ویزا

گرفتن ویزا بدون سابقه سفر چگونه است؟

در سال‌های اخیر آمار ریجکت ویزای کشورهایی مانند کانادا، آمریکا، استرالیا و کشورهای عضو حوزه شینگن افزایش پیدا کرده است. این موضوع در مورد درخواست ویزای شهروندان کشورهایی مانند ایران شدیدتر بوده و به دلایل مختلف از جمله مسائل سیاسی و همچنین وضعیت اقتصادی کشورمان سخت‌گیری زیادی در رابطه با صدور ویزا اعمال می‌شود. در چنین شرایطی وجود یک پرونده درخواست قوی با ارائه مدارک کامل می‌تواند شانس اخذ ویزا را افزایش دهد. سابقه سفر یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که وجود یا عدم وجود آن تاثیر زیادی روی تایید یا رد درخواست ویزا خواهد داشت. این سوال بسیاری از افراد است که آیا گرفتن ویزا بدون سابقه سفر هم امکان‌پذیر است؟

سابقه سفر چیست؟

سابقه سفر یا تراول هیستوری Travel History نشان‌دهنده سابقه سفرهای قبلی یک شخص به کشورهای خارجی است. هر اندازه تعداد سفرهای خارجی شما در گذشته بیشتر بوده و این سفرها به کشورهای متفاوتی انجام شده باشد تراول هیستوری بهتری برای شما ایجاد خواهد شد. شاید بپرسید این سابقه سفر در کجا ثبت می‌شود و چطور می‌توان آن را ثابت کرد. پاسپورت شما مهم‌ترین مدرکی است که از طریق آن می‌توانید سابقه سفر خود را ثابت کنید. در سفر به کشورهای مختلف، یک برچسب ویزا در پاسپورت شما زده خواهد شد که نشان‌دهنده سابقه سفر شما به کشور مربوطه است. بنابراین بسیار مهم است که از پاسپورت‌های قدیمی خود به خوبی نگهداری کنید.

سابقه سفر به کشورهایی مانند ترکیه که ایرانی‌ها نیازی به اخذ ویزای آن‌ها ندارند از طریق مهر ورود در پاسپورت ثبت می‌شود.

چرا سابقه سفر مهم است؟

چند دهه پیش، شهروندان برخی از کشورهای جهان سوم با اخذ ویزای توریستی وارد کشورهای اروپایی توسعه‌یافته شدند و بعد از پایان اعتبار ویزا به کشور خود بازنگشتند. این موضوع باعث ایجاد یک بحران مهاجرتی در کشورهای مقصد شد و مسئولان را به این فکر واداشت تا قوانین سخت‌گیرانه‌تری را در زمینه صدور ویزا وضع کنند. بررسی دقیق سابقه سفر متقاضیان یکی از همین تصمیمات بود که کار گرفتن ویزا بدون سابقه سفر را سخت کرده است.

در حال حاضر، وجود تراول هیستوری مناسب یکی از تاثیرگذارترین موارد در زمینه اخذ ویزا محسوب می‌شود. زمانی که می‌خواهید به یک کشور مسافرت کنید آن‌ها سوابق سفر شما را بررسی خواهند کرد تا از این طریق در مورد هدفتان از سفر اطمینان پیدا کنند. در صورت عدم وجود سابقه سفر مناسب، شانس شما برای اخذ ویزا تا حد قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. افسران مهاجرت کشورها با بررسی سوابق سفر شخص متقاضی به نوعی به راستی‌آزمایی هدف وی از سفر می‌پردازند. در صورتی که سابقه سفر مناسبی را داشته و در گذشته بارها سفر به خارج از ایران را تجربه کرده باشید این موضوع تا حد زیادی باعث جلب اعتماد افسر پرونده در رابطه با هدف شما از سفر خواهد شد.

گرفتن ویزا بدون سابقه سفر برای کانادا

بدون شک کانادا جزو مهم‌ترین کشورهای دنیا از لحاظ جذب مهاجران خارجی محسوب می‌شود. شرایط مطلوب اقتصادی و اجتماعی و مزایای پرشمار زندگی در کانادا باعث شده تا افراد زیادی در سراسر دنیا تمایل داشته باشند که به این کشور مهاجرت کنند. به همین دلیل دولت کانادا سیاست‌ها و قوانین کاملا مدون حساب‌شده‌ای را در این زمینه وضع کرده و سیستم صدور ویزای این کشور دارای فیلترهای سخت‌گیرانه‌ای است.

شخصی را در نظر بگیرید که قصد اخذ ویزای توریستی کانادا را داشته و هدف خود را از سفر به این کشور بازدید از جاذبه‌های گردشگری کانادا مانند آبشار نیاگارا عنوان کرده است. افسر مهاجرت در سفارت کانادا در فرآیند بررسی پرونده این شخص متوجه می‌شود که وی حتی به کشورهای توریستی اطراف ایران مانند امارات و ترکیه نیز سفر نکرده است. شاید اگر من و شما هم جای افسر مهاجرت باشیم به هدف این شخص از سفر به کانادا شک کنیم و همین شک کافی است تا درخواست ویزای او توسط افسر پرونده رد شود.

 گرفتن ویزا بدون سابقه سفر برای حوزه شینگن

سخت‌گیری کشورهای حوزه شینگن در صدور ویزا برای ایرانی‌ها اگر بیشتر از کانادا نباشد کمتر هم نیست! اگر قبلا سابقه مسافرت به کشورهای حوزه شینگن را داشته باشید شانس زیادی خواهید داشت تا مجددا موفق به اخذ ویزای شینگن شوید. اما در صورتی که به عنوان اولین سفر خارجی قصد ورود به حوزه شینگن را داشته باشید این موضوع باعث ایجاد شک و شبهه برای افسر پرونده شده و در نتیجه احتمال رد شدن درخواست ویزای شما بالا خواهد بود.

به عنوان مثال شخصی را در نظر بگیرید که ویزای توریستی شینگن را اخذ کرده اما پس از ورود به این حوزه از روش‌های مختلف از جمله اعلام پناهندگی اقدام به ماندن در حوزه شینگن کرده است. بنابراین باید به افسران مهاجرت چنین کشورهایی حق بدهیم که در مورد هدف متقاضیان ویزای توریستی بدبین بوده و به راحتی درخواست ویزای آن‌ها را قبول نکنند.

گرفتن ویزا بدون سابقه سفر در مورد کشورهای توسعه‌یافته جهان از جمله کانادا و کشورهای حوزه شینگن دشوار خواهد بود.

نحوه ایجاد سابقه سفر مناسب

با توجه به اهمیت سابقه سفر در افزایش شانس اخذ ویزا توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام برای  درخواست ویزا به چند سفر خارجی رفته و از این طریق به بهبود سابقه سفر خود بپردازید. البته دقت داشته باشید که بهتر است سفرهای شما به کشورهایی انجام شود که ویزای آن‌ها اعتبار بالایی دارد. از جمله این کشورها می‌توان به ژاپن و استرالیا اشاره داشت که اخذ ویزای آن‌ها به نوعی کلید ورود به کانادا، آمریکا و حوزه شینگن محسوب می‌شود. هر چند که سفر به کشورهایی مانند تایلند، چین، امارات، ارمنستان، ترکیه و… نیز در این زمینه بی‌تاثیر نیست اما داشتن فقط یک ویزای توریستی ژاپن ارزشی به مراتب بالاتر از چندین سفر مختلف به چنین کشورهایی خواهد داشت.

اما در صورتی که موفق به اخذ ویزای کشوری مانند ژاپن نشدید بهتر است به جای چند سفر متوالی به یک کشور خاص به کشورهای متنوع سفر کنید. سابقه سفر به حداقل ۵ کشور متفاوت می‌تواند وضعیت نسبتا مناسبی را در این زمینه ایجاد کند. حتما به این نکته توجه داشته باشید که یک فاصله زمانی معقول مثلا ۲ ماه را بین سفرهای خود رعایت کنید تا این شبهه به وجود نیاید که انجام این سفرها تنها برای ایجاد تراول هیستوری بوده است.

چطور بدون سابقه سفر ویزا بگیریم؟

قبل از هر چیز به این نکته دقت داشته باشید که اهمیت سابقه سفر بیشتر در مورد کشورهایی با اعتبار ویزای بالا مانند کانادا، آمریکا و کشورهای شینگن است. اما برای سفر به بسیاری دیگر از کشورهای جهان مشکلی از این بابت وجود نداشته و گرفتن ویزا بدون سابقه سفر نیز انجام می‌شود. اما اگر قصد سفر به کشورهای مذکور را داریم و در حال حاضر از سابقه سفر خوبی برخوردار نیستیم باید چه بکنیم؟

اولین پیشنهاد ما رفتن به چند سفر خارجی برای بهبود وضعیت تراول هیستوری است اما اگر در شرایط فعلی امکان انجام چنین کاری را ندارید باید با قوی‌تری کردن ابعاد دیگر پرونده خود سعی در پوشش موضوع سوابق سفر نمایید. ارائه مدارک زیر می‌تواند تاثیر کاملا مثبتی را بر جلب اعتماد افسر پرونده و افزایش اطمینان او از بازگشت متقاضی به کشورش بعد از اتمام اعتبار ویزا بگذارد.

  • ارائه مدارکی مانند پرینت گردش حساب و موجودی بانکی که اثبات کند از تمکن مالی بالایی برخوردار هستید
  • ارائه مدارک شغلی مانند فیش حقوقی و جواز کسب که نشان دهد از موقعیت شغلی مناسبی برخوردار بوده و درآمد بالایی دارید
  • ارائه مدارکی که نشان دهد صاحب یک خانواده شامل فرزند و همسر هستید؛ این مورد در صورتی که قصد سفر بدون همراهی اعضای خانواده را داشته باشید موثر خواهد بود
  • ارائه اسناد ملکی که نشان دهد در ایران صاحب املاک و مستغلات هستید
  • ارائه برنامه سفر دقیق همراه با جزئیات کامل
  • ارائه مدارک مربوط به محل اقامت در زمان حضور در کانادا از جمله تاییدیه رزرو هتل
  • ارائه بلیط رفت و برگشت هواپیما

اگرچه موارد گفته شده وضعیت پرونده شما را بهتر خواهد کرد اما هنوز هم جای خالی تراول هیستوری مناسب در مدارک شما خالی خواهد بود. با توجه به سخت بودن گرفتن ویزا بدون سابقه سفر مجددا تاکید می‌کنیم که ایجاد سوابق سفر درخشان مانند اخذ ویزای توریستی ژاپن یا ویزای توریستی استرالیا می‌تواند برگ برنده شما در زمینه اخذ ویزاهایی مانند شینگن، کانادا و آمریکا باشد.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *