مهاجرت کاری

مهاجرت کاری پزشکان و دردسرهای پنهان

احتمالا تا الان از اطرافیانتان شنیده‌اید که فعالان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی به راحتی مهاجرت می‌کنند، اما مهاجرت پزشکان دشوار است. فرقی ندارد مهاجرت تحصیلی را در نظر بگیریم یا مهاجرت کاری، باور عمومی این است که رشته‌ها و مهارت‌های فنی شانس بیشتری برای مهاجرت به مقصدهای پرطرفدار مانند کانادا دارند. این مطلب چراغ راهی است برای پزشکان و فعالان رشته‌های پیراپزشکی، تا این باور اشتباه را از سر بیرون کنند!
در طی دو دهه اخیر، هر ساله میل به مهاجرت در میان ایرانیان افزایش داشته است و از نیمه دهه ۱۳۹۰ شمسی شاهد افزایش بازه سنی متقاضیان مهاجرت هم بوده‌ایم. امروز افراد زیادی در پی یافتن راهی برای مهاجرت کاری هستند؛ مهندس‌ها، برنامه‌نویس‌ها، افراد دارای تخصص فنی و البته پزشکان، هرکدام به دنبال بهترین روش مهاجرتی ممکن برای کشورهای مد نظرشان هستند.
این مطلب، به فعالان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی اختصاص دارد! با هم مروری خواهیم داشت بر این که بهترین روش مهاجرت پزشکان چیست و نیلگام چه راهکاری برای شما دارد!

 

مهاجرت پزشکان به کدام کشورها آسان‌تر است؟

پزشکی به خودی خود رشته‌ای دشوار و پیچیده است. شما سال‌ها درس خوانده‌اید و تلاش کرده‌اید تا تبدیل به یک پزشک موفق شده‌اید؛ اما حالا که قصد مهاجرت دارید، از دوستان و آشنایان می‌شنوید که مهاجرت برای پزشکان دشوار است. نگران نباشید، هر کاری چاره‌ای دارد!

اگر به فکر مهاجرت به اروپا هستید، احتمالا کشورهای آلمان، اتریش، سوئد و نروژ انتخاب‌های خوبی برای شما هستند. با این حال مطمئنا می‌دانید که بیشتر افراد کشورهای چندملیتی را برای مهاجرت ترجیح می‌دهند. زندگی به عنوان مهاجر و در جامعه‌ای جدید دشواری‌های خاص خودش را دارد، و شاید تنها راه برای کم کردن این سختی‌ها، حضور در محیطی است که جامعه آن از گروه‌های مختلف تشکیل شده و با آغوش باز پذیرای افراد متنوع است.

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهاست و با جامعه چندملیتی و فرهنگ آزاد و متنوع، پرطرفدارترین مقصد مهاجرت در میان ایرانیان است. علاوه بر این، برای مهاجرت پزشکان به کانادا هم روش‌های جذابی وجود دارد که در کشورهای دیگر پیدا نمی‌کنید!
مهاجرت پزشکان و دردسرهای پنهان

چیزی که فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی را از مهاجرت می‌ترساند یا ناامید می‌کند، اجازه کار و فعالیت در حوزه پزشکی در کشور مقصد است. پزشکان ایرانی با مدرک نظام پزشکی ایران در بسیاری از کشورها، از جمله کانادا، اجازه فعالیت به عنوان پزشک را ندارند.
برای دریافت مجوز فعالیت به عنوان پزشک، چند راه پیش روی شماست: ادامه تحصیل و دریافت مدرک تخصص یا فوق تخصص یا گذراندن امتحانات بورد پزشکی در کشور مورد نظر.
به علت دشواری و زمان زیادی این دو روش، پزشکان معمولا تلاش می‌کنند از روش‌های جایگزین برای مهاجرت استفاده کنند. یکی از این روش‌های جایگزین، مهاجرت به کمک برنامه ICT کاناداست.

 

برنامه ICT کانادا: راهکاری عالی برای مهاجرت پزشکان

برنامه مهاجرتی ICT یا Intra-Company Transfer یکی از انواع روش‌های موجود برای مهاجرت کاری به کاناداست. برای دریافت ویزای کار از طریق این برنامه، فرد متقاضی باید شرکت ثبت‌شده، جواز کسب یا حداقل سه سال سابقه کاری مدیریت ارشد در حوزه مرتبط با تحصیل خود داشته باشد. پروانه طبابتی که برای پزشکان صادر می‌شود، مصداقی از جواز کسب است و از این طریق فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی که پروانه طبابت و حداقل ۱ سال سابقه کار با این پروانه را داشته باشند، واجد شرایط اقدام از طریق برنامه ICT هستند.
نکته مهمی در این میان وجود دارد: برنامه ICT که خود زیرمجموعه برنامه جامع‌تری با عنوان IMP (International Mobility Program) است، با هدف انتقال کسب‌وکارهای سودده به کانادا یا راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در این کشور ایجاد شده است. شاید برایتان سوال شده باشد که پروانه طبابت پزشکی چگونه در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد.
تجربه موفق ۱۵ ساله کارشناسان نیلگام در دریافت ویزا و اقامت کانادا، باعث شده به تمام جزئیات امور مسلط باشند و برای هر مسیر راهکاری داشته باشند. راهکاری که برای مهاجرت پزشکان از طریق برنامه ICT وجود دارد، راه‌اندازی کسب‌وکاری در حوزه بازرگانی پزشکی در کاناداست.
ساده‌ترین مثال آن راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین یا فیزیکی خرده‌فروشی کالای پزشکی است، اما بسته به شرایط، خواسته‌ها و تخصص متقاضی می‌تواند ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند.

 

مهاجرت پزشکان از طریق برنامه ICT: کسب‌وکاری جدید در کشور جدید

دیگر ذهنتان را درگیر شایعات سختی مهاجرت برای پزشکان نکنید. روش‌های آسان‌تر از تحصیل و آزمون بورد پزشکی هم وجود دارد! می‌توانید با ویزای کاری ICT کانادا به راحتی مهاجرت کنید و در این کشور پیشرفته کسب‌وکار خود را داشته باشید. حتی اگر علاقه زیادی به انجام طبابت هم داشته باشید، با این روش می‌توانید پس از مهاجرت و در کنار مدیریت کسب‌وکار خود، آزمون‌های بورد پزشکی کانادا را بگذرانید و فعالیت‌های پزشکی خود را در کانادا از سر بگیرید.
امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *