از جذاب‌ترین اماکن توریستی ژاپن می‌توان به کاخ امپراطوری کیوتو (Kyoto-gosho) اشاره کرد که در سال ۷۴۹ میلادی ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین و پربازدیدترین اماکن این شهر محسوب می‌شود. اما اگر در شهر کیوتو زمانی را به قدم‌زنی و گشت و گذار در محیط آرامش‌بخش   Arashiyama Bamboo Groveاختصاص ندهید، سفر شما کامل نشده است. منطقه‌ای زیبا و پوشیده از بامبوهای بلند که تنها چند دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد.

جزیره معبد ایتسوکوشیما Itsukushima

تنها با یک کشتی سواری کوتاه، از هیروشیما به یکی دیگر از اماکن توریستی ژاپن یعنی جزیره میاجیما Miyajima می‌رسید. مکانی که در سراسر دنیا به جزیره معبد مقدس ژاپن معروف است. میاجیما که ۳۰ کیلومتر مربع از خلیج هیروشیما را در بر می‌گیرد به عنوان خانه معبد ایتسوکوشیما شهرت دارد و لازم به ذکر است که این معبد آئین شینتو به دختران شاهزاده، خدای باد سوسانو Susanoo اختصاص داشته است. از قرن هشتم، اکثریت این معابد از آبهای خلیج کوچک سر به بیرون آورده و تنها توسط ستون‌ها پشتیبانی می‌شوند. تاثیر جزر و مد زیاد آب بر روی این معابد بسیار دیدنی است، به گونه‌ای که این دسته از سازه‌ها نظیر دروازه شناور بزرگ Great Floating Gate (O-Torii) به شکلی دیده می‌شوند که انگار بر روی آب شناور هستند.

علاوه بر این موارد، وجود پل‌ها و مسیرهای پیاده‌روی و مکان‌های جذاب گردشگری نظیر سالن‌های اصلی exquisite Honden (هال اصلی)، سالن ارائه (Heiden)، سالن دعا (Haiden) و سالن هزار تشک تاتامی (Senjokaku) بر جذابیت این منطقه افزوده است. اما جاذبه‌های این جزیره تنها به اینجا ختم نمی‌شود؛ صحن معبد یکی دیگر از مواردی است که برای توریست‌ها جالب توجه خواهد بود. صحن معبد ایتسوکوشیما به عنوان یکی از جذاب‌ترین اماکن توریستی ژاپن جایی است که بازدیدکنندگان توسط رقص‌های سنتی و اجراهای موسیقی سرگرم می‌شوند و در عین حال می‌توانند از طبیعت غنی و حیات وحش ( گوزن‌های وحشی و دسته پرندگان) این بخش لذت ببرند.

نارا، شهر معابد تاریخی

برای قرن‌های متمادی، مرکز فرهنگ ژاپن، شهر دست ‌نخورده و بکر Nara، خانه تعداد زیادی از ساختمان‌های تاریخی، گنجینه‌های ملی و آثار هنری بوده است. شهر تاریخی نارا به عنوان یکی دیگر از برترین اماکن توریستی ژاپن از خیابان‌های باستانی، معابد تاریخی مهم نظیر معبد باشکوه قرن هفتم کوفوکو جی (Kofuku-ji Temple) و معبد شرقی بزرگ و قرن هشت تودای جی Todai-ji برخوردار است. همچنین بد نیست بدانید که معبد تودای جی بخاطر مجسمه عظیم برنزی بودای بزرگ دایبوتسو Daibutsu که از سال ۷۴۹ پس از میلاد در اینجا قرار گرفته و بزرگترین سالن چوبی دنیا، همواره از شهرت فراوانی نزد گردشگران برخوردار بوده است.

اما در عین حال دروازه بزرگ جنوبی (Nandaimon) معبد تودایجی، به عنوان یک سازه دو طبقه که توسط ۱۸ ستون و دو نگهبان هشت متری نیو Nio نگهداری و محافظت می‌شود، بازدید از این منطقه جذاب توریستی ژاپن را بیش از پیش جذاب ساخته است.

قلعه اوساکا Osaka 

یکی دیگر از اماکن توریستی ژاپن که در سال ۱۵۸۶ میلادی توسط جنگجو و سیاستمدار مشهور تویوتومی هیدیوشی Toyotomi Hideyoshi ساخته شده، قلعه اوساکا (Ōsaka-jō)است که در زمان خود بزرگترین و مهم‌ترین قلعه در کشور ژاپن محسوب میشده است. با اینکه این قلعه تا سال ۱۹۳۱ بارها ویران و دوباره ساخته شده، کماکان اصالت حقیقی‌اش را حفظ کرده است. موارد برجسته بازدید از این مکان توریستی ژاپن شامل ساختمان عظیم و پنج طبقه، برج بلند اصلی با ارتفاع ۴۲ متر که بر روی سنگ بزرگی با ارتفاع ۱۴ متر بنا شده است می‌شود.

اگر به قلعه اوساکا سر زدید حتما به بالاترین طبقه ساختمان بروید و از منظره استثنایی شهر اوساکا و تماشای غروب آن لذت ببرید.

لازم به ذکر است که در محدوده پارک قلعه اوساکا معابد جالب توجه هوکوکو Hokoku Shrine و شیتنوجی Shitennō-ji نیز قرار دارند. معبد شیتنوجی به عنوان یکی دیگر از اماکن توریستی ژاپن، شناخته‌شده‌ترین معبد اوساکا و نخستین معبد بودایی کشور ژاپن است که در سال ۵۹ پس از میلاد ساخته شده است. این معبد دوست‌داشتنی از ساختمان خاص پنج طبقه pagoda  و سایر ساختمان‌های مزین نظیر  Golden Pavilion (Kondō)با مجسمه‌ها و نقاشی‌های زیبا، Lecture Hall (Kōdō) و دالانی که دروازه‌های محوطه را به هم دیگر مرتبط می‌سازد، تشکیل شده است.

پارک ملی چوبو سانگاکو و کوه‌های آلپ ژاپنی Chūbu-Sangaku

کشور ژاپن علاوه بر اماکن تاریخی دارای زیبایی‌های طبیعی بسیاری است که در قالب پارک‌های ملی و یا سایت‌های میراث جهانی یونسکو در دسترس عموم قرار دارد. در این میان یکی از جذاب‌ترین اماکن توریستی ژاپن پارک ملی چوبو سانگاکو است که درمرکز جزیره هونشو Honshu قرار دارد، در سمت شمالی و مرکزی این پارک فوق‌العاده زیبای ژاپنی سلسله کوه‌های هیدا Hida Mountains و یا کوههای آلپ ژاپنی قرار گرفته است.

این منطقه برخی از مرتفع‌ترین قله‌های کشور نظیر هوتاکا Hotaka  با ارتفاع ۳٫۱۹۰ متر و یاری Yari  با ارتفاع ۳٫۱۸۰ متر را در بر می‌گیرد. شباهت‌های فراوانی بین این کوه‌های ژاپنی با کوههای آلپ اروپا وجود دارد که از جمله می‌توان به منظره و چشم‌اندازها و فراوانی برف در زمستان اشاره کرد. به همین دلیل کوه‌های آلپ ژاپنی هر ساله در فصل تابستان تعداد زیادی از افراد را به قصد پیاده‌روی و کوه‌نوردی و در زمستان برای اسکی به این محل می‌کشاند. بد نیست بدانید که طبیعت این پارک نیز از تنوع زیستی گیاهی و جانوری فراوانی نظیر پرنده کمیاب باقرقره و بز کوهی در ارتفاعات برخوردار است. در عین حال گرمای آفتاب و هوای مطبوع فصل بهار این پارک ملی نیز موجب می‌شود تا توریست‌های زیادی به منظور استفاده از آبگرم، چشمه‌های معدنی و استراحتگاه‌های تعطیلات پا به اماکن معروفی نظیر کامیکوچی Kamikōchi بگذارند.

معبد آتسوتا،  ناگویا Nagoya

معبد آتسوتا در مرکز شهر ناگویا یکی دیگر از اماکن توریستی ژاپن محسوب می‌شود؛ آتسوتا مهم‌ترین معبد شینتو در ژاپن بوده و هر ساله بیش از ۵ میلیون نفر بازدیدکننده دارد. معبد آتسوتا که در قرن یکم ساخته شده یک مکان مذهبی است که به واسطه وجود نشان افتخار امپراطوری حفاظت شده (kusanagi-no-tsurugi) از شهرت زیادی برخوردار است؛ این نشان یکی از سه نشان باقی مانده در کشور ژاپن است. معبد اصلی هونگو  Hongu  به عنوان یکی دیگر از اماکن توریستی ژاپن همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

این معبد توسط دیوارهای متعدد و ساختمان خزانه احاطه شده است، مکانی که با آثار هنری فراوان نظیر نقاشی‌های قدیمی و مدرن، آثار سرامیکی، جواهرات و ماسک‌های سنتی تزئین شده است. اما یادتان باشد چنانچه در ناگویا ژاپن به سر می‌برید حتما از قلعه ناگویا بازدید کنید، مجموعه‌ای باشکوه و پر زرق و برق که در سال ۱۶۱۲ ساخته شده و با برجی به ارتفاع ۴۸ متر و دو دلفین طلاکاری شده (shachi) به خوبی خودنمایی می‌کند. لازم به ذکر است که این مکان همچنین از موزه‌ای با گنجینه‌های هنری کاخ پیشین، منظره دیدنی و فراگیر کل شهر و دشت نوبی ( Nobi Plain) برخوردار است.

قلعه فوکوکا و فستیوال‌های شهر باستانیFukuoka 

یکی از نمونه‌های باقی مانده و البته باشکوه خانه‌های روی تپه که مورد علاقه افراد نظامی Shoguns  و حاکمین شهر ژاپن قلعه فوکوکا Fukuoka Castle (Fukuoka-jō) بوده، اکنون جزء اماکن توریستی ژاپن و جاذبه‌های فوکوکا محسوب می‌شود. این قلعه زمانی یک بخش از مجموعه عظیمی بوده که در محیطی ۴۷٫۰۰۰ مترمربعی گسترده شده بوده است، اما هنوز هم با این وجود، اندازه بزرگ و موقعیت قرارگیری قلعه در سازه‌ای مرتفع و همچنین اشراف به رودخانه ناکا Naka کماکان بازدیدکنندگان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

فوکوکا همچنین به عنوان یکی از جذاب‌ترین اماکن توریستی ژاپن برای رویدادها و فستیوال‌های متنوع خود نیز شناخته شده است، موارد ویژه‌ای نظیر هاکاتا گیون یاماکاسا Hakata Gion Yamakasa، یک رویداد طولانی و دو هفته‌ای که به عنوان جشنی ۷۰۰ ساله هر ساله در ماه جولای برگزار می‌شود و میلیون‌ها بازدیدکننده را از سراسر دنیا و کشور ژاپن به این نمایش رنگارنگ آداب و رسوم و لباس‌های سنتی می‌کشاند. اما فوکوکا دارای جاذبه‌های مدرنی همچون هاکاتا Canal City Hakata نیز هست، شهری درون شهری دیگر که کانال آبی از میان این مجموعه در جریان بوده و مکمل فوکاکو محسوب می‌شود و شامل جاذبه‌های فراوانی نظیر مراکز خرید، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز تئاتر می‌گردد.

ساپورو، هوکایدو Hokkaido

یکی دیگر از اماکن توریستی ژاپن که در شمالی‌ترین جزیره ژاپن قرار دارد، شهر ساپورو Sapporo  هوکایدو است. ساپورو به عنوان بزرگترین شهر جزیره، مرکز فعالیت‌های فرهنگی بوده و میزبانی رویدادها و فستیوال‌های مختلفی را بر عهده دارد؛ اما نمی‌توان سبک آشپزی متمایز، تاریخچه غنی اجرای تئاتر ، موزه‌ها، گالری‌ها و پارک‌های متنوع این شهر را از قلم انداخت. امادر عین حال مکان‌هایی نظیر پارک اودوری  Odori Park در مرکز شهر، برج تلویزیونی ساپورو Sapporo TV Tower و تراموای مشهور هوایی تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری این مکان توریستی در ژاپن محسوب می‌شوند.

همچنین مسیر تله کابین  Mount Moiwa Ropewayشما را به ایستگاه بالایی نزدیک قله کوه کشانده و منظره‌ای بی‌نظیر و تکرارنشدنی را در شب برای شما رقم خواهد زد. لازم به ذکر است که کوه‌های ساپورو  Mount Moiwa Ski Resort مکان تفریحات ورزشی زمستانی محبوبی است که از زمان برگزاری المپیک زمستانی سال ۱۹۷۲ در این مکان، شهرت آن دوچندان شده است. اگر در زمستان از ساپوروی ژاپن بازدید می‌کنید، به هیچ عنوان فستیوال برفی Sapporo Snow Festival ماه فوریه این منطقه که هر ساله دو میلیون بازدیدکننده را به سوی خود می‌کشاند از دست ندهید!

پارک میمون جیگوکودانی Jigokudani

یکی دیگر از جذاب‌ترین اماکن توریستی ژاپن، بدون شک منطقه آبگرم نزدیک ناگویا یعنی پارک میمون جیگوکودانی است. واژه Jigokudani  ( به معنی دره جهنم) بخاطر وجود بخار و آب جوشانی است که از زمینی یخ زده به بیرون هدایت می‌شود و توسط صخره‌های شیب‌دار و جنگل‌های به شدت سرد احاطه شده است. شهرت این پارک به این علت است که هر ساله در زمستان زمانی که پارک پوشیده از برف است، دسته عظیمی از میمون‌های وحشی برفی پا به این دره می‌گذارند. عموما میمون‌ها در این فصل از صخره‌های شیب‌دار و فضای جنگلی به این مکان می‌آیند تا در چشمه آبگرم بشینند و از گرمای آن لذت ببرند، البته اغلب میمون‌ها برای اطمینان از امنیت خود تا عصر در این مکان باقی مانده و بعد از آن راه خود را به سمت جنگل‌ها پیش می‌گیرند.

موزه فضای باز هاکونه ( کاناگاوا) Hakone 

موزه فضای باز هاکونه Hakone Open-Air Museum که در شهر محبوب آنسن Onsen ، هاکونه قرار دارد، یکی از دیدنی‌ترین اماکن توریستی ژاپن محسوب می‌شود. این موزه با شکل و شمایلی خاص خانه آثار هنری متمایزی از هنرمندان معروفی نظیر پیکاسو، هنری مور، تارو اوکاموتو و یاسو میزویی است که در فضای داخلی و بیرونی موزه به نمایش درآمده است.

برج توکیو

شاید در کنار موزه‌ها، معابد و سایر اماکن باستانی ژاپن بد نباشد تا به معرفی یکی از مدرن‌ترین اماکن توریستی ژاپن یعنی برج توکیو بپردازیم. برج توکیو به عنوان نماد تکنولوژی و زندگی مدرن ژاپنی از طراحی برج ایفل معروف الهام گرفته شده است و دومین سازه دست‌ساز مرتفع ژاپنی محسوب می‌شود.

برج توکیو کاربرد ارتباطاتی و توریستی داشته و هر ساله میزبان افراد زیادی از سراسر دنیا است که به قصد بالا رفتن از آن و مشاهده منظره همه جانبه و استثنایی شهر توکیو به این مکان می‌آیند.

البته از آن جایی که برج توکیو یکی از سمبل‌های معروف شهری به حساب می‌آید، فروشگاه‌ها و رستوران‌های متعددی در اطراف آن ساخته شده که موجب جذب گردشگران زیادی به این محل می‌شود.

برخی از نکات کاربردی سفر به ژاپن از نگاه نیلگام

انتخاب فصل سفر: به دلیل فراوانی اماکن توریستی ژاپن، این کشور غالبا در فصول گرم سال نظیر تابستان بسیار شلوغ هستند. از این رو چنانچه می‌توانید برنامه سفر خود به ژاپن را برای سایر فصول سال نظیر پاییز و زمستان بچینید. با اینکار نه تنها صف‌های انتظار کمتری را تجربه خواهید کرد، بلکه می‌توانید از مواردی لذت ببرید که سایر توریست‌ها در فصول شلوغ سال به سادگی آنها را از دست خواهند داد:

منظره خاص شکوفه‌های بهاری گیلاس در مکان‌هایی نظیر پارک نارا ؛ رنگهای پاییزی دامنه کوه و محل اسپای Jozankei Onsen ؛ سازه‌های باستانی پوشیده در برف همچون قلعه فوکوکا تنها بخشی از فرصت‌هایی هستند که در فصول شلوغ ژاپن به سادگی نمی‌توان از آنها لذت برد. قطار سریع‌السیر ژاپن ( سریع‌تر از گلوله): به لطف سیستم مدرن و کارآمد راه آهن ژاپن، گشت و گذار در این کشور به سادگی صورت می‌پذیرد. راه آهن ژاپن مسئول ۲۱٫۰۰۰ کیلومتر از خطوط قطار این کشور است که همه مقاصد را به شهرهای بزرگتر نظیر توکیو مرتبط می‌سازد.

بهترین نمونه قطار سریع‌السیر، شینکانسن ژاپن Shinkansen Bullet Train است که قادر به پیمودن ۳۲۰ کیلومتر در ساعت بوده و مسافت ۱۱۷۰ کیلومتری توکیو تا فوکاکو را در کمتر از ۶ ساعت می‌پیماید.

فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که به جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پیش از رسیدن به ژاپن بلیط Japan Rail Pass و یا تور قطار خود را رزرو کنید. شما همچنین در صورت تمایل می‌توانید از طریق این لینک اطلاعات بیشتری درباره سایر اماکن توریستی ژاپن کسب کنید. گروه شرکت‌های نیلگام با سالها تجربه در امور اخذ وقت سفارت و انواع ویزای توریستی و تحصیلی کشورهای معتبر دنیا، آماده ارائه مشاوره رایگان و خدمات ویزای توریستی ژاپن به شما عزیزان است.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *