مهاجرت

مهاجرت خانوادگی به استرالیا

یکی از موارد و مسائلی که در رابطه با مهاجرت وجود دارد، همراهی خانواده است. بسیاری از افراد نگران جدایی و دوری از خانواده هستند و برخی افراد به همین دلیل قید مهاجرت به کشورهای دیگر را می‌زنند. اما روش‌هایی وجود دارد که بتوانید همراه خانواده خود مهاجرت کنید. استرالیا از جمله کشورهایی است که امکان مهاجرت همراه با خانواده را برای مهاجران فراهم کرده است. در ادامه به شرایط مهاجرت خانوادگی استرالیا می‌پردازیم.

روش های مهاجرت خانوادگی به استرالیا

در صورتی که قصد مهاجرت به استرالیا همراه خانواده خود را داشته باشید باید اقدام به اخذ ویزای استرالیا برای اعضای خانواده خود نمایید. ویزای خانوادگی استرالیا در زیرکلاس‌های مختلفی وجود دارد که هر یک از آن‌ها دارای شرایط و الزامات خاصی هستند. در ادامه متداول‌ترین ویزاها برای مهاجرت خانوادگی به استرالیا را بررسی خواهیم کرد.

شرایط ویزای همسر در استرالیا

یکی از روش‌های متداول جهت مهاجرت خانوادگی به استرالیا اقدام از طریق ویزای همسر است. شهروندان کشور استرالیا و افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند می‌توانند در نقش اسپانسر همسر یا نامزد خود ظاهر شوند. برای این که بتوانید از طریق ویزای همسر به استرالیا مهاجرت کنید باید ازدواج شما با همسرتان که شهروند یا مقیم دائم کشور استرالیا است به طور قانونی ثبت شده باشد.

اگر ازدواج شما رسمی نشده باشد و در دوران نامزدی باشید نیز در صورت اثبات وجود رابطه می‌توانید از این ویزا استفاده کنید. ویزای همسر استرالیا دارای چندین زیرکلاس مختلف است:

  • متقاضی و همسر او در استرالیا باشند؛ زیرکلاس ۸۰۱ و ۸۲۰

در صورتی که متقاضی ویزا و همسر او هر دو در استرالیا باشند این امکان را دارند تا برای ویزای همسر با زیرکلاس‌های ۸۰۱ و ۸۲۰ اقدام کنند. ویزای زیرکلاس ۸۲۰ برای اقامت موقت در استرالیا بوده و بعد از پایان یافتن دوره زمانی آن، شخص متقاضی می‌تواند برای ویزای زیرکلاس ۸۰۱ اقدام نماید. البته این به شرطی است که رابطه میان متقاضی و همسر وی ادامه‌دار باشد. ویزای زیرکلاس ۸۰۱ امکان اقامت دائم در استرالیا را به شخص متقاضی می‌دهد.

  • متقاضی خارج از استرالیا باشد؛ زیر کلاس ۳۰۹ و ۱۰۰

در صورتی که متقاضی ویزا خارج از کشور استرالیا باشد باید برای زیرکلاس‌های ۳۰۹ و ۱۰۰ ویزای همسر اقدام کند. در این شرایط نیز متقاضی در ابتدا باید برای ویزای ۳۰۹ که مربوط به اقامت موقت است اقدام نماید. در صورتی که رابطه دو طرف ادامه داشته باشد و شخص متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شود بعد از پایان دوره ویزای ۳۰۹ امکان اقدام برای ویزای زیرکلاس ۱۰۰ را خواهد داشت. ویزای زیرکلاس ۱۰۰ اجازه اقامت دائم در استرالیا را به شخص متقاضی می‌دهد.

  • ویزای نامزدی؛ زیرکلاس ۳۰۰

متقاضی این نوع ویزا شخصی است که با یک شهروند یا مقیم دائم استرالیا نامزد بوده و در آینده قصد ازدواج با او را دارد. مدت زمان این ویزا ۹ ماه است و دارنده این نوع ویزا می‌تواند در این مدت در کشور استرالیا به کار و تحصیل بپردازد. دقت داشته باشید که شخص متقاضی باید حداقل ۱۸ سال داشته و قصد ازدواج با نامزد خود را تا پیش از تمام شدن مهلت ویزا داشته باشد.

شرایط ویزای والدین استرالیا

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت خانوادگی به استرالیا استفاده از ویزای والدین است. ویزای والدین استرالیا به والدین شهروندان استرالیا و افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند اجازه می‌دهد تا همراه فرزندان خود در این کشور زندگی کنند. این نوع ویزا نیز شامل چندین زیردسته مختلف می‌شود:

  • ویزای والدین؛ زیرکلاس ۱۰۳

والدین با استفاده از این نوع ویزا می‌توانند به صورت دائمی در کشور استرالیا سکونت داشته باشند. با توجه به هزینه پایین اخذ این نوع ویزا و استقبال زیاد از آن در سال‌های اخیر دولت استرالیا محدودیت‌هایی را برای آن ایجاد کرده است. به دلیل همین محدودیت‌ها مدت زمان رسیدگی به این نوع درخواست‌ها بسیار طولانی شده و گاهی تا ۳۰ سال هم طول می‌کشد!

  • ویزای والدین؛ زیرکلاس ۸۷۰

ویزای زیرکلاس ۸۷۰ امکان جدیدی بوده که از سال ۲۰۱۹ به مجموعه ویزاهای خانوادگی استرالیا اضافه شده است. این ویزا به والدین شهروندان استرالیا و افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند اجازه می‌دهد که ۳ یا ۵ سال به طور موقت در این کشور اقامت داشته باشند. یکی از محدودیت‌های این نوع ویزا این است که شخص متقاضی امکان کار کردن در کشور استرالیا را نخواهد داشت.

  • ویزای والدین؛ زیرکلاس ۸۰۴

این ویزا به والدین سالخورده این اجازه را می‌دهد که در کشور استرالیا اقامت دائم داشته باشند. تفاوت این ویزا با ویزای زیرکلاس ۱۰۳ در این است که متقاضی برای اخذ ویزای ۸۰۴ باید مشمول شرایط سنی تعیین شده باشد. حداقل سن شخص برای گرفتن این ویزا باید ۶۵ سال باشد که سن بازنشستگی در استرالیا محسوب می‌شود.

  • ویزای والدین؛ زیرکلاس ۱۴۳

این نوع ویزا نیز مانند ویزای ۱۰۳ و ۸۰۴ امکان اقامت دائم در کشور استرالیا را به شخص متقاضی خواهد داد. ویزای والدین با زیرکلاس ۱۴۳ که تحت عنوان Contributory Parent نیز شناخته می‌شود به یکی از محبوب‌ترین ویزاهای خانوادگی استرالیا تبدیل شده است. علت این موضوع نیز زمان رسیدگی کمتر به درخواست برای این نوع ویزا است. زمان رسیدگی به درخواست این نوع ویزا معمولا کمتر از ویزاهای ۱۰۳ و ۸۰۴ است اما دقت داشته باشید که هزینه دریافت این نوع ویزا نیز بیشتر از دو نوع دیگر خواهد بود.

شرایط ویزای فرزند استرالیا

یکی دیگر از روش‌های رایج برای مهاجرت خانوادگی به استرالیا استفاده از ویزای فرزند است. افرادی که شهروند کشور استرالیا بوده یا اقامت دائم این کشور را دارند می‌توانند از طریق ویزای فرزند استرالیا اقدام به آوردن فرزندان خود به این کشور کنند.

  • ویزای فرزند؛ زیرکلاس ۱۰۱

این ویزا به فرزندان افرادی که شهروند استرالیا هستند یا اقامت دائم این کشور را دارند این اجازه را می‌دهد تا وارد استرالیا شده و به طور دائم در این کشور اقامت داشته باشند.

  • ویزای فرزند؛ زیرکلاس ۸۰۲

این ویزا به فرزندانی که در داخل کشور استرالیا هستند این اجازه را می‌دهد تا در این کشور بمانند و با والدین خود زندگی کنند.

  • ویزای فرزند؛ زیرکلاس ۴۴۵

این ویزا به فرزندان افراد شهروند یا مقیم دائم استرالیا این اجازه را می‌دهد تا به طور موقت در زمانی که به درخواست والدین آن‌ها برای ویزای همسر رسیدگی می‌شود در استرالیا اقامت داشته باشند. سه نوع ویزایی که در این مطلب در مورد آنها توضیح داده شد همراه با زیرکلاس‌های آن جزو رایج‌ترین انواع ویزاهای خانوادگی استرالیا هستند. اما به جز این موارد ویزاهای دیگری نیز برای مهاجرت خانوادگی به استرالیا وجود دارد که برای اطلاع از جزئیات و شرایط هر یک می‌توانید به سایت اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *