مهاجرت

آسان ترین روش دریافت پاسپورت ترکیه در زمان کوتاه

افراد زیادی هستند که علاوه بر پاسپورت سرزمین مادری خود، پاسپورت یک کشور دیگر را نیز دارند. داشتن پاسپورت دوم می‌تواند مزایای مختلفی از جمله تردد راحت‌تر در کشورهای مختلف جهان را داشته باشد. در شرایطی که اعتبار بین‌المللی پاسپورت ایران به دلایل مختلف از جمله مسائل سیاسی با افت فاحشی مواجه شده است، اخذ پاسپورت یک کشور دیگر فرصت مناسبی برای رهایی از محدودیت‌های موجود است. در شرایط فعلی، ترکیه یکی از بهترین و در دسترس‌ترین کشورها برای اخذ تابعیت و گرفتن پاسپورت دوم برای ایرانی‌ها به حساب می‌آید. اما دریافت پاسپورت ترکیه از چه طریقی امکان‌پذیر است؟

اعتبار پاسپورت ترکیه

بر اساس آخرین اطلاعات موجود، پاسپورت کشور ایران از لحاظ اعتبار در رتبه ۸۵ جهان و پاسپورت کشور ترکیه در رتبه ۳۶ جهان قرار داشته‌اند. همین مقایسه به خوبی نشان می‌دهد که اخذ پاسپورت ترکیه برای شهروندان ایرانی تا چه حد ارزشمند خواهد بود.

در صورتی که پاسپورت ترکیه را داشته باشید می‌توانید بدون نیاز به ویزا به بسیاری از کشورها از جمله ژاپن، کره جنوبی، برزیل، تایلند، صربستان و … سفر کنید.

برای سفر به برخی دیگر از کشورها نیز می‌توانید با پاسپورت ترکیه اقدام به گرفتن ویزای فرودگاهی آن‌ها نمایید. این در حالی است که با پاسپورت ایران امکان ورود به تعداد محدودی از کشورها را بدون نیاز به ویزا دارید. علاوه بر این، در صورت درخواست برای ویزای کشورهای معتبر از جمله ویزای کانادا، ویزای آمریکا و ویزای شینگن با پاسپورت ترکیه از شانس بیشتری برای موفقیت در اخذ ویزا برخوردار خواهید بود.

در صورتی که در شرایط فعلی اخذ این ویزاها با پاسپورت ایرانی کار ساده‌ای نبوده و درخواست تعداد زیادی از شهروندان ایرانی برای این ویزاها ریجکت می‌شود. نکته دیگری که در این ارتباط وجود دارد احتمال پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا در آینده‌ای نزدیک است که همین موضوع نیز باعث افزایش اعتبار و قدرت ویزای ترکیه خواهد شد.

روش های دریافت پاسپورت ترکیه

برای دریافت پاسپورت ترکیه روش‌های مختلفی وجود دارد که بنا بر شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. طبق قوانین کشور ترکیه در صورت داشتن شرایطی مانند ۵ سال زندگی در ترکیه از طریق ویزای تحصیلی یا کاری می‌توانید برای گرفتن تابعیت این کشور اقدام کنید که یکی از مزایای آن اخذ پاسپورت ترکیه است. اما بسیاری از افراد علاقه‌ای به زندگی در این کشور نداشته و فقط پاسپورت این کشور را نیاز دارند. در ادامه روش‌های دریافت پاسپورت ترکیه را بررسی کرده و آسان‌ترین روش را معرفی خواهیم کرد.

گرفتن پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج

بر اساس قوانین ترکیه در صورتی که با یک شهروند این کشور ازدواج کنید، بعد از گذشت ۳ سال از زمان ازدواج این امکان را خواهید داشت تا برای گرفتن تابعیت ترکیه اقدام نمایید. در ابتدای کار تنها اقامت ترکیه به شما داده خواهد شد که یک ساله بوده و قابلیت تمدید را نیز دارد. اما پس از گذشت ۳ سال در صورتی که ازدواج شما هم‌چنان پابرجا باشد می‌توانید با ارائه مدارک مربوط به ازدواج، درخواست خود را برای شهروندی ترکیه ارائه نمایید.

هر چند که ازدواج با یک شهروند ترک می‌تواند منجر به اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور شود ولی طبیعتا انجام چنین کاری در عمل چندان ساده و در دسترس نخواهد بود. اما به غیر از این، دولت ترکیه روش‌های دیگری را نیز برای گرفتن پاسپورت این کشور در نظر گرفته که تحت عنوان اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. این طرح در قالب چهار برنامه مختلف ارائه شده که هدف از آن ورود سرمایه خارجی به کشور ترکیه است.

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

گرفتن پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین شیوه‌های دریافت پاسپورت ترکیه به حساب می‌آید. در واقع در این روش شهروندان کشورهای دیگر می‌توانند با خرید یک ملک در ترکیه حق شهروندی و پاسپورت این کشور را دریافت کنند. البته گرفتن شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک دارای شرایطی است که باید مد نظر قرار داده شود.

مهم‌ترین موضوع در این رابطه به قیمت ملک مربوط می‌شود. قیمت ملک خریداری شده توسط شما باید حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا باشد تا بتوانید حق شهروندی این کشور را بگیرید. این مبلغ در گذشته ۱ میلیون دلار بود که با قوانین جدید کشور ترکیه به ۲۵۰ هزار دلار کاهش پیدا کرده است.

اگر ملکی را با هدف دریافت پاسپورت در ترکیه خریداری می‌کنید، بدانید و آگاه باشید که حداقل تا ۳ سال مجاز به فروش آن نخواهید بود.

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری در یک شرکت

یکی دیگر از روش‌هایی که دولت ترکیه در رابطه با اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرده ورود سرمایه به شرکت‌های این کشور است. در صورتی که مبلغ ۵۰۰ هزار دلار را در یک شرکت متعلق به کشور ترکیه سرمایه‌گذاری کنید و یا به همین میزان اقدام به خرید سهام این نوع شرکت‌ها نمایید امکان گرفتن پاسپورت ترکیه را خواهید داشت. البته به این نکته توجه داشته باشید که در این طرح سرمایه شما باید حداقل به مدت سه سال در شرکت مذکور باقی بماند.

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق کارآفرینی

در صورتی که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کشور ترکیه را داشته باشید می‌توانید تحت شرایطی حق شهروندی این کشور را اخذ نمایید. کسب‌وکار مورد نظر شما باید حداقل ۵۰ شهروند این کشور را مشغول به کار کند تا منجر به گرفتن پاسپورت ترکیه شود. با توجه به دشواری‌هایی که در ارتباط با راه‌اندازی کسب‌وکار در کشورهای دیگر وجود داشته و همچنین مسائل مربوط به مالیات و حقوق کارکنان این روش چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق سپرده بانکی

یک گزینه جذاب دیگر برای گرفتن حق شهروندی ترکیه سرمایه‌گذاری در بانک‌های این کشور است. با افتتاح یک حساب بانکی در ترکیه ضمن سرمایه‌گذاری و گرفتن پاسپورت ترکیه امکان اتصال به سیستم بانکداری جهانی و برخورداری از مستر کارت یا ویزاکارت را نیز خواهید داشت. در حال حاضر برخی بانک‌های کشور ترکیه از جمله زراعت بانک خدمات مربوط به افتتاح حساب را برای شهروندان ایرانی انجام می‌دهند. دقت داشته باشید که برای گرفتن حق شهروندی و پاسپورت ترکیه از طریق سپرده بانکی باید حداقل میزان سرمایه‌گذاری شما در بانک‌های ترکیه ۵۰۰ هزار دلار باشد.

بهترین روش گرفتن پاسپورت ترکیه کدام است؟

هر یک از روش‌های یادشده دارای مزایای خاص خود بود و شرایط ویژه‌ای دارند که متقاضیان بر اساس هدف خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. اما با توجه به تمامی موارد می‌توان گفت که گرفتن شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک بهترین و آسان‌ترین روش برای دریافت پاسپورت ترکیه محسوب می‌شود. این روش دارای مزایایی است که در زیر به آن‌ها اشاره خواهد شد:

  • فرآیند سریع و کم‌دردسر برای اخذ شهروندی و پاسپورت
  • وضعیت مطلوب بخش املاک و مستغلات ترکیه
  • امکان اجاره دادن ملک و ایجاد منبع درآمد
  • امکان اقامت در ملک شخصی در هنگام سفر به ترکیه
  • امکان خرید چند ملک با مجموع ارزش ۲۵۰ هزار دلار به جای خرید یک ملک
  • ارزان‌ترین روش بین تمامی روش‌های سرمایه‌گذاری ترکیه

علاوه بر این، خرید ملک در ترکیه یک سرمایه‌گذاری کم‌ریسک محسوب می‌شود و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی ایران می‌تواند به عنوان گزینه‌ای جذاب برای شهروندان ایرانی مطرح باشد تا سرمایه خود را وارد یک نظام اقتصادی باثبات کنند. ضمن این که توریستی بودن ترکیه و افزایش دانشجویان خارجی ترکیه طی سال‌های اخیر باعث شده تا اجاره دادن ملک در این کشور راحت‌تر شود. بنابراین خرید ملک در ترکیه یک سرمایه‌گذاری مطمئن محسوب می‌شود که حق شهروندی و پاسپورت ترکیه را نیز در دسترس شما قرار خواهد داد. اما فرآیند اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک به چه شکل است؟

فرآیند اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

برای خرید ملک در ترکیه و گرفتن حق شهروندی این کشور لازم است که اقدامات زیر را به صورت مرحله به مرحله پی بگیرید:

۱- انتخاب ملک مناسب در ترکیه

اولین مورد در انتخاب ملک مناسب در ترکیه این است که ملک مورد نظر شما حداقل ۲۵۰ هزار دلار ارزش داشته باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید شهر و منطقه‌ای است که ملک را در آنجا خریداری می‌کنید. در صورتی که قصد اجاره دادن ملک خود را دارید بهتر است ملک مورد نظر شما در مناطقی باشد که احتمال اجاره رفتن آن بیشتر باشد. انتخاب ملک را می‌توانید از طریق سایت‌های خرید و فروش ملک در ترکیه و همچنین به صورت حضوری انجام دهید.

۲- انجام معامله

بعد از انتخاب ملک باید برای بستن قرارداد و انجام معامله با صاحب ملک اقدام نمایید. توصیه می‌کنیم در انجام این کار از یک وکیل کمک بگیرید. ضمنا قبل از خرید ملک بهتر است وضعیت ملک را از لحاظ مالکیت، داشتن وام و… مورد بررسی قرار داده باشید. این کار را می‌توانید با گرفتن استعلام از اداره املاک ترکیه انجام دهید.

۳- درخواست شهروندی ترکیه

بعد از طی روال قانونی خرید ملک در ترکیه باید برای حق شهروندی این کشور درخواست دهید. برای انجام این کار لازم است که به ادراه ثبت املاک این کشور مراجعه نموده و درخواست خود را ارائه نمایید. این اداره به طور معمول در زمانی کمتر از یک هفته تمامی مدارک و اسناد شما را مورد بررسی قرار داده و در صورت عدم وجود مشکل قانونی، تاییدیه حق شهروندی شخص متقاضی را صادر خواهد کرد.

۴- درخواست اقامت ترکیه

بعد از گرفتن تاییدیه حق شهروندی ترکیه باید برای درخواست مجوز اقامت به اداره مهاجرت ترکیه رفته و تاییدیه خود را ارائه نمایید. این اداره نیز بعد از انجام بررسی مجوز اقامت ترکیه را به شما خواهد داد.

۵- نهایی سازی درخواست

در آخرین مرحله از کار با داشتن تاییدیه شهروندی و مجوز اقامت باید به اداره جمعیت و شهروندی کشور ترکیه رفته و طبق دستورالعمل‌های این اداره نسبت به نهایی‌سازی درخواست خود اقدام نمایید. بعد از انجام بررسی نهایی حق شهروندی ترکیه به شخص متقاضی تعلق خواهد گرفت. این پروسه معمولا در کمتر از ۳۰ روز کاری انجام می‌شود.

با خرید ملک در ترکیه امکان گرفتن حق شهروندی و پاسپورت ترکیه را برای اعضای خانواده خود نیز خواهید داشت.

با در نظر گرفتن تمامی جوانب می‌توان گفت که خرید ملک بهترین روش برای دریافت پاسپورت ترکیه محسوب می‌شود و مزایای زیادی را نیز برای خریدار خواهد داشت. ضمن این که فرآیند اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. با این وجود، خرید ملک در یک کشور خارجی دارای برخی پیچیدگی‌های اداری و حقوقی است و به همین دلیل توصیه می‌شود که از تجربه و تخصص موسسات معتبر فعال در این حوزه بهره بگیرید. مشاوره خرید ملک در ترکیه۰۲۱-۷۵۲۳۷ 

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *