مهاجرت, مهاجرت کاری, ویزا

بهترین روش های مهاجرت کاری به کانادا

کار در کانادا و یافتن شغل مناسب دغدغه بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا به حساب می‌آید. در مقاله پیش رو مروری بر روش‌ها و برنامه‌های مهاجرت کاری کرده‌ایم تا انتخاب بهترین روش های مهاجرت کاری به کانادا بر اساس شرایط شما آسان‌تر شود. اگر شرایط مهاجرت کاری به کانادا مناسب پیشینه تحصیلی و شغلی شماست، می‌توانید برای بررسی‎های دقیق‎تر با مشاوران نیلگام تماس بگیرید و از آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی باخبر شوید.

کار در کانادا برای ایرانیان

کار در کانادا برای ایرانیان یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت برشمرده می‌شود و دلیل آن تنوع و تعدد این برنامه‌هاست که مخاطبان خاص خود را دارند. با ارائه شرایط لازم می‌توان از میان برنامه مهاجرت کاری به کانادا گزینه مناسب را برگزید.

مهاجرت به کانادا آن هم با دریافت اقامت دائم از بدو ورود دور از دسترس نیست. از طرف دیگر، دولت در نظر دارد بیش از 1.3 میلیون مهاجر جدید بین سال‌های 2022 و 2024 جذب کند! همه‌چیز مهیاست تا شما از میان این گزینه‌ها بهترینِ خود را انتخاب و  این سفر پرماجرا را آغاز کنید. در ادامه بهترین روش های مهاجرت کاری به کانادا را با هم مرور می‌کنیم.

برنامه IMP کانادا

برنامه IMP که فرم اختصاریافته عبارت International Mobility Program (برنامه جابه‌جایی بین‌المللی) است، یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های مهاجرت کاری کانادا به حساب می‌آید. در این برنامه بسته به شرایط متقاضیان کار در کانادا دو مجوز کلوز ورک پرمیت (Work Permit) و اوپن ورک پرمیت (Open Work Permit) با اعتبارحداقل یکساله و قابل تمدید صادر می‌شود.

اما آنچه که برنامه IMP را برای متقاضیان مهاجرت کاری جذاب‌تر کرده، پروسه کوتاه‌تر مهاجرت، نیاز نداشتن به مدرک زبان و همچنین حذف مرحله درخواست گواهی LMIA است. برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله مهاجرت کاری IMP کانادا را مطالعه کنید.

برنامه ICT کانادا

یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرت کاری برنامه Intra-Company Transfer است که به فرم اختصار آن ICT شناخته می‌شود و منجر به دریافت ویزای ICT کانادا می‌شود. برنامه ICT کانادا امکان انتقال یک شرکت فعال از مبدا ایران به این کشور را می‌دهد. به‌عبارت دیگر، متقاضی کار در کانادا باید صاحب شرکتی باشد که با جواز کسب حقوقی و با حداقل 8 تا 10 کارمند در ایران فعال است. در این صورت از طریق برنامه ICT می‌توان این شرکت به کشور کانادا منتقل کرد.

متقاضی کار در کانادا می‌تواند با ارائه اسناد و سوابق شغلی، مالی و مالیاتی در برنامه ICT شرکت کند و در صورت واجدشرایط بودن به همراه اعضای خانواده مهاجرت به کانادا را تجربه کند. یکی از جذابیت‌های این برنامه نیاز نداشتن به مدرک زبان انگلیسی و حتی مدرک تحصیلی‌ست. جزئیات بیشتر از این برنامه مهاجرتیِ کمتر شناخته‌شده را در مقاله مهاجرت کاری IMP و ICT کانادا بخوانید و این دو روش را با هم مقایسه کنید.

پیشنهاد کاری یا جاب آفر کانادا

دعوت‌نامه همکاری که از سوی شرکت یا کارفرمای خارجی صادر می‌شود، در بحث مهاجرت پیشنهاد کاری یا جاب‌آفر گفته می‌شود که یکی از بهترین روش های مهاجرت کاری به کانادا محسوب می‌شود، اما به‌دست آوردن آن نیاز به ارائه سابقه و شرایط مشخصی دارد.

با توجه به نیاز دولت به نیروی کار خارجی، کارفرمایان می‌توانند در صورت نیاز با شاغلین باسابقه و متخصصان بین‌المللی مکاتبه کنند و از نیروی کار خارجی برای همکاری دعوت کنند. در این صورت متقاضی مهاجرت به کانادا با دریافت ویزای کار وارد خاک این کشور شود. اما آیا داشتن پیشنهاد کاری تنها راه دریافت ویزای کاری کانادا محسوب می‌شود؟ آیا می توان بدون جاب آفر ویزای کاری کانادا گرفت؟

اسکیلد ورکر فدرال

جذب نیروی متخصص و ماهر در سطح فدرال با برنامه نیروی کار ماهر فدرال Federal Skilled Worker Program  یا FSWP صورت می‌گیرد. برای شرکت در این برنامه‌ مهاجرتی باید امتیاز لازم را از سیستم امتیازدهیِ اکسپرس اینتری دریافت کرد تا در میان داوطلبان مهاجرت به کانادا قرار گرفت. در این رقابت باید در فاکتورهایی مانند سطح زبان (انگلیسی و فرانسوی)، سطح تحصیلات، سابقه کار، سن و میزان سازگاری با این کشور امتیازِ معیار را به دست آورد.

پیش از اقدام برای شرکت در این برنامه، باید با نیازهای کشور کانادا آشنا شویم و با ارائه مدرک تحصیلی و سابقه شغلی مرتبط با این مشاغل شانس خود را بالا ببریم. دولت برای طبقه‌بندی فعالیت‌های شغلی یک ساختاز منظم و کدگذاری شده تحت عنوان سیستم طبقه بندی مشاغل ناک NOC منتشر می‌کند تا تجزیه و تحلیل اطلاعات بازار کار، تامین نیروی کار و تحلیل تقاضا و به‌طور کلی برنامه‌های مهاجرتی را مدیریت کند. در این طبقه‌بندی هر شغل کد مشخصی دارد که اطلاعات مربوط به شرح وظایف شغلی، مهارت های مورد نیاز برای آن و … را نمایان می‌کند.

برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا

برنامه نیروی کار استانی کانادا یا به‌طور دقیق‌تر برنامه نامزد استانی (همان PNP) که سازوکار آن در سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می‌شود، یکی از پرمخاطب‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا است. اگر متقاضی واجد شرایطِ برنامه‌های موجود در سیستم اکسپرس اینتری باشد، می‌تواند با دریافت اقامت دائم کانادا وارد خاک این کشور شود. به همین دلیل این برنامه مهاجرتی طرفداران بیشتری نسبت به برنامه‌های قبلی دارد.

اغلب استان‌ها برای تامین نیروی متخصص یا فنیِ خود، برنامه‌های مشخصی در سیستم اکسپرس اینتری تعریف کرده‌اند تا کمبود در بازار کار را ترمیم کنند. این برنامه‌ها در هر پذیرش شرایط و مخاطب مشخصی دارند که هر ساله به‌‎روز و بر اساس نیاز استان طراحی می‌شوند. استان ساسکاچوان پای ثابت این برنامه است؛ اگر تمایل به دریافت اقامت دائم کانادا و کار در این استان وسیع دارید، جزئیات برنامه استانی ساسکاچوان (SINP) را مطالعه کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق کار فنی

برای تامین نیاز کشور به نیروی کار فنی و متخصص، دولت برنامه مهاجرتی دیگری برای جذب نیروی متخصص فنی طراحی کرده با نام برنامه جذب نیروی متخصص فنی یا Federal Skill Trades program که به فرم اختصار آن FSTP شناخته شده و در سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می‌شود.

مشاغلی که مخاطب این برنامه هستند هر ساله در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا منتشر و اعلام می‌شوند. برای شرکت در این برنامه مانند دیگر برنامه‌های مهاجرتی که در سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می‌شود، باید با ارئه مدرک زبان، مدرک تحصیلی، سابقه شغلی و مد نظر قرار دادن شرایط سنی وارد رقابت شد، امتیاز مورد نیاز را کسب کرد و به انتظار نشست. برخلاف دو برنامه ICT و IMP که در ابتدا معرفی شدند، برنامه‌های ارائه‌شده در سیستم اکسپرس اینتری پروسه طولانی‌تر و زمان‌بری دارند.

هزینه مهاجرت کاری به کانادا

هر یک از روش‌های مهاجرت به کانادا شرایط، هزینه‎ها و ویژگی‎های منحصر به فردی دارد که پرداختن به جزئیات آن‌ها به اصطلاح در این مجال نمی‌گنجد. اما برای بررسی شرایط خود، اطلاع از جزئیات هزینه‌های روش مهاجرتی مطلوب و دریافت اطلاعات به روز مهاجرتی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان نیلگام تماس بگیرید یا جلسه مشاوره خود را آنلاین رزرو کنید.

مهاجرت رایگان به کانادا

آیا چنین چیزی ممکن است؟ مهاجرت به کانادا با هر روش و برنامه‌ای که صورت پذیرد، هزینه‌های مختلفی دارد که مرحله‌به‌مرحله باید پرداخت شود. افزون بر این، با توقف فعالیت‌های سفارت کشور کانادا در ایران، متقاضیان ویزای کانادا برای انجام مرحله انگشت‌نگاری باید به یکی از کشورهای میزبان دفتر وَک Visa Application Centre در همسایگی ایران سفر کنند و هزینه سفر دیگری را در کنار سفر به کشور مقصد مدنظر قرار دهند.

مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان

ارائه مدرک زبان با نمره معیار یکی از شروط مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود؛ چه تحصیلی، چه مهاجرت کاری. اما همان‌طور که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم، برنامه مهاجرتی IMP و ICT در شمار روش‌های مهاجرتی هستند که شرکت در آن نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد.

اما مهاجرت و زندگی در کشور دیگری که زبان ملی آن هم‌خوانی با زبان مادری ندارد، بسیار دشوار است. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای سهولت رتق‌وفتق امور مهاجرتی و زندگی در کشور مقصد پیش از اقدام آشنایی با زبان آن کشور را در اولویت قرار دهید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *