تور

مراکز خرید ارزان استانبول | مرکز خرید نزدیک تکسیم

اگر تمایل به سفر توریستی به ترکیه دارید، بهتر است از مراکز خرید ارزان استانبول و مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول و جزئیات این چنینی باخبر شوید. بدون اغراق قریب به 80 تا 90 درصد از گردشگران ایرانی سفر به ترکیه و شهر زیبای استانبول بیشتر از این که تمایل به بازدید از جاذبه های شهری و تاریخی این شهر دوست داشتنی داشته باشند، بیشتر به دلیل علاقه زیاد به خرید در بازارهای مختلف، مراکز خرید ارزان استانبول و یا مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول، به این شهر توریستی بارها و بارها سفر کرده و هر دفعه با دست پر بر می گردند!

وقتی صحبت از مراکز خرید ارزان استانبول و مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول می شود، دیگر راهنمای سفر به ترکیه به تنهایی کفایت نکرده و باید یک نقشه راه حسابی و حرفه ای برای این ماموریت مهم و عظیم کشور ترکیه یعنی خرید مایحتاج کل سال ایجاد کنیم!

البته خیلی از خانم ها دستی بر آتش داشته و به صورت تجربی با چندین و چندبار سفر به ترکیه و استانبول از تمامی مراکز خرید ارزان شهر استانبول و جاهایی که بهترین گزینه های فروش را در اختیار گردشگران و افراد بومی قرار می دهد، باخبر هستند؛ اما ما فرض را بر این می گیریم که شما هم مثل ما به دفعات به شهر دیدنی و تجاری استانبول سفر نکرده اید و به جز چند تا مرکز خرید بزرگ و مهم این شهر، از بازارهای ارزان و به اصطلاح سوراخ – سنبه های خریداران حرفه ای و با تجربه استانبولی باخبر نیستید.

از این رو قصد داریم تا به جای بسنده کردن به معرفی چندین مرکز خرید و شاپینگ مال بزرگ و کوچک که شباهت زیادی به مراکز خرید ایرانی داشته و چندان قیمت های جذابی ارائه نمی دهند، به سراغ رازهای مگوی خرید در سطح شهر استانبول برویم و انواع مراکز خرید ارزان استانبول و مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول را به شما معرفی کنیم.

فقط یادتان باشد که اگر به صورت زوج و به همراه همسرتان برای خرید به شهر استانبول می روید، حتماً کفش هایی آهنی به پا کنید، چون بدون شک از خستگی، راه رفتن زیاد و یا انتظار در بازارها و مراکز خرید، از پا در خواهید آمد؛ (براساس تجربه شخصی) همچنین یادتان باشد که یک زیرانداز و یا چیزی شبیه به آن به همراه داشته باشید، چون جا برای نشستن کم پیدا می شود و بعد از مدتی این پا و اون پا کردن، به طور حتم نیاز به خستگی در کردن موقتی و نشستن پیدا خواهید کرد!

 

مراکز خرید ارزان استانبول

شهر استانبول بهشت خریداران از سراسر دنیا است. این بدین خاطر است که جاذبه های توریستی مختلفی مثل بازار بزرگ و بازار ادویه مصری تجربه گشت و گذار تاریخی و خرید را برای شما به ارمغان می آورند؛ وقتی که در حال خرید یک فرش ترک دستبافت هستید، چند فنجان چای به شما تعارف می شود و اگر توانایی چانه زدن و گپ و گفتگو با فروشندگان ترک را داشته باشید، یک معامله بسیار دلچسب را انجام خواهید داد.

البته بهتر است برای رفتن به دل بازار استانبول و خرید از بومیان این شهر، آشنایی نسبی به واژه های پرکاربرد ترکی استانبولی داشته باشید و یا از همراهی یک ترک ایرانی مثل تبریزی های عزیز در کنار خود بهره ببرید. چون باور کنید که به هیچ وجه امکان انجام یک معامله واقعی به زبان انگلیسی در کوچه پس کوچه های بازار وجود نداشته و به جای گرفتن نتیجه دلخواه، یا با لبخند بی معنی فروشنده روبرو می شوید(چون حرف شما را نمی فهمد) و یا اینکه جنس مورد نظر را با قیمت بالاتر از حد معمول خریداری می کنید.

کشور ترکیه و شهر استانبول همانند شهرهای مختلف ایران دارای تاریخچه بسیار قوی از صنایع دستی انحصاری است و استانبول یکی از بهترین شهرها و مقاصد گردشگری برای خرید طیف وسیعی از انواع محصولات محسوب می شود؛ از منسوجات و محصولات سرامیکی معروف گرفته تا وسایل فلزی حکاکی شده، تخته نردهای چوبی و دمپایی های نمدی رنگی، چیزهای بسیار متنوعی برای هر سبک و سلیقه ای وجود دارد.

البته خرید در شهر استانبول تنها به البسه و یا صنایع دستی محدود نمی شود، بلکه شما می توانید به سراغ خوراکی های بسیار ویژه ترکی مثل راحت الحلقوم یا همان Lokum بروید که شیرینی لذیذ ترکی و یا Turkish delight نیز گفته می شود، مواردی که برای سوغاتی و یا خوردن در حین خرید در بازار بسیار دلچسب و مناسب خواهند بود.

این در حالی است که امکان خرید مواد غذایی تازه در گوشه کنار شهر و بازارهایی نظیر کادیکوی وجود دارد. اکنون بدون هیچ معطلی به سراغ معرفی مراکز خرید ارزان این شهر می رویم:

بازار بزرگ

همانند بازار بزرگ و پرجنب و جوش ایران که انواع و اقسام اقلام را با قیمت هایی بسیار مناسب ارائه می دهد، مشهورترین و بهترین مقصد خرید ترکیه و شهر استانبول بدون شک بازار بزرگ این شهر Grand Bazaar خواهد بود.

یعنی اگر به دنبال مراکز خرید ارزان استانبول هستید، باید همت کرده و به جای رفتن به یک شاپینگ مال مجهز و مدرن مرکز شهر که دسترسی راحتی از طریق مترو دارد، مسافت بیشتری طی کرده و خود را به بازار بزرگ این شهر برسانید.

این بازار فوق العاده از اواسط قرن 15 فعال بوده و نسخه قرون وسطایی یک مرکز خرید نسبتاً مدرن محسوب می شود. سوای موضوع خرید و تنوع بسیار بالای اجناس در بازار بزرگ، این محل جزو برترین مقاصد توریستی و گردشگری ترکیه و شهر استانبول محسوب می شود.

جایی که نیاز به چندین ساعت گشت و گذار داشته و حتماً شما را با موارد جذابی برای خرید روبرو خواهد کرد. این بازار به گونه ای است که انبارها یا به اصطلاح بدستن ها و کاروانسراها همگی با خطوط طاقدار به یکدیگر متصل هستند و در مجموع 4 هزار فروشگاه را در خود جای داده است!

اگر برحسب اتفاق و ذوق زدگی از پیدا کردن مراکز خرید ارزان شهر استانبول، راه اصلی بازار را گم کردید، ناراحت نباشید، چون در کوچه پس کوچه ها، فروشگاه های کوچک و جذابی در انتظار شما خواهد بود.

با حضور در یکی از بهترین مراکز خرید ارزان استانبول مجموعه کامل صنایع دستی ترکیه و همچنین صنایع دستی آسیای مرکزی و خاورمیانه از فرش های دستبافت و وسایل عتیقه گرفته تا زیورآلات طلای دست ساز و جواهرات و اقلامی بسیار ارزان مثل آهنرباهای پلاستیکی یخچال، همگی در این بازار یافت می شود. بهترین مکان ها برای جستجو فروشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی صنعت‌گران هستند که در مسیرها و خیابان های باریک و در اعماق بازار وجود دارند. با کاوش و کند و کاو عمیق‌تر، با منسوجات گلدوزی شده ازبکستان، شال‌های ابریشمی دست‌بافت و ظروف فلزی با حکاکی‌های پیچیده روبرو می شوید که ارزش حضور در یکی از بهترین مراکز خرید ارزان شهر استانبول را برای شما دوچندان خواهد کرد.

آدرس حدودی بازار بزرگ استانبول چیزی است که همه تاکسی ها و سواری های دربست از آن باخبر هستند، اما اگر قصد حرکت از طریق اتوبوس و یا مترو به این مرکز خرید را دارید، آدرس ورودی اصلی آن میدان بیازیت Beyazıt، Yeniçeriler Caddesi و محدوده بیازیت است.

بازار ادویه مصری

بعد از گشت و گذار در بازار بزرگ ترکیه نوبت به یکی دیگر از مراکز خرید ارزان استانبول یعنی بازار ادویه مصری این شهر می رسد. در رو به روی اسکله کشتی مسافری محدوده Eminönü، ساختمان بازار ادویه مصری قرار گرفته که قدمت آن به قرن 17 میلادی بر می گردد؛ زمانی که این ساختمان با استفاده از درآمد مالیاتی مصری ها تحت فرمان حکومت عثمانی آن زمان ساخته شده است.

اگر اهل پخت و پز و استفاده از انواع ادویه در غذاهای خود هستید و به خواص هر کدام در غذا اهمیت می دهید و یا سفارش خرید و سوغاتی از عزیزان و آشنایان خود دارید، بدون شک این بازار تنها انتخاب مناسب برای شما خواهد بود.

بازار ادویه مصری یکی از مراکز خرید ارزان شهر استانبول است که دارای بیش از 80 فروشگاه بوده و انواع ادویه ها، میوه های خشک، آجیل، محصولات غذایی تخصصی ترکیه، گل های خشک و چای های گیاهی و همچنین انواع شیرینی های لذیذ استانبولی از جمله حلوا (tahini) و lokum در آن یافت می شود.

اگر می خواهید تا با اجزای جدایی ناپذیر غذاهای خوشمزه ترکی استانبولی بیشتر آشنا شوید و آنها را برای خانه خود بخرید، حتماً به بازار ادویه مصری استانبول بیایید، جایی که سماق و فلفل مخصوص Aleppo  یا همان pul biber با قیمت هایی عالی در دسترس شما قرار دارد، شما همچنین امکان خرید ملاس انار مرغوب (چاشنی پخت) و با کیفیت و چشیدن و امتحان طیف وسیعی از عسل های ترکی را نیز در این بازار دارید.

یادتان باشد که مراکز خرید ارزان این شهر از جمله بازار معروف ادویه و مواد خوراکی از بازه زمانی ظهر تا اواخر بعد از ظهر بسیار شلوغ و اذیت کننده می شوند، برای همین توصیه می کنیم که برای گشت و گذار و خرید بهتر،صبح ها به این بازارها قدم بگذارید. آدرس بازار ادویه مصری هم خارج از محدوده   Ragıp Gümüşpala Caddesiو در نزدیکی اسکله Eminönü استانبول است.

بازار آراستا

بعد از اشاره به دو تا از محبوبترین مراکز خرید ارزان استانبول ، نوبت به معرفی مختصر بازار آراستا می رسد که در پشت مسجد معروف آبی یا همان مسجد سلطان احمد و در مرکز شهر قدیمی قرار گرفته است.

طبق آمار، از اول مجموعه این فروشگاه ها و پاساژها جزئی از مسجد بوده است و موجب درآمد زایی مسجد میشده است. اما در حال حاضر بازار آراستا کاملاً مجزا و مستقل عمل کرده و فروشگاه های آن با داشتن انواع محصولات سرامیکی و منسوجات، آماده پذیرایی از گردشگران است.

این بازار نسبت به بازار بزرگ استانبول کوچک تر بوده، از جمعیت کمتری برخوردار است، در فضای باز قرار گرفته و سختی چندانی را برای گردشگر متحمل نمی شود، برای همین می توان این طور گفت که بازار آراستا یک جایگزین آرام و آسان برای خرید صنایع دستی ترکیه است. شما می توانید همانند بازار بزرگ استانبول، در کوچه پس کوچه های این محدوده گشت و گذار کرده و اقلام بسیار جذاب، خوش قیمت و بکری را برای خود شکار کنید!

اگر به دنبال کارهای سرامیکی و خصوصاً کاشی های نقاشی شده با دست ایزنیک هستید( که شامل طرح های سنتی و معاصر می شود)، بازار آراستا همان جایی است که در شهر استانبول باید دنبال آن باشید. خوشبختانه چندین فروشگاه محصولات جذاب سرامیکی در این بازار وجود داشته و محصولات تنوع بالایی دارد.

بعد از ترک یکی از بهترین مراکز خرید ارزان شهر استانبول، حتماً به مسیرهای سنگفرشی که در پشت بازار هستند سر زده و کمی از زمانتان را در آنجا سپری کنید، جایی قدیمی و بکر که خوراک عکاسی، خوردن چای و قهوه و لذت بردن از سفر ترکیه است.

همچنین لازم به ذکر است که چندین فروشگاه نساجی مرغوب، فرش و گلیم ترکی و آسیای مرکزی و نمد کاری نیز در این محدوده و منطقه وجود دارد. بازار آراستا در محدوده Küçük Aya Sofya Caddesi و مسجد معروف Sultanahmet قرار دارد.

بازار علی محدین حاجی بکیر

خیلی از گردشگران در کنار جستجو برای خرید البسه مناسب از مراکز خرید ارزان استانبول ، به دنبال شیرینی های خاص و خوشمزه ترکی هستند و می خواهند تا علاوه بر خوردن و چشیدن انواع آنها به همراه نوشیدنی، مقداری نیز برای دل خود و یا سوغاتی خریداری کنند.

بر همین اساس، اگر شما هم جزو این دسته از توریست های شهر استانبول هستید، نباید بازدید از یکی دیگر از مراکز خرید ارزان این شهر یعنی علی محدین حاجی بکیر را فراموش کنید.

جایی که تعداد زیادی فروشگاه با انواع راحت الحلقوم و شیرینی های سنتی ترکیه ای در انتظار شما هستند، که هم می توانید تست کنید و بخورید و هم به عنوان هدیه و سوغاتی برای عزیزان تان خریداری کنید.

قدمت این لوکوم و شیرینی‌ساز تاریخی به سال 1777 بر می گردد. در قرن نوزدهم، این مغازه که اکنون به بازاری تبدیل شده با لقب رئیس قنادی قصر، مهر تأیید رسمی سلطان عثمانی را دریافت کرده بود؛ برای همین، اگر شیرینی های این منطقه و محدوده به ذائقه سلطان خوب آمده، مطمئناً برای شما هم لذیذ و دلچسب خواهد بود. البته اگر زیاد اهل خوردن شیرینی های سنگین نیستید، بهتر است آنها را همراه با چایی و یا سایر نوشیدنی های گرم و سرد ترکیه میل کنید.

انواع لوکوم و یا همان راحت الحلقوم ها در بازار علی محدین حاجی بکیر یافت می شود، از طعم گلاب و گل گرفته تا انار و پسته ای و انواع میخکی و یا شکلاتی، گزینه های بسیار خوشمزه ای برای خرید وجود دارد.  سایر شیرینی های سنتی این بازار شامل بادام شکری و یا حلواهای سرشار از پسته و آجیل می شود. برای بازدید از این بازار تنها کافیست تا به منطقه Hamidiye Caddesi و Sirkeci سر بزنید.

یادتان باشد که لوکوم های حاوی آجیل قیمت ارزانی ندارند و بخاطر داشتن کیفیت بالا و تو پر بودن، با حجم کم نیز وزن نسبتاً زیادی خواهند داشت. از این رو بهتر است جلوی خود را گرفته و زیاد در این بازار نچرخید!

بازار کادیکوی

اگر هنوز از گشت و گذار در مناطق مختلف استانبول خسته نشده و به دنبال سایر مراکز خرید ارزان شهر استانبول هستید، می توانید به سراغ بازار کادیکوی به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای خرید محصولات غذایی بومی و محلی بروید. این بازار از روز دوشنبه تا جمعه فعال بوده و یک مرکز تجاری، زنده و پر رفت و آمد محسوب می شود.

با انبوهی از غرفه‌های فروش غذاهای دریایی تازه، گیاهان، سبزیجات و میوه‌ها و همچنین فروشگاه‌های اختصاصی محصولاتی که می‌توانید بسته‌بندی کرده و به خانه ببرید، بازار کادیکوی برای گشت و گذار بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است. از خیارشور، مربا، عسل و انواع چاشنی های محلی گرفته تا میوه های خشک و شیرینی های سنتی ترکی، همگی در این بازار یافت می شود.

البته اگر به دنبال اقلامی فراتر از محصولات غذایی هستید، باز هم بازار کادیکوی منبع بسیار ایده آلی برای خرید انواع صابون و محصولات مراقبت از پوست و زیبایی از جمله روغن زیتون خالص، روغن های گیاهی و انواع پمادها و وسایل مخصوص حمام سنتی ترکی از جمله برس های شستشو و اسفنج های لایه بردار محسوب می شود.

بازار کادیکوی در بخش آسیایی شهر استانبول و در پشت اسکله کشتی کادیکوی قرار دارد. شما می توانید از طریق مترو به راحتی به این بازار قدم بگذارید، اما پیشنهاد می کنیم که برای لذت بردن از مناظر، یک سفر دریایی کوتاه را از طریق کشتی به بازار کادیکوی طی کنید. آدرس تقریبی این بازار خارج از محدوده Rıhtım Caddesi & Damga Sokak و در منطقه Kadıköy است.

خیابان استقلال

برای مدت های مدیدی، فاصله محدوده بی اوغلو تا میدان تکسیم که به خیابان استقلال معروف است، یک مسیر پیاده روی و فروش بسیار معروف بوده که برخی از فروشگاه های آن می تواند در فهرست مراکز خرید ارزان استانبول قرار گیرد.

این روزها، بیشتر بوتیک‌های خرید کوچک‌تر و عجیب‌تر راسته استقلال به بیرون رانده شده‌اند و جای خود را به برندهای بین‌المللی و فست فودهای خیابانی داده‌اند، اما هنوز مکان خوبی برای قدم زدن در کنار جمعیت و خرید از فروشگاه در خیابان استقلال محسوب می شود.

برخی از نکات جالب در امتداد طول خیابان استقلال، گذرگاه‌های در داخل ساختمان‌های نئوکلاسیک هستند که بخش‌هایی از این مسیر و یکی از مراکز خرید ارزان و جذاب استانبول را تشکیل می دهند. مشهورترین گزینه، پاساژ سیجک Çiçek که به بازار گل نیز معروف است، جایی که فروشگاه های کوچک انواع شال، محصولات چینی و سرامیکی رنگی، انواع لامپ ها را به فروش می رسانند و رستوران ها و کافه های خاص دارای معماری قرن 19، غذاهای خوش طعم و متمایزی را برای شما سرو می کنند.

در این بین، یک تراموای نوستالژیک و قدیمی از میدان تونل Tünel و در انتهای خیابان استقلال به سمت بالا و میدان تکسیم حرکت کرده و مسافران را از گوشه کنارهای این مرکز خرید جذاب سوار می کند. آدرس این محدوده جذاب خیابان استقلال و منطقه بی اوغلو شهر استانبول است.

بازار بانوان

در منطقه معروف فاتیح Fatih، یکی دیگر از مراکز خرید ارزان استانبول یعنی بازار بانوان و یا Kadınlar Pazarı قرار گرفته که محل مورد علاقه طرفداران غذاهای خوش طعم و محصولات مرتبط با شکم است! چون این خیابان از قصابی ها، رستوران های کبابی و سایر محصولات غذایی خوش طعم و تازه پر شده است.

شما می توانید اقلام خوراکی بسیار متنوع و تازه ای از جمله پنیرهای مخصوص، میوه، ترشی و خیارشور، میوه های خشک، آجیل و انواع روغن های گیاهی و زیتون را از این مرکز خریده و مثل شهروندان بومی استانبول، خریدهای خود را از میان دسته های متعدد سبزی های خوردنی تازه و یا انواع سفارش گوشت از قصابی ها انجام دهید.

اغلب فروشنده های این بازار از سمت جنوب شرقی ترکیه آمده اند و رستوران‌های سبک سفره‌خانه‌ و بازار که غذاهای کباب جنوب شرقی را ارائه می‌کنند نیز این موضوع را نشان می‌دهند. حتماً سعی کنید تا با برنامه ریزی قبلی، زمان بازدید خود از یکی از مراکز خرید ارزان این شهر را تعیین کنید تا بتوانید با فراغ بال وارد بازار شده و سپس برای ناهار به رستوران مورد نظر خود بروید.

این بازار بعد از یک پیاده روی یک کیلومتری از ایستگاه متروی Vezneciler قابل دسترس است و در محدوده Itfaiye Caddesi ، فاتیح قرار دارد.

کورو قهوه چی مهمت افندی

اگر جزو طرفداران نوشیدن قهوه و محصولات این چنینی هستید، حتماً باید در برنامه بازدید از مراکز خرید ارزان استانبول سری نیز به کورو قهوه چی مهمت افندی معروف بزنید. از این رو، اگر مایل به درست کردن قهوه ترک عالی در منزل نیز هستید، می توانید خریدهای خود را در اینجا انجام دهید.

کورو قهوه چی مهمت افندی محبوب ترین فروشگاه محصولات قهوه در این شهر است که از سال 1871 میلادی فعالیت خود را شروع کرده است. این درست است که فروشگاه های قهوه فروشی بسیار زیادی در تهران و ایران وجود دارد، اما یکی از بهترین سوغاتی هایی که می توانید برای عزیزان و دوستان خود از استانبول بیاورید، بدون شک قهوه های کورو قهوه چی خواهد بود.

البته به غیر از قهوه ترک سنتی و قوی این فروشگاه، گزینه های لایت تر و مناسب تری مثل فرنچ پرس و یا محصولات مناسب دستگاه های اسپرسو و یا قهوه جوش های فیلتری وجود دارد. این محدوده و فروشگاه دقیقاً پشت بازار معروف ادویه مصری بوده و می توانید با حضور در بازار ادویه، سری نیز به این قهوه فروشی معروف در خیابان Tahmis Sokak 66 و محدوده Eminönü بزنید.

بازار Tahtakale

مسیرهای باریک در غرب بازار ادویه مصر یکی دیگر از مراکز خرید ارزان شهر استانبول محسوب می شود که پر از غرفه های فروش سبدهای سنتی، منسوجات، ظروف آشپزخانه و ظروف چوبی دست ساز و محصولات خانگی ارزان و خوش قیمت است.

خیابان اصلی این محله یعنی خیابان تهتاکاله یک مکان ایده آل برای گشت و گذار بعد از خرید از بازار ادویه فروشی مصری و دیدن فروشگاه های جذاب دیگر شهر استانبول است.

اغلب استانبولی ها و بومی های شهر، به این محدوده و منطقه می آیند تا کاورهای ارزان کوسن، انواع برس ها و یا قابلمه و تابه را خریداری کنند؛ این در حالی است که قاشق های دست ساز چوبی، هاون، وردنه و انواع تخته های خرد کردن غذا و زنبیل ها گزینه های جذابی برای خرید سوغاتی محسوب می شوند.

البته باید به فکر حمل آنها نیز باشید، چون ممکن است با قرار دادن در چمدان و پروازهای هوایی به برخی از آنها صدمه جدی وارد شود. اگر مایل به حضور در این بازار هستید کافیست تا به آدرس خیابان Tahtakale و منطقه Eminönü بروید.

بازار چوکور جوما

چه جزو کلکسیونرهای جدی باشید و یا مثل خیلی دیگر از توریست ها از گشت و گذار در شهر استانبول لذت ببرید، حضور در یکی دیگر از مراکز خرید ارزان این شهر یعنی بازار خاص چوکور جوما به شما پیشنهاد می شود. جایی که با داشتن انواع بوتیک های قدیمی در محله ای تپه ای و نسبتاً مرتفع درست در شرق خیابان استقلال قرار گرفته و ارزش بالایی برای بازدید و مشاهده از نزدیک دارد.

از مبلمان های باروک قرن 19 گرفته تا گل های سرامیکی و چینی نقاشی شده، انواع نقاشی های خاص و قدیمی، لباس ها و پارچه های آنتیک و کتاب های قدیمی، همگی در این بازار در انتظار شما هستند. در واقع بازار چوکور جوما نسخه ترکی منوچهری خودمان است که جذابیت های زیادی برای بینندگان داشته و ممکن است چیزهای جذاب و خوش قیمتی را نصیب شما کند.

این در حالی است که برخی از اقلام دیگر از جمله ظروف شیشه ای تزئینی عجیب و غریب، شمعدان ها و مجموعه های چای مربوط به اواخر دوران عثمانی نیز در این بازار قابل جستجو خواهد بود. همچنین فروشگاه های تخصصی متنوعی نیز برای تزئین خانه با وسایل تزئینی سبک رترو و نیمه اول قرن بیستم در این مکان وجود دارد. پیشنهاد می کنیم که برای حضور بدون دردسر در این مرکز خرید جذاب و قدم زدن در مسیرهای شیب دار و سنگفرش، کفش مناسبی بپوشید.

محدوده نیشانتاشی

با حضور در منطقه معروف نیشانتاشی در شمال میدان تکسیم، به یکی دیگر از مراکز خرید استانبول قدم می گذارید که دیگر نمی شود عنوان ارزان را به آن داد. جایی که برندهای معتبر و مشهوری مثل هرمس و بربری و یا برندهای بومی معروفی مثل فروشگاه بزرگ واکو Vakko قرار گرفته اند.

در این محدوده شهر استانبول، اصلی ترین خیابان اقلام و برندهای لوکس خیابان Abdi Ipekçi محسوب می شود که از سمت شمال و پارک Maçka شروع شده و به خیابان Vali Konağı می رسد. در این بین خیابان های موازی با عبدی ایپکچی خانه برندهای متوسطی مثل زارا و منگو هستند. شما همچنین می توانید در حین خرید در کافه های خاص خیابانی این محدوده توقف کرده و با نوشیدن قهوه و خوردن کیک، انرژی از دست رفته را بازگردانید.

محدوده گالاتا

اگر فقط به دنبال مراکز خرید ارزان استانبول نیستید، بد نیست سری هم به محدوده و منطقه گالاتا در استانبول بزنید. جایی که می توانید هدایای دست ساز بومی، مجموعه های کلکسیونی رترو مثل مجله های کمیک و صنایع دستی و جواهرات دست ساز را دیده و خریداری کنید.

مسیر تپه ای و سنگفرش شده این محدوده که از برج گالاتا شروع می شود، خانه بوتیک های کوچکی است که محصولات مفهومی فشن، لوازم جانبی و اکسسوری جذاب و محصولاتی که توسط طراحان جوان استانبولی ساخته شده اند را به فروش می رساند؛ جایی که مد خیابانی عجیب و غریب و اصیل و لوازم خانگی شیک که با طرح های سنتی ترکیه تطابق دارد را در آن پیدا خواهید کرد.

گالاتا دارای حال و هوای کافه ای پر شور و حرارتی نیز هست و  بسیاری از کافه‌های مستقل زیبا (بعضی از آنها به عنوان مغازه‌های صنایع دستی نیز شناخته می‌شوند) در آن قرار دارند، بنابراین مکان‌های زیادی برای توقف قهوه و کیک بعد از خرید وجود دارد.

اگر به این منطقه از استانبول قدم گذاشتید، می توانید شروع مسیر خود را از خیابان Sedar-I Ekrem آغاز کنید.

خیابان Bağdat

یکی دیگر از مراکز خرید ارزان و جذاب استانبول یک خیابان طولانی و سرسبز 14 کیلومتری است که در هر دو سمت با درختان سر سبز پوشیده شده و از منطقه کادیکوی تا بوستانچی در بخش آسیایی استانبول ادامه دارد. این خیابان یکی از محبوب ترین و شلوغ ترین مناطق خرید خصوصاً در آخر هفته ها است.

اگر مایل به خرید از این راسته و خیابان باشید، چندان جنس به اصطلاح اورجینال و یا خاص پیدا نمی کنید، اما با این حال، با کمی جستجو گزینه های جذاب و خوش قیمتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

برندهای معروفی مثل H&M و زارا  و همچنین فروشگاه بزرگ انگلیسی Marks & Spencer در این خیابان معروف وجود دارند؛ این در حالی است که فروشگاه های بومی و خوش نامی نظیر Boyner و Mavi نیز در این خیابان و مرکز خرید محبوب قرار گرفته اند.

شما می توانید با استفاده از کشتی و طی کردن مسیر آبی به کادیکوی به این محل بیایید و یا اینکه با استفاده از مترو از طریق ایستگاه کادیکوی و یا بوستانچی خود را به این خیابان جذاب برسانید.

مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول

اگر در یکی از هتل های استانبول در میدان تقسیم جا رزرو کرده اید، اطلاع از مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول برای شما مهم بوده و کار را برای خرید راحت تر شما آسان می کند.

اکنون که به خوبی با مراکز خرید ارزان این شهر پرجنب و جوش آشنا شدید، بد نیست تا در ادامه از مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول مطلع شوید؛ عموماً اغلب مراکز خرید و شاپینگ مال ها آنقدر به میدان تکسیم نزدیک نیستند که بتوان به صورت پیاده به آنجا رفت، اما اگر از این میدان سوار بر مترو شوید، این امکان را دارید تا به راحتی در یکی محدوده های معروف شهری مثل شیشلی، Mecidiyekoy،Gayrettepe و لونت توقف کرده و به یکی از مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول سر بزنید.

مرکز خرید دمیرورن استانبول

در میان فهرست مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول ، اول نوبت به مال بزرگ واقع در خیابان استقلال می رسد. مرکز خریدی که تنها بین 5 تا ده دقیقه با میدان تقسیم فاصله داشته و گزینه های مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد.

اگر در دقیقه نود تدارک خروج از شهر استانبول، به یکباره متوجه شدید که سوغاتی نخریده اید، می توانید حساب ویژه ای بر روی دمیرورن باز کنید. البته این مرکز خرید در مقایسه با سایر مال های پیشنهادی استانبول فضای کوچک تری دارد.

به طور معمول برندهای فشن این مال از برندهای معروف بومی است و گزینه های جذابی در میان آنها پیدا می شود، البته شما امکان حضور در خیابان استقلال و خرید از فروشگاه های محدوده برج گالاتا را نیز خواهید داشت.

از این رو، اگر جنس و یا سوغاتی مورد نظرتان را در مال دمیرورن پیدا نکردید، می توانید به سراغ محدوده معروف برج گالاتا در نزدیکی آن رفته و با حضور در خیابان Galip Dede در انتهای خیابان استقلال، چیزهای جذابی برای خرید پیدا کنید.

مرکز خرید جواهر

بدون شک یکی از بهترین و بزرگترین مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول جایی نیست به جز جواهر که از لحاظ تنوع و وسعت یکی از برترین مال های استانبول و اروپا محسوب می شود. شاپینگ مال Cevahir گزینه بسیار جذابی برای بانوان بوده و دارای بیش از 200 فروشگاه مختلف است.

این مرکز خرید پیشرفته نه تنها مکانی برای خرید البسه با برندهای بومی و قیمت های مناسب است، بلکه یک مرکز فرهنگی و هنری نیز محسوب می شود که دارای سالن های مجهز سینما و همچنین سالن معروف تئاتر Istanbul State Theater است.

برای رسیدن به این مال چند منظوره و بزرگ شهر استانبول، تنها کافیست تا از میدان تکسیم سوار مترو شده و در ایستگاه شیشلی Mecidiyekoy پیاده شوید. نکته جذاب این بخش در این است که در انتهای خروجی ایستگاه شیشلی درب ورودی مرکز خرید جواهر قرار گرفته و به شما اجازه ورود مستقیم از مترو به این مال را می دهد.

مرکز خرید کنیون

کانیون یکی دیگر از مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول است که جزو اولین مال های ساخته شده در فضای باز این شهر نیز محسوب می شود. این مال دارای طراحی بسیار زیبایی بوده و خانه برخی از برندهای لوکس و جذاب است.

این شاپینگ مال تنها برای خرید اقلام مختلف مناسب نبوده، بلکه فضای بسیار ایده آلی را برای طرفداران غذا و امور شکمی آماده کرده که بهترین ناهارها، شام ها و میان وعده ها را در چندین رستوران مختلف در اختیار شما قرار می دهند.

برای رفتن به مرکز خرید کنیون که در منطقه لونت قرار دارد، شما می توانید از میدان تکسیم سوار مترو شده و در ایستگاه چهارم یعنی Levent پیاده شوید و از آنجا بعد از چند قدم پیاده روی به این مال زیبا خواهید رسید.

مال نیشانتاشی City’s Nisantasi

شاید خیلی از افراد به خاطر کوچکی این مال از آن به عنوان یکی دیگر از مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول یاد نکنند، اما اشاره به آن خالی از لطف نیست. درست است که این مرکز خرید در مقایسه با جواهر حرفی برای گفتن ندارد، اما محدوده اطراف آن بسیار جذاب و زیبا بوده و بهشت مسلمی برای خرید انواع البسه معروف می شود.

این مرکز خرید در میان منطقه نیشانتاشی واقع شده که یکی از محدوده های لوکس شهر استانبول است. مراجعه به این مال ترجیح بسیاری از افراد معروف بود و انواع غذاها و نوشیدنی های گران را ارائه می دهد.

شما می توانید سری به مال نیشانتاشی زده و بعد از آن از بوتیک های موجود در این محدوده دیدن کنید. به دلیل حضور تعداد زیادی از طراحان لباس در این منطقه، گزینه های بسیار جذابی برای خرید لباس زنانه در محله نیشانتاشی وجود داشته و شما را دست خالی نمی گذارد.

مرکز خرید ایستینیه پارک

ایستینیه پارک نه تنها یکی از مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول محسوب می شود، بلکه یکی از لوکس ترین و مجهزترین مال های شهری نیز هست. ایستینیه طی سالهای متمادی جایزه بهترین مرکز خرید چندمنظوره شهر استانبول را به خود اختصاص داده و یکی از جذاب ترین ها به شمار می رود.

یعنی شما می توانید سراغ تمامی برندهای لباس مشهور دنیا را در مال ایستینیه پارک بگیرید. مواردی که موجب جذابیت این مرکز خرید می شود، نزدیکی آن به میدان تقسیم و مرکز شهر، قرارگیری در محدوده ای لوکس و تنگه زیبای بوسفرس است.

این شاپینگ مال مجهز و زیبا در فاصله دوازده کیلومتری از میدان تکسیم قرار گرفته و به راحتی از طریق وسایل نقلیه عمومی امکان دسترسی به آن وجود دارد. شما می توانید در میدان تکسیم سوار مترو شده و در هشتمین ایستگاه یعنی ITU-Ayazaga از مترو پیاده شوید و چند قدمی را به سمت ایستینیه پارک پیاده روی کنید.

با اینکه IstinyePark را چندان نمی توان جزو مراکز خرید نزدیک تکسیم استانبول حساب کرد، اما رفتن و بازدید از آن ارزشش را داشته و به یکی از محبوب ترین مال های خرید شما بدل می شود.

مرکز خرید لوازم الکترونیکی در استانبول

طبق آمار ارائه شده توسط موتور جستجوی گوگل، برترین مراکز خرید لوازم الکترونیکی در استانبول شامل موارد زیر می شوند:

  • فروشگاه مدیا مارکت Media در مرکز خرید استانبول
  • فروشگاه Tarlacilar Ev Gereçleri منطقه فاتح
  • برند شاپ LG Brandshop Gürbüz  در مرکز خرید استانبول
  • فروشگاه Media Markt Square Mall در محدوده فاتح سلطان مهمت
  • Apple Zorlu Center در منطقه بشیکتاش
  • Media Markt در محدوده آتش شهیر استانبول

مراکز خرید کودک در استانبول

به طور معمول در اغلب مراکز خرید شهر استانبول، فروشگاه هایی نیز به وسایل و مایحتاج کودکان اختصاص دارد، اما بنابر آمار اینترنتی، بهترین مراکز خرید کودک در این شهر به شرح زیر است:

  • مرکز خرید Forum
  • شاپینگ سنتر Trump ebebek در محدوده شیشلی
  • فروشگاه Babymall İstanbul Haramidere در محدوده اسنیورت
  • فروشگاه ebebek در مال استانبول
  • Ebebek در مال پرستیژ
  • فروشگاه Civil در مال استانبول
  • فروشگاه Akkon Baby در محدوده فاتح

در نهایت، چنانچه می خواهید فراتر از سفر توریستی به استانبول ترکیه اطلاعات بیشتری در مورد مهاجرت به این کشور و یا سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه کسب کنید، کافیست تا با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی نیلگام تماس بگیرید تا گزینه های بسیار متنوعی را در اختیار شما قرار دهند.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *