مهاجرت

هزینه زندگی در لیتوانی چقدر است؟

هزینه زندگی در لیتوانی را دست‌کم نگیرید!


قطعاً اطلاع از هزینه زندگی در لیتوانی می‌تواند در تصمیم‌گیری شما برای انتخاب این کشور برای اقامت تأثیرگذار باشد. همان‌طور که میدانید طی چند دهه اخیر، ایرانیان زیادی به فکر مهاجرت به کشورهای پیشرفته قاره اروپا و حوزه شنگن افتاده‌اند تا از طریق انواع روش‌های مهاجرتی مثل تحصیلی، کاری و تجاری، سرمایه‌گذاری، استارتاپ، اسپانسرشیپ خانوادگی و غیره، کارت اقامت ارزشمند اروپا را دریافت کرده و حتی به سمت اخذ کارت اقامت دائم خیز بردارند.

شاید تا به حال به این نکته ظریف توجه نکرده باشید که حضور در هر یک از کشورهای حوزه شینگن می‌تواند گره گشای کار شما باشد و راه را به سمت پیشرفت و مهاجرت به مقاصد برتر دنیا برای شما باز کند. یعنی با توجه به اینکه 29 کشور مختلف اروپایی توافق نامه معتبر شنگن را امضا کرده و به آن پایبند هستند، ارزش دریافت ویزا و کارت اقامت موقت و دائمی این کشورها در یک اندازه و اعتبار بوده و بسیار کارآمد خواهد بود.

از این رو، شما این امکان را دارید تا به جای انتخاب کشورهای پربازدید و معروفی مثل آلمان، ایتالیا و فرانسه که مورد هجوم مهاجران و پناهندگان از سراسر دنیا قرار گرفته‌اند، به سراغ مهاجرت به کشور کمتر شناخته شده‌ای نظیر لیتوانی رفته و از مزایای حضور و زندگی در این کشور مدرن عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن بهره‌مند شوید.

بر همین اساس، به شما توصیه می‌کنیم که به جای انتخاب مقاصد مهاجرتی سخت و یا کشورهای همجوار و همسایه مثل ترکیه که تلاش زیادی را طلب نمی‌کنند، به سراغ یک کشور اروپایی در حال توسعه حوزه شینگن یعنی لیتوانی رفته و پله‌های ترقی و رشد را در آنجا طی کنید.

مطمئناً اگر کمی در مورد اینکه زندگی در لیتوانی چگونه است تحقیق کنید، به سادگی متوجه این موضوع می‌شوید که لیتوانی کشور محبوب و مورد نظر شما بوده و شرایط ایده‌الی برای مهاجرت شما و اعضای خانواده‌تان خواهد داشت.

بنابراین، با فرض اینکه به تحقیق و ارزیابی پرداخته و با انتخاب روش مناسب مهاجرتی، تصمیم به اخذ ویزای لیتوانی و حضور بلند مدت را در این کشور زیبا گرفته‌اید، قصد داریم تا در ادامه شما را با یکی از مهم‌ترین فاکتورهای استمرار حضور و زندگی در این کشور یعنی هزینه زندگی در لیتوانی آشنا کرده و جزئیات کاربردی و مفیدی را در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم.


*/* برای اخذ ویزای شنگن، می‌توانید با کارشناسان مجموعه نیلگام تماس بگیرید*/*


هزینه زندگی در لیتوانی

پیش از شروع موضوع هزینه زندگی در لیتوانی ، بد نیست تا اطلاعات کلی و اولیه‌‎ای در مورد این کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن به شما ارائه دهیم. لیتوانی (Lithuania) یک کشور در شمالی شرقی قاره اروپا است که به نام جمهوری لیتوانی شناخته شده و بخشی از منطقه بالتیک به شمار می‎‌رود.

این کشور از سمت شمال و شمال شرقی با لتونی ، از سمت جنوب و جنوب شرقی با بلاروس، از سمت جنوب و جنوب غربی با لهستان و از سمت غرب با روسیه هم مرز است.  پایتخت آن شهر ویلنیوس و جمعیت تقریبی آن در حدود 2.8 میلیون نفر است. مساحت این کشور در حدود 65.300 هزار کیلومتر مربع بوده و قریب به 25 برابر کوچک‌تر از اندازه کشور ایران است!

بنابر آمار اینترنتی به طور تقریبی هزینه زندگی در کشور لیتوانی 770 یورو در ماه بوده و در حدود 1.1 برابر ارزان‌تر از میانگین جهانی است. این در حالی است که از جنبه هزینه زندگی، رنکینگ جهانی لیتوانی در رتبه 88 از 197 بوده و سی و سومین کشور برتر دنیا برای زندگی محسوب می‌شود.

البته طبق آمار وب‌سایت معتبر numbeo، هزینه زندگی در لیتوانی برای یک خانواده 4 نفره چیزی در حدود 1899 یورو در ماه بدون احتساب اجاره است. هزینه زندگی در لیتوانی به طور تقریبی 23.48 درصد گران‌تر از ایران است و مقدار اجاره در این کشور 8.72 درصد از ایران ارزان‌تر است!

در ادامه جزئیات دقیق‌تری از هزینه زندگی در کشور لیتوانی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید به خوبی جنبه‌های مختلف زندگی و مهاجرت به این کشور اروپایی را ارزیابی کرده و برای آینده خود تصمیم‌گیری کنید.

هزینه مسکن در لیتوانی

معمولاً مهم‌ترین فاکتور تأثیرگذار در هزینه‌های ماهانه زندگی در یک کشور خارجی، بخش مسکن و اقامتگاه فرد محسوب می‌شود و هزینه زندگی در لیتوانی نیز از این موضوع مستثنی نیست.

طبق اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت jobian، شما باید با دریافت ویزای شینگن و پیش از مهاجرت به کشور لیتوانی، در مورد شهر و محل و منطقه زندگی خود تصمیم گرفته و مقدار بودجه مورد نیاز خود برای اجاره ملک مورد نظرتان را تعیین نمایید.

چنانچه تمایل داشته باشید تا همچون بسیاری از مهاجران تازه وارد به کشور لیتوانی در پایتخت و شهر بزرگ ویلنیوس اقامت داشته باشید، باید بر طبق اندازه خانواده و تعداد افراد، برای انتخاب خانه و آپارتمان مناسب در مرکز و یا حومه شهر تصمیم‎‌‌گیری کنید.

برای مثال،

اجاره تقریبی یک آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر در حدود 200 تا 300 یورو هزینه دارد و در مرکز شهر ویلنیوس به عدد 415 یورو و یا بیشتر در ماه می‌رسد. این در حالی است که اجاره یک آپارتمان دو خوابه در مرکز شهر از 600 یورو در ماه شروع می‌شود.

البته شما این امکان را دارید تا با پرداخت ماهانه 100 تا 150 یورو، یک اتاق از یک خانه را در ماه اجاره کنید، ولی باید پذیرای این موضوع نیز باشید که خواه ناخواه با صاحب ملک همخوانه هستید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که در نظر صاحب خانه‌ها در لیتوانی، افراد مجرد، زوج‌های بدون فرزند و حیوان خانگی در اولویت اجاره قرار دارند. در صورتی که مجبور به اجاره خانه در اواخر تابستان و یا اوایل پاییز شوید، پیدا کردن یک خانه مناسب و خوب برای شما کاری سخت و محال خواهد بود.

برای همین بهتر است تا اواخر فصل منتظر باشید تا یک آپارتمان مناسب با اجاره‌ای منطقی پیدا کنید. چنانچه یک دانشجوی در حال تحصیل در این کشور باشید، این بخش از هزینه زندگی در کشور لیتوانی برای شما کمی متفاوت بوده و این امکان را دارید تا با حضور در خوابگاه‌های دانشجویی dormitories، اجاره تقریبی ماهانه 70 تا 200 یورویی را پرداخت کنید.

کارگزاران املاک لیتوانی ادعا می‌کنند که هزینه اجاره مسکن در لیتوانی طی دو سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است. بنابراین، هنگام اجاره مسکن بهتر است با صاحب‌خانه قرارداد بسته و مشخص کنید که چقدر پول برای اجاره پرداخت می‌کنید، تا بفهمید چقدر می‌توانید برای زندگی پس‌انداز کنید.

چه به صورت شخصی و یا به صورت اشتراکی خانه‌ای را در این کشور اجاره کنید، تحت هر شرایطی ملزم به پرداخت هزینه ماهانه قبوض مصرفی هستید که چیزی در حدود 80 تا 140 یورو در هر ماه خواهد شد.

یکی دیگر از بخش‌های جانبی هزینه زندگی در لیتوانی مربوط به هزینه اینترنت و تماس تلفنی در این کشور می‌شود که با هزینه خدمات تلویزیون خانگی شما یکی بوده و روزانه بین 0.69 تا یک یورو هزینه دارد. یعنی حداکثر هزینه شما در این بخش برابر با 30 یورو در ماه بوده و اجازه برقراری تماس و استفاده از اینترنت پرسرعت به شما داده می‌شود.

در نهایت، چنانچه مایل به اقامت دائم در کشور لیتوانی باشید، می‌توانید در صورت داشتن بودجه کافی برای خرید خانه در این کشور اروپایی اقدام کنید، البته چنانچه با مدیریت هزینه زندگی در کشور لیتوانی مشکل داشته و از درآمد خوبی برخوردار نیستید، بهتر است از همان گزینه رهن و اجاره خانه در این کشور استفاده نمایید.

اما بنابر آمار وب‌سایت numbeo، قیمت هر مترمربع خانه در مرکز شهر این کشور برابر با 2875 یورو و در حومه برابر با 1705 یورو است. این بدین معنی است که خرید یک آپارتمان 60 متری در مرکز شهر لیتوانی از حداقل 172.500 هزار یورو برای شما هزینه خواهد داشت.

مطلب مرتبط:

مزایای زندگی در دومینیکا

هزینه خورد و خوراک در لیتوانی

بعد از موضوع اجاره مسکن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای هزینه زندگی در لیتوانی ، نوبت به هزینه خورد و خوراک در این کشور می‌رسد. فرقی‌ نمی‌کند که از طریق ویزای تحصیلی، ویزای کار و یا ویزای استارت آپ لیتوانی به این کشور مهاجرت کرده باشید، چون در هر صورت میانگین هزینه ماهانه غذا و خورد و خوراک شما در این کشور بیش از 150 تا 300 یورو در هر ماه نخواهد شد!

البته چنانچه علاقه‌ای به پخت و پز در خانه نداشته باشید و مایل به استفاده مستمر از غذاهای رستوران و بیرون از منزل باشید، هزینه زندگی در کشور لیتوانی برای شما بیشتر بوده و فراتر از 300 یورو در ماه برای شما هزینه خواهد داشت.

ولی برای درک بهتر این بخش بد نیست با برخی از قیمت‌های اقلام خوراکی در کشور لیتوانی آشنا شوید:

  • یک وعده غذای ارزان در رستوران: 8 یورو
  • وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط: 40 یورو
  • غذای فست فودی مثل مک دونالد: 5 یورو
  • آبجو: 3.5 یورو
  • کاپوچینو: 2.29
  • پپسی/کوکاکولا: 1.47
  • آب: 1.30
  • شیر یک لیتری: 0.92
  • یک تکه نان سفید 500 گرمی: 0.89
  • برنج سفید یک کیلویی: 1.52
  • تخم مرغ 12 عددی: 1.60
  • پنیر محلی (1 کیلو): 7.19
  • فیله مرغ (1 کیلو): 4.91
  • گوشت گوساله یک کیلو: 7.41
  • سیب(1 کیلو): 0.93
  • موز: 0.98
  • پرتقال: 1.27
  • گوجه: 1.70
  • سیب زمینی: 0.47
  • پیاز: 0.43
  • کاهو: 0.94
  • آب یک و نیم لیتری: 0.65

هزینه حمل و نقل در لیتوانی

عموماً شهرهای بزرگ کشور لیتوانی از سیستم حمل و نقل عمومی مناسب و توسعه یافته‌ای برخوردار هستند که شامل اتوبوس، واگن برقی و مینی بوس می‌شود. شما این امکان را دارید تا با خرید یک کارت سفر قابل شارژ با بهای 1.5 یورو به هر مقدار که می‌خواهید کارت خود را شارژ کرده و برای حمل و نقل در این کشور استفاده کنید.

بنابر آمار ارائه شده در وب‌سایت masterportal، میانگین هزینه ماهانه حمل و نقل در لیتوانی در حدود 29 تا 30 یورو خواهد بود، ولی در صورتی که دانشجو در حال تحصیل در این کشور باشید، تخفیف زیادی شامل حال شما شده و استفاده از گزینه حمل و نقل عمومی، تأثیر چندانی برای شما در هزینه زندگی در کشور لیتوانی نخواهد داشت.

اگر مایل به خرید کارت دائمی نبوده و می‌خواهید بلیط کاغذی و تک مسیره دریافت کنید، برای هر بلیط و مسیر نیاز به پرداخت 0.90 تا 1 یورو خواهید بود. سایر جزئیات هزینه حمل و نقل در لیتوانی شامل موارد زیر می‌شود:

  • ورودی تاکسی: 1 یورو
  • هر کیلومتر مسافت طی شده توسط تاکسی: 0.60 یورو
  • مدت زمان انتظار یک ساعته تاکسی: 9 یورو
  • سوخت خودرو: 1.32

شما همچنین امکان استفاده از تاکسی اینترنتی اوبر و یا گزینه اجاره خودرو (در صورت داشتن گواهینامه معتبر در این کشور) را خواهید داشت.

خرید خودروی شخصی موجب افزایش هزینه زندگی در لیتوانی می‌شود، ولی در عین حال آزادی سفر بیشتری به شما می‌دهد. بنابر آمار وب‌سایت numbeo، قیمت یک خودروی جدید فولکس گلف در حدود 18.500 هزار یورو و یک تویوتا کرولا سدان در حدود 19.284 هزار یورو خواهد بود که امکان خرید قسطی آن نیز برای شما وجود دارد. (البته می‌توانید به گزینه خودروی کارکرده و ارزان‌تر نیز فکر کنید)

بیشتر بخوانید:

ارزانترین راه های مهاجرت

هزینه لباس در لیتوانی

بعد از بررسی فاکتورهای مهم و اصلی هزینه زندگی در لیتوانی، نوبت به موارد جانبی و فرعی می‌رسد که در مقدار هزینه ماهانه و سالانه زندگی شما در این کشور تأثیرگذار است. خوشبختانه هزینه لباس و کفش در کشور لیتوانی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و ممکن است به دفعات شاهد این باشید که مردم کشورهای همسایه برای خرید البسه و کفش به لیتوانی سفر می‌کنند.

به طور کلی هزینه تقریبی پوشاک در لیتوانی شامل موارد زیر می‌شود:

  • خرید یک تیشرت کتان معمولی: از 15 یورو
  • شلوار جین برند معروف: 64.80 یورو
  • لباس تابستانی برند زارا، H&M و غیره: 32.50
  • لباس‌های زمستانی: از 100 یورو
  • یک جفت کفش ورزشی نایکی: 73.50
  • یک جفت کفش مردانه چرمی: 86.62

هزینه سرگرمی در لیتوانی

این بخش از هزینه زندگی در لیتوانی بستگی زیادی به سبک زندگی فردی شما در این کشور دارد. چون ممکن است سرگرمی شما در رفتن به یک رستوران و خوردن غذایی مناسب خلاصه شود که هزینه آن از 30 یورو شروع می‌شود.

اما اگر به فرض مایل به آشنایی بیشتر با این کشور و شهر محل زندگی خود در لیتوانی باشید، می‌توانید در تورهای یک روزه گردشگری ثبت نام کنید که از 25 یورو شروع شده و تا حداکثر 75 یورو برای گشت و گذار در بخش‌های باستانی لیتوانی هزینه خواهد داشت.

اگر اهل سرگرمی‌های هیجانی و ورزشی مثل بالون سواری، چتربازی، رانندگی کارتینگ، کوه‌نوردی حرفه‌ای و موارد این چنینی در لیتوانی باشید، از 15 یورو تا 200 یورو سرگرمی شما در این کشور هزینه خواهد داشت.

همچنین امکان حضور در پارک آبی مجهز و یا باغ وحش این کشور را داشته و می‌توانید به بهترین نحو از اوقات سرگرمی خود استفاده کنید. به طور معمول بلیط ورودی چنین اماکنی از 5 یورو به ازای هر نفر شروع می‌شود.

در صورتی که مایل به ثبت نام در باشگاه باشید، ملزم به پرداخت هزینه بالایی نبوده و تنها در حدود 30 یورو به هزینه زندگی در کشور لیتوانی شما اضافه می‌شود، این در حالی است که هزینه اجاره زمین تنیس (برای یک ساعت) در حدود 18 یورو و هزینه بلیط سینما برای هر نفر معادل 7.50 یورو است.

هزینه خدمات درمانی در لیتوانی

بنابر قوانین دولتی کشور لیتوانی، شما ملزم هستید برای حضور بلند مدت در این کشور اشتراک استفاده از بیمه خدمات درمانی سراسری  PSDرا پرداخت کنید که معادل 50.95 یورو در هر ماه است و شما را مجاز به استفاده از خدمات درمانی به صورت رایگان در این کشور می‌کند. هزینه این بیمه شامل حال افراد دارای اقامت دائم و یا شهروندان کشور لیتوانی می‌شود.

هزینه تحصیل در لیتوانی

یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر و البته مهم هزینه زندگی در لیتوانی مربوط به هزینه تحصیل دانشجویان بین‌المللی در این کشور می‌شود که برای دانشگاه‌های دولتی به شرح زیر است:

  • 1300 یورو در سال برای مقطع کارشناسی
  • 1000 یورو در سال برای مقطع ارشد
  • 8400 یورو در سال برای مقطع دکترا
  • رشته‌های پزشکی: بیش از 10 هزار یورو در سال

شهریه دانشگاه‌های خصوصی این کشور به مراتب بیشتر از گزینه‌های دولتی بوده و نزدیک به شهریه رشته‌های تخصصی و خاصی مثل پزشکی در لیتوانی است. در حال حاضر اقتصادی‌ترین دانشگاه‌های کشور لیتوانی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دانشگاه Lithuanian Sports : شروع شهریه مقطع ارشد از 1000 یورو
  • دانشگاه Klaipeda : شروع شهریه کارشناسی از 1600 یورو در سال
  • موسسه آموزش عالی Mykolas Romeris: شروع شهریه ارشد از 2150 یورو در سال

طبق آمار ارائه شده توسط وب‌سایت masterportal، دانشجویان بین‌المللی امکان انجام کار پاره وقت حداکثر 20 ساعته را در طی هفته داشته و می‌توانند بخشی از هزینه‌های زندگی در لیتوانی را از این راه جبران کنند.

این در حالی است که دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا محدودیت زمانی برای انجام کار دانشجویی و یا تمام وقت نداشته و می‌توانند برای ساعات بیشتری به کار در لیتوانی مشغول شوند.

بنابر آمار وب‌سایت vdu در مورد هزینه زندگی در کشور لیتوانی برای دانشجویان بین‌المللی، قریب به 30 درصد از دانشجویان کمتر از 300 یورو در ماه هزینه کرده و قریب به 55 درصد از آن‌ها بین 300 تا 500 یورو در ماه هزینه می‌کنند.

میانگین درآمد در لیتوانی

از آنجایی که میانگین درآمد شما در لیتوانی ارتباط مستقیمی با میزان آزادی شما در هزینه زندگی در این کشور دارد، بد نیست تا شما را با جدیدترین آمار میانگین درآمدی این کشور آشنا کنیم.

طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت wagecenter، حداقل درآمد تصویب شده در تاریخ 1 ژانویه 2021 این کشور برابر با 642 یورو در هر ماه است که بالاترین مقدار در منطقه بالتیک محسوب می‌شود.

در واقع، حداقل درآمد نیروی کار در لتونی 500 یورو و در استونی 584 یورو است؛ این در حالی است که حداقل دستمزد در کشورهایی نظیر بلغارستان و یا رومانی به ترتیب معادل 330 و 465 یورو در ماه است.

اما طبق جدیدترین اطلاعات بدست آمده از سازمان آمار لیتوانی، میانگین درآمد این کشور در سال 2021 معادل با 1524 یورو در هر ماه (قبل از محاسبه مالیات) بوده است که در مقایسه با سال گذشته با 165.6 یورو افزایش روبرو شده و بعد از کسر مالیات، میانگین درآمد در این کشور معادل با 967.3 یورو خواهد بود.

میانگین درآمدی آقایان در ماه 1595 و برای بانوان در حدود 1452 یورو در هر ماه است که البته بعد از کسر مالیات به ترتیب برابر با 1007 و 926 یورو در هر ماه خواهد بود.

در نهایت باید این موضوع را به شما یادآوری کنیم که هزینه زندگی در لیتوانی بسیار مطلوب و منطقی بوده و هیچ نوع فشاری را به شما تحمیل نخواهد کرد؛ بر همین اساس، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به خوبی در مورد شرایط و روش مهاجرتی خود به این کشور اروپایی تحقیق کرده و در صورت تمایل از گزینه‌های متعدد و تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده کنید.

از اخذ جاب آفر و ویزای کار و ویزای استارتاپ کشور لیتوانی گرفته تا ویزای تحصیلی این کشور، همگی در دسترس بوده و پس از ارزیابی و مشاوره تخصصی، متناسب با شرایط فعلی‌تان به شما پیشنهاد خواهد شد. تنها کافیست تا برای رزرو وقت مشاوره کارشناسان نیلگام اقدام کرده و به راحتی قدم در مسیر مهاجرت به اروپا و کشور لیتوانی بگذارید.


سوالات متداول | FAQs


1. هزینه زندگی در لیتوانی چقدر است؟

به طور تقریبی، هزینه زندگی در لیتوانی برای یک فرد مجرد در حدود 770 یورو در ماه است. این مبلغ در مقایسه با میانگین جهانی حدود 1.1 برابر ارزان‌تر است.

2. کدام شهر لیتوانی گران‌ترین شهر برای زندگی است؟

پایتخت لیتوانی، شهر ویلنیوس، گران‌ترین شهر این کشور برای زندگی محسوب می‌شود.

3. هزینه اجاره مسکن در لیتوانی چقدر است؟

هزینه اجاره مسکن در لیتوانی به طور قابل توجهی به شهر، نوع مسکن و متراژ آن بستگی دارد. به طور مثال، اجاره یک آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر ویلنیوس در حدود 200 تا 300 یورو در ماه است، در حالی که اجاره یک آپارتمان دو خوابه در مرکز شهر می‌تواند تا 600 یورو یا بیشتر در ماه باشد.

4. هزینه خرید مسکن در لیتوانی چقدر است؟

قیمت هر متر مربع مسکن در مرکز شهر لیتوانی 2875 یورو و در حومه شهر 1705 یورو است.

5. آیا امکان اجاره اتاق در لیتوانی وجود دارد؟

بله، امکان اجاره اتاق در لیتوانی وجود دارد. هزینه اجاره اتاق در این کشور بین 100 تا 150 یورو در ماه است.

6. هزینه خورد و خوراک در لیتوانی چقدر است؟

میانگین هزینه ماهانه غذا و خورد و خوراک در لیتوانی بین 150 تا 300 یورو در هر ماه است. البته این هزینه به سبک زندگی شما و اینکه چقدر از غذاهای رستوران و بیرون از منزل استفاده می‌کنید بستگی دارد.

7. آیا برای زندگی در لیتوانی به بیمه درمانی نیاز دارم؟

بله، طبق قوانین دولتی لیتوانی، شما ملزم هستید برای حضور بلندمدت در این کشور اشتراک استفاده از بیمه خدمات درمانی سراسری PSD را پرداخت کنید که معادل 50.95 یورو در هر ماه است.

8. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های لیتوانی چقدر است؟

شهریه دانشگاه‌های دولتی لیتوانی برای دانشجویان بین‌المللی به شرح زیر است:

  • 1300 یورو در سال برای مقطع کارشناسی
  • 1000 یورو در سال برای مقطع ارشد
  • 8400 یورو در سال برای مقطع دکترا
  • رشته‌های پزشکی: بیش از 10 هزار یورو در سال

9. میانگین درآمد در لیتوانی چقدر است؟

میانگین درآمد در لیتوانی در سال 2021 معادل با 1524 یورو در هر ماه (قبل از محاسبه مالیات) بوده است. بعد از کسر مالیات، میانگین درآمد در این کشور معادل با 967.3 یورو خواهد بود.

میانگین درآمدی آقایان در ماه 1595 و برای بانوان در حدود 1452 یورو در هر ماه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *