مهاجرت

ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه کجاست؟

از ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه در مجله مهاجرتی نیلگام مطلع شوید و با اطلاعات کافی برای خرید خانه در این کشور اروپایی آسیایی قدم بردارید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با قوانین کلی خرید ملک در این کشور آشنا کرده، در مورد قیمت آپارتمان در مناطق مختلف ترکیه با شما صحبت کنیم و به بررسی این موضوع بپردازیم که کدام شهر ترکیه برای خرید ملک و سرمایه گذاری مناسب تر است و ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه کجاست؟

همان طور که پیش از این به قوانین جدید خرید ملک در ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور اشاره کردیم، از سال 2018 به شهروندان خارجی این امکان داده شده تا با خرید یک یا چند ملک با مجموع ارزش 250 هزار دلار آمریکا از کارت اقامت دائمی، حق شهروندی و پاسپورت ترکیه برای خریدار، همسر و فرزندان زیر 18 سال برخوردار گردند.

این موضوع موجب شده که طی چند سال اخیر ایرانیان زیادی به فکر خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور ترکیه بیافتند و به خریداران شماره یک ملک در این کشور بدل شوند. در واقع تنها کافیست تا به مقایسه و انتخاب بهترین گزینه خرید ملک در ترکیه یا ایران بپردازید تا متوجه شوید که کفه ترازوی مزیت های خرید خانه در ترکیه بسیار سنگین تر از گزینه های مشابه در کشور ایران است.

اگر دارای حداقل بودجه 250 هزار دلاری نباشید، باز هم می توانید صاحب یک خانه و ملک در کشور ترکیه شوید، با این تفاوت که از امتیاز حق شهروندی، گزینه دو تابعیتی و دریافت پاسپورت ارزشمند ترکیه محروم می شوید. اما باز هم از کارت اقامت دائمی، یک سرمایه گذاری مطمئن و البته امکان کسب درآمد ارزی و تحصیل رایگان فرزندان خود در کشور ترکیه برخوردار خواهید شد.

با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه آشنا کنیم.

ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه

اگر به عنوان یک خریدار خارجی ملک در ترکیه تنها به دنبال ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه باشید و هیچ فاکتور دیگری را مدنظر خود قرار ندهید، مطمئناً در بلند مدت ضرر کرده و احتمالاٌ از تصمیم خود پشیمان خواهید شد.

برای مثال، فرض کنید که ایران را نشناسید و بخواهید یک ملک ارزان با مختصاتی شبیه به شهر تهران و با دسترسی به تجهیزات شهری خریداری کنید، اما به شما املاکی در مناطق دورافتاده نظیر خراسان جنوبی و یا کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد شود.

به طور حتم، قیمت مناسب و ارزان ملک شما را وسوسه کرده و برای خرید آن قدم بر میدارید، ولی بعد از گذشت مدتی متوجه این موضوع می شوید که نمی توانید از آن توقع یک ملک ویلایی برای تعطیلات را داشته باشید، دسترسی شما به تجهیزات شهری محدود است و تصور آب و هوای مطبوع و معتدلی که در نظر داشتید با سرمای سخت کوهستانی و کویری خراب شده است.

از این رو به عنوان یک ایرانی که هیچ شناختی از شرایط خرید خانه در ترکیه ندارد، بسیاری از افراد به جای گشتن به دنبال ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه، تنها در مورد قیمت آپارتمان در مناطق مختلف استانبول تحقیق می کنند و در شهر محبوب و توریستی استانبول انتخاب خود را انجام می دهند.

در واقع خیلی از ما ترکیه را تنها با نام شهر محبوب استانبول می شناسیم و اصلاً به این موضوع توجه نمی کنیم که پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا است و یا گزینه های جذاب دیگری نظیر آنتالیا و یا آنالیا نیز وجود دارد.

اگر جزو آن دسته از خریدارانی هستید که علاقه زیادی به اقامت و زندگی در شهر استانبول دارد و تنها به دنبال سرمایه گذاری در بخش املاک این شهر جذاب و دوست داشتنی هستید، بهتر است فاکتور ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه را از سر خود بیرون کنید و با استفاده از مشاوره تخصصی کارشناسان گروه شرکت های نیلگام، به سراغ بهترین گزینه های موجود و متناسب با بودجه خود بروید.

پیش از پرداختن به فاکتور ارزانترین شهر ترکیه، باید بگوییم که از نگاه بهترین سایت های خرید و فروش ملک در ترکیه، در کنار استانبول، شهرهایی نظیر آلانیا، آنتالیا، سیده، بلک، کمر، بودروم و فتحیه گزینه های ایده آلی برای سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور ترکیه محسوب می شوند.

اما طی جدیدترین آمار وب سایت turkeyhomes در سال جدید میلادی، ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه شامل موارد زیر می شود:

شهر آلتینکوم – دیدیم

آلتینکوم که به نام Didim نیز شناخته می شود یکی از گزینه مورد علاقه گردشگران خارجی خصوصاً انگلیسی و البته خریداران ملک از سراسر دنیاست. به طور میانگین قیمت خرید خانه در این شهر از 45 هزار دلار آمریکا شروع می شود.

از مواردی که موجب شده تا آلتینکوم در فهرست ارزانترین شهر ترکیه قرار بگیرد می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • تعداد زیادی خانه، آپارتمان و ویلا و همچنین زمین آماده ساخت در این شهر وجود دارد که باعث پایین نگه داشتن قیمت ملک می شود.
  • آلتینکوم جزو شهرهایی است که در مقایسه با سایر شهرها دیرتر برای سرمایه گذاری و خرید ملک توسط شهروندان خارجی کشف شده است.
  • تنها ده سال از ارتقاء و بهبود وضعیت زیرساخت و جاده های این شهر می گذرد
  • محقق نشدن وعده های منطقه ای برای ساخت یک زمین گلف پیشرفته

فرقی نمی کند به دنبال ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه باشید و یا گرانترین گزینه، چون در هر صورت باید به صورت حضوری به شهر مورد نظر سفر کرده و از تمامی گزینه های مهم و در دسترس مطلع شوید.

در واقع، دسترسی به ساحل دریا، قرارگیری در مناطق کوهستانی، شرایط آب و هوایی در طول سال، تجهیزات شهری و مراکز خرید، وضعیت شهر از نظر بومی بودن و یا تبدیل شدن به شهری توریستی و همچنین امکانات کلی ساختمان می تواند جزو مسائل بسیار تعیین کننده در انتخاب ملک و خرید خانه در کشور ترکیه باشد.

پس هیچ وقت فراموش نکنید که پیش از تحقیق در مورد گرانترین و ارزانترین شهر ترکیه، به فکر دریافت مشاوره تخصصی برای بررسی تمامی فاکتورهای خرید خانه در ترکیه باشید و مطابق با خواسته های خود در این مسیر قدم بگذارید.

شهر ترابزون

در مبحث ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه می توان از ترابزون ترکیه به عنوان یک شهر ایده آل برای سرمایه گذاری یاد کرد. جایی که همانند دیدیم کمتر به آن برای سرمایه گذاری در بخش املاک توجه شده و مثل استانبول و سواحل مدیترانه و یا اژه هجوم خریداران خارجی را به خود ندیده است.

بنابر آمار، اغلب خریداران اروپایی سواحل جنوبی و غربی ترکیه را برای خرید ملک ترجیح می دهند، اما اغلب شهروندان خاورمیانه به دلیل وجود فضای محافظه کارانه و مناسب خانواده، خرید ملک در ترابزون را ترجیح می دهند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که ترابزون می تواند در فهرست ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه نیز قرار بگیرد.

شما می توانید با هزینه ای بسیار منطقی گزینه های بسیار خوب و مبله ای را به همراه تراس و ویو دریا در ترابزون پیدا کنید و از سرمایه گذاری خود در کشور ترکیه در کنار خانواده لذت ببرید.

شهر دالامان

اگر به دنبال جایی آرام و مناسب برای زمان بازنشستگی هستید، جایی که شما را با طبیعت آشتی دهد، دالامان ترکیه می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. فارغ از اینکه دالامان یکی دیگر از گزینه های ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه است، دارای فرودگاه بین المللی بوده و خانه های مجهز و زیبایی در آن ساخته شده است.

لازم به ذکر است که بودجه اولیه و مورد نیاز برای خرید ملک در شهر دالامان از 45 هزار دلار آمریکا شروع می شود که به پول ایران در حدود یک میلیارد و صد و بیست میلیون تومان می شود.

اما باید به این موضوع توجه کنید که با این مبلغ می توانید متراژ بیشتری در مقایسه با خانه های موجود در شهرهای ایران خریداری کنید و از تجهیزات پیش فرضی نظیر خانه مبله، منظره دریا و حتی استخر مشترک مجموعه بهره مند شوید.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که همیشه ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه به معنی نداشتن تجهیزات و غیرقابل تحمل بودن نیست، بلکه ممکن است همانند شهری مانند استانبول دارای مراکز خرید زیاد نباشد و یا از امکانات رفاهی زیادی برخوردار نباشد و یا اینکه دارای شرایط کوهستانی بوده و دسترسی بین المللی و تجهیزات حمل و نقل کافی نظیر مترو نداشته باشد.

از این رو باید به هنگام انتخاب و خرید ملک در کشور ترکیه به تمامی جوانب موجود توجه کنید و تنها مبحث بودجه و ارزانی و گرانی را در نظر قرار ندهید.

شهر استانبول

شاید تعجب کنید، اما بنابر آمار وب سایت turkeyhomes در سال جدید میلادی، شهر محبوب استانبول نیز در لیست ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه قرار گرفته است. در شهر استانبول مناطق زیادی قرار گرفته و دارای دو بخش آسیایی و اروپایی است که ممکن است انتخاب را برای شما کمی سخت کند.

از محله های و مناطق گران و خانه های بسیار لوکس و مجهز گرفته تا مناطق در حال توسعه در کنار فرودگاه جدید و پروژه های در حال بهره برداری شهر بزرگ و مجهز استانبول، می توان خانه های چند صد هزار دلاری و یا کم هزینه را مطابق با سلیقه شما پیدا کرد.

در واقع شما می توانید با برخورداری از مشاوره تخصصی و انتخاب یک گزینه ایده آل، خرید یک یا چند خانه در مناطق در حال توسعه و خارج از مرکز شهر استانبول را در دستور کار خود قرار دهید و بدون نیاز به پرداخت بهره، به صورت مرحله ای و قسطی پول آن را در طی 5 سال پرداخت نمایید.

اگر خواستار خرید خانه و یا آپارتمان در مناطقی نظیر بشیکتاش و یا تکسیم باشید، مطمئناً باید بودجه زیادی را برای این کار کنار بگذارید، اما با بررسی و مقایسه تمامی موارد و مناطق موجود خرید ملک در این شهر، استانبول نیز می تواند ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه باشد.

در صورتی که زیاد به ترکیه سفر می کنید و دوست دارید تا در کنار اعضای خانواده به استراحت و گذراندن تعطیلات در محلی زیبا و خوش آب و هوا مشغول شوید و به جای رزرو هتل و پرداخت هزینه های گزاف، یک خانه و یا ویلا برای خود در کشور ترکیه داشته باشید، بهتر است به سراغ شهر آلانیا بروید.

شهری که میانگین قیمت خرید خانه در آن نیز از 45 هزار دلار شروع می شود و به دلیل استقبال بالای گردشگران از این منطقه، سرمایه گذاری مطمئن و امکان کسب درآمد ارزی را برای شما به همراه خواهد داشت.

اگر حتی بودجه کمی دارید و به دنبال ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه هستید، باید به این نکته توجه کنید که برای سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه، نباید برای حداقل 5 تا 10 سال خانه خریداری شده را به فروش برسانید.

شما حتی می توانید با هماهنگی کارشناسان فروش گروه شرکت های نیلگام، به سراغ ملک هایی بروید که دارای شرایط خوبی برای اجاره سالانه هستند و می توانند از طریق کسب درآمد ارزی شما را در پرداخت قسط ها همراهی و کمک کنند.

البته این موضوع در رابطه با خانه هایی است که در بخش های مرکزی شهر قرار گرفته اند و شکل و شمایل ویلایی و توریستی ندارند. چون اگر قصد خرید خانه ای ویلایی در کنار دریا و مختص تعطیلات را داشته باشید، تنها می توانید در فصول گردشگری و مدت زمانی کوتاه آن را به گردشگران خارجی اجاره دهید و نمی توانید برای تمام طول سال به کسب درآمد ارزی از طریق این نوع از املاک فکر کنید.

نباید این موضوع را فراموش کنید که اجاره دادن ملک در ترکیه شامل پرداخت مالیات سالانه به دولت این کشور می شود. همچنین مواردی نظیر رسیدگی به تجهیزات خانه نظیر استخر و یا سرمایش و گرمایش و یا حتی شارژ کلی ساختمان در اغلب موارد بر عهده شما بوده و باید برای پرداخت ماهانه و سالانه هزینه های آن آماده باشید.

اگر از مراحل انتخاب محله و ارزانترین شهر ترکیه برای خرید خانه با موفقیت عبور کردید، بهتر است به سراغ املاک نوساز و یا با سال ساخت کم بروید و برای خرید یک خانه دارای عمر بالا و نوسازی آن در ترکیه اقدام نکنید، چون قوانین دولتی ساخت و ساز در این کشور بسیار با ایران متفاوت بوده و هزینه های زیادی را بر روی دست شما باقی خواهد گذاشت.

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که پول شما تنها به بودجه خرید خانه در ارزانترین شهر ترکیه تعلق نداشته و باید مواردی نظیر هزینه ثبت زمین، آژانس املاک، هزینه اسناد رسمی،مترجم، وکیل، ارزیابی ملک و مالیات را نیز در نظر داشته باشید.

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم که به خوبی در مورد فاکتورهای مختلف خرید خانه و یا آپارتمان در شهرهای مختلف ترکیه تحقیق کنید و در صورت نداشتن اطلاعات کافی در مورد قوانین خرید ملک، انتقال سند، پایان کار و عوارض و مشکلات شهرداری در ترکیه، حتماً از مشاوره و راهنمایی کارشناسان خبره و قابل اعتماد ایرانی زبان در این زمینه بهره مند شوید.

شما می توانید در صورت تمایل انجام صفر تا صد انتخاب ملک، شهر، منطقه و محله، خرید ملک و انتقال سند، افتتاح حساب بانکی و اخذ کد مالیاتی و سایر مراحل اخذ کارت اقامت و حق شهروندی ترکیه را به کارشناسان ما در گروه شرکت های نیلگام سپرده و مطابق با سبک و سلیقه خود، بهترین و مطمئن ترین انتخاب و سرمایه گذاری را در کشور ترکیه داشته باشید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *