مهاجرت کاری

چطور مهاجرت کاری داشته باشیم

وقتی که مصمم هستید تا مقدمات مهاجرت کاری خود را به یک کشور خارجی آماده کنید، می خواهید تا برای یک بازه زمانی طولانی و حتی دائمی به خارج از کشور سفر کرده و هماهنگ با شرایط و قوانین بازار کار آن کشور، به کار قانونی و زندگی بپردازید.

از این رو می توان این طور گفت که شما با یک موضوع کاملاً جدی و سرنوشت ساز روبرو هستید و باید پیش از شروع کار از تمام نکات و جزئیات مهم آن از جمله روند کاریابی در خارج از کشور باخبر شوید.

بر همین اساس قصد داریم تا در ادامه این مطلب، شما را با جدیدترین اطلاعات و شرایط مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی حوزه شینگن، مهاجرت کاری به کانادا و همچنین استرالیا آشنا کنیم.

مهاجرت کاری به اروپا

به طور معمول از واژه مهاجرت برای یک بازه زمانی نسبتاً بلندمدت استفاده می شود و مهاجرت کاری نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان یک ایرانی فرقی نمی کند که با چه هدفی قصد ورود به کشورهای اروپایی حوزه شینگن از جمله ایتالیا، فرانسه، آلمان، جمهوری چک و یا لهستان را دارید، چون در هر صورت نیاز به اخذ یکی از انواع ویزای شینگن خواهید داشت.

اما تفاوت مهمی بین مهاجرت توریستی و تجاری با مهاجرت کاری به اروپا وجود دارد و آن هم به نوع مجوز ورود کشور مورد نظر بر می گردد.

اگر هدف از سفر شما به اروپا برای گشت و گذار، شرکت در یک رویداد و کنفرانس و یا بازدید از اقوام باشد، ویزای شینگن چندبار ورود کوتاه مدت (با اعتبار حداکثر 30 تا 90 روزه) برای شما صادر می شود و باید پیش از اتمام اعتبار ویزا به کشور مبدا بازگردید.

این در حالی است که لازمه مهاجرت کاری به اروپا، اخذ ویزای کار اروپا است که در واقع یک ویزای شینگن بلند مدت تایپ D است و با اعتباری حداکثر 1 ساله برای فرد واجد شرایط صادر می شود.

همان طور که برای مهاجرت تحصیلی شما باید پیش از اقدام برای ویزای تحصیلی برای اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید، ویزای کار شینگن نیز دارای پروسه نسبتاً مشابهی بوده و نمی توان از همان ابتدا برای دریافت آن اقدام کرد.

در واقع شما به عنوان یک متقاضی خارجی برای مهاجرت کاری و حضور بلند مدت در کشورهای اروپایی حوزه شینگن، نیاز به اخذ جاب آفر و یا همان دعوتنامه کاری از یک کارفرما و یا شرکت اروپایی خواهید داشت.

به طور کلی اولویت جذب نیرو و استخدام در کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن با شهروندان بومی، افراد دارای اقامت دائم و شهروندان اروپایی کشورهای همسایه است، این بدین معنی است که یک موقعیت کاری برای حداقل 30 روز کاری آگهی می شود و در صورتی که نیروی لازم از افراد ذکر شده در بالا پیدا نشود، اداره کار آن کشور به شرکت و کارفرما اجازه صدور جاب آفر و جذب نیروی کار خارجی غیراروپایی را خواهد داد.

از این رو باید به طور شخصی و یا از طریق یکی از شرکت های معتبر اعزام نیروی کار به اروپا مدارک زیر را برای کارفرما ارسال کنید تا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد:

  • اسکن پاسپورت دارای اعتبار متقاضی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • ترجمه رزومه و سوابق کاری متقاضی
  • ترجمه مدرک تحصیلی (حداقل کاردانی – فوق دیپلم)
  • ترجمه سوابق بیمه مرتبط با سابقه کاری فرد

در حال حاضر گروه شرکت های نیلگام مجری اعزام نیروی کار به کشورهای اروپایی لهستان و جمهوری چک است و جزئیات مشاغل مورد نیاز و میزان حقوق تعیین شده این کشورها به شرح زیر است:

  • مشاغل مورد نیاز کشور جمهوری چک شامل خدمات بسته بندی، مشاغل ساختمانی و ساخت و ساز و خدمات نظافتی می شود. حداقل حقوق در نظر گرفته شده برای مشاغل مورد نظر بین 900 تا 1200 یورو است و هزینه اسکان نیروی کار خارجی در این کشور به عهده کارفرما خواهد بود.
  • شغل مورد نیاز فعلی کشور لهستان در حوزه خیاطی صنعتی است و میانگین حقوق در نظر گرفته شده برای آن بین 700 تا 1300 یورو در ماه است و همانند جمهوری چک، هزینه اسکان فرد نیز رایگان بوده و به عهده کارفرما است.

در صورتی که پرونده شما مورد تائید کارفرما در خارج از کشور قرار گیرد، دعوتنامه کاری برای شما به صورت اینترنتی ارسال خواهد شد. سپس نوبت به مرحله مهم بعدی یعنی اخذ ویزای شینگن با اجازه کار می رسد.

شما باید برای دریافت ویزای کار لهستان، اقدام به رزرو وقت سفارت کرده، در موعد مقرر در محل سفارت و یا کارگزاری وی اف اس حضور پیدا کنید، اصل و کپی مدارک مورد نیاز را به افسر پرونده تحویل دهید، مراحل انگشت نگاری و عکس بیومتریک را گذرانده و با پرداخت هزینه ویزای شینگن به صورت نقدی، به کار خود در سفارت پایان دهید و در نهایت منتظر جواب سفارت لهستان از طریق حساب کاربری و ایمیل باشید.

به طور معمول زمان ارزیابی پرونده درخواست ویزای کار لهستان بین 2 تا 3 ماه کاری زمان می برد و فرد می تواند با دریافت جاب آفر و ویزای کار اروپا، به کشور مورد نظر سفر کرده و با عقد قرارداد، مشغول به کار شود.

روند دریافت ویزای کار جمهوری چک نیز دارای شرایط مشابهی بوده وشما باید با اخذ جاب آفر برای وقت سفارت چک اقدام کنید، سپس با حضور در محل کارگزاری، فرم درخواست ویزا و سایر مدارک مورد نیاز سفارت را ارائه داده و پس از انجام مراحل انگشت نگاری بیومتریک و پرداخت هزینه ویزا منتظر جواب سفارت باشید.

پیشنهاد می کنیم تا پیش از اقدام برای اخذ جاب آفر و ویزای کار اروپا به خوبی در زمینه مهاجرت کاری به کشور مورد نظر خود تحقیق کنید و از مشاوره تخصصی کارشناسان ما در گروه شرکت های نیلگام بهره مند شوید.

مهاجرت کاری به کانادا

در زمینه مهاجرت کاری به خارج از کشور، دو برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر فدرال و نامزدی استانی ساسکاچوان کانادا نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

یکی از ملزومات اصلی مهاجرت کاری به این کشور، ویزای کار کانادا است که در نهایت به کارت اقامت ارزشمند پی آر pr کانادا منتهی می شود.

در روش اول یا همان اسکیل ورکر فدرال، مهاجرت به کانادا با دعوتنامه کاری انجام می شود و فرد نیازمند کسب حداقل 67 امتیاز از فاکتورهای مختلف این برنامه از جمله میزان تحصیلات، سطح زبان، تجربه کار، میزان سن و سال، تطبیق پذیری در کانادا و داشتن پیشنهاد کاری در این کشور خواهد بود.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که اخذ جاب آفر یا پیشنهاد شغلی برای ویزای کانادا بستگی زیادی به مشاغل مورد نیاز این کشور در قالب سیستم طبقه بندی ملی مشاغل ناک کانادا دارد.

عموماً پروسه مهاجرت کاری به کانادا در مقایسه با مهاجرت کاری به اروپا، پروسه ای زمان بر و سخت تر محسوب می شود، اما از همان ابتدا کارت اقامت pr برای فرد صادر شده و امکان همراهی خانواده و فرزندان نیز در این پروسه وجود دارد.

اگر قصد داشته باشید تا بدون جاب آفر ویزای کاری کانادا را دریافت کنید، باید به سراغ برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر ساسکاچوان بروید.

عموماً جدول امتیازبندی اسکیل ورکر ساسکاچوان و تمکن مالی و شرایط مورد نیاز استان ساسکاچوان تفاوت داشته و به طور کامل از قوانین فدرال تبعیت نمی کند. از این رو شما می توانید با پر کردن فرم ارزیابی اسکیل ورکر ساسکاچوان کانادا، از مشاوره تخصصی کارشناسان ما در این زمینه برخوردار شوید و در مورد شرایط کلی کار در کانادا اطلاعات جامعی کسب کنید.

مهاجرت کاری به استرالیا

در نهایت، در مبحث مهاجرت کاری به خارج از کشور، نوبت به طرح جدید و فوق العاده جذاب ویزای 189 استرالیا می رسد.

شرایط کلی شرکت در این طرح مهاجرتی کشور محبوب قاره اقیانوسیه به شرح زیر است:

  • کسب حداقل 65 امتیاز از فاکتورهای مختلفی نظیر سن، مدرک زبان، مدرک تحصیلی، سابقه کار و معیارهای دیگری از جمله وضعیت تاهل
  • داشتن سنی کمتر از 45 سال در زمان دریافت دعوت نامه کاری
  • مرتبط بودن زمینه شغلی با مدرک تحصیلی
  • قرارگیری کسب و کار متقاضی در فهرست مشاغل مورد نیاز ویزای 189 استرالیا
  • سوابق کاری قابل ارزیابی و مثبت فرد
  • داشتن مهارت بالای زبان آیلتس با حداقل نمره 7
  • برخورداری از سلامت جسمانی کامل
  • نداشتن سابقه ریجکتی و کنسلی ویزای استرالیا

عموماً با ارزیابی مدارک تحصیلی و کاری متقاضی و درخواست دعوتنامه کاری به صورت آنلاین، روند مهاجرتی فرد در اداره مهاجرت و شهروندی استرالیا به جریان افتاده و طی 12 الی 18 ماه کاری، نتیجه موفقیت در دریافت ویزای 189 و مهاجرت به استرالیا مشخص می شود.

لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز این نوع از ویزای استرالیا شامل موارد زیر می شود:

  • اسکن ترجمه شده مدارک شناسایی نظیر پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی
  • سند ازدواج (در صورت تاهل)
  • عکس جدید و رنگی در قطع پاسپورت
  • مدرک زبان معتبر انگلیسی تافل، آیلتس و یا Pte
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک سوابق کاری برای حداقل 1 سال در طول 2 سال گذشته
  • ترجمه رزومه و سوابق کاری که شامل قرارداد، برگه های مالیاتی و توصیه نامه کارفرمای قبلی می شود
  • ترجمه گواهی اشتغال و آخرین فیش حقوقی
  • ترجمه آخرین مدارک تحصیلی
  • ترجمه انواع گواهی ها و مهارت های مرتبط با کار متقاضی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • جاب آفر کارفرمای استرالیایی
  • آزمایش مدیکال
  • کارت پایان خدمت برای آقایان

شما می توانید در صورت تمایل به شرکت در هر یک از طرح های مهاجرت کاری، با گروه شرکت های نیلگام تماس گرفته و از مشاوره و خدمات تخصصی ما در این زمینه بهره مند شوید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *