مهاجرت

مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا 2022

 

اگر به زبان فرانسه مسلط هستید، خواندن این پُست را از دست ندهید. مهاجرت به کشور زیبا و مدرن کانادا از طریق برنامه‌ مهاجرتی سیستم اکسپرس اینتری متخصصان زبان فرانسه، به دلیل مزایا و هزینه‌های به نسبت کم، محبوبیت بسیاری یافته است. برنامه‌های جذب نیروی کار متخصص استانی که زیرمجموعه فدرال فعالیت می‌کنند، امتیاز ویژه برای متقاضیانی درنظر گرفته‌اند که به هر دو زبان‌های انگلیسی و فرانسوی تسلط دارند. جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر از برنامه نیروی کار ماهر مسلط به زبان فرانسوی تا پایان این بخش از سایت موسسه مهاجرتی نیلگام همراه ما باشید تا برنامه مهاجرتی استان آنتاریو را برای فرانسوی‌زبان‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

اکسپرس اینتری کانادا برای متخصصان زبان فرانسه

خبر خوش از استان انتاریو برای افرادی که به زبان فرانسوی هم آشنایی دارند! متقاضیان مهاجرت به کانادا که تحصیلات آکادمیک آن‌ها با تخصص حرفه‌شان مرتبط است و به هر دو زبان‌های انگلیسی و فرانسوی آشنایی کافی دارند، در آپدیت جدید برنامه‌های نامزدی استانی انتاریو شانس بیشتری برای رسیدن به اقامت دائم کانادا پیدا کرده‌اند؛ اما برنامه استانیProvincial Nominee Program  یا PNP چیست؟

علاوه‌بر برنامه اسکیلد ورکر فدرال، هر یک از استان‌های کانادا نیز برای تامین نیروی کار متخصص خود برنامه‌های مهاجرتی منحصری طراحی می‌کنند که از سوی دولت استانی مدیریت و اجرا می‌شود. برنامه نامزدهای استانی انتاریو در سال 2022 پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا دارد که علاوه‌بر شرایط مورد نیاز اسکیلد ورکر فدرال (که معمولا اسکیل ورکر گفته می‌شود)، به زبان فرانسوی هم تسلط دارند.

در برنامه اکسپرس اینتری متخصصان زبان فرانسه French-Speaking Skilled Worker stream دانش زبان فرانسوی در کنار دیگر فاکتورهای مورد نیاز این رقابت امتیازی مضاعف به متقاضی اعطا می‌کند.

برنامه اسکیل ورکر فرانسوی زبان ها در استان انتاریو

برنامه مهاجرتی جذب نیروی کار متخصص که به زبان فرانسوی تسلط دارند، زیرمجموعه برنامه نامزدهای استانی انتاریو OINP مدیریت و اجرا می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، این فرصت برای متقاضیانی مناسب است که در کنار تسلط به زبان انگلیسی، توانایی مکالمه به زبان فرانسوی هم دارند.

برای امتحان کردن شانس خود در پذیرش برنامه اسکیلد ورکر استان انتاریو Ontario’s Express Entry French-Speaking Skilled Worker  یا FSSW باید در سایت سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا IRCC پروفایل کاربری ایجاد و در سیستم اکسپرس اینتری ثبت‌نام کرد تا بتوان اعلان‌های مربوط بهNotification  of Interest  یا همان NOI را دریافت کرد.

برای اینکه واجد شرایط ثبت‌نام در سیستم اکسپرس اینتری شوید، ابتدا باید به پرسشنامه‌ای که در IRCC طراحی شده است، پاسخ دهید تا مشخص شود برای چه برنامه یا برنامه‌های مهاجرت می توانید درخواست دهید.

در پایان این پرسشنامه، بر اساس پاسخ‌های ارائه‌شده سیستم اکسپرس اینتری نشان می دهد که آیا واجد شرایط برنامه فدرال هستید یا خیر. در صورت واجد شرایط بودن، یک شماره مرجع به شما ارائه می‌شود که  برای ایجاد پروفایل آنلاین در سیستم اکسپرس اینتری استفاده شود.

هنگامی که نمایه و پروفایل خود را ایجاد می‌کنید، یک شماره پروفایل اکسپرس اینتری و یک کد اعتبارسنجی کارجویی دریافت خواهید کرد. در صورت دریافت NOI از انتاریو و تمایل به درخواست برای جریان کارگران ماهر فرانسوی زبان انتاریو به این شماره‌ها نیاز خواهید داشت.

در پایان این مرحله متقاضی از سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) بر اساس اطلاعات ارائه شده در قسمت مشخصات فردی از جمله سن، تحصیلات، میزان تسلط به زبان، مهارت‌ها، تجربه کاری و … امتیازی تعلق می‌گیرد.

باید توجه داشت که هنگام ایجاد پروفایل سیستم اکسپرس اینتری باید علاقه خود را به مهاجرت به انتاریو با انتخاب «انتاریو» یا «همه استان‌ها و مناطق» نشان داد. ارائه اطلاعات دقیق و درست در پروفایل اکسپرس اینتری بسیار مهم است؛ در صورتی که اطلاعات ارائه شده درست یا صادقانه نباشد، ممکن است درخواست OINP شما رد شود یا نامزدی شما پس گرفته شود.

اگر اطلاعات نادرستی در سیستم اکسپرس اینتری یا سایت سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا به ثبت برسد، IRCC می تواند متقاضی را به طور کلی غیرقابل قبول تلقی کند و او را از مهاجرت به کانادا به مدت پنج سال منع کند!

با ایجاد نام کاربری نوبت به انتخاب از میان برنامه‌های مهاجرتی اسکیلدورکر فدرال (FSWP) ، یا برنامه مهاجرتی کلاس تجربه کانادایی (CEC) بر اساس شرایط متقاضی می‌رسد. پس از تکمیل مراحل ایجاد پروفایل باید درخواست خود را برای سازمان مهاجرت استان انتاریو OINP ارسال کرد.

شرایط مورد نیاز برنامه استانی انتاریو برای فرانسوی زبان ها

برای احراز صلاحیت و واجد شرایط بودن در برنامه جذب نیروی کار ماهر فرانسوی زبان انتاریو FSSW باید تمام معیارهای هفت گروه زیر را برآورده کرد. و نکته جالب اینکه درخواست این برنامه نیازی به پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان کانادایی (جاب آفر) در استان انتاریو ندارد!

اما پیش از مطالعه شرایط و مدارک مورد نیاز برنامه اکسپرس اینتری برای متخصصان زبان فرانسه در استان انتاریو FSSW، باید شرایط مورد نیاز دو برنامه فدرال یا تجربه کانادایی را بررسی کنیم. چرا که پیش از درخواست از دولت استانی برای مهاجرت به کانادا، باید در یکی از دو برنامه‌های اسکیلد ورکر فدرال یا تجربه کانادایی شرکت کرد و امتیاز کافی از سیستم اکسپرس اینتری را به دست آورد.

سابقه شغلی

سابقه شغلی متقاضی که از مهم‌ترین فاکتورهای برنامه FSSW به حساب می‌آید، در این دو برنامه مهاجرتی (اسکیلد ورکر فدرال و تجربه کانادایی) به صورت متفاوتی ارزیابی می‌شود. در راستای کسب امتیاز لازم برنامه اسکیلد ورکر فدرال باید حداقل یک سال سابقه کار مستمر و تمام وقت (یا معادل آن کار پاره وقت) در مهارت نوع 0 یا سطح مهارت A یا B طبقه‌بندی مشاغل مورد نیاز ملی کانادا(NOC) ارائه داد.
سابقه شغلی باید در پنج سال گذشته (پیش از تاریخ ارسال درخواست) در داخل کشور کانادا یا خارج از آن تجربه شده باشد. سابقه شغلی 5 سال باید بدون وقفه باشد؛ به عبارتی دیگر، وفقه یک ساله، مغایر شرطِ استمرار سابقه شغلی تلقی می‌شود.

اهمیت سابقه شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی در این برنامه برای مهاجرت به کانادا بسیار زیاد است و سوابق از سوی مسئولان سازمان مهاجرت و شهروندی به دقت ارزیابی می‌شود. تجربه کاری می‌تواند شامل مشاغل پشت سر هم با کارفرمای یکسان یا متفاوت (بدون فاصله زمانی بین آن‌ها) باشد، اما حداقل یک سال سابقه شغلی باید در حیطه موضوعی مشاغل مورد نیاز کانادا یا ناک NOC ارائه کرد.

اثبات سابقه خود اشتغالی هم نیاز به ارائه اسناد مربوط به اشتغال دارد و باید به طور مستقل از طریق اشخاص ثالث تایید شود؛ اسناد و نامه‌های مرجع مشتریان (شرکای تجاری پذیرفته نمی‌شود)، و پرداخت‌های جاری (مانند فاکتورها) موید این سابقه خواهد بود. باید توجه داشت که ساعات کار مشاغل آزاد باید قابل اندازه‌گیری و ارائه باشد تا اطمینان حاصل شود که متقاضی حداقل 1560 ساعت در طول یک سال اشتغال داشته است.

در برنامه کلاس تجربه کانادایی حداقل یک سال تجربه تجمعی کار تمام وقت (یا معادل آن در کار پاره وقت) در کانادا در نوع مهارت 0 یا سطح مهارت A یا  B از مشاغل طبقه‌بندی‌شده در NOC نیاز است. تجربه کاری باید طی سه سال گذشته (پیش از تاریخ ارسال درخواست به OINP) کسب شده باشد.

در قوانین مربوط به تجربه کار در کانادا، سابقه تجمعی یعنی مدت زمان کلی اشتغال به کار؛ به عبارتی دیگر، سابقه شغلی متقاضی باید به یک سال برسد و لازم نیست یک سال کارِ مستمر و مداوم باشد. باید توجه داشت که تجربه کار  دانشجویی حین تحصیل تمام وقت و مشاغل آزاد، تحت قوانین CEC واجد شرایط نیست!

چه از طریق برنامه کلاس تجربه کانادایی پروفایل خود را ایجاد کنید و چه از طریق برنامه اسکیلدورکر فدرال، تجربه کاری شما باید حداقل یک سال (در مجموع 1560 ساعت) و قابل ارائه باشد. بر اساس قوانین این کشور، تجربه کار تمام وقت به معنای اشتغال به کار طیِ حداقل 30 ساعت کار در هفته است که به 1560 ساعت کار با حقوق در یک سال می رسد.

تجربه کاری پاره وقت باید معادل (حداقل) 15 ساعت کار در هفته به مدت دو سال باشد که به حداقل 1560 ساعت کارِ با حقوق در طول دوره دو ساله می‌رسد. باید در نظر داشت که کار داوطلبانه و کارآموزی بدون حقوق به عنوان یک تجربه کاری معتبر محسوب نمی‌شود!

ارزیابی سابقه شغلی متقاضی در قوانین دو برنامه مهاجرتی کمی پیچیده است. اما فاکتورهای مورد نیاز این برنامه‌ها برای مهاجرت به کانادا شرایط مشخصی دارد که در ادامه به بررسی آن در سیستم اکسپرس اینتری نیروی کار فرانسوی زبان اکسپرس اینتری یا Ontario’s Express Entry French-Speaking Skilled Worker می‌پردازیم.

تحصیلات

شرکت در برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر مسلط به زبان فرانسوی هم مانند دیگر برنامه‌های مهاجرتی سیستم اکسپرس اینتری نیاز به ارائه مدرک فارغ‌التحصیلی دانشگاهی دارد. رشته تحصیلی متقاضی باید با سابقه کاری او ارتباط نزدیکی داشته باشد. مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری از دانشگاه‌های کانادا یا معادل آن در کشوری دیگر قابل قبول است.

متقاضیانی که مدرک تحصیلی خود را از موسسات آموزشی خارج از کانادا دریافته کرده باشند، باید پیش از درخواست، گزارش ارزیابی اعتبار تحصیلی دریافت کند تا معادل مدرک کانادایی آن به اثبات برسد و بر اساس سیستم آموزشی این کشور معادلسازی شود. باید توجه داشت که تکمیل یک برنامه سه ساله در دانشگاه، کالج یا هر موسسه دیگر با داشتن مدرک کارشناسی یکسان نیست.

در ارزیابی اعتبار تحصیلی شما باید بیان شود که معادل (حداقل) مدرک کارشناسی کانادا را دارید و برای شرکت در برنامه مهاجرتی FSSW واجد شرایط هستید. ارزیابی مدارک تحصیلی متقاضیان توسط یکی از سازمان‌های مورد تایید IRCC صورت می‌گیرد و دریافت معادلسازی از این سازمان‌ها شرایط و هزینه‌های متفاوتی دارد.

مدرک زبان

یکی دیگر از فاکتورهای مهم و الزامی برنامه اکسپرس اینتری کانادا برای متخصصان زبان فرانسه مدرک زبان‌های انگلیسی و فرانسوی است. متقاضیان اقامت دائم کانادا از این روش، باید قادر به درک، خواندن، نوشتن و مکالمه به زبان فرانسوی باشند و مدرک آن‌ها در سطح زبان کانادایی (CLB) سطح 7 یا بالاتر را نشان دهد.

علاوه‌بر این، برای مهاجرت به کانادا با شرکت در برنامه نیروی کار ماهر مسلط به زبان فرانسوی، دانش زبان انگلیسی در سطح CLB 6 یا بالاتر در هر چهار مهارتِ درک مطلب، خواندن، نوشتن و مکالمه نیز الزامی است. مدرک آزمون زبان‌های انگلیسی و فرانسوی باید معتبر و در دو سال گذشته دریافت شده باشد.

کارنامه‌های مورد قبول آزمون‌های فرانسوی شامل Test d’Evaluation de français pour le Canada (TEF)، Test de connaissance du français pour le Canada (TCF ) و برای آزمون های انگلیسی آیلتس IELTS، برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی (CELPIP) و معادل آن‌هاست.

تمکن مالی

برای اثبات توانایی گذران زندگی و تامین هزینه‌های اولیه در ابتدا راه باید گواهی تمکن مالی ارائه کرد. این گواهی که از بانک کشور مبدا به زبان انگلیسی دریافت می‌شود، پشتوانه مالی متقاضی و همراهان او را در بدو ورود به خاک پس مهاجرت به کانادا نمایان می‌کند. متقاضی باید هنگام حضور در کانادا بودجه کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده داشته باشد.

باید توجه داشت که در این برنامه برای اعضا خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 22 سال نیز اقامت دائم کانادا صادر می‌شود؛ بنابراین باید بودجه مناسبی در راستای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل همه اعضا و همراهان برای ارائه به ادامه مهاجرت همراه داشت. علاوه‌بر موجودی حساب ارائه شده در گواهی تمکن مالی، سپرده‌های مدت دار، دارایی‌ها و درآمدهای دیگر هم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

افزون بر این، متقاضی می‌تواند درآمد سالانه حاصل از اشتغال مستمر در انتاریو، یا پیشنهاد شغلی از کارفرمایان مستقر در استان انتاریو را نیز ارائه دهد، اما ارائه این موارد الزامی نیست. یک‌خانواده چهار نفره برای گذران زندگی موجودی حساب بانکی معادل 29 هزار دلار کانادا را باید در گواهی تمکن مالی ارائه دهد.

این مبلغ را می‌توان به صورت ترکیبی به سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا ارائه داد؛ برای مثال پیشنهاد کاری در انتاریو با دستمزد سالیانه 25 هزار دلار، موجودی حساب معادل 5 هزار دلار در مجموع 30 هزار دلار است که مورد تایید اداره مهاجرت و شهروندی استانی و فدرال خواهد بود.

انگیزه و قصد زندگی در انتاریو

پس از دریافت اقامت دائم کانادا باید قصد زندگی در استان انتاریو را داشته باشید. سابقه کار در انتاریو یا قصد آن، ارائه دریافت پیشنهادات شغلی یا درخواست برای مشاغل، در حال تحصیل، اجاره یا تملک ملک، بازدید یا داشتن وابستگی‌های حرفه‌ای، روابط خانوادگی و روابط شخصی می‌تواند متقاضی را در این فاکتور یاری کند.

وضعیت حقوقی در کانادا (در صورت وجود)

اگر از داخل خاک کانادا برای شرکت در برنامه اسکیلد ورکر فرانسه زبان های انتاریو اقدام می‌کنید، باید در هنگام درخواست از وضعیت قانونی (سابقه بازدیدکنندگان، مجوز تحصیل یا مجوز کار) معتبر برخوردار باشید. مجوز شما باید تا زمان مشخص شدن نتیجه هم معتبر باشد.

اگر در زمان درخواست شرکت در برنامه OINP ویزای شما در «وضعیت ضمنی» باشد، خللی در روند درخواست ایجاد نمی‌شود. در قوانین مهاجرتی کانادا منظور از وضعیت ضمنی این است که متقاضی برای تمدید وضعیت مجوز اقامت موقت خود (سابقه گردشگری، مجوز کار یا مجوز تحصیل) پیش از انقضای تاریخ اعتبار آن، درخواست خود را در سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ثبت کرده باشد.

در این صورت، شما محدودیتی در اقامت و حضور در خاک کانادا ندارید و می‌توانید مانند سابق و تحت شرایط مشابه مجوز فعلی خود به کار یا تحصیل بپردازید تا زمانی که در مورد درخواست ثبت شده در IRCC تصمیم‌گیری شود.

ارائه برخی موارد در پروسه مهاجرت از طریق برنامه‌های سیستم اکسپرس اینتری الزامی نیست، اما می‌تواند در نتیجه درخواست مهاجرت به کانادا و نظر مسئولان سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا بسیار تاثیرگذار باشد.

لیست مدارک پشتیبان به برنامه مهاجرتی بستگی دارد؛ در برنامه اسکیلدورکر استان انتاریو حضور اقوام درجه یک در این استان با مجوز اقامت دائم کانادا و شهروندی یا تجربه تحصیل و کار در این منطقه اهمیت پیدا می‌کند. هزینه شرکت در این برنامه در مجموع هزار و 500 دلار آمریکا اعلام شده است و در صورت موافقت هزینه اخذ اقامت دائم کانادا جداگانه دریافت می‌شود.

با گردآوری مدارک مورد نیاز و شرایط لازم برای اقدام، می‌توانید مراحل ثبت‌نام را به تنهایی یا با کمک نمایندگانی شروع کنید. کارشناسان مجرب و حاذق موسسه مهاجرتی نیلگام از ابتدای راه تا مرحله بدرقه شما و خانوادتان با ارائه خدمات مهاجرت همراه شما خواهند بود.

پس از ثبت درخواست و دریافت ایمیل تایید، می‌توان از طریق حساب کاربری خود را ویرایش و وضعیت خود را در پورتال ارسال نامه الکترونیکی OINPبررسی کنید. در صورت تغییر شرایط و اطلاعات متقاضی مانند اطلاعات تماس، وضعیت مهاجرت (انقضای اعتبار مجوز یا تغییر در اجازه کار افرادی که از کانادا اقدام می‌کنند)، ازدواج یا طلاق، تولد کودک یا تغییر حضانت کودک و … باید پروفایل به روز رسانی شود.

می توانید با وارد شدن به پورتال الکترونیکی OINP و کلیک بر روی «نمایه من» در صفحه اصلی خود در سایت سازمان مهاجرت و شهروندی، و اکسپرس اینتری، به آسانی می‌توان شماره تلفن، آدرس ایمیل و کشور محل سکونت خود را تغییر داد. متقاضی اقامت دائم کانادا از زمان ثبت‌نام تا زمانی که نامزدی در برنامه استانی، باید یک پروفایل معتبر و به‌روز رسانی شده در سیستم اکسپرس اینتری داشته باشد.

اگر در حالی که درخواست شما توسط OINP در حال پردازش است، دعوت نامه‌ای برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم از IRCC دریافت کنید، نمایه شما دیگر در دسترس برنامه نامزدهای استانی نخواهد بود. بنابراین بهتر است سریع‌تر در مورد دعوت‌نامه  ITA تصمیم‌گیری کنید.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن درخواست برنامه نامزدهای استانی انتاریو، نامه تایید و گواهی نامزدی را از طریق ایمیل ارسال خواهد شد. جزئیات وضعیت متقاضی در سیستم اکسپرس اینتری سایت سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا همزمان با ارسال ایمیل تاییدیه تغییر خواهد کرد. از تاریخ دریافت ایمیل تاییدیه تنها 30 روز برای پذیرش یا رد نامزدی در سیستم اکسپرس اینتری فرصت دارید.

مهاجرت به کانادا برای گروه‌های سنی روش‌های مختلفی دارد اما دریافت اقامت دائم کانادا از همان ابتدای ورود به خاک با شرکت در برنامه‌های مهاجرتی سیستم اکسپرس اینتری امکان‌پذیر است و یکی از ارزان‌ترین روش‌های مهاجرتی به حساب می‌آید. برای محاسبه امتیاز شما در این سیستم و دریافت اطلاعات دقیق‌تر بسته به شرایط خود، می‌توانید از مشاوره کارشناسان موسسه مهاجرتی نیلگام بهره‌مند شوید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *