مهاجرت کاری

جاب آفر چیست؟ چگونه جاب آفر بگیریم؟ 2022

در این مطلب قصد داریم تا شما را با جزئیات جدید مهاجرت کاری در خارج از کشور آشنا کرده، به بررسی اینکه جاب آفر چیست بپردازیم، اینکه چگونه جاب آفر بگیریم و در نهایت انواع جاب آفرهای متداول دنیا را به شما در نیلگام معرفی کنیم. قبل از هرچیز بهتر است در این مطلب بدانید که میتوانید از پیشنهادات ویژه جاب آفر از طریق تماس با نیلگام اطلاع پیدا نمایید. (فرصت بینظیر برای مهاجرت بسیار ارزان به کشورهای مختلف از طریق شرکت نیلگام)

اگر شما درصدد آن هستید تا به یک کشور مناسب خارجی مهاجرت کاری داشته باشید و با کسب درآمد دلاری و ارزی ، زندگی طولانی در آن کشور، مقدمات دریافت کارت اقامت pr را برای خود مهیا کنید، بهتر است در کنار انتخاب مقصد مهاجرتی، به فکر آشنایی کامل با اطلاعاتی نظیر اینکه جاب آفر چیست، چگونه جاب آفر بگیریم و شامل چه شرایطی می شود، کسب کنید.

جاب آفر چیست؟

در جواب این سوال پرتقاضا که جاب آفر چیست، باید بگوییم که به یک دعوت نامه که از سوی شرکت و یا کارفرمای خارجی صادر می شود job offer می گویند.

به طور کلی و عمومی، قوانین اداره امور شهروندی اغلب کشورهای خارجی این طور میطلبد که نیروی کار خارجی ملزم به داشتن دعوت نامه کاری معتبر و البته ویزای کار بلند مدت کنسولگری پیش از ورود و مهاجرت کاری به کشور مورد نظر است.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که اخذ دعوتنامه کاری پیش نیاز اقدام برای ویزای کار بوده و نمی توان پیش از هماهنگی با یک شرکت خارجی و اطمینان از وجود نیاز به نیروی کار خارجی، برای ویزای کار اقدام کرد.

در واقع، همان طور که برای مهاجرت تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی، نیاز به اخذ نامه پذیرش دانشگاه وجود دارد، ویزای کار کشورهای خارجی هم شرایطی مشابه دارد.

حالا که به این موضوع رسیدیم که جاب آفر چیست، نوبت به مورد و مرحله بعدی یعنی موضوع چگونه جاب آفر بگیریم می رسد. چیزی که خیلی از افراد با روند آن آشنایی نداشته و دچار مشکلات فراوانی در این مسیر می شوند.

چگونه جاب آفر بگیریم؟

بهتر است بدانید بعد از سوال متداول و پر بحث جاب آفر چیست، افراد زیادی درگیر این سوال هستند که چطور و چگونه جاب آفر بگیریم؟؟

در مورد این موضوع که چگونه جاب آفر بگیریم، باید به شما بگوییم که در حال حاضر 2 متد و روش در پیش روی شما در شرکت نیلگام قرار دارد:

  • اینکه به طور شخصی برای اخذ دعوت نامه کاری اقدام کنید
  • به سراغ موسسات معتبر اعزام نیروی کار به کشورهای خارجی بروید که در این خصوص شرکت نیلگام بهترین شرکتی در ایران است که برای شما در خارج از کشور کار پیدا میکند. (با راهنمایی نیلگام جاب آفر بگیرید، با نیلگام در تماس باشید)

در حالت شماره 1، متقاضی باید مقصد مهاجرت خود را کاملاً به طور دقیق معین کرده و با مراجعه به سایت های کاریابی معتبر در کشور مورد نظر، به دنبال موقعیت های کاری بین المللی و مناسب باشد.

بهتر است بدانید که اولویت جذب نیروی کار اغلب کشورهای خارجی با افراد محلی آن کشور و یا افراد دارای کارت pr و کشورهای نزدیک آنجاست و فقط در صورت مواجه با کمبود نیروی کار در یک موقعیت شغلی، امکان جذب نیروی کار خارجی و ارسال جاب آفر وجود دارد.

معمولاً شما باید بنابر حوزه کاری و موقعیت شغلی خودتان، مدارک زیر را ترجمه و آماده کرده و برای شرکت و کارفرمای خارجی ارسال کنید:

  • کپی پاسپورت معتبر
  • رزومه و سوابق کاری
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • ترجمه مدارک تحصیلی و گواهی های مهارتی
  • سوابق بیمه مرتبط با زمینه کاری

بهتر است به این موضوع دقت داشته باشید که اگر شغل شما در دسته بندی شغل های تخصصی قرار دارد، وجود مدرک زبان و توانایی انجام مصاحبه در اغلب موارد برای شما واجب خواهد بود.

اما اگر به دنبال فعالیت در مشاغل پایه و در واقع عمومی در خارج از کشور هستید، معمولاً سخت گیری چندانی برای داشتن مهارت زبان وجود نداشته و داشتن سایر مدارک در بیشتر موارد کافی میباشد.

البته باید به این نکته در این مطلب از مجله نیلگام اشاره کنیم که  مهارت زبان انگلیسی و یا زبان محلی کشور مورد نظر، یک مزیت فوق العاده عالی برای هماهنگی سریع با سبک زندگی، پیدا کردن همکار در محیط کار و ارتباط موثر با کارفرمای خارجی خواهد بود.

اگر جستجو در وب سایت کاریابی اینترنتی برای شما سخت و پیچیده است و یا جزئیات مورد نیاز کارفرما شما را گیج کرده، می توانید از حالت شماره 2 اخذ دعوت نامه کاری یعنی شرکت های اعزام نیروی کار مثل شرکت نیلگام استفاده کنید.

شما می توانید با پرداخت مبلغی معین و بستن قرارداد، 0 تا 100 آماده سازی و ترجمه مدارک، ارسال مدارک به شرکت خارجی، گرفتن جاب آفر و همچنین اقدام برای دریافت ویزای کار را به نیلگام سپرده و با سرعت بیشتری به نتیجه مطلوب برسید. برای اطلاع از جاب آفر با شماره 02175237 در ساعات اداری تماس بگیرید.

برای پیشنهادات job offer، بهتر است به جای صرف زمان و آزمون و خطاهای بسیار، به سراغ موسسات اعزام نیروی کار بروید. (نیلگام بهترین موسسه مهاجرتی اعزام نیروی کار به خارج از کشور میباشد و شرایط ویژه جاب آفر بسیار محدود است)

بد نیست در این بخش از مجله نیلگام برای درک بهتر اینکه چگونه جاب آفر بگیریم، یک مثال عینی برای شما بزنیم.

جاب آفر اروپا

برای بررسی دقیق تر این سوال که چگونه جاب آفر بگیریم ، اول به سراغ قاره اروپا و کشورهای حوزه شینگن می رویم. از آنجایی که اولویت جذب نیروی کار در کشورهای اروپایی با شهروندان بومی، افراد دارای اقامت دائم و شهروندان سایر کشورهای اروپایی است، پروسه بررسی مدارک و درخواست شما بین 30 تا 60 روز زمان می برد.

این در حالی است که پروسه ارزیابی درخواست ویزای کار اروپا چیزی در حدود 2 تا 3 ماه کاری زمان خواهد برد.

در صورتی که با درخواست دعوت نامه کاری شما موافقت شود، ایمیلی برای شما ارسال شده و به شما این امکان را می دهد تا برای ویزای کار بلند مدت شینگن درخواست دهید.

معمولاً این نوع از ویزای اروپا دارای اعتباری یک تا دو ساله بوده و با تمدید قرارداد کاری فرد در خارج از کشور، قابل تمدید خواهد بود. نیروی کار خارجی می تواند با اخذ جاب افر و ویزای کار اروپا، مجوز ورک پرمیت و کارت اقامت یکساله شنگن را دریافت کرده و بدون نیاز به اخذ ویزای مجدد، به سایر 25 کشور این حوزه از جمله فرانسه و آلمان سفر کند.

پایه حقوق در نظر گرفته شده برای مشاغل عمومی ممکن است بیش از 1000 یورو در ماه باشد که برای هر شغل به تفکیک اعلام میشود و نیروی کار خارجی معمولاً می تواند از مزیت محل اسکان رایگان در زمان حضور در اروپا استفاده کند که بر اساس اطلاعات هر شغل، این موضوع مشخص میشود.

گروه شرکت های نیلگام خدمات اعزام نیروی کار به اروپا را با بالاترین سرعت و دقت، به متقاضیان واجد شرایط ارائه می دهد. شما می توانید با شرایطی که در نظر گرفته شده، انجام تمامی امور آماده سازی مدارک و ارسال به کارفرما، اخذ دعوت نامه و دریافت ویزای کار اروپا را به ما بسپارید.

بنابر قوانین اداره کار و شهروندی کشورهای اروپایی حوزه شینگن، شما می توانید با تمدید قرارداد کاری، کارت اقامت خود را برای یک سال دیگر تمدید کرده و برای مدت زمان بیشتری در اروپا حضور داشته باشید.

در صورتی که کارت اقامت شما برای 5 سال تمدید شود، امکان تبدیل آن به کارت اقامت دائم بوده و می توان با گذشت مجموع 10 سال از حضور در اروپا، کار، زندگی و پرداخت مالیات، برای حق شهروندی و پاسپورت اروپا اقدام کرد.

اگر تمایلی به فهمیدن جزئیات بی شمار اینکه چگونه جاب آفر بگیریم ندارید و نمی خواهید به طور شخصی برای این مهم اقدام کنید، باید به خاطر داشته باشید که پیش از عقد قرارداد، با متقاضیان مصاحبه اولیه به عمل آمده و از افراد واجد شرایط برای ادامه پروسه دعوت می شود.

همچنین داشتن مدرک زبان نیز یک مزیت انتخابی برای شرکت در برنامه اعزام نیروی کار به اروپا و انتخاب متقاضیان محسوب می شود.

پیدا کردن جاب آفر در کانادا

حالا که از بحث جاب آفر چیست به خوبی گذشتیم و در مورد اینکه چگونه جاب آفر بگیریم اطلاعات کسب کردید، باید به عرض شما برسانیم که روش های اخذ جاب آفر یا پیشنهاد شغلی برای ویزای کانادا متفاوت بوده و شباهت چندانی با همتای اروپایی خود ندارد.

اولین تفاوت اساسی دعوتنامه کاری کانادا با کشورهای اروپایی این است که هر ساله وب سایت دولتی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا لیستی از مشاغل مورد نیاز را در داخل وب سایت رسمی خود قرار می دهد که متقاضیان باید بر مبنای آن برای دعوتنامه و ویزای کار کانادا اقدام کنند.

به طور معمول، روش های مختلفی برای شرکت در برنامه ویزای کار کانادا وجود دارد که از میان آنها محبوب ترین شان شامل اسکیل ورکر فدرال و برنامه نامزدی استانی کانادا می شود.

شما باید در فاکتورهای مشخص شده ای نظیر سن، تحصیلات، سطح زبان، سابقه کار، وجود پیشنهاد کار و میزان تطبیق پذیری، از حداقل 67 امتیاز برخوردار شوید تا بتوانید در قرعه کشی قرار گرفته و روند اخذ ویزای کار کانادا را ادامه دهید.

مشاغل مورد نیاز طرح های اسکیل ورکر کانادا جزو مشاغل عمومی نبوده و شامل مواردی از جمله مشاغل مدیریتی، مشاغل تخصصی و فنی و تجاری می شود.

این در حالی است که برخی از برنامه های نامزدی استانی کانادا نظیر استان ساسکاچوان نیاز به جاب آفر نداشته و با داشتن مدارک لازم و حدنصاب امتیازات، می توان در آن شرکت کرد.

با توجه به این که مهاجرت کاری به کانادا منتهی به دریافت کارت اقامت دائم این کشور می شود، فهمیدن اینکه چگونه جاب آفر بگیریم از اهمیت بالایی برخوردار است.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در حین مکاتبه و تعامل با شرکت و کارفرمای کانادایی، کارفرمای خارجی نیز باید در صورت داشتن شرایط لازم توسط شما، برای یک مدرک مهم یعنی LMIA اقدام کند.

LMIA یک گواهی است که نشان می دهد، برای موقعیت شغلی موجود در کانادا، هیچ گونه نیروی بومی و دارای کارت اقامت دائم وجود نداشته و تنها می توان از گزینه نیروی کار خارجی استفاده کرد.

در صورت داشتن مهارت بالای زبان و اطلاع و تجربه کافی از روند اخذ دعوت نامه کاری و ویزای کار کانادا، می توانید به طور شخصی به سامانه های معروفی نظیر job bank، Indeed، Monster و یا لینکدین مراجعه کرده و از موقعیت های در دسترس دعوتنامه کاری باخبر شوید.

اما با توجه به سختی، زمان بر بودن و البته جزئیات زیاد هر یک از طرح های ویزای کار و اقامت در کانادا، توصیه می کنیم که از خدمات تخصصی کارشناسان گروه شرکت های نیلگام در این زمینه استفاده کنید.

در حال حاضر، خدمات برنامه اسکیل ورکر فدرال، اسکیل ورکر استانی و ویزای کارآفرینی بریتیش کلمبیا کانادا توسط این مجموعه به شما عزیزان ارائه می شود.

جاب آفر استرالیا

در نهایت نوبت به شرایط کار و ویزای 189 استرالیا می رسد. این برنامه مهاجرتی از لحاظ امتیازبندی و فاکتورهای محاسباتی همانند کشور کانادا بوده و در صورت کسب حداقل 65 امتیاز و قرارگیری شغل فرد در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا، حق شرکت در این برنامه برای فرد وجود دارد.

به طور کلی، فاکتورهای تاثیرگذار برای شرکت در برنامه ویزای 189 استرالیا شامل موارد زیر می شود:

  • سن متقاضی در هنگام دریافت دعوت نامه باید زیر 45 سال باشد
  • شغل فرد باید با فهرست ارائه شده مطابقت داشته باشد
  • سوابق شغلی فرد قابل ارزیابی و معتبر باشد
  • از حداقل نمره زبان آیلتس 7 برخوردار باشد
  • دارای سلامت جسمانی و عدم سوءپیشینه بوده و از سابقه ریجکتی ویزا برخوردار نباشد

در واقع، در صورتی که از حدنصاب امتیاز لازم برای ورود به قرعه کشی برخوردار باشید، نیازی به ارائه دعوت نامه کاری استرالیا ندارید.

اما خیلی از افراد این طور فکر می کنند که داشتن جاب آفر از یک کارفرمای استرالیایی، جزو واجبات شرکت در این طرح است.

شما این امکان را دارید تا در صورت تمایل از خدمات تخصصی گروه شرکت های نیلگام برای شرکت در برنامه مهاجرت کاری و ویزای 189 استرالیا استفاده کرده و درصد موفقیت خود را در این پروسه پرپیچ و خم بالا ببرید.

امیدواریم با خواندن این مطلب، در مورد اینکه جاب آفر چیست و چگونه جاب آفر بگیریم اطلاعات خوبی کسب کرده باشید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *