ویزا

راهنمای اخذ ویزای توریستی استرالیا

کشور استرالیا به عنوان بزرگترین جزیره دنیا در قاره اقیانوسیه، با سواحلی دیدنی و خوش آب و هوا، حیات وحشی منحصر به فرد، فرهنگ غنی و غذاهایی خوش طعم، آنچنان خاص و مجذوب کننده است که هرکسی را حتی شده برای یکبار مجاب به سفر به این کشور و دیدن این بهشت بی همتا می‌کند. که ما ایرانی‌ها برای بازدید از استرالیا نیاز به اخذ ویزای توریستی داریم که البته راحتی هم نیست.

در این مقاله قصد داریم به توضیح انواع ویزای توریستی استرالیا و تمامی جوانب مهم و قابل ملاحظه آن از جمله شرایط، مدارک و مراحل اخذ ویزا بپردازیم. مشاوره رایگان دریافت ویزای استرالیا۰۲۱-۷۵۲۳۷

انواع ویزای توریستی استرالیا

بنابر اعلام دولت استرالیا، به استثنای شهروندان کشورهای نیوزلند، آمریکا، کانادا، برونئی- دارالسلام، ژاپن، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی و منطقه هونگ کونگ که تنها با استفاده از مجوز الکترونیکی سفر ( ETA) مجاز به سفر به استرالیا هستند، تمامی متقاضیان سفر تفریحی به این کشور ملزم به دریافت ویزای توریستی استرالیا خواهند بود. اما در ایران، سفارت استرالیا در تهران از تاریخ ۲۹ خرداد سال ۱۳۹۷ هیچ‌گونه خدمات حضوری ویزا به متقاضیان ایرانی ارائه نمی‌دهد و متقاضیان دریافت خدمات ویزا از جمله ویزای توریستی استرالیا بابد به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت دولت استرالیا نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند. ویزاهای توریستی استرالیا به طور کلی به شش نوع مختلف تقسیم می‌شوند که در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

۱- ویزای الکترونیکی سفر زیر گروه ۶۰۱ (Electronic Travel Authority)

این نوع از خدمات آنلاین ویزای توریستی استرالیا تنها مختص به شهروندان نامبرده در وب‌سایت دولت استرالیا است و ۲۰ دلار استرالیا هزینه دارد. برای کسب ویزای توریستی استرالیا زیرگروه ۶۰۱ یا همان ETA باید از خارج از خاک استرالیا اقدام کرد. مجوز ETA راحت‌ترین، سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین ویزای گردشگری استرالیا به شمار می‌رود که متاسفانه شامل حال ایرانیان نمی‌شود. مجوز ETA از نوع ویزای مولتی بوده و فرد می‌تواند با استفاده از آن طی ۱۲ماه و در هر بار برای حداکثر ۳ماه در کشور استرالیا اقامت داشته باشد و به سیاحت و گشت و گذار بپردازد.

۲- ویزای توریستی زیرگروه ۶۵۱ (eVisitor)

نوع دیگری از ویزای توریستی استرالیا ویزای زیرگروه ۶۵۱ eVisitor است که همانند مجوز ETA ویزای کوتاه مدت مولتی یکساله محسوب می‌شود و فرد می‌تواند طی ۱۲ ماه به صورت نامحدود به کشور استرالیا سفر کرده و در هر بار سفر حداکثر تا ۳ ماه اقامت داشته باشد. با این تفاوت که تنها متقاضیان بالای ۱۸ سال کشورهای لیست زیر واجد شرایط دریافت ویزای رایگان و توریستی استرالیا زیر گروه ۶۵۱ خواهند بود: اتریش- بلژیک- بلغارستان – کرواسی – قبرس – جمهوری چک – دانمارک – استونی – فنلاند – فرانسه – آلمان – یونان – مجارستان – ایسلند – ایرلند – ایتالیا – لتونی – لیختن‌اشتاین – لیتوانی – لوکزامبورگ – مالت – موناکو – هلند – نروژ – لهستان – پرتغال – رومانی – جمهوری سن مارینو – جمهوری اسلواکی – اسلوونی – اسپانیا – سوئد – سوئیس – بریتانیای کبیر – واتیکان برای دریافت ویزای گردشگری استرالیا زیرگروه ۶۵۱ نیز باید از خارج از خاک استرالیا اقدام شود. در صورت موافقت با ویزای توریستی، برچسبی بر روی پاسپورت زده نخواهد شد و سفارت به صورت دیجیتالی ویزای فرد را صادر می‌کند.

۳- ویزا توریستی زیرگروه ۷۷۱ (Transit visa)

ویزای عبور یا به اصطلاح ترانزیت نوع دیگری از ویزای توریستی استرالیا است که رایگان بوده و تنها برای ۷۲ ساعت اعتبار دارد. برای دریافت ویزای ترانزیت باید از خارج از خاک کشور استرالیا اقدام کرد و از پیش، هماهنگی‌های سفر و آماده‌سازی مدارک لازم برای ترک خاک استرالیا و عزیمت به کشور مقصد را فراهم نمود. ویزای ترانزیت در اکثر کشورها تنها محدود به انجام فعالیت در محیط فرودگاه و ادامه سفر هوایی در مدت زمان معین بوده و اجازه ورود به کشور را به فرد متقاضی نمی‌دهد.

اما در کشور استرالیا، فرد دارنده ویزای توریستی (زیر گروه ۷۷۱ ) علی‌رغم داشتن محدودیت زمانی ۷۲ساعته برای اقامت در خاک کشور استرالیا، مجاز است تا به هنگام انتظار و پیش از خروج از خاک این کشور به گشت و گذار پرداخته و یا به دیدار دوستان در خارج از محیط فرودگاه برود. البته این نوع از ویزای استرالیا مناسب متقاضیان ایرانی نبوده و تنها در مواردی خاص ممکن است برای افراد و مقاصد مشخص کاربرد داشته باشد.

۴- ویزای توریستی استرالیا زیرگروه ۶۰۰ (Visitor)

این نوع از ویزای توریستی کشور استرالیا عمدتا با اهداف توریستی، قرار ملاقات کاری یا بازدید خانواده در کشور استرالیا صادر می‌شود و براساس صلاحدید آفیسر پرونده و شرایط متقاضی دارای اعتباری ۳، ۶ و یا ۱۲ماهه خواهد بود. با دریافت ویزای زیر گروه ۶۰۰ شما مجاز به انجام کار یا استفاده از خدمات پزشکی در کشور استرالیا نخواهید بود و به غیر از اهداف قیدشده و قانونی، امکان گذراندن دوره آموزشی و تحصیلی کوتاه مدت برای حداکثر ۳ماه را خواهید داشت.

ویزای توریستی استرالیا زیر گروه ۶۰۰ از نوع کوتاه مدت بوده و براساس شرایط متقاضی و تصمیم آفیسر پرونده به دو شکل یکبار ورود یا چندبار ورود (مولتی) صادر می‌گردد. درخواست این نوع ویزای توریستی استرالیا از خارج از خاک کشور استرالیا برای متقاضی ۱۴۵ دلار هزینه خواهد داشت و عموما رسیدگی به آن بین ۳ هفته تا ۱ ماه زمان خواهد برد. اما چنانچه داخل خاک کشور استرالیا نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنید باید مبلغ ۳۶۵ دلار استرالیا پرداخت کنید. البته ویزای توریستی استرالیا نوع Visitor دارای دو زیر شاخه دیگر هم هست که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

۴-۱-  ویزای توریستی Sponsored family stream

این نوع از ویزای استرالیا معمولا مناسب افرادی است که توسط یکی از افراد خانواده مقیم استرالیا پشتیبانی مالی شده و با استفاده از دعوت‌نامه برای بازدید اقوام و فامیل به کشور استرالیا قدم می‌‌گذارند. مدت اعتبار ویزای توریستی فامیلی استرالیا عموما ۱۲ ماه بوده و ۱۴۵ دلار برای متقاضی هزینه خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که پشتیبان مالی و فرد دعوت‌کننده از استرالیا باید مادامی که در کشور استرالیا برای بازدید خانواده حضور دارید، مبلغی را تحت عنوان security bond نزد دولت استرالیا به امانت بگذارد.

چنانچه عضو خانواده مقیم استرالیا مایل به پشتیبانی مالی شما نباشد و تنها بخواهد به فرستادن دعوت‌نامه بسنده کند، شما ملزم به استفاده از درخواست ویزای توریستی نوع Visitor زیر گروه ۶۰۰ خواهید بود. این را هم باید اضافه کنیم که رسیدگی به درخواست‌های ویزای توریستی استرالیا family معمولا بین یک‌ماه و نیم تا دو ماه زمان خواهد برد.

۴-۲- ویزا توریستی استرالیا Business visitor stream

ویزای توریستی کاری استرالیا از نوع ویزای کوتاه مدت بوده و تنها تا ۳ ماه اعتبار دارد. فرد متقاضی با دریافت این نوع ویزای کاری، حق کار یا فروش محصول و خدمات را در خاک استرالیا نداشته و تنها مجاز به شرکت در مصاحبه‌های کاری، جلسات و قرارداد‌های اولیه تجاری و نمایشگاه‌ها در زمینه مربوطه خواهد بود. برای درخواست ویزای توریستی از نوع Business باید از خارج از خاک استرالیا اقدام شود. هزینه آنلاین درخواست ویزای توریستی کاری استرالیا ۱۴۵ دلار بوده و معمولا بین ۳ هفته تا یک‌‎ماه رسیدگی به آن زمان خواهد برد.

۵- ویزای توریستی  زیر گروه ۴۶۲ – کار و تعطیلات (Work & Holiday)

این نوع از ویزا عموما برای متقاضیان ۱۸ تا ۳۰ ساله طراحی شده و به جوانان این امکان را می‌دهد تا طی حداکثر ۱۲ ماه اقامت در خاک کشور استرالیا، هم‌زمان با گذراندن تعطیلات، به انجام انواع کار برای حداکثر ۶ ماه بپردازند. ویزای گردشگری استرالیا (کار و تعطیلات) زیر گروه ۴۶۲ از نوع مولتی یا چندبار ورود بوده و به متقاضی این امکان را می‌دهد تا علاوه بر کار به تحصیل برای حداکثر ۴ ماه در استرالیا بپردازد. متاسفانه ویزای توریستی زیر گروه ۴۶۲ تنها برای شهروندان کشورهای ذیل قابل دسترس است: آرژانتین – اتریش – شیلی – چین – جمهوری چک – مجارستان – اندونزی – اسرائیل – لوکزامبورگ – مالزی – پرو – لهستان – پرتغال – سن مارینو – سنگاپور – جموری اسلواکی – اسلوونی – اسپانیا – تایلند – ترکیه – اروگوئه – ایالات متحده آمریکا – ویتنام بر طبق قوانین دولت استرالیا متقاضیان این ویزا باید دارای تحصیلات دانشگاهی یا حداقل دیپلم بوده، از مهارت زبان انگلیسی خوبی برخوردار باشند و برای اثبات تمکن مالی سفر حداقل ۵۰۰۰ دلار استرالیا به همراه هزینه برگشت به کشور خودشان را به همراه داشته باشند.

لازم به ذکر است که هزینه دریافت این نوع از ویزای توریستی ۴۸۵دلار بوده و فرد متقاضی در صورت کار کردن در کشور استرالیا مشمول پرداخت مالیات و قوانین سازمان کار این کشور می‌گردد. البته باید هزینه چکاپ‌های سلامت، مدارک مورد نیاز پلیس استرالیا و اطلاعات بیومتریک را نیز به مجموع هزینه‌های متقاضی ویزای توریستی استرالیا اضافه کنید.

۶- ویزا توریستی استرالیا زیر گروه ۴۱۷ – تعطیلات کاری (Working Holiday)

این نوع از ویزای توریستی به طور معمول دارای اعتباری بیش از ویزای توریستی معمولی استرالیا و مناسب جوانان ۱۸ تا ۳۰ ساله است که تمایل دارند زمان بیشتری در استرالیا اقامت داشته و با انجام کار در حین سفر، بخشی از بودجه موردنیاز تعطیلات خود را تامین کنند. متقاضیان کشورهای بلژیک، کانادا، قبرس، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، جمهوری کره، مالت، هلند، نروژ، سوئد، تایوان و مجموعه کشورهای بریتانیای کبیر مشمول اخذ ویزای گردشگری استرالیا Working Holiday هستند.

البته کشور استرالیا برای شهروندان کانادایی و ایرلندی استثناء قائل شده و به متقاضیان تا سن ۳۵ سال این کشورها اجازه دریافت ویزای توریستی استرالیا زیر گروه ۴۱۷ را خواهد داد. این نوع از ویزا از لحاظ هزینه و دیگر شرایط و مقررات کاملا مشابه ویزای زیرگروه ۴۶۲ استرالیا است اما متاسفانه شامل شهروندان ایرانی نمی‌شود. با توجه به اطلاعات و جزییات فراوان ذکر شده در رابطه با ویزای استرالیا مطمئنا از این موضوع باخبر شده‌اید که دریافت ویزای توریستی این کشور برای شهروندان ایرانی کار ساده‌ای نبوده و مستلزم فراهم نمودن شرایط ایده‌آل مالی، مدارک کامل، سابقه سفر مناسب و مانند آن است.

سابقه سفر یا دعوت‌نامه معتبر می‌تواند در تسهیل اخذ انواع ویزای استرالیا نظیر ویزای توریستی، تحصیلی و کاری تاثیر قابل توجهی داشته باشد. از این رو می‌توان اینطور گفت که در اغلب اوقات وجود برچسب ویزای شینگن و یا  ویزای دیگر کشورهای معتبر نظیر کانادا و انگلیس در پاسپورت شما، در تسریع روند اخذ ویزا تاثیر‌گذار خواهد بود. گروه شرکت‌های نیلگام با سال‌ها تجربه در امور مهاجرت و اخذ انواع ویزا از جمله ویزای توریستی کشور استرالیا آماده ارائه مشاوره رایگان، خدمات ویزا و پاسخ‌گویی به سوالات شما عزیزان است. مشاوره رایگان اخذ ویزای استرالیا۰۲۱-۷۵۲۳۷

شرایط اخذ ویزای توریستی استرالیا

چنانچه شما هم همچون بسیاری از افراد در سراسر دنیا مشتاق بازدید از شهرهای جذاب و دیدنی سیدنی و ملبورن و یا ماجراجویی در منطقه وسیع Outback استرالیا باشید، باید نسبت به اخذ ویزای توریستی استرالیا اقدام کنید. عموما متداول‌ترین و مناسب‌ترین نوع ویزای توریستی استرالیا برای ایرانیان ویزای توریستی و کوتاه مدت زیر گروه ۶۰۰ است و دریافت آن به غیر از ارائه مدارک، مستلزم احراز شرایطی است که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • فرد متقاضی دارای سابقه سفر مناسب و مکفی در پاسپورت خود باشد که علاوه بر برخورداری از ویزای شینگن، می‌تواند شامل هرگونه سفر خارجی دیگری نیز گردد.
  • متقاضی توانایی اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های اقامت خود در استرالیا را داشته باشد که بنابر اطلاعات وب‌سایت دولت استرالیا، حداقل ماهانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار استرالیا مورد نیاز خواهد بود.
  • متقاضی توانایی اثبات وابستگی و وجود روابط خانوادگی قوی برای بازگشت به وطن خود پیش از اتمام تاریخ اعتبار ویزا را داشته باشد که شامل مواردی نظیر شغل دائمی و معتبر، اشتغال به تحصیل، داشتن تعهد خانوادگی به همسر و فرزندان و مسایلی از این قبیل می‌شود.
  • ارائه مدارک کامل و اطلاعات دقیق، شفاف و مطابق برنامه سفر که قابل استناد توسط آفیسر پرونده باشد.
  • متقاضی بدهی به دولت استرالیا و سابقه کیفری نداشته باشد و در صورت درخواست سفارت، از آزمایشات پزشکی و شخصیتی، سربلند بیرون آمده باشد.
  • متقاضی طی ۵سال گذشته برای ویزای طولانی مدت / اقامت استرالیا درخواست نداده باشد.

همچنین متقاضی ویزای گردشگری استرالیا باید علاوه بر شرایط ذکر شده، مدارکی را برای تکمیل پرونده درخواست ویزای خود فراهم نماید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی استرالیا

ایرانیان برای درخواست ویزای توریستی استرالیا زیرگروه ۶۰۰ باید مجموعه مدارکی را جهت ارائه به سفارت استرالیا به صورت آنلاین به پرونده مورد نظر پیوست کنند که شامل موارد زیر می‌شود: فرم درخواست ویزا

  • ترجمه رسمی شناسنامه،کارت ملی، کارت پایان خدمت / معافیت به همراه مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
  • دو قطعه عکس بیومتریک ۳٫۵ × ۵
  • پرداخت هزینه رسیدگی به ویزای توریستی استرالیا
  • کپی گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از زمان صدور ویزای توریستی استرالیا
  • کپی از صفحات گذرنامه قدیمی
  • رزرو هتل و رزرو بلیط رفت و برگشت
  • برنامه شفاف و دقیق سفر (توضیح دلایل سفر)
  • مدارک مالی: ریز سه ماهه حساب بانکی، فیش حقوقی، گواهی موجودی حساب و گردش مالی
  • مدارک اثبات انگیزه برگشت به ایران: اسناد ملکی، مدارک مالیاتی، دیگر اسناد اموال و دارایی، سند ازدواج
  • مدارک شغلی: نامه اشتغال به کار، نامه مرخصی، قرارداد کاری، لیست بیمه تامین اجتماعی، حکم کارگزینی
  • جواز کسب ، اجاره‌نامه ملک، مدارک تاسیس شرکت، مالیات سه سال آخر، قراردادهای شرکت
  • مدارک تحصیلی: گواهی اشتغال به تحصیل در صورت دانشجو بودن متقاضی، آخرین کارنامه تحصیلی
  • دعوت‌نامه به همراه کپی پاسپورت، مدارک تابعیت، آدرس و اطلاعات کامل شخص دعوت‌کننده در استرالیا (در صورت داشتن دعوت‌نامه)

لازم به ذکر است که تمامی مدارک میبایست توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شده و دارای مهر دادگستری و وزارت امور خارجه باشد، از این رو شما می‌توانید علاوه بر استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان ویزای توریستی و تحصیلی گروه شرکت‌های نیلگام، از خدمات دارالترجمه رسمی گروه شرکت‌های نیلگام به همراه تخفیف ویژه بهره‌مند شوید.

مراحل اخذ ویزای توریستی استرالیا

درخواست ویزای توریستی استرالیا در ایران تنها به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت رسمی دولت استرالیا انجام می‌پذیرد؛ بدین ترتیب عملا پروسه تعیین وقت سفارت، مصاحبه حضوری و جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک برای متقاضیان دریافت ویزای توریستی استرالیا در ایران وجود نخواهد داشت. بدین خاطر کافیست تا جهت درخواست ویزا، مراحل زیر را به ترتیب از طریق وب‌سایت رسمی دولت استرالیا اجرا کنید:

  • با مراجعه به وب‌سایت رسمی دولت استرالیا یک حساب کاربری به نام ImmiAccount برای خودتان بسازید.
  • با لاگین شدن در حساب کاربری، از منوی My application summary و گزینه New application فرم درخواست ویزا را مطالعه و تکمیل کرده و سپس پرینت بگیرید.
  • در مرحله بعدی بر روی گزینه Import Application زده، اطلاعات درخواستی را وارد کرده و مدارک موردنیاز را پیوست نموده و گزینه Confirm را بزنید.
  • پس از بررسی مدارک پیوست شده و اطمینان از اطلاعات وارد شده، جهت ارسال مدارک و درخواست ویزا بر روی گزینه Submit applications بزنید.
  • برای رسیدگی به درخواست ویزای توریستی باید از طریق منوی Manage Payments و گزینه Pre-pay Paper Service نسبت به پرداخت هزینه خدمات سفارت اقدام کنید.
  • در نهایت پس از انجام مراحل موردنیاز، شماره مرجعی به شما اختصاص داده خواهد شد که از طریق آن می‌توان پس از گذشت حداقل سه هفته تا یکماه و با استفاده از حساب کاربری Immi و ورود به بخش VEVO وضعیت درخواست ویزا را پیگیری کرد.

به دلیل آنلاین بودن تمامی مراحل درخواست ویزای استرالیا، پس از آماده‌سازی، ارسال مدارک و پرداخت هزینه خدمات سفارت استرالیا، به هیچ وجه امکان لغو درخواست ویزا و یا تغییر و اضافه نمودن اطلاعات و مدارک ارسالی وجود نخواهد داشت. مدت زمان لازم برای دریافت ویزای گردشگری استرالیا به دلیل آنلاین بودن خدمات سفارت استرالیا برای اخذ ویزای گردشگری استرالیا در ایران و حذف مراحل تعیین وقت و مصاحبه حضوری، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان تا حد زیادی کاهش یافته و عموما ظرف سه هفته تا یک‌ماه به درخواست‌های ویزای توریستی استرالیا رسیدگی خواهد شد.

البته در برخی مواقع به دلیل حجم بالای درخواست‌های ویزاهای توریستی استرالیا، نوع ویزای درخواستی و یا وجود هرگونه ایرادی در پرونده متقاضیان، ممکن است زمان رسیدگی و دریافت جواب ویزای استرالیا حتی به یک‌ماه و نیم به طول بیانجامد.

شرایط تمدید ویزای گردشگری استرالیا

ویزا توریستی استرالیا زیر گروه ۶۰۰ به طور معمول برای اولین بار برای متقاضیان ایرانی با اعتبار ۳ ماهه و در برخی موارد نادر حتی ۶ ماهه و یا یکساله نیز صادر می‌شود. خبر خوب اینست که شما می‌توانید پیش از تمام شدن اعتبار ویزا گردشگری استرالیا در خاک این کشور، اقدام به تمدید مدت زمان و یا درخواست یک ویزای Visitor جدید استرالیا کنید. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این گزینه میبایست از شرایطی برخوردار باشید که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت: چنانچه جزو متقاضیانی باشید که ویزای توریستی‌ استرالیا شما با موقعیت ۸۵۰۳ (no further stay condition) صادر شده باشد، پاسپورت‌تان دارای اعتبار کافی نباشد، امکان درخواست تمدید و یا درخواست ویزای جدید در خاک این کشور را نخواهید داشت.

اما در صورتی که مشکلی برای تمدید ویزای توریستی کشور استرالیا نداشته باشید، می‌توانید حداقل از سه هفته قبل از اتمام اعتبار ویزای فعلی خود، نسبت به تمدید و یا دریافت ویزای جدید در خاک کشور استرالیا اقدام کنید. پروسه رسیدگی به درخواست تمدید و یا ویزای جدید توریستی استرالیا معمولا بین ۱۰ تا ۳۰ روز زمان می‌برد و در صورتی که درخواست شما مورد قبول دولت استرالیا واقع نشود، میبایست پیش از اتمام اعتبار ویزای خود از خاک استرالیا خارج شده و از ایران مجددا برای دریافت ویزا توریستی استرالیا اقدام کنید. لازم به ذکر است که میبایست برای تمدید و یا درخواست مجدد ویزای توریستی کشور استرالیا به هنگام حضور در این کشور، مبلغ ۳۴۵ دلار و برای دومین بار ۱۰۴۵ دلار استرالیا هزینه کنید.

همچنین باید خاطر نشان کنیم که در صورت موفقیت در تمدید و یا دریافت ویزای جدید زیرگروه ۶۰۰  استرالیا، در مجموع قادر به ۱۲ ماه اقامت در این کشور هستید. البته این موضوع را نیز باید خاطر نشان کنیم که متاسفانه ضریب موفقیت درخواست تمدید ویزا توریستی استرالیا و یا درخواست ویزای جدید در خاک استرالیا برای متقاضیان ایرانی بسیار کم است، بنابراین می‌توان اینطور گفت که با در نظر گرفتن هزینه قابل توجه ۳۴۵ دلاری خدمات تمدید و یا درخواست ویزا، انجام این پروسه در خاک استرالیا برای ایرانیان عزیز غیر منطقی و ریسکی خواهد بود.

هزینه اخذ ویزای توریستی

با توجه به تنوع زیر مجموعه‌های ویزای توریستی استرالیا، گروه شرکت‌های نیلگام با آگاهی از شرایط و قوانین روز دولت استرالیا و اشراف بر میزان سخت‌گیری و حساسیت آفیسر پرونده نسبت به درخواست‌های متقاضیان ایرانی، انواع خدمات کامل و تخصصی اخذ ویزای توریستی زیر گروه ۶۰۰ کشور استرالیا را با قیمتی مناسب به شما عزیزان ارائه می‌دهد. خدمات اخذ ویزای توریستی گروه شرکت‌های نیلگام شامل موارد زیر می‌گردد:

  • رفع نواقص و تکمیل مدارک پرونده
  • ثبت‌نام ویزای توریستی استرالیا (Subclass 600)
  • پیگیری وضعیت درخواست ویزا
  • ترجمه مدارک توسط دارالترجمه رسمی گروه شرکت‌های نیلگام (متقاضیان شامل تخفیف ویژه می‌گردند)
  • رزرو بلیط پرواز و هتل

سوالات متداول

آیا برای تحصیل بیش از ۳ ماه در استرالیا می‌توان پیش از اتمام مدت زمان ویزای توریستی زیر گروه ۶۰۰ برای ویزای تحصیلی اقدام کرد؟

خیر. چنین چیزی قابل اجرا نیست؛ شما ملزم به خروج از خاک کشور استرالیا هستید و می‌توانید از کشور خود مجددا برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید.

چرا ویزای من با پیش شرط “No further stay” و یا کد ۸۵۰۳ صادر شده است؟

در صورتی که ویزای توریستی استرالیا با این شرط صادر شود فرد اجازه تمدید و یا درخواست ویزای جدید در خاک کشور استرالیا را نخواهد داشت و ملزم به بازگشت به کشور مبدا پیش از اتمام اعتبار ویزا است.

یکی از دلایل محتمل وجود این پیش شرط در ویزای فرد، اینست که متقاضی درخواست‌دهنده ویزا تابع یکی از کشورهای (high-risk) با ریسک بالای اقامت غیرقانونی باشد .

آیا برای دریافت ویزای توریستی استرالیا نیاز به مصاحبه با آفیسر در کشور مبدا یا مقصد است؟

خیر. کامل بودن مدارک، صحت اطلاعات پرونده و تمکن مالی فرد برای مدت زمان اقامت از موارد مهم و مورد نیاز دریافت ویزای توریستی استرالیا است.

کدهای پیش شرط ۸۱۰۱ ، ۸۲۰۱ ، ۸۵۰۱ و ۸۵۳۱ که در برخی موارد به ویزای توریستی فرد الصاق می‌شوند به چه معنا هستند؟

کد ۸۱۰۱ : فرد دارنده ویزا مجاز به کار در استرالیا نیست

کد۸۲۰۱ : فرد دارنده ویزا تنها مجاز به شرکت در حداکثر ۳ ماه دوره آموزشی است. کد ۸۵۰۱ : فرد دارنده ویزا میبایست برای مدت زمان اقامت خود در استرالیا دارای بیمه سلامت معتبر باشد. کد ۸۵۳۱ : فرد دارنده ویزا به عنوان غیر شهروند Non Resident نمی‌تواند برای بیش از ۱۲ ماه در بازه زمانی ۱۸ ماهه در استرالیا اقامت داشته باشد.

با در نظر گرفتن غیرفعال بودن خدمات ویزای سفارت استرالیا در ایران، به غیر از خدمات آنلاین وب‌سایت سفارت استرالیا از چه طریق دیگری می‌توان برای ویزای استرالیا اقدام کرد؟

ترجیحا به دلیل سرعت بالای رسیدگی به پرونده‌های درخواست ویزا در حالت آنلاین، پیشنهاد می‌شود که از خدمات آنلاین سفارت استرالیا استفاده کنید؛ اما در صورت تمایل می‌توانید به صورت حضوری در دیگر مراکز خدمات ویزای استرالیا در حوزه خلیج فارس درخواست ویزای خود را انجام دهید.

چگونه می‌توانم از میزان اعتبار ویزای توریستی استرالیا باخبر شوم؟

شما می‌توانید پس از دریافت ویزای استرالیا با استفاده از سامانه آنلاین و رایگان VEVO از وضعیت اعتبار و حقوق خود باخبر شوید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *