تور

زیباترین کشور جهان در کدام قاره قرار دارد؟

به نظر شما زیباترین کشور جهان در کدام قاره قرار دارد؟ آیا چنین سوالی از اساس درست است و می‌توان بین این همه سرزمین‌ شگفت‌انگیز و زیبا، یکی را به عنوان زیباترین انتخاب کرد؟ آیا چند معیار مشترک و جهانی برای تعیین زیبایی کشورها در کار است؟ بعید است که هیچ یک از این سوالات، پاسخ ساده‌ و سرراستی داشته باشند و بعید است که در این کرهٔ شگفت‌انگیز، عنوان زیباترین کشور جهان، تنها برازندهٔ یک کشور باشد.

زیباترین کشور جهان

هر کدام از قاره‌های هفتگانهٔ زمین، به مثابه جهانی متفاوتند و انواع و اقسام اقلیم‌های انسانی و طبیعی را در خود جای داده‌اند. برخی مثل قارهٔ سبز اروپا مملو از جنگل‌های انبوه و شهرها و رودخانه‌های در هم تنیده‌اند و برخی مثل خاورمیانه، دارای کویرهای بی‌انتها و کوهستان‌های پهناور و شهرهای باستانی‌اند و برخی مثل دشت‌های آسیای میانه بی‌کران و مرتفعند. یا مثل سرزمین‌های بکر آفریقا و جنگل‌های تاریک آمازون، هنوز هم جولانگاه بیشمار از گونه‌های گیاهی و جانوری زمینند و می‌توان گفت که هنوز، تا حدی از شر آدمیزاد در امان مانده‌اند. در این مطلب به کشورهایی از تمام قاره‌ها اشاره می‌کنیم و قضاوت نهایی را به چشمانی که آنها را از نزدیک تجربه کرده‌اند می‌سپاریم.

برای انتخاب زیباترین کشورهای جهان چه مبنایی وجود دارد؟

World Economic Forum یک سازمان‌ معتبر بین‌المللی است که هر ساله، کشورها را بر مبنای گزارش رسمی صنعت توریسم و گردشگری آنها دسته بندی می‌کند و در این گزارش، پارامترهایی مثل میزان امنیت، شاخص امید به زندگی و منابع طبیعی آن کشور را مبنا قرار می‌دهد. منابع طبیعی هم شامل مواردی چون گونه‌های جانوری و تعدد آثار و بناهای ثبت شده در یونسکو و دارایی‌های طبیعی این کشورها هستند. آنچه که در ادامه به عنوان زیباترین کشورهای جهان معرفی می‌کنیم،‌ آنهایی هستند که بر اساس متغیرهای مذکور امتیاز بالایی آورده‌ و از نظر طبیعی، زیبایی‌های بسیاری در آستین داشته‌اند.

کاستاریکا

کاستاریکا کشور آبشارهای مه آلود و سواحل جادویی و جنگل‌های انبوه و حفاظت‌شده است. سرزمینی با طبیعت خیره کننده که از آن به عنوان pura vida به معنی زندگی ناب یاد می‌کنند و کشوری که بیش از یک چهارم مساحتش را به عنوان مناطق طبیعی حفاظت‌شده تعیین کرده است. پارک ملی کُوکُوز آیلند Cocos از منحصربفردترین جزایر جهان و تنها جزیرهٔ شرقی اقیانوس آرام است و سطحش با جنگل‌های بارانی یا به اصطلاح rainforest پوشیده شده و بهشت غواصان آب‌های عمیق محسوب می‌شود. البته برای کسانی که با شنا کردن در مجاورت کوسه‌های سرچکشی و سفره‌ماهی‌های غول‌پیکر سایر گونه‌های دریایی عجیب و غریب مشکلی نداشته باشند!

ایسلند

سرزمین سفیدپوش و اسرارآمیز و پرآتشفشان ایسلند، در جایی مماس به کمربند قطب شمال جا خوش کرده و با آن شفق‌های قطبی شگفت‌آورش، جزو کاندیدهای جدی در انتخاب زیباترین کشور جهان به شمار می‌رود. ایسلند به لطف آبشارهای خروشان و کوهستان‌های عجیب و غارهای یخی زیرزمینی‌اش، هر ساله تعداد زیادی گردشگر را از سرتاسر جهان به سمت خود سرازیر می‌کند. دریاچهٔ زیرزمینی منجمد یوکولسارلون Jökulsárlón تنها ذره‌ای از این زیبایی‌هاست و عمیق‌ترین دریاچه این سرزمین و زیستگاه گله‌های فک‌ و یخ‌های قطبی آبی‌رنگ و سرگردان بوده یا جایی موسوم به Vik که با ماسه‌های سیاهرنگ و ستون‌هایی از جنس بازالت، تصاویر اعجاب‌آوری را بوجود آورده‌ است. آیا با شرایط دریافت ویزای ایسلند آشنایی دارید؟

نیوزلند

نیوزلند با مناظر چشم‌نواز و طبیعت حیرت‌انگیزش، به مثابه بهشتی فرو افتاده و سقوط کرده از میان آسمان‌هاست. سرزمینی با کوه‌های بلند و دریاچه‌های بیشمار و بیش از هزار کیلومتر سواحل مسحور کننده‌ که می‌تواند براحتی عنوان زیباترین کشور جهان را به خود اختصاص دهد. از گل‌های وحشی بنفش و صورتی در اطراف دریاچه‌ٔ Tekapo یا کوهستان‌های پهناور و سرسبزش که بیننده را به یاد قصه‌های فانتزی‌ و حماسی ارباب حلقه‌ها می‌اندازد و غارهایی زیرزمینی که سقفشان محل زندگی یکی از عجیب‌ترین گونه‌های زمین، یعنی کرمی به اسم Waitomo glowworm است. موجوداتی که طناب‌های نورانی و شبرنگ‌مانندشان را به قصد شکار حشرات از سقف آویزان می‌کنند و تاریکی مطلق داخل غار را، به کهکشانی با بی‌نهایت ستارهٔ درخشان بدل می‌سازند.

اتریش

اگر قرار باشد برای به تصویر کشیدن قصهٔ پریان مکان مناسبی را انتخاب کنیم، اتریش می‌تواند گزینهٔ کاملاً درستی باشد. زیبایی مناظر طبیعی و روستاهای فانتزی اتریش، مثل روستای هالشتات Hallstatt، مناظری رویاگونه‌اند و آن طرف کشور هم که در دامان آلپ آرام گرفته، بهشت بی‌بدیل گردشگران و کوهنوردان است. از پیست‌های اسکی تایرول Tyrol تا مسیرهای پیاده‌روی و هایکینگ اینزبراک Innsbruck تا غارهای یخی Eisriesenwelt، تا پارک ملی هوه تُورِن Hohe Tauern، اتریش کشور مراتع و دامنه‌های سرسبز و قله‌های برف‌گرفته است و هر سمتی از آن به نقشی و اثری زیبا بر بوم طبیعت می‌ماند. راستی با روش های مهاجرت به اتریش آشنایی دارید؟

جمهوری دومنیکن

آوازهٔ جنگل‌های انبوه و سواحل زیبای دومنیکن، سالهاست که کل دنیا را درنوردیده و باعث شده که این کشور کارائیبی کوچک به تفریحگاهی جذاب تبدیل شود. مکان‌هایی مثل سواحل زیبای شبه جزیرهٔ سامانا که با آب‌‌های زلالش بهشت غواصان و تصویربرداران زیر آبند و درختان سر به فلک کشیدهٔ نخل که یک تابلوی استوایی و گرمسیری تمام عیار را ترسیم می‌کنند. یا بهشتی مانند پارک ملی لُس هاییتیسِس Los Haitises که در شمال شرقی این سرزمین جا خوش کرده و با سنگ‌های آهکی تندیس‌وار و جنگل‌های آب شور و مناظر بدیعش، جمهوری دومنیکن را در زمرهٔ زیباترین کشورهای منطقهٔ کارائیب و جهان قرار داده است.

کانادا

توصیف تمام زیبایی‌های طبیعی‌ دومین سرزمین بزرگ جهان، از حوصلهٔ چند خط و پاراگراف خارج است. از پارک ملی کوهستان تورنگات Torngat Mountains با گوزن‌های کاریبو و خرس‌های قطبی‌اش گرفته تا دریاچه‌ها و یخچال‌های طبیعی و آبشارهای منجمد، تا کوه‌های عظیم‌الجثه‌ای که مشابهشان در کمتر جایی از زمین پیدا می‌شود. این سرزمین پهناور ۴۸ پارک ملی حفاظت شده دارد و هر کدام از مناطق و استان‌های سیزده‌گانه‌اش، جهانی زیبا و منحصر بفرد هستند. تقریباً اکثر علاقمندان مهاجرت به کانادا یا تحصیل در کانادا روی مسائلی مثل رفاه و استانداردهای کار و زندگی در این کشور متمرکزند، غافل از اینکه که کانادا، علاوه بر تمام اینها، جزو زیباترین کشورهای جهان هم هست.

نروژ

نروژ سرزمین کوهستان‌ها و یخچال‌های طبیعی و نورهای اسرارآمیز آسمانی یا همان شفق‌های قطبی است. سرزمینی که آنرا به آبدره‌ها یا به قول خودشان فیوردهایش می‌شناسند. در این حد که برخی از آنها مثل Geirangerfjord و Nærøyfjord با آن مناظر خیره کننده و دیواره‌های سنگی و جنگل‌های انبوه و به خاطر اهمیت بالایی که برای اکوسیستم منطقه دارند، به لیست منابع طبیعی یونسکو پیوسته‌‌اند تا از گزند هرگونه دخل و تصرف انسانی در امان بمانند. یا مثلا صخرهٔ معروف و بلند ترولتونگا که ملغمه‌ای از زیبایی و خطر است و ایستادن بر فراز آن، یکی از بهترین چشم‌اندازهای نروژ را پیش چشمان آدمیزاد قرار می‌دهد.

سوئیس

سرزمینی بر دامان کوهستان آلپ، با مساحتی کوچک و زیبایی‌هایی پرشمار که بدون تردید، برازندهٔ عنوان زیباترین کشور جهان است. زندگی در سوئیس، زندگی در جوار طبیعتیست که در تمام طول سال، آرامشی خلسه‌‌آور دارد. خصوصاً در زمستان‌ها که عملاً به سرزمین عجایب بدل می‌شود و مناظر بدیعش، زیبایی واقعی زمستان را برای مردمان مناطق گرمسیر آشکار می‌کند. به گردشگران توصیه می‌کنند که برای اسکی و لذت بردن از زمستان در روستایی به اسم زرمات Zermatt اقامت کنند. روستایی که طراوت آسمانش آنقدر معروف شده، که عده‌ای از گردشگران بطری‌های پرشده با هوای روستا را خریداری می‌کنند و سوغات می‌برند! آنهایی هم که میانهٔ خوبی با اسکی و سرما ندارند، فصل تابستان و سواحل زیبای ژِنِو و دریاچه‌ها و رودخانه‌های زوریخ را برای گشت و گذار انتخاب می‌کنند.

اسپانیا

اسپانیا سرزمین آفتابی و مدیترانه‌ای اروپا بر شبه جزیرهٔ ایبریاست،‌ که آنرا با سواحل زیبا و کوه‌های مرتفع و تنوع اقلیم‌هایش می‌شناسند. از ساحل عجیب Playa de Las Catedrales در گالیسیا تا پارک‌های طبیعی حفاظت شده‌ که عددشان به پونزده می‌رسد و منطقهٔ حفاظت‌شدهٔ Doñana که زیستگاه پنج گونه از پرندگان نادر و روبه انقراض است. یا تپه‌های ماسه‌ای زیبا و یا که بلندترین کوه کشور موسوم به Mount Teide در قلب منطقه‌ٔ حفاظت شده‌ای به همین اسم که سومین سازهٔ آتشفشانی جهان یعنی Pico Viejo بر فرازش قرار دارد. تمام این زیبایی‌ها در کنار هم، اسپانیا را یکی از توریستی‌ترین و زیباترین کشورهای جهان تبدیل و مهاجرت به اسپانیا را به گزینه‌‌ای جذاب برای دوستداران آب و هوای مدیترانه‌ای تبدیل کرده است.

مکزیک

کاندید بعدی زیباترین کشور جهان، باز هم سرزمینی اسپانیایی زبان است. منتها این بار در آنسوی اقیانوس اطلس و در قارهٔ شگفت‌انگیز آمریکا. مکزیک با ۶۷ پارک ملی و منطقهٔ حفاظت شده و از بیش از هفت هزار کیلومتر مرز ساحلی، از تمام اقلیم‌‌های روی زمین برخوردار است. از بیابان‌های داغ تا قله‌های آتشفشانی سربه فلک کشیده و برف گرفته، تا سواحل خیره کننده و بیشمار گونه‌های گیاهی و جانوری. از حیات وحش Oaxaca گرفته تا صخره‌های حیرت‌آور و چشمه‌های جوشان Hierve el Agua یا دره‌های عمیق  Sumidero تا زیستگاه نهنگ‌های آبی و خاکستری در El Vizcaino که تحت حفاظت شدید دولت مکزیک قرار دارد، این سرزمین رقیبی جدی برای عنوان زیباترین کشور جهان است.

استرالیا

فرسنگ‌ها دورتر از حیات وحش مکزیک و در آنسوی نقشهٔ جهان، یکی دیگر از زیباترین کشورهای جهان یعنی استرالیا، در انزوای خود در آنسوی اقیانوس آرام جا خوش کرده است. سرزمینی که با طبیعت بکرش چشم‌ها را خیره می‌کند و با گونه‌های جانوری متفاوت و منحصر به فردش، آدمیزاد را به حیرت وا می‌دارد. از اقلیم شگفت‌انگیز Uluru تا تپه‌های مرجانی عظیم الجثه و بیابان‌های سوزان و سواحل بی‌انتها و جنگل‌های انبوه و جزیرهٔ اسرارآمیزی مثل تاسمانی، استرالیا جهانی از اقلیم‌ها و زیست‌گاه‌های طبیعی است. آیا نسبت به معایب و مزایای زندگی در استرالیا کنجکاو هستید؟

یونان

اکثر مردم، این کشور مدیترانه‌ای زیبا را با سواحل چشم نواز سانتورینی و معماری جالب پایتخت کهنش یعنی آتن می‌شناسند. غافل از اینکه زیبایی‌های یونان، فراتر از یکی دوتا منطقهٔ معروف و خانه‌های نقلی در جوار مدیترانه است. و این را کسی خوب می‌داند که طلوع و غروب آفتاب یونان را برفراز شش‌ هزار جزیره‌ٔ ریز و درشت و افق سحرآمیزش دیده باشد. اگر سواحل ماسه‌ای و صخره‌ای بیشمار و مناظر الهامبخش Zakynthos  و Mykonos به تنهایی جوابگوی طبع گردشگران نباشد، جنگل‌های کوهستانی  Epirus در شمال غربی یونان، قطعاً از خجالتشان در خواهد آمد. راستی بهترین شهر یونان برای زندگی کجاست؟

کنیا

کمتر جایی را روی زمین می‌توان پیدا کرد که حیات وحشش مانند کنیا، این چنین بکر و دست‌نخورده باقی مانده باشد. جذابیت کنیا برای اکثر گردشگران، کمپ‌های سافاری و گشت و گذار در دشت‌های پهناور و مشاهدهٔ گله‌های حیوانات از فاصله‌ٔ نزدیک است. دریاچه‌های کنیا بهشت عکاسان حیات وحش است و بسیاری از تصاویری که بر جلد نشریات و صفحهٔ اول وبسایت‌های معتبر می‌بینیم، جایی در گوشه و کنار همین سرزمین گرفته‌ شده‌اند. کنیا از نظر تنوع زیستی و تنوع گونه‌های پرندگان، مقام نخست جهان را در اختیار دارد و کوه معروفش یعنی Mount Kenya بعد از کلیمانجارو یکی از بلندترین قله‌های جهان و محلی برای حیرت و شگفتی خالص است.

نامیبیا

عده‌ای بر این باورند که نامیبیا از حیث طبیعت و حیات وحش، زیباترین کشور جهان است. نامیبیا را با صحرای نامیب و درختان سیاهرنگش می‌شناسند که همچون تندیس‌‌ها و پیکره‌هایی گداخته و تفتیده در آفتاب، بر پهنه‌ٔ صحرا ایستاده‌اند. یا تپه‌های ماسه‌ای زیبا و کوهستان عظیم Brandberg که مرتفع‌ترین نقطهٔ نامیبیاست و به خاطر ماهیت گرانیتی‌اش، در زیر تابش آفتاب می‌درخشد و لقب کوهستان آتش را یدک می‌کشد. فراموش نکنیم که نامیبیا به عنوان کشوری در مجاورت اقیانوس، علاوه بر کوهستان و صحرا، از مناظر چشم‌نواز ساحلی هم بی‌بهره نسبت و علاوه بر اینها، بزرگترین دره قارهٔ آفریقا یعنی Fish River Canyon را همچون شکافی عمیق و کهنه، بر قلبش به یادگار دارد.

فنلاند

در شمال این کشور زیبای اسکاندیناوی، ناحیه‌ای به اسم  Lapland وجود دارد که می‌تواند به خودی خود، فنلاند را زیباترین کشور جهان لقب دهد. جایی پر از دریاچه‌های منجمد و گیاهان همیشه سبز و پوشیده از برف و جایی برای مسخ شدن در تماشای شفق‌های اسرارآمیز قطبی. سرزمینی که حدود شصت و پنج درصد خاکش با جنگل‌های انبوه پوشیده شده و پارک ملی معروفی مثل Nuuksio را به فاصله‌ای کمتر از یک ساعت از پایتختش هلسینکی در بطن خود جای داده است. فنلاند در سال ۲۰۱۷ و به بهانهٔ سالگرد صد سالگی‌ کشور، چهلمین و بزرگترین پارک ملی‌اش با نام Hossa را در منطقه‌ای نزدیک به مرز روسیه افتتاح کرد که به خاطر دریاچه‌های فوق‌العاده زلالش، شهرتی جهانی دارد.

شیلی

آمریکای جنوبی، قارهٔ عجایب و زیبایی‌هاست و کشور شیلی هم به نوبهٔ خودش سرزمین عجایب است. کشوری بی‌نهایت سرسبز و در عین حال دارای بیابان‌ها و شن‌زارهایی شبیه به کرهٔ ماه، و یا غارهایی مرمرین که دیدنشان آرزوی هر طبیعت‌گرد و مستندسازی است. اما برای درک اینکه چرا شیلی، شایستهٔ عنوان زیباترین کشور جهان است،‌ کافیست از منطقهٔ حفاظت شدهٔ  Torres del Paine یاد کنیم که جهانی مملو از انواع و اقسام اقلیم‌هاست. از کوه‌های سنگی مرتفع تا کوه‌های یخی نیلگون، تا دریاچه‌هایی عجیب و مناظری که شما را در دنیایی از تنوع و تضاد غرق خواهند کرد.

تایلند

وقتی با مشاهدهٔ اعداد و ارقام،‌ به دو برابر شدن تعداد گردشگران تایلند در چند سال اخیر پی‌ می‌بریم، یقین می‌کنیم که باید حکمتی در کار باشد. بهشتی ناشناخته و فانتزی، که بی‌شمار جزیرهٔ کوچک و بزرگ و جنگل‌های انبوه و چشمه‌های زلال را در خود جای داده است. تایلند از معدود جاهای زمین است، که هنوز می‌توان موجودات شگفت‌آوری مثل فیل‌های وحشی و ببرها را از نزدیک تماشا کرد. تایلند سرزمین آبشارهای فراوان و جنگل‌های بکر بارانی است و هنوز برای آدمیزاد معلوم نیست که در اعماق این جنگل‌ها، چه عجایب و چه رازهایی نهفته است.

فیلیپین

فیلیپین با ۷۰۰۰ خشکی ریز و درشت در محاصرهٔ اقیانوس، سرزمین جزیره‌هاست. آن هم نه هر جزیره‌ای و نه هر خشکی در آب گیر افتاده‌ای. بلکه خُرده بهشت‌هایی سرسبز و عجیب، که تعدادی از بدیع‌ترین و زیباترین مناظر زمین را مثل جزیرهٔ Siargao که به گفته‌ٔ بسیاری از گردشگران، زیباترین جای دنیاست در خود جای داده است. یا منطقهٔ حفاظت‌شدهٔ Puerto-Princesa که شبکه‌ای از عجیب‌ترین غارهای زمین و انبوهی از جنگل‌ها و درختان آبزی و یک رودخانهٔ زیرزمینی بزرگ در بطنش جاری است. یا تپه‌های زیبای Bohol Island که به تپه‌های شکلاتی هم معروفند و از ۱۷۷۶ گنبد سرسبز و پوشیده از چمن تشکیل شده‌ که به طرزی عجیب، یکسان و هم‌شکل و هم اندازه‌اند.

کرواسی

چه کسی فکرش را می‌کند که یکی از زیباترین کشورهای جهان، جایی در حوالی منطقهٔ بالکان و اروپای مرکزی جا خوش کرده باشد. کرواسی سرزمین غارهای آهکی و سواحل سفید رنگ و آب‌های به غایت زلال است. منطقه‌ٔ حفاظت شدهٔ Plitvice Lakes یکی از نقاط توریست پسند این کشور است که شهرتش را از دریاچه‌های طبقاتی و آبشارها و غارهای فراوانش بدست آورده و تابلویی بی‌نظیر و درهم تنیده از رنگ‌های سبز و آبی است. یا ساحل Adriatic Sea که با بیش از هزار جزیرهٔ ریز و درشت و آبهای زلالش مشهور شده و کوهستان‌های Dinaric Alps و منطقهٔ Hrvatsko Zagorje در شمال شرقی کشور، که به خاطر قله‌ها و غارها و دره‌هایشان، در رادار گردشگران قرار گرفته‌اند.

پرتغال

پرتغال نه به خاطر آب و هوای خوب و شهرها و بنادر زیبایی چون لیسبون، بلکه به خاطر طبیعت فوق‌العاده‌اش، مستحق عنوان زیباترین کشور جهان است. پرتغال در منطقه‌ای موسوم به Algarve یکی از زیباترین جاده‌های ساحلی جهان را دارد. در Praia da Marinha به صخره‌های پرشیب و خوش‌تراشش معروف است و در مجاورت رودخانهٔ Douro River به تاکستان‌های چشم‌نوازی که دارد می‌نازد و جزایر نه گانهٔ آتشفشانی‌اش به اسم Azores آدمیزاد را به حیرت وا می‌دارد. اما قاعدتاً عامل افزایش نرخ مهاجرت به پرتغال را در سال‌های اخیر، نمی‌توان فقط در زیبایی‌های طبیعی‌اش جستجو کرد.

ونزوئلا

کشور ونزوئلا با مرتفع‌ترین آبشارهای زمین و جنگل‌های انبوه، بدون تردید جزو زیباترین نقاط آمریکای جنوبی و یکی از زیباترین کشورهای جهان است. آبشارهای معروف Angel Falls در ارتفاعی پانزده برابر بلندتر از آبشار معروف نیاگارا قرار گرفته‌اند و در قلب منطقهٔ حفاظت‌ شده‌ای به اسم Canaima مناظری خیره‌کننده را به گردشگران پاداش می‌دهند. یا ارتفاعات  Mount Roraima که با صخره‌های تراش‌خورده و عمودی‌، سر در ابرها فرو برده و چشم‌اندازی شبیه به باغ المپیس یا بهشت خدایان را در اساطیر یونانی تداعی می‌کند.

بوتسوانا

بوتسوانا هم مثل سایر کشورهای توریستی و زیبای آفریقا، به بهانهٔ سافاری و پارک‌های ملی عریض و طویلش، سالانه گردشگران زیادی را بسوی خود جلب می‌کند. اما شاید مهمترین جذابیت این کشور، دلتای بزرگ  Okavango باشد که در پهنه‌ای به مساحت ۴۹ میلیون هکتار در شمال این سرزمین گسترانیده شده و تا چشم کار می‌کند، جولانگاه گونه‌هایی مثل یوزپلنگ و کرگدن و گورخر و گاومیش و جانوران بی‌شمار دیگر بوده و گنجینه‌ٔ حیات وحش آفریقا به شمار می‌رود.

عمان

شاید باورش سخت باشد که یکی از نامزدهای زیباترین کشور جهان، جایی در بالای برهوت شبه جزیرهٔ عربستان قرار گرفته باشد. اما عمان، این سرزمین آرام و شگفت‌انگیز، به غیر از بیابان‌ و تل‌ماسه، زیبایی‌های بسیاری در آستین دارد. از سواحل چشم‌نواز گرفته تا کوهستان‌های مرتفع Jabal Akhdar که با درختان زیتون مزین شده و هوای فوق‌العاده تمیزش، سینه‌ گردشگران را از رایحهٔ رزهای وحشی و درختان زردآلو سرشار می‌کند.

نپال

سفر به نپال، از آن دست تجربیاتیست که تأثیرش در وجود آدمیزاد جاودانه می‌شود. سرزمینی که از ۱۰ کوهستان مرتفع جهان، هشت تای آنها را میزبانی می‌کند و گل سرسبدشان هم قلهٔ اورست است که به عنوان مرتفع‌ترین نقطهٔ این سیاره شناخته می‌شود. نپال بهشت طبیعت‌گردان و ماجراجویان است که عجیب‌ترین مسیرها را طی کنند و جایی در کنار دریاچه‌های Gokyo از مرتفع‌ترین آب‌های شیرین روی زمین بنوشند و نفسی تازه کنند. یا به پارک ملی Chitwan بروند و به تماشای ببر بنگال‌ و انواع کرگدن و یا در پارک ملی Sagarmatha افتخار تماشای پلنگ برفی را داشته باشند.

برزیل

برزیل غنی‌ترین کشور زمین، از لحاظ گونه‌های جانوری و یکی از زیباترین کشورهای جهان از حیث مناظر طبیعی است. فرقی ندارد که در حوالی آبشار نعل‌مانند Iguaçu کایاک‌سواری از میان آمازون را آغاز کنیم یا بر فراز Corcovado در پارک ملی Tijuca Forest بایستیم و تمام ریودُژانیرو را از ارتفاع هفتصد متری سیاحت کنیم. در شمال شرقی برزیل و در مجمع الجزایری به نام Fernando de Noronha تعدادی از زیباترین سواحل جهان قرار گرفته و در منطقهٔ Lençóis Maranhenses تپه‌های ماسه‌ای سفید رنگ و تالاب‌های فیروزه‌ای‌فام، منظره‌ای خیره کننده را بوجود آورده‌آند و در اعماق آمازون و جایی که آدمیزاد اجازهٔ رفتن دارد، مراقب جگوارهای استتار کردهٔ بالای درخت یا پیراناهای گوشتخوار باشید!

مونته نگرو

لرد بایرون، شاعر قرن هجدهمی انگلیسی، در وصف زیبایی مونته نگرو، این سرزمین را زیباترین مواجههٔ بین زمین و دریا خطاب کرده است. کشوری در جنوب اروپا که با وجود مساحت کوچک و جمعیتی کمتر از یک میلیون، از بی‌شمار زیبایی‌های طبیعی برخوردار است. از ماسه‌های طلایی رنگ و مراتع سرسبز گرفته تا خلیج معروفش Kotor که منظره‌ای شبیه به دره‌های عمیق نروژ را تداعی می‌کند. یا کمی آنطرف‌تر در منطقهٔ حفاظت شدهٔ Biogradska Gora که یکی از جنگل‌های سه گانهٔ بکر اروپا را در خود جای داده و گنجینه‌ای برای حیات وحش این قاره محسوب می‌شود.

سیشل

جایی در اقیانوس هند و شرق قارهٔ آفریقا، جزیره‌‌ای رویایی به اسم سیشل وجود دارد که شهرتش را علاوه بر هتل‌ها و اقامتگاه‌های فوق‌لوکس و گرانقیمت، مدیون طبیعت خیره‌کننده‌اش است. از سواحل بکر و دست‌نخورده‌ تا جنگل‌های عمیق و انبوه یا نقطه‌ای به اسم Vallée de Mai که در لیست مناطق حفاظت‌شدهٔ یونسکو قرار گرفته و به باور اهالی، تکه‌ای گمشده از بهشت برین یا همان باغ عدن بر روی زمین است.

اسلووِنی

باز هم کشوری دیگر از اروپای مرکزی و در مجاورت منطقهٔ بالکان که از غربش به سمت دامنه‌های آلپ و از جنوبش به مدیترانه راه دارد و همسایهٔ شمالی کرواسی است. کشوری با پیست‌های اسکی و چشمه‌های آب گرم بسیار، دریاچه‌هایی به رنگ زمرد مثل  Lake Bled و جنگل‌های انبوهی که بیش از نیمی از مساحت کشور را پوشانده و هر طیفی از رنگ سبز که در تصور آدمیزاد بگنجد در آنها پیدا می‌شود.

پرو

دیدار از شهر باستانی ماچو پیچو و دیوارهای سنگی اسرارآمیز، به تنهایی می‌تواند دلیل مسافرت به این سرزمین کهن و سرسبز باشد. اما کشور پرو، به غیر از بقایای تمدن اینکاها و سازه‌های عجیب و غریب، زیبایی‌های طبیعی بیشماری برای عرضه دارد. از یکی از عمیق‌ترین دره‌های جهان یعنی Colca Canyon گرفته تا زیستگاه‌های سحرآمیز انواع پرندگان مثل فلامینگو و مرغ‌های مگس‌خوار درشت‌جثه، تا منطقهٔ حفاظت‌شدهٔ Paracas که سواحلش با ماسه‌های قرمز رنگ پوشیده شده و جولانگاه گونه‌ای از پنگوئن‌ها به اسم هومبولت است و همه اینها در کنار هم، پرو را به گزینه‌ای جدی در بین زیباترین کشورهای جهان بدل کرده است.

سریلانکا

با مشاهدهٔ طبیعت آرام و خیره‌کنندهٔ سریلانکا، فراموش می‌کنیم که این کشور سال‌ها از درگیری‌های داخلی رنج می‌برد و در شعله‌های خانمان‌برانداز جنگ می‌سوخت. اما آن روزگار تاریک به تاریخ پیوسته و تمام سیاهی‌هایش در سبزی مزارع چای و ماسه‌های طلایی رنگ و‌ آسمان آبی‌اش ذوب شده است. شاید هیچ جایی روی زمین، مثل دو پارک حافظت‌شدهٔ Udawalawe و Gal Oya برای مشاهدهٔ گله‌های بزرگ فیل‌ مناسب نبوده و هیچ جایی مثل منطقهٔ حفاظت‌شدهٔ Yala از تراکم جمعیت بالای پلنگ‌ها برخوردار نباشد. بماند که عاشقان چای، می‌توانند به مشهورترین ایالت چای جهان یعنی Dambatenne بروند و از محصول مزرعه‌ای که در ۱۸۹۰ توسط شخص شخیص سِر توماس لیپتون کاشته شده لبی تر کنند.

ژاپن

ژاپن سرزمین حیرت‌ و غافلگیری است و می‌تواند به راحتی، عنوان زیباترین کشور جهان را بدست آورد. از سواحل زیبای جزایر Ogasawara که پاتوق غواصان و نهنگ‌دوستان است گرفته تا جنگل‌هایی که قریب به ۲۰۰ گونه از پرندگان کمیاب و در خطر انقراض را در خود جای داده‌اند. از کوه غول‌پیکر و تنهای فیجی که به نوعی سمبل این کشور به شمار می‌رود، تا جنگل‌های خیزران و انبوه شکوفه‌های گیلاسی که حتی شهرهای شلوغ ژاپن را به اتمسفری زیبا و چشم‌نواز مزین کرده‌اند.

ایالات متحده آمریکا

طبیعت آمریکا به قدری وسیع و متنوع است که دیدن تمام زیبایی‌هایش زمان زیادی می‌برد. از سواحل عمودی هاوایی به نام Na’Pali Coast که از زیباترین و عجیب‌ترین سواحل زمینند تا پارک حفاظت‌شدهٔ Denali در آلاسکا که باعث شده گردشگران بسیاری، صابون آب و هوای ناجورش را بر تن بمالند و مناظر سحرآمیزش را از نزدیک و به چشم خودشان ببینند. یا دره‌های حیرت‌انگیز Grand Canyon که یکی از مشهورترین جاذبه‌های طبیعی آمریکا به شمار می‌رود. به نظر شما بهترین شهر آمریکا برای ایرانیان کدام است؟

ایتالیا

ایتالیا چه از لحاظ جذابیت شهری و چه از نظر مناظر طبیعی، به راحتی از جمله زیباترین کشورهای جهان است. از کوهستان‌ها و تپه‌های سرسبز و چشم‌نواز تا سواحل خیره کننده تا رانندگی در جاده‌های رویایی توسکانی و در میان مزارع طلایی رنگ آفتابگردان و باغ‌های خوش‌عطر مرکبات و درختان سرو و مسیرهایی که دوست دارید هرگز تمام نشوند. ایتالیایی‌ها به زیبایی کوهستان Dolomites می‌نازند و صخره نوردان و اسکی‌بازان، جایی را بهتر از San Pellegrino Pass سراغ ندارند.

ترکیه

ترکیه از منظر زیبایی‌های طبیعی، سرزمینی غنی و متنوع است و به لطف صنعت گردشگری پررنگ و پویایی که دارد، تا حدودی حق مطلب را در مورد این زیبایی‌ها ادا کرده است. بسیاری از مناظر بدیع ترکیه در بخش آناتولی این سرزمین قرار دارد که ستون‌های سنگی و کلاهک دارش در کاپادوکیه یا قله‌های مرتفع کوهستان کاچکار Kaçkar یا آبشارهای منجمد ناحیهٔ اِژه و چشمه‌های چند طبقه و سواحل زیبا، تنها مشتی نمونهٔ خروارند و ترکیه را کاندیدی جدی برای زیباترین کشور جهان کرده است. آیا بین اقامت دائمی ترکیه و شهروندی ترکیه فرقی هست؟

هندوستان

از سواحل چشم‌نواز اقیانوس تا پهنهٔ کوهستان شکوهمند هیمالیا، تا جنگل‌های انبوه Kerala با امکان مواجهه با ببرهای منزوی و گلهٔ فیل‌های وحشی، تا مزارع چای و شبکهٔ کولاب‌های زیبا و سواحل خیره کننده در Tamil Nadu و Orissa یا بهشتی همچون پارک حفاظت‌شدهٔ Valley of Flowers که در مساحتی بی‌کران، پهنهٔ دامنه‌های هیمالایا را با گل‌های رنگ و وارنگ مفروش کرده، هندوستان جهانی از زیبایی‌هاست و می‌تواند به عنوان زیباترین کشور جهان انتخاب شود.

مراکش

تعدادی از جذابترین شهرهای قارهٔ آفریقا، از آنِ‌ سرزمین زیبای مراکش است. اما همین که تابلوی غروب طلایی و صورتی و نارنجی رنگ صحرا، در پیش چشممان گشوده می‌شود، زیبایی تمام شهرهای دنیا، در برابر این جادوی خلسه‌آور رنگ می‌بازند. سلسله کوه‌های High Atlas صحرای تفتیدهٔ مراکش را از اقیانوس جدا می‌کنند و به دو جهان متفاوت زندگی می‌بخشند. یکی سواحل آتلانتیک و وحشی و صخره‌های مواج، و دیگری سواحل مدیترانه‌ای و لطیف و سرسبز که انگار یادآوری می‌کنند، اینجا نزدیک‌ترین دروازهٔ قارهٔ سیاه به قارهٔ سبز اروپاست.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

2 دیدگاه در “زیباترین کشور جهان در کدام قاره قرار دارد؟

  1. Ehsan گفت:

    سیاره زمین، قدم به قدمش زیبا و شگفت انگیز است.
    این سیاره واقعا باور نکردنی است، خیلی از مکان های این سیاره هنوز هم ناشناخته باقی مانده است.

    1. نیلگام سفر گفت:

      دقیقا همین‌طوره. ممنون از نظرتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *